Miksi Outlook sähköpostini ei toimi?

Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Kun yritän lähettää viestin kelle tahansa, tulee tälläinen ilmoitus:

" Toimitus seuraaville vastaanottajille tai ryhmille epäonnistui:

Viestiä ei voitu toimittaa, koska vastaanottajan sähköpostipalvelu hylkäsi sen.

Message blocked because it contains content identified as spam. "

Osaisiko joku sanoa mistä tämä johtuu ja miten voin ratkaista asian kun pitäisi pikaisesti lähettää muutama tärkeä sähköposti! Jos tuo spam tarkoittaa spämmäystä niin en ole kyllä spämmännyt ketään, normaalisti vaan sähköpostia lähettänyt.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Kun yritän lähettää viestin kelle tahansa, tulee tälläinen ilmoitus:

" Toimitus seuraaville vastaanottajille tai ryhmille epäonnistui:

Viestiä ei voitu toimittaa, koska vastaanottajan sähköpostipalvelu hylkäsi sen.

Message blocked because it contains content identified as spam. "

Osaisiko joku sanoa mistä tämä johtuu ja miten voin ratkaista asian kun pitäisi pikaisesti lähettää muutama tärkeä sähköposti! Jos tuo spam tarkoittaa spämmäystä niin en ole kyllä spämmännyt ketään, normaalisti vaan sähköpostia lähettänyt.
Tarkoittaa sitä, että vastaanottajan postijärjestelmä on päätellyt joko viestin sisällöstä tai käyttämäsi postipalvelun asetuksista johtuen, että se viestisi on syytä estää. Näillä taustatiedoilla ei ole mahdollista päätellä tarkemmin mikä se lopullinen syy tuohon luokitukseen on ollut.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Toi blokkaus ei poistu sit ikinä? En usko että kukaan mun ystävä on estänyt sähköpostiosoitettani, koska en ole häiriköinyt heitä mitenkään... ja jännää tässä on se, että ystäväni pystyy lähettämään mulle sähköpostiviestejä mutta en pysty vastaamaan niihin! aina kun yritän vastata niin tulee tuo sama ilmoitus
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 041
Toi blokkaus ei poistu sit ikinä? En usko että kukaan mun ystävä on estänyt sähköpostiosoitettani, koska en ole häiriköinyt heitä mitenkään... ja jännää tässä on se, että ystäväni pystyy lähettämään mulle sähköpostiviestejä mutta en pysty vastaamaan niihin! aina kun yritän vastata niin tulee tuo sama ilmoitus
Mikä sulla on Outlookin lähtevän postin palvelimena? Löytyy tilin asetuksista.



Missä sähköpostipalvelussa ystäväsi on? Google (Gmail), Outlook.com tms?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Tuleeko sama ilmoitus myös jos lähetät vain tyhjän viestin?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Toi blokkaus ei poistu sit ikinä? En usko että kukaan mun ystävä on estänyt sähköpostiosoitettani, koska en ole häiriköinyt heitä mitenkään... ja jännää tässä on se, että ystäväni pystyy lähettämään mulle sähköpostiviestejä mutta en pysty vastaamaan niihin! aina kun yritän vastata niin tulee tuo sama ilmoitus
Ei se ole kenenkään henkilökohtaisesti tekemä esto, vaan automaattinen. Syitä voi olla useita. Voi olla että käyttämäsi postipalvelin on päätynyt jollekin yleiselle estolistalle, jota vastaanottava pää käyttää hyväksi viestejä suodattaessaan. On myös mahdollista että jommassa kummassa päässä on jotain konfigurointivirheitä, mutta niihin ei voi käyttäjä vaikuttaa.

Tarkemmin tätä ei tosiaan voi arvailla näillä pohjatiedoilla.

Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että sinulle voi lähettää viestejä myös niistä osoitteista, joihin sinä et saa viestejä lähetettyä, eli lähettäminen ja vastaanottaminen ovat teknisesti täysin erillisiä toimenpiteitä.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Ystäväni käyttää gmailia ja sama ilmoitus tulee myös kun lähetän tyhjän viestin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Ystäväni käyttää gmailia ja sama ilmoitus tulee myös kun lähetän tyhjän viestin.
Tarkista nyt vaikka ensin, että onko se käyttämäsi postipalvelin jollakin tunnetulla estolistalla. Linkki yhteen tällaiseen tarkistuspalveluun oli tuossa pari viestiä ylempänä.

