Miksi Outlook sähköpostini ei toimi?

Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Oon käyttänyt oikeastaan kaikilla sivustoilla samaa salasanaa, koska se on helppo muistaa mutta oon kuitenkin salasanani mielestäni valinnut niin ettei muut älyä helposti mikä se on. Kun saan koneen siivottua niin minne kaikkialle mun tulee vaihtaa salasana? Kun tein uuden sähköpostiosoitteen niin en ottanut käyttöön enää samaa salasanaa joka mulla oli edellisessä mutta jännä että se virus pääsee silti käyttämään sähköpostiani ja lähettämään roskapostia...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 721
Oon käyttänyt oikeastaan kaikilla sivustoilla samaa salasanaa, koska se on helppo muistaa mutta oon kuitenkin salasanani mielestäni valinnut niin ettei muut älyä helposti mikä se on. Kun saan koneen siivottua niin minne kaikkialle mun tulee vaihtaa salasana? Kun tein uuden sähköpostiosoitteen niin en ottanut käyttöön enää samaa salasanaa joka mulla oli edellisessä mutta jännä että se virus pääsee silti käyttämään sähköpostiani ja lähettämään roskapostia...
Ei salasanassa muiden älyämisellä ole mitään tekemistä. Yhteenkin väärään paikkaan kun sen vahingossa syötät, niin kaikki tilisi vaarantuvat samalla kerralla riippumatta siitä kuinka vaikea se oli. Pääsääntö on että jokaiseen palveluun aina eri salasana. Ja siis tietenkin sellainen salasana, joka on myös riittävän pitkä ja monimutkainen.

Tässä sinun tapauksessasi ei nyt ole tietoa mistä on loppujen lopuksi kysymys. Voi olla että olet asentanut koneeseesi jonkin haittaohjelman, joka kerää kaikki näppäilysi salasanoineen päivineen ja toimittaa ne rikollisille. Tai sitten olet syöttänyt tunnuksen muuten vain väärään paikkaan tms. Tai sitten jotain ihan muuta. Vaikea sanoa näillä pohjatiedoilla ilman tarkempaa tutkimista.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 095
Joku toinen sivu murrettu mistä on saatu sekä sun sähköposti että salasana ja siitä se on helppo testata. Tai sitten brute forcetettu jos teknisesti helppo salasana. Itse pitäisin sähköpostissa erillistä salasanaa ja laittaisin 2-vaihe kirjautumisen päälle kun sen saa helposti tuohon.

Mene https://account.microsoft.com -> Tietosuoja, sieltä näkee mistä tiliäsi on käytetty ja tietorvan alta lisäasetukset -> Kaksi vaiheinen tarkistaminen.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Noniin nyt alkoi taas ilmoitukset että olen spämmääjä ja en pysty muille lähettämään taaskaan sähköpostia :D kyllähän toi sellaset pari viikkoo toimi taas hyvin kun annoin microsoftille puhelinnumeroni ja todistin koodilla etten ole roskapostittaja!
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 721
Noniin nyt alkoi taas ilmoitukset että olen spämmääjä ja en pysty muille lähettämään taaskaan sähköpostia :D kyllähän toi sellaset pari viikkoo toimi taas hyvin kun annoin microsoftille puhelinnumeroni ja todistin koodilla etten ole roskapostittaja!
Et sinä koodilla sitä ole todistanut, että et ole roskapostittaja, vaan todistit sen että olet sen osoitteen omistaja.

Tuolla taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tunnuksesi päätyy tiedostamatta omasta toimestasi vääriin käsiin ja sitä käytetään roskapostien lähettämiseen, tai että yhdessä tai useammassa käyttämässäsi koneessa on joku haittaohjelma, joka saa tämän tilanteen aikaiseksi.

Tarvittavat toimintamallit on jo esitetty. Etsit nyt vain suosiolla kaikki omistamasi sähkölaitteet ja viet ne johonkin tietokonehuoltoon ja kerrot ongelmasi, ei tuon tilanteen alkuperäinen aiheuttaja täällä arvailemalla selvästikään selviä.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Joo eikä taida tilanne itsestään myöskään parantua :D ei helvetti mitä sontaa! ei kai sitä auta kuin viedä tietokone huoltoon jotta puhdistavat siellä virukset yms jos niitä on tai sitten ostaa uusi kone kun tää läppäri 10v vanha.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 796
Viestejä
4 207 376
Jäsenet
70 962
Uusin jäsen
Stobe13

Hinta.fi

Ylös Bottom