Mikä auto minulle?

jm_

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
140
Samoilla linjoilla kuin edeltävät.

Muutamalla kaverilla ollut ekakoppanen 6:n ja hitsaushommat tulivat tutuksi. Yksi taisi olla facelift ja kaksi alkuperäistä, hyvin ruostui myös facelift, taitaa olla 2gen malli vasta parempi ruostesuojaukseltaan.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
375
Perheenlisäyksen johdosta A3 käy liian pieneksi. Vuodessa ajoa tulisi 10-30t km. Toiveissa neliveto ja about 100t ajettu. Alle 30 000e hintataso. Millaista autoa lähtisitte tällaisessa tilanteessa katsomaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
263
Tonnin pommeja tulee harrastettua, minkälainen auto on Mazda 6 ? Tarjontaa hyvin tonnin molemmin puolin. Tiedän että ruostuu helposti mutta sama se on monessa muussakin merkissä. Lähinnä kiinnostaisi 2l bensakone. Ketjukone ilmeisesti tämä, muutenkin kuullut että koneet kestää aika hyvin.
Saab? Saat todennäköisesti varsin paljon autoa vähällä rahalla. Varmasti on ruosteisia mutta harrastajilta vähemmän ruosteisia lienee sopuhintaan löydettävissä. Aliarvostettu merkki.
Ps; en ole harrastaja, opiskeluaikana yhden omistin ja oli tonnin pommi, joka kesti moitteetta ja ilman vikoja kolmisen vuotta. Sittemmin jatkoi vielä elämää toisen henkilön käytössä.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 655
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
500
Perheenlisäyksen johdosta A3 käy liian pieneksi. Vuodessa ajoa tulisi 10-30t km. Toiveissa neliveto ja about 100t ajettu. Alle 30 000e hintataso. Millaista autoa lähtisitte tällaisessa tilanteessa katsomaan?
Eiköhän tuo olisi isohko polttomoottorifarkku, perusmatalana tai korotettuna mallina. Superb (Scout), Passat (Alltrack), V60/V90 (Cross Country). Jos kunnon nelivetoa maavaroineen tarvitsee, niin sitten se Subaru Outback - on vain kovin janoisia nuo yli 2-litraiset bensiinimoottorit.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
399
Skoda octavia 2018
1.0 koneella, mutta vaihteisto on DSG.

Miten se olikaan näiden skodien kanssa ja tämän DSG-automaattivaihteiston kanssa. Muistelen että 1.4 tsi + automaatti on todella huono.

Mutta kuinkas nämä 1.0 koneella olevat ja automaatit vuodelta 2018 ?
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
500
Skoda octavia 2018
1.0 koneella, mutta vaihteisto on DSG.

Miten se olikaan näiden skodien kanssa ja tämän DSG-automaattivaihteiston kanssa. Muistelen että 1.4 tsi + automaatti on todella huono.

Mutta kuinkas nämä 1.0 koneella olevat ja automaatit vuodelta 2018 ?
Jos haluat automaatin ilman ongelmia, unohda kaksoiskytkimet (DSG) ja osta momentinmuuntimella oleva. Jälkimmäisen saadaksesi joudut tosin vaihtamaan käytännössä konsernimerkkien ulkopuolelle. Tai sitten ostat DSG:llä olevan auton, nautit momentinmuunninta paremmasta polttoainetehokkuudesta ja laitat polttoaineessa säästetyn rahan säästötilille tulevia remonttikustannuksia varten.

Mutta jos haluaa käytetyn auton DSG:llä, niin uudempi on luultavasti vähemmän riskialtis. Onhan noihin tehty parannuksia ajan saatossa, mm. alkupään laatikoissa käytetty ongelmallinen öljy vaihdettiin jo varmaan yli 10 vuotta sitten ja mekatroniikan hajoava paineastia on sekin kai jossakin iteraatiossa vaihdettu paremmin kestävään malliin. Lisäksi on etu, jos autossa ei ole vetokoukkua, koska kärrynveto luonnollisesti rasittaa vaihteistoa enemmän. Monellahan se koukku on tietysti autossa muodon vuoksi ja kaiken varalta, jos kerran kymmenessä vuodessa tarvitsee ottaa Motonetin vuokrakärry vetoon, mutta osa on kuitenkin vetänyt sillä koukullaan asuntovaunua joka kesä pitkin Suomea ja Eurooppaa... Ja sitten jos löytää vielä auton, joka on kulkenut mahdollisimman vähän kaupunkiliikenteessä (eli ollut koko ajan jossakin maalaispitäjässä eikä kehäteiden helvetissä), niin vielä parempi.

Lisäksi netissä itkee ne, joilla DSG on vikaantunut. Eikä ne, joilla se on toiminut moitteetta 200+ tkm. Mutta lue vaikka tuo alla oleva ketju, niin tiedät enemmän.

 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
399
Jos haluat automaatin ilman ongelmia, unohda kaksoiskytkimet (DSG) ja osta momentinmuuntimella oleva. Jälkimmäisen saadaksesi joudut tosin vaihtamaan käytännössä konsernimerkkien ulkopuolelle. Tai sitten ostat DSG:llä olevan auton, nautit momentinmuunninta paremmasta polttoainetehokkuudesta ja laitat polttoaineessa säästetyn rahan säästötilille tulevia remonttikustannuksia varten.

Mutta jos haluaa käytetyn auton DSG:llä, niin uudempi on luultavasti vähemmän riskialtis. Onhan noihin tehty parannuksia ajan saatossa, mm. alkupään laatikoissa käytetty ongelmallinen öljy vaihdettiin jo varmaan yli 10 vuotta sitten ja mekatroniikan hajoava paineastia on sekin kai jossakin iteraatiossa vaihdettu paremmin kestävään malliin. Lisäksi on etu, jos autossa ei ole vetokoukkua, koska kärrynveto luonnollisesti rasittaa vaihteistoa enemmän. Monellahan se koukku on tietysti autossa muodon vuoksi ja kaiken varalta, jos kerran kymmenessä vuodessa tarvitsee ottaa Motonetin vuokrakärry vetoon, mutta osa on kuitenkin vetänyt sillä koukullaan asuntovaunua joka kesä pitkin Suomea ja Eurooppaa... Ja sitten jos löytää vielä auton, joka on kulkenut mahdollisimman vähän kaupunkiliikenteessä (eli ollut koko ajan jossakin maalaispitäjässä eikä kehäteiden helvetissä), niin vielä parempi.

Lisäksi netissä itkee ne, joilla DSG on vikaantunut. Eikä ne, joilla se on toiminut moitteetta 200+ tkm. Mutta lue vaikka tuo alla oleva ketju, niin tiedät enemmän.

Olipas kattavasti kirjoitettu.

Mutta nyt tosiaan näihin olen eniten kallistunut:
Škoda Octavia (2012–2019)

Manuaalivaihteinen ei ole ongelma. Tämä automaatti tuli vain mieleen kysyä.

Pitäisi nyt vain tietää mitä vuosilukua ja moottorikokoa bensalle olisi hakusessa, vaikka jokin 5-vaihteinen vai onko näitä myös 6-vaihteisiakin. Liekkö niillä merkitystä valintaan?

Jos nyt jotain ymmärsin, niin 1.2 ja 1.4 tsi koneita kannattaa vältellä.

Olisko se 1.0 koneella olevat ihan ok ostaa jos 100tkm ajettu. Mutta 200tkm 1.0 koneen saa jo unohtaa.

Mutta kuinka nämä 1