Minkä postipalvelimen kautta viestisi lähtevät? Jos et tiedä, niin mikä on email-osoitteesi loppuosa @-merkin jälkeen?
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
user9999, en löydä laittamasi kuvan kaltaista kohtaa sähköpostistani.

Oikeassa ylälaidassa on kohdat Skype, Oma päivä, Asetukset, Ohje, Uudet ominaisuudet, Tilin hallinta

Kun painan tuosta mutterin näköisestä asetukset painikkeesta niin pääsen kohtaan jossa voin valita sähköpostiini taustakuvan, tumma tila, tärkeät-kansio, työpöytäilmoitukset. Näytä tiheys. Keskustelunäkymä. Lukuruutu.

Sitten kun painan ' Näytä kaikki Outlookin asetukset '
Niin tulee jälleen Tärkeät-kansio, Viestin korkeus, Viestien järjestys, Lähettäjän kuva, Lukuruutu yms...

Asettelu kohdan alapuolella on palkkeja joissa lukee
Kirjoittaminen ja vastaaminen
Liitteet
Säännöt
Puhdista
Roskaposti
Toimintojen mukauttaminen
Synkronoi sähköposti
Viestien käsittely
Edelleenlähetys
Automaattiset vastaukset

Ja kun menen tilin hallintaan ja painan ' Oma tili '

Pääsen sivulle Microsoft-tili | Aloitus
Sit täällä on kaikkee Kokeile Office 365:tä ilmaiseksi!, Tiiviisti yhteyttä pitävä perhe, Hanki laitetukea, Tutustu Microsoftin palveluihin...

Ylhäällä | Tili Omat tiedot , Tietosuoja , Tietoturva , Maksaminen ja laskutus , Palvelut ja tilaukset , Laitteet , Perhe

Emmä tajua tästä mitään :D
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
hotmail.com on sähköpostini loppuosa. Koitan tsekata oonko jossain estolistalla, hetkonen!
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 313
Lähetä viesti webmailin kautta, niin samalla selviää onko vika asetuksissa. Veikkaan, että Outlookissa on oman operaattorin/muu kuin hotmail smtp-palvelin käytössä ja kaikki viestit tägätään esim. spf:n vuoksi roskapostiksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Avasin nyt tän linkin ja toi kysyy mikä on serverisi IP tai Domain. En edes tiedä mitä Domain tarkoittaa, joten mitä kirjoitan tuohon?

Email Blacklist Check - IP Blacklist Check - See if your server is blacklisted
Domain on sinun tapauksessasi siis hotmail.com (tai outlook.com), se on siis se sähköpostiosoitteen @-merkin jälkeinen osa. Hotmailin tilanteen tarkistaminen on tässä tapauksessa tarpeetonta, kun se on niin laajasti käytetty Microsoftin tarjoama ja ylläpitämä palvelu.

Pitäisi nähdä se koko virheviesti kaikkine tietoineen, jos siitä vaikka selviäisi jotain. Aika usein siinä on mukana jotain tarkentavia tietoja, mutta en ole varma onko näin tässä tapauksessa. Gmailin tuki/ylläpito toki näkisi tilanteen suoraan, mutta sieltä tuskin saa vastausta kovin helposti, jos lainkaan. Voit laittaa ne tiedot vaikka privana, jos ja kun et halua paljastaa koko sisältöä julksesti.

Tuo aiempi kuvakaappaus asetuksista oli Outlookista, mutta sinä et ilmeisesti käytäkään sitä, vaan sen selainversiota, jossa ei tietenkään ole näitä asetuksia lainkaan.

