Lare
Error 404
FC3:n maailma oli kyllä paljon parempi kuin nelosen. Siellä seikkaili ihan mielellään, kun taas 4:ssa on vain karua vuoristoa ja laaksoa. Lisäksi tarina nappasi mukaansa heti paremmin ja päähenkilö ja pääpahis tuntuivat mielenkiintoisemmilta. Kolmosen aikaan olin lisäksi vasta aloitellut PC-pelaamisen ja silloin tahkosi innoissaan vähän huonommatkin pelit. Nyt olen tullut nirsommaksi ja etenkin itseään toistavia pelejä ei hirveästi jaksaJos tämän tyyppiset pelit eivät yleisesti nappaa, niin tämän kaltainen mielipide olisi helppo ymmärtää. Sinä kuitenkin mainitsit tuolla FC5-ketjussa, että tykkäsit aikanaan kovasti FC3:sta, joten on hyvin vaikea ymmärtää, että miksi FC4 olisi sitten kaamea pettymys, kun se tarjoaa pääasiassa lisää sitä samaa?
Itsekin pidin FC3:sta enemmän, koska tarina oli himpun verran mielenkiintoisempi ja trooppinen ympäristö kiinnostavampi, mutta kaikilta muilta osin FC4 on mielestäni vähintään yhtä hyvä. Ja tarina nyt on näissä molemmissa ollut lopulta sivuroolissa, joten sille en lähtisi kauheaa painoarvoa antamaan.
Lisäksi ihmettelen kyllä, että miten ihmeessä FC4 ei sun kokoonpanolla toimi kunnolla. Omalla koneellani FC4 toimi nupit kaakossa täysin pelattavasti 1440p resolla ja 1080p on kuitenkin merkittävästi kevyempi. Sun kokoonpanolla pitäisi kevyesti pyöriä nupit kaakossa 1080p:llä, jos et sitten halua jotain staattista 144fps:ää, joka on kohtalaisen absurdi vaatimus lähes minkä tahansa hienompaa grafiikkaa tarjoavan pelin kohdalla.
Vapaan maailman peleistä kyllä tykkään. Esimerkiksi GTA V:ssä 260 pelituntia, The Witcher 3:ssa 150 ja Fallout 4:ssä 160. Noissa ei samalla tavalla pakotettu tekemään toistuvia tehtäviä, jotta pääsi vapaasti seikkailemaan ja etenemään. Tyylin sai valita itse ja toki nuo ovat kokoluokaltaan ja maailmaltaan selvästi FC4:sta edellä ainakin omasta mielestäni.
Ja tosiaan Far Cry 4:ssä ainut keino saada tasainen 60 FPS on pudottaa tekstuurit matalalle, mutta peli näyttää sen jälkeen hirveälle. Muuten CPU ja GPU usage seilaavat missä sattuu ja FPS tippuu vähän väliä.
Ostinpa nyt hetken mielijohteesta Metal Gear Solid V: Phantom Painin, kun teki mieli jotain vähän pidempää ja erityylistä avoimen maan peliä. Toivottavasti en tule tänne ketjuun postaamaan hetken kuluttua, kuinka kadun sen ostamista