Grundskorv. Syövät mm. verkkoihin kuolleita kaloja sun muita kuolleita juttuja.Perämeren rannalta löytyi tämmöinen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Grundskorv. Syövät mm. verkkoihin kuolleita kaloja sun muita kuolleita juttuja.Perämeren rannalta löytyi tämmöinen.
No saattais olla, lasit oli taas pois ko se pörriäinen koitti tulla, ja tarkemmin aatellen ko näin noi kuvat ni ei ollu ihan niin keltainen ko amppari, ja kiltimmin läks pois.. ihan uudet lajit noi mulle.. tosin niin taitaa olla aika uudehkoja koko suomessa. Maa ampparia veikkasin siks ko se harmaa oli tosiaan kuivan savenmaista joka hajos hiekkamaiseks. Ja sen tien et normiampparit tekee sellasta paperi hötöä..
Kovin samannäköinen pesä on kuin minun kuvassani tuolla edellisellä sivulla. Ja rusomuuraria mullekin siellä ehdotettiin, tosin eri käyttäjän toimesta.Mikä otokkä tekee tälläistä pesää?? Saunan ikkunan avasin pitkästäaikaa ja eka tippu tollasta ruske3ta savimurua, sit huomasin et on jotain keltastakin ko lasit laitoin päähän.. piukaan on pakannu karmienväliin mitä sit onkaan...
Se kehveli vaan koittaa jatkaa pesää... jos ois muu paikka ni sais, mut tonne saunan ikkunan väliin en hänt haluu....
Mikähän tämä on? Pari-kolme senttiä koko mitaltaan
Ei saa oikein perseen kuvioinnista selvää, mutta veikataan varastohämähäkiksi.
On melko varmasti, ainakin täällä Paraisilla noita on ihan pilvin pimein, itsekin olen ilmoittanut havainnoista.Sopiiko tänne laittaa muitakin eläimiä kuin hyönteisiä?
VID_20200612_140435.mp4 - AnonFiles
anonfiles.com
Olen nähnyt nyt kaksi videon kaltaista taskurapua, mitähän lajia ne mahtaa olla, molemmat sormenpään kokoisia. Lounaisrannikolta merestä katiskoissa olleet. Olisiko liejutaskurapu?
Luin ny tarkemmin et harmiton.. sillee, säälittää ko tuhosin hänen pesän... mut mul o ötökkähoteellikin menis sinne eikä tollasiin rakenteisiin ku si riski et vesi ja kylmäkin pääsee sisälle, ja sotkee saunan het ko avaa ikkunan.
Tai si mun tarttee tehä lisää ötökkähotelleja
Edit: emäntä ei näköjään haluu senkäävertaan hänt takas ko ikkunan viereen ulos ilmestys valeampparin pesä
Taitaa olla ruutupirkko. Enpäs tiennyt että noita on noin paljon erilaisia
Ukkoetana mitä ilmeisimmin?
Eikö kuvassa ole tällä kertaa kuitenkin ukkoetana, tuon selkämyksen perusteella?Mikäs se tämä ötökkä on
Nyt nämä on tukkineet hyttysansan keräyssäiliön. Vissiin vähän isoja mäkäräisiksi? Kyseessä on Rapakärpänen. Inhottava vaiva Hirvieläimille ja laiduntaville kotitalouseläimelle esim.Lehmä/hevonen. Loisivat varsinkin silmän eritteiden parissa. Hakeutuvat hiilidioksidin perässä sinne...bbs.io-tech.fi
Espanjansiruetana, löytyy edelliseltä sivulta. Itsekin bongasin samanlaisen.
Eikö kuvassa ole tällä kertaa kuitenkin ukkoetana, tuon selkämyksen perusteella?
Espanjansiruetana, löytyy edelliseltä sivulta. Itsekin bongasin samanlaisen.
Torjunnan ensisijaisena keinona on nimenomaan pidetty etanoiden keittämistä. Tehokkainta torjunta on keväisin, kun etanat eivät ole ehtineet munia.
HS Espoo | Sirkku Dölle on tänä kesänä keittänyt jo yli 2 000 ”tappajaetanaa” Espoossa, mutta limaisia otuksia mönkii esiin yhä vain lisää
Espanjansiruetana on haitallinen vieraslaji, josta pyritään päästä eroon etanoita keittämällä. Sirkku Dölle on tehnyt keräämisestä ja keittämisestä eräänlaisen elämäntavan.www.hs.fi
Itse voisin vannoa, että tehokkain keino on turvakenkä. Hermafrodiittisesta lisääntymisestä olen kuullut, mutta eivät noi kait mitään terminaattoreita sentään ole, ettäkö ne pisaroista uudelleen generoituisivat?