Lähetä viesti webmailin kautta, niin samalla selviää onko vika asetuksissa. Veikkaan, että Outlookissa on oman operaattorin/muu kuin hotmail smtp-palvelin käytössä ja kaikki viestit tägätään esim. spf:n vuoksi roskapostiksi.
Edellisen vastauksen perusteella käytössä juuri on se Outlookin selainversio. SPF, DKIM/DMARC tai mikään muukaan vastaava asetus tuskin on pielessä, jos käytössä on Hotmailin kuluttajaversio.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Mikä on webmail? Tuolla ohjeeksi lukee myös näin " If you don't know your mail server's address, start with a MX Lookup. Or, just send an email to ping@tools.mxtoolbox.com "

Eli pitäiskö mun käyttää eka tuota MX Lookup ja selvittää sitä kautta serverin osoite? Onko tuo turvallinen tapa selvittää se?
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Tässä on koko virheviesti

Toimitus seuraaville vastaanottajille tai ryhmille epäonnistui:


Nolimit Gogirl (mausbardt@gmail.com)
Viestiä ei voitu toimittaa, koska vastaanottajan sähköpostipalvelu hylkäsi sen.









Vianmääritystiedot järjestelmänvalvojille:

Palvelinta muodostetaan: AM5EUR02HT141.mail.protection.outlook.com

mausbardt@gmail.com
Remote Server returned '550 5.7.520 Message blocked because it contains content identified as spam. AS(4567)'

Alkuperäiset viestiotsikot:

Received: from AM5EUR02FT048.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com
(10.152.8.53) by AM5EUR02HT141.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com
(10.152.9.70) with Microsoft SMTP Server (version=TLS1_2,
cipher=TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384) id 15.20.2559.14; Sun, 22 Dec
2019 08:55:08 +0000
Received: from HE1PR0202MB2652.eurprd02.prod.outlook.com (10.152.8.51) by
AM5EUR02FT048.mail.protection.outlook.com (10.152.9.215) with Microsoft SMTP
Server (version=TLS1_2, cipher=TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384) id
15.20.2559.14 via Frontend Transport; Sun, 22 Dec 2019 08:55:08 +0000
X-IncomingTopHeaderMarker: OriginalChecksum:2A36E1E34B96E18A91C1B4601574EBFCD07820C6039189C579CD59637C17EBBB;UpperCasedChecksum:99C42C7C6495F7EE7122C9BB60C0992FC552757A17E9C9FBB8033B08D7F3F57D;SizeAsReceived:7063;Count:44
Received: from HE1PR0202MB2652.eurprd02.prod.outlook.com
([fe80::29b3:41ce:93a0:84c3]) by HE1PR0202MB2652.eurprd02.prod.outlook.com
([fe80::29b3:41ce:93a0:84c3%8]) with mapi id 15.20.2559.017; Sun, 22 Dec 2019
08:55:08 +0000
Content-Type: application/ms-tnef; name="winmail.dat"
Content-Transfer-Encoding: binary
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Mikä on webmail? Tuolla ohjeeksi lukee myös näin " If you don't know your mail server's address, start with a MX Lookup. Or, just send an email to ping@tools.mxtoolbox.com "

Eli pitäiskö mun käyttää eka tuota MX Lookup ja selvittää sitä kautta serverin osoite? Onko tuo turvallinen tapa selvittää se?
Ei sinun tarvitse tuota enempää selvittää, kun kerran käytössä on hotmail/outlook.com.

Noista headereista ei selviä mitään erityistä. Sellainen noissa näkyy, että viesti lähtee muotoiltuna, kun siinä on ollut mukana winmail.dat -liite (joka sisältää ne muotoilut). Tuo voi olla joissakin tilanteissa ongelmallinen, mutta en ole gmailin kohdalla ongelmiin törmännyt. En osaa sanoa voiko tuohon edes vaikuttaa sitä Outlookin selainversiota käytettäessä, mutta jos siellä on mahdollisuus valita viestin asetuksissa, että se lähtee plain text -tilassa, eli kokonaan ilman muotoiluja, niin sitä kannattaa kokeilla. Täällä tarkemmin tästä aiheesta, jos kiinnostaa.

