Valittaen totean, että tod. näk. olet ihan oikeassaLämmin ilmamassa on nyt päällä ja kunnon loppukesän intiaanihelteet palaavat toivottavasto vielä. Te kylmän-kaipaajat ette tätä sotaa voita!
Valittaen totean, että tod. näk. olet ihan oikeassaLämmin ilmamassa on nyt päällä ja kunnon loppukesän intiaanihelteet palaavat toivottavasto vielä. Te kylmän-kaipaajat ette tätä sotaa voita!
Kyllä. Nyt vain odottelemaanSait ilmeisesti vielä nuo mitat vaihdettua?
1500e ja reilu tulee täällä. Ja paremman koron valtio maksaa kuin pankkiVeronpalautuksia n.300€
Tarkoitaa vai sitä että veroprosentti on laskettu kohdilleen alusta alkaen, eikä liikaa korotonta lainaa valtiolle.
Mutta onhan se aina kiva saada jotain extraa.
nimerkillä: ei koskaan mätkyjä.
Ottaen huomioon että pankeilla on käytännössä naurettavat nollakorot kuluttajille, niin mikä ettei.1500e ja reilu tulee täällä. Ja paremman koron valtio maksaa kuin pankki
Mukavampi saada vähän kuin ylimääräinen tili elokuussa.
No jaa, mielestäni esim Svean 3,25% on jonnin verran parempi kuin verottajan 0,5%. Mutta toki veronpalautusten kanssa tulee tavallaan pakkosäästettyä, jos ei meinaa muutoin säästäminen onnistua.1500e ja reilu tulee täällä. Ja paremman koron valtio maksaa kuin pankki
Mukavampi saada vähän kuin ylimääräinen tili elokuussa.
Niinhän se pitäisi. Monesti vaan tulee otettua joku taka-alalle jäänyt talon/auton kunnostusprojekti tjms työn alle, kun normaali arjessa ei jaksa tehdä sitä.Lomalla ollaan LOMALLA, ei sillon hypitä pää kolmantena jalkana ympäriinsä.
Se on ok silloin jos hommasta nauttii; sitähän loman pitäisi tarkoittaa, että tehdään mukavia asioita niin paljon kuin mahdollista. Itse pidän siitä, jos ei tarvitse tehdä mitään ja sekös aiheuttaa välillä kitkaa.Niinhän se pitäisi. Monesti vaan tulee otettua joku taka-alalle jäänyt talon/auton kunnostusprojekti tjms työn alle, kun normaali arjessa ei jaksa tehdä sitä.
Loma alkoi itsellänikin. Yksi tuttu putkimies aikoinaan sanoi että kun lomalla ollaan niin silloin ei partaa ajeta eikä persettä pyyhitä.Niinhän se pitäisi. Monesti vaan tulee otettua joku taka-alalle jäänyt talon/auton kunnostusprojekti tjms työn alle, kun normaali arjessa ei jaksa tehdä sitä.
Oliko tällä kertaa vuoro toistepäin ja sinä porasit häntä?Oli ihan saatanan nätti suuhygienisti. Ja osaavakin. Sopivan chilli asenne.
Valehtelisin jos sanoisin että siinä yhdellä kertaa ois saanu kaiken pois, mutta näin pitkän ajan settinä olen helvetin tyytyväinen. Tuntuu jopa että veri lähti kiertämään naamassa jonkin verran.Tärkein asia, tuliko hampaat puhtaaksi käsittelyssä?
Kun oiskin ollut noin. Sen jälkeen ois mun elämän kaikki tavoitteet tehty. Siis en todellakaan valehtelele kuin nätti hän oli. Harvoin noin lukkoon menee ihan siitä kun se tulee sanomaan mun sukunimen siinä käytävällä.Oliko tällä kertaa vuoro toistepäin ja sinä porasit häntä?
Hieno homma. Vanhan sananlaskun mukaan liikunta on 10 % ja ruokavalio 90 % painonpudotuksesta.Tulipa käytyä vaa'alla pitkästä aikaa. Tuloksena oli 75kg vaatteet ja lompakko taskussa. En ole edes lisännyt liikuntaa, vaan ruokailua olen muuttanut ja vähemmän on tullut napostelua. Paino on ollut nyt 75-90kg välillä ja aikanaan sitä tuskasteli painon kanssa.
Alkoholiakaan ei oikein nyt pahemmin mene, jokunen saunakalja silloin tällöin. Marraskuussa painoa oli terveystietojen mukaan 86kg.![]()
Ei tämä painonpudotus ainakaan pahasta ole, pituutta on joku vajaa 175cm.Hieno homma. Vanhan sananlaskun mukaan liikunta on 10 % ja ruokavalio 90 % painonpudotuksesta.
KiitoksiaHiton hieno suoritus tuo painonlasku.
Jatkoksi autoliike vielä soitteli tänään että uusi auto on haettavissa elokuun alussa, ehtii vielä pari viikkoa sähköautoilemaan lomien aikana.Viikko enää lomaan ja näyttää että ensi viikolla saa naputeltua viimeiset kiireelliset hommat valmiiksi eikä siten pitäisi jäädä jonoon mitään ylimääräistä.
John Smith ensi viikolla pe/la, vielä kun sateilta välttyisi siellä niin ihan 5/5.
