Vermon
Ph.D. in Wisdom Sciences
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 484
Perinteisesti rasteroimalla tarvitaan eri tilanteisiin erilaisia purkkaviritelmiä n+1 määrä, ja vaikkakin tämä on nopeaa renderoida, niin purkkakokonaisuudet alkaa mennä melkoisen monimutkaisiksi, jos halutaan välttää grafiikan ja immersion hajoaminen mahdollisimman pitkälle.Ihan siisti, mutta enpä tiedä onko tarpeellinen/välttämätön ominaisuus tuollaisessa palikkagrafiikka pelissä.
Tuli muuten mieleen että eikös tuollaisia valaistuksia ole peleissä ollut ilman RT:kin? Siis aurinko paistaa ja osuu johkun usvaan jne. Eihän tuossa alkuperäsessä Minecraftissa tuntunut olevan aurinkoa ollenkaan Siksipä juuri aika suuri ero noissa. Jotenkin vähän raflaavampi mainosvideo toki saatu tuolleen (ennen teidän pelit näytti tältä, nyt vähän paremmalta, kiitos RTX)
Ray tracing, eli säteenseuranta, on yksinkertainen ja elegantti ratkaisu valon mallintamiseen oikein ja toimii yleispätevästi kaikissa tilanteissa. Tämä vaan vaatii huomattavasti enemmän tehoa perinteisempään rasterointiin verrattuna.