Tilanne saattaa toki korjaantua omiakin aikojaan, mutta onhan tuo kieltämättä kiusallinen.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Okei. Eli tässä tilanteessa ei auttaisi sekään jos loisin uuden hotmail.com loppuisen sähköpostiosoitteen? Tai sitten mun kannattaisi kokonaan vaihtaa gmailiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Okei. Eli tässä tilanteessa ei auttaisi sekään jos loisin uuden hotmail.com loppuisen sähköpostiosoitteen? Tai sitten mun kannattaisi kokonaan vaihtaa gmailiin?
Webmail on tässä tapauksessa https://outlook.com ja sieltä asetuksista voit luoda uuden alias-osoitteen, jonka voi laittaa ensisijaiseksi. Silloin et menetä vanhoja posteja ja vanhaan osoitteeseen lähetetyt viestit tulee edelleen perille.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Okei. Eli tässä tilanteessa ei auttaisi sekään jos loisin uuden hotmail.com loppuisen sähköpostiosoitteen? Tai sitten mun kannattaisi kokonaan vaihtaa gmailiin?
Vaikea sanoa auttaisiko toinen hotmail-tili asiassa, kun voi olla että tilanne koskee kaikkia samalla tavalla.

Onko muuten varmaa, että se vastaanottaja ei ole estänyt sinulta tulevia viestejä? Onko sinulla muita tuttavia, joilla on gmail-osoite ja jos on, niin menevätkö viestit perille näille ongelmitta?

Tuota viestin muotoilua (tai siis muotoilujen poistamista) kannattaisi kokeilla, kun se saattaa olla vaikuttava tekijä.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Oon 99% varma että ystäväni eivät ole estäneet minua. Oon kokeillut lähettää kahteen eri gmail osoitteeseen postia ja molempien kohdalla tulee tuo sama virheviesti...

Viestin muotoilun poistaminen tarkoittaa sitten sitä etten voi esimerkiksi lihavoituna kirjoittaa tekstiä?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Oon 99% varma että ystäväni eivät ole estäneet minua. Oon kokeillut lähettää kahteen eri gmail osoitteeseen postia ja molempien kohdalla tulee tuo sama virheviesti...
Ok. Joskus näkee tilanteita, joissa vastaanottaja on vahingossa tehnyt eston. Jos tuota tapahtuu kahdella eri vastaanottajalla, niin sitten kyse ei varmastikaan ole siitä.

Viestin muotoilun poistaminen tarkoittaa sitten sitä etten voi esimerkiksi lihavoituna kirjoittaa tekstiä?
Sitäkin joo. Lähinnä tuota olisi hyvä testata, niin tietäisi että johtuuko ongelma siitä.

Sieltä viesti-ikkunan asetuksesta pitäisi siis vaihtaa viesti plain text- tilaan (kuva alla). Jos tuon jälkeen viesti menee perille, niin sitten tiedetään, että gmail on hetkellisesti liian tarkkana niiden winmail.dat -liitteiden kanssa. Se ei ole normaalitilanne ja sen voisi olettaa korjaantuvan jossakin vaiheessa. Testasin tosin tuossa juuri hetki sitten itse ja ihan hienosti näyttää toimivan myös muotoilujen kanssa, eli tuskin se siitä on kiinni, tai sitten tilanne ei muuten vain koske kaikkia.

 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Testasin ottaa pois tekstin muotoilun ja sit lähetin viestin niin edelleen tuli tuo sama virheviesti...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Testasin ottaa pois tekstin muotoilun ja sit lähetin viestin niin edelleen tuli tuo sama virheviesti...
Ok, no sitten alkavat keinot loppumaan. Ei muuta kuin seikkaperäinen vikakuvaus ylös ja tikettiä Gmailille ja/tai Microsoftille. En tosin pidättele hengitystä, että sieltä vastaavat mitään.