Tästä tulikin mieleen, kun joskus parikymppisenä kakarana oli hammaslääkärinä nätti, rintava nainen. Yhdessä vaiheessa sitten kun hän yritti etsiä asentoa mistä yltää kaivelemaan mun takahampaita, niin rinnat painautui mun päätä vasten. Oi sitä hetkeä, hävisi hammaslääkärin pelko just sillä sekunnilla, kun piti yrittää keskittyä johtajan pitämiseen aisoissa.Kun oiskin ollut noin. Sen jälkeen ois mun elämän kaikki tavoitteet tehty. Siis en todellakaan valehtelele kuin nätti hän oli. Harvoin noin lukkoon menee ihan siitä kun se tulee sanomaan mun sukunimen siinä käytävällä.
Itselle käynyt lähes samat. Kyseessä tosin oli hammashoitaja joka ojenteli jotain aina lääkärille sinne toiselle puolelle ja väliin oli kyseisen hoitsun tissi mun poskessa kiinni. Hoitsu oli vielä espanjalainen.Tästä tulikin mieleen, kun joskus parikymppisenä kakarana oli hammaslääkärinä nätti, rintava nainen. Yhdessä vaiheessa sitten kun hän yritti etsiä asentoa mistä yltää kaivelemaan mun takahampaita, niin rinnat painautui mun päätä vasten. Oi sitä hetkeä, hävisi hammaslääkärin pelko just sillä sekunnilla, kun piti yrittää keskittyä johtajan pitämiseen aisoissa.
Offtopic: Eka viisuri alkoi särkemään parisen vuotta sitten. Ja TODELLA SUURI hammaslääkäri pelko. Neljän unettoman yön/päivän jälkeen. Päivystykseen, puudutuspiikki ja lego oli irti ~5-10sek jälkeen. Toista viisuria (mulla ei ole alhaalla ollenkaan) alkoi särkemään. Niin soitin heti päivystykseen. Sama homma. Puudutuspiikki ja ~5-10sek ja lego oli irti.Viisaudenhampaan poistaminen sujui oikein mukavasti. Ensimmäinen kerta siis kun toimenpide tehtiin ja kokemuksena oikein positiivinen, odotin paljon pahempaa ja ylianalysoivana luonteena tuli mietittyä kaikenlaisia skenaarioita.
Kai sitä on vaan tullut vanhaksi?Varovaisen optimistinen että vasen polvi on napsahtanut jotenkin takaisin paikoilleen. Kyllä sitä taas kestikin.
Nyt pääsee jo kyykkyyn ilman että tuntuu että jalka lähtee alta ja polvi lumpsahtaa paikoiltaan. Kyykkyyn ei ollut mitään asiaa kun polvi ei vain taipunu, tuntu kun olis nivelen tilalla ollu pajun vitsa mitä yrittäis vääntää. Kaikki kiertoliike sattu ja tuntuu että lähtee polvi alta. En pystyny edes autosta nostamaan jalkaa ulos ilman että piti kädellä jeesaa, ja pahimmillaan kun halusin ottaa jalan pois kaasulta ja laittaa koukkuun niin piti kädellä avittaa kun ei vaan vääntyny.
Nyt olis varovaisen positiivinen fiilis että jotain on tosiaan naksahtanu paikoilleen. Pääsee taas varovasti kyykkyyn ja polvikin taipuu ilman että on pajunoksa ja rappusetkin voi tulla alas normaalisti eikä niin että ensin vasen jalka suoraksi ja könyää askel kerrallaan. Jos yritti laskeutua normaalisti niin vasemman jalan kohdalla olis lumps vaan kuulunu ja jalka alta ja nurin. Puhumattakaan jos halus mennä istumaan lattialle niin piti jotain ihmeellisiä akrobaattiliikkeitä tehdä ettei vaan koukistanu jalkaa.
Mikähän ihme toi on? Tulee ja menee todella nopeasti, päivässä tai parissa ja sattaa kestää useita kuukausia, nyt toi kesti ehkä 3-4kk ja edellisellä kerralla varmaan lähemmäs 10v sitten se kesti varmaanlähemmäs vuoden..
Mutta koputetaan puuta ja toivotaan parasta..
Vaikuttaa kovin rentouttavalta lomalta.Kesälomareissua suunittelemassa. Olisi kohteena Taiwan, lentolippujen hinnat ovat sinne hieman erikoisella hintahaitarilla. Välillä oli 780€/menopaluu ja sitten yhtiöiden sivuilla ne lennot ovat siinä tonnin paikkeilla.
Parilla välilaskulla pääsisi tuonne ja yksi reitti menisi mannerkiinan kautta ja Taiwanilainen tuttu antoi vinkin, ettei luurissa kannata pitää varmuuden vuoksi mitään liian kriittisiä kuvia tai materiaaleja.
Puhelimeen on tallentunut Nalle Puhia, sitten kuvamaterialia Uiguurien ja Tiibetiläisten tilanteista, kuten myös opiskelijamellakasta Taivaallisen rauhan aukiolta. Nuo tulisi varalta poistaa ennen reissua![]()
Mulla myös, loman eka pätkä. Olis jo eilen alkanut, mutta vaivaannuin eilen töihin päivystelemään.Kesäloma alkoi tänään.![]()