Itse katoin ensin notta onko moposta tai fillarista irronnut osa keskellä polkua, kun sen verran iso. Parit kuvat napsin mitkä poistin jo kun vastaus löytyi täältä.
Näin jälkikäteenkään en olisi viitsinyt alkaa mokomaa tallomaan hengiltä. Mielessä kävi kyllä että olisin voinut napata talteen ja toimittaa yhdelle joka ei ei pihallaan noita kaipaa, mutta antaapi olla sekin ajatus.
Mutta tuosta lisääntymisestä ihan yleisellä tasolla, kun ei ole ainoa etana mikä luokitellaan haitalliseksi vieraslajiksithink, niin ellei niitä keitä tai nuketa vähintään - niin miten se lisääntyminen onnistuu?
Ymmärtääkseni tallattu espanjansiruetana houkuttelee paikalle lajitovereitaan hajun perässä, koska tykkäävät syödä kuolleita kavereitaan. Sen vuoksi tallaamista ei suositella, ellei etanabuffet ole tavoitteena.Itse voisin vannoa, että tehokkain keino on turvakenkä. Hermafrodiittisesta lisääntymisestä olen kuullut, mutta eivät noi kait mitään terminaattoreita sentään ole, ettäkö ne pisaroista uudelleen generoituisivat?
Olisko liljakukon toukka? Tykkää nimenomaan liljoista ja syö pahimmallaan niin lehdet kuin kukinnotkin.Tuollaisia perkeleitä yllätin syömästä meidän liljojen lehtiä. Osasta olivat lähes kaikki lehdet syöneet, yhdessä oli menossa jo puolessa välissä. Jotakin limapaskaa erittävät. Eivät liikkuneet oikein havaittavasti. Olisivatko jonkin kuoriaisen jokin aste?
Nälkäisiä ovat LiljakukotTuollaisia perkeleitä yllätin syömästä meidän liljojen lehtiä. Osasta olivat lähes kaikki lehdet syöneet, yhdessä oli menossa jo puolessa välissä. Jotakin limapaskaa erittävät. Eivät liikkuneet oikein havaittavasti. Olisivatko jonkin kuoriaisen jokin aste?
Ymmärtääkseni tallattu espanjansiruetana houkuttelee paikalle lajitovereitaan hajun perässä, koska tykkäävät syödä kuolleita kavereitaan. Sen vuoksi tallaamista ei suositella, ellei etanabuffet ole tavoitteena.
Yksinkertaisen miehen ajatus olisi myrkyttää ne, mutta ei taida onnistua turvallisesti päätellen siitä, että ovat ongelma.Ymmärtääkseni tallattu espanjansiruetana houkuttelee paikalle lajitovereitaan hajun perässä, koska tykkäävät syödä kuolleita kavereitaan. Sen vuoksi tallaamista ei suositella, ellei etanabuffet ole tavoitteena.
Olisko liljakukon toukka? Tykkää nimenomaan liljoista ja syö pahimmallaan niin lehdet kuin kukinnotkin.
Yksinkertaisen miehen ajatus olisi myrkyttää ne, mutta ei taida onnistua turvallisesti päätellen siitä, että ovat ongelma.
Veikkaisin jotain lintu tai nisäkäskuntaa.
Tänä vuonna ei ole juuri hyttysiä näkyny, mutta noita helvetin "naamakärpäsiä" on aivan helvetisti. Mitä ne oikein on?
Eli semmosia pieniä mustia kärpäsiä jotka ei pure tai pistä mutta pörrää naaman edessä ja yrittää korviin ja nenään ja suuhun. Aivan tajutoman ärsyttävää. Nurmea kun ajelee ja alkaa hikoilee ni pään ympärillä on aivan jäätävä parvi niitä eikä niistä pääse millään eroon ja pitää huitoa kokoajan ettei mene suuhun.
Ei ole mäkäräisiä kun eivät pure tai pistä, ovat vaan äärettömän rasittavia. Melkein kuin normaali huonekärpänen mutta pienempi ja nopea liikkeissään.Mäkäräisiä?
Eikä muuten ole hyttysiä, perhosia tai edes noita mäkäröitä näkynyt. Kimalaiset lähinnä mitä pörrää, keväällä oli ampiaisia mutta nekin kadonneet.