Helpoimmalla selviät, jos vaihdat Gmail-käyttäjäksi. Ei sillä, että outlook.comissa olisi mitään vikaa, mutta tämä ongelma ratkeaa todennäköisesti tuolla tavalla helpoiten.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Joo, mulle on nyt tärkeintä että pystyisi jotain sähköpostia käyttämällä lähettämään ystävälle viestejä, vaikka se sitten olisi gmail :) hyvä kuitenkin tietää ettei se oo nyt musta kiinni kun outlook veetuilee ja ehkä korjaantuu itsestään ajan kanssa...
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Ongelma voi olla myös, että ap:n käyttäjän tunnus/salasana vuotanut roskapostittajille ja tili suoltaa kokoajan roskapostia. Silloin ensimmäinen toimenpide on vaihtaa salasana. Spamminestolistalle jos on päässyt niin sieltä poispääsyyn voi vaatia aikaa...
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Saisinko mä ilmoituksen siitä jos salasanani on vuotanut roskapostittajille? luulen kyllä että mulla on sellainen salasana ettei sitä helposti arvaa... Yks päivä kävi kyllä niin että sähköpostini ilmoitti että seurantayritys estetty, mietin että onkohan joku ystävistäni yrittänyt vakoilla mua?
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Saisinko mä ilmoituksen siitä jos salasanani on vuotanut roskapostittajille? luulen kyllä että mulla on sellainen salasana ettei sitä helposti arvaa... Yks päivä kävi kyllä niin että sähköpostini ilmoitti että seurantayritys estetty, mietin että onkohan joku ystävistäni yrittänyt vakoilla mua?
Yleensä spostin tunnus ja salasana vuotaa käyttäjän itsensä toimesta. Tulee huijaussposti jossa jollakin verukkeella saadaan käyttäjä avaamaan linkki ja sinne kun menee niin kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa, mutta kirjautuminen muka epäonnistuu. Oikeasti olet juuri antanut käyttäjätunnuksesi ja salasanasi roskapostittajalle. Jos yhtään epäilee että näin on käynyt niin salasanan vaihdosta ei ole ainakaan haittaa.
Itse alkuperäiseen ongelmaan suosittelen uuden gmail tilin luontia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Saisinko mä ilmoituksen siitä jos salasanani on vuotanut roskapostittajille? luulen kyllä että mulla on sellainen salasana ettei sitä helposti arvaa... Yks päivä kävi kyllä niin että sähköpostini ilmoitti että seurantayritys estetty, mietin että onkohan joku ystävistäni yrittänyt vakoilla mua?
Et välttämättä. Yleensä nuo salasanat vuotaa phishingillä, eli joku tekaisee aidon näköisen kirjautumissivun ja siihen saa käyttäjän syöttämään tunnuksensa.

Mutta kannattaa vielä kokeilla tuota alias-juttua mitä neuvoin yllä, jos on ainoastaan sun osoite estetty gmailin päässä. Ja salasana kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Mutta kannattaa vielä kokeilla tuota alias-juttua mitä neuvoin yllä, jos on ainoastaan sun osoite estetty gmailin päässä. Ja salasana kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi.
Sitä voi toki kokeilla, vaikka nykypäivänä spam-automatiikka ei pääsääntöisesti nojaakaan osoittaisiin, kun osoitetiedot ovat muutenkin niin helposti väärennettävissä. Toki jos tili on ollut jossakin vaiheessa väärissä käsissä ja spammia on oikeasti lähetetty sitä kautta, niin siinä tapauksessa on mahdollista, että automatiikka huomioi myös yksittäisen osoitteen.

Saisinko mä ilmoituksen siitä jos salasanani on vuotanut roskapostittajille? luulen kyllä että mulla on sellainen salasana ettei sitä helposti arvaa... Yks päivä kävi kyllä niin että sähköpostini ilmoitti että seurantayritys estetty, mietin että onkohan joku ystävistäni yrittänyt vakoilla mua?
Eivät ne sinun ystävät tai kukaan muukaan voi sinua "vakoilla" ilman että näillä olisi tiedossa sinun tunnus ja salasana. Ilmoitus on varmaankin liittynyt johonkin ihan muuhun asiaan ja tuskin siinä oli ihan tuolla tavalla sanottu muutenkaan.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
En oo mielestäni kirjoittanut sähköpostiani minnekkään muualle kuin aina vaan outlookin etusivulle ja kirjautunut sitä kautta sähköpostiini, olen siis päässyt ihan perille asti joka kerta sähköpostiini, ei oo ikinä tullut mitään ilmoitusta että kirjautuminen epäonnistunut paitsi silloin kun oon vahingossa laittanut salasanan yhden kirjaimen väärin mutta heti kun oon korjannut asian niin oon päässyt taas kirjautumaan normisti...

