Huomasin että Ylen realitystä Naissotilaat on ilmestynyt 2. kausi. Paljon hyvää huumoria tiedossa, varsinkin näin alussa.
Ja ei, en sano etteikö naisista olisi armeijaan, en. Mutta tässä alussa on parasta nämä odotukset ja pilvissä elämisen kontrasti tulevaan saa hymyn huulille.
Saa nähdä mitä mm. mukaan ängenneestä humanistista tulee, hän on jo lupautunut avaamaan Wordin ja korjaamaan ohjeen kaappien tulevien tarvikkeiden osalta. Siinä oli pieniä puutteita.

Ja yksi tytön tyllerö on niin paksu, ettei sopivia housuja tahdo löytyä.
Mutta mitä 1. kaudesta muistan, niin monesta kasvaa ihan kunnon varushenkilöitä lopulta. Suurimmat pullistelijat yleensä tippuu pois.
Meillä oli alokasaikana yksi hemmo, joka iltaisin aina kävi joka tuvassa kertomassa kun lähti salille ja kun palasi salilta.
"Mä en lyö, mä en potki :Mä tapan" -tyylistä läppää tuli suusta, hauista pullisteltiin jne.

No, aika pian selvisi, että kaverilta meni kaikki resurssit selvitä ylipäätään peruskoulutuskaudelta. Kaveri meinasi hajota 1. alokasleirillä, eikä kutsunut aukki, RUKista puhumattakaan. Sitten oli hiljaisia kavereita, jotka eivät pitäneet itsestään meteliä, kävivät RUKin ja palasivat erinomaisina kokelaina takaisin.
Armeijasta jäänyt hyviä muistoja.

Omasta palveluksesta on jo aikaa ja on asiat jonkun verran muuttuneet. Olisi luultavasti vielä mukavempaa käydä se nykyään.