Mutta tuo kiinostaa vielä, että miksi sain tässä muutamia päiviä sitten sähköpostissani ilmoituksen että seurantayritys estetty? Yrittääkö joku vakoilla mua ja miksi? Mitä hän kuvittelee saavansa selville sähköpostini kautta, sijainnin missä oon?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
En oo mielestäni kirjoittanut sähköpostiani minnekkään muualle kuin aina vaan outlookin etusivulle ja kirjautunut sitä kautta sähköpostiini, olen siis päässyt ihan perille asti joka kerta sähköpostiini, ei oo ikinä tullut mitään ilmoitusta että kirjautuminen epäonnistunut paitsi silloin kun oon vahingossa laittanut salasanan yhden kirjaimen väärin mutta heti kun oon korjannut asian niin oon päässyt taas kirjautumaan normisti...
Vaihda nyt vaan se salasana ja sillä siisti.

99,9% phishing-viesteihin haksahtaneista käyttäjistä ei tiedä antaneensa tunnustaan ulkopuolisille, kun ne sivut näyttävät parhaimmillaan täsmälleen samalta kuin se oikeakin kirjautumissivu. Salasanan vaihto ei korjaa tätä ongelmaa, mutta voit kokeilla tuota aiemmin mainittua toisen aliaksen lisäämistä sen tilin rinnalle, jolla voit kiertää sitä. Jossakin vaiheessa se vanhakin tunnus saattaa sitten lähteä pois sieltä estolistalta, mutta tähän ei voi itse vaikuttaa.

Sekin on mahdollista, että sinulla on koneessasi joku virus/troijalainen, joka lähettää viestejä koneeltasi sen outlook-tilin kautta, mutta se on hyvin epätodennäköistä.

Mutta tuo kiinostaa vielä, että miksi sain tässä muutamia päiviä sitten sähköpostissani ilmoituksen että seurantayritys estetty? Yrittääkö joku vakoilla mua ja miksi? Mitä hän kuvittelee saavansa selville sähköpostini kautta, sijainnin missä oon?
Siis missä tämä ilmoitus on tarkalleen ottaen ollut ja mitä siinä sanottiin?

Kuulostaa pikemminkin siltä, että sinulla on selaimessa päällä do-not -track -asetus, joka kertoo palvelimille, että et halua verkkokäyttäytymistäsi seurattavan ja selain on sitten jostain syystä ilmoittanut tuosta. Tuolla ei ole mitään tekemistä sähköpostin kanssa, eikä sitä ole niiden palvelintenkaan mikään pakko noudattaa.

 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 041
Jos on merkkejä, että tili on korkattu niin kannattaa käydä katsomassa sähköpostitilin säännöt (rules).
Korkattuhin tileihin on yleensä tehty sääntöjä, jotta tilin omistaja ei huomaa mitään tapahtuneen.

Edit: Myös edelleen lähetykset (forwarding) kannattaa tarkistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Tein uuden tilin outlookiin tän vuoden puolella ja toimi vähän aikaa hyvin, kunnes nyt tuli tälläinen viesti

" Outlook-tililläsi on havaittu epätavallista toimintaa. Tietojesi suojaamiseksi tilisi on poistettu käytöstä väliaikaisesti. Varmenna tilisi. "

Mä en oo mitään muuta tehnyt kuin lähettänyt sähköpostiviestejä kavereille. Pirun outoa! Wtf.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
" Outlook-tililläsi on havaittu epätavallista toimintaa. Tietojesi suojaamiseksi tilisi on poistettu käytöstä väliaikaisesti. Varmenna tilisi. "
Käytätkö mahdollisesti Tor-browseria Outlook-sähköpostin lukemiseen?
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Onko Tor-browser sama asia kuin tor-verkko? en tietääkseni käytä sellaista, nettinä mulla on nyt Firefox
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
Tor-browser on itse asiassa erikoisversio Firefox-selaimesta, ja se käyttää eli kytkeytyy Tor-verkkoon web-sivujen hakemiseksi. Ilmeisestikään tämä ei siis ole Outlookin outouksien syy.

Entä millainen internet-yhteys? Mobiilidata tai puhelin, vaiko jotain muuta? Onko jotain VPN-palvelua käytössä?
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Mikä on VPN? Käytän sähköpostia molemmilla, läppärillä sekä puhelimella mutta useimmiten läppärillä ja mulla on nettitikku kytkettynä koneeseen. Saunalahti Mobiililaajakaista.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
Ainakin joskus aiemmin Microsoftin sähköpostipalvelu on antanut vastaavia selittämättömiä ilmoituksia tunnistamattomasta tiliaktiviteetista, vaikka sellaista ei ole mistään löytynyt. Ainakin näistä linkeistä voi etsiä jotain sellaista, mikä ei ole omaa aktiviteettia. Geoip-paikannus voi hyvin olla väärää ainakin Suomen sisällä, ja se voi laukaista tietoturvamekanismit aiheettomasti. Esim. Outlook päättelee, että et ole voinut matkustaa Turusta Tampereelle niin nopeasti kuin näyttää.

https://account.live.com/Activity?m...=security&fref=security.cards.review-activity
https://account.microsoft.com/priva...=home.card.privacy&refd=account.microsoft.com
https://account.microsoft.com/priva...vacy&refd=account.microsoft.com&view=location
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Jos kokonaan uusi tunnus on tehty sen vuoksi, että edellinen tili oli estetty virusviestien vuoksi ja nyt tilanne on uudella tilillä kutakuinkin sama, niin kannattaa tutkia niiden käytettyjen koneiden tilanne virusten ja muiden pöpöjen varalta. Jos omat taidot eivät riitä, niin vie kone/koneet vaikka johonkin huoltoliikkeeseen ja kerro taustat.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Joo itellenikin tuli tunne että mun konetta riivaa joku hiton virus. Microsoft pyysi puhelinnumeroani että he lähettävät siihen jonkun koodin ja sit estot poistuu ja pystyn käyttämään taas tiliäni normaalisti niin uskallanko antaa heille puhelinnumeroni?
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
Kyllä varmaa ja samaan syssyyn kannattaa ottaa käyttöön MS Authenticator -aplari 2FA:ta varten. Silloin uudella laitteella ei voi kirjautua tilille pelkällä salasanalla. Tuo puhelimitse lähetettävä varmistuskoodi tekee samaa.

Mutta tosiaan tietokoneen ja puhelimen puhtaus on syytä tarkistaa. Esimerkiksi tällä: F-Secure Online Scanner — Puhdista PC-tietokoneesi ilmaiseksi
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Kun yritän kirjautua sähköpostiin niin tulee myös tälläinen viesti

"
Tilisi on lukittu
Olemme havainneet toimintaa, joka on Microsoftin palvelusopimuksen vastaista, ja olemme lukinneet tilisi.
Poistetaan tilisi lukitusta
Valitse Seuraava, niin lähetämme vahvistuskoodin puhelimeesi. Kun olet antanut koodin, voit päästä takaisin tiliisi."

Mitähän sellaista olisin voinut tehdä joka on Microsoftin palvelusopimuksen vastaista...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Kun yritän kirjautua sähköpostiin niin tulee myös tälläinen viesti

"
Tilisi on lukittu
Olemme havainneet toimintaa, joka on Microsoftin palvelusopimuksen vastaista, ja olemme lukinneet tilisi.
Poistetaan tilisi lukitusta
Valitse Seuraava, niin lähetämme vahvistuskoodin puhelimeesi. Kun olet antanut koodin, voit päästä takaisin tiliisi."

Mitähän sellaista olisin voinut tehdä joka on Microsoftin palvelusopimuksen vastaista...
Yleensä se on se roskapostien lähetys.
 
Liittynyt
24.02.2018
Viestejä
32
Damn ja sitä kun en oo tehnyt joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää enää virus. :(
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Damn ja sitä kun en oo tehnyt joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää enää virus. :(
Ei kukaan käsipelillä käytännössä edes pysty lähettämään roskaposteja niin paljoa, että automatiikka siihen puuttuisi. Haittaohjelma ei ole tässä ainoa vaihtoehto, mutta kyllä se noilla kuvauksillasi ihan mahdollinen skenaario kuitenkin on.

Kun saat koneen tarkistettua/siivottua, niin muista vaihtaa salasanasi. Ja muista myös, että jokaisessa palvelussa on syytä olla aina oma erillinen tunnuksensa, eli ei samaa tunnus/salasanaparia mihinkään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 194
Viestejä
4 194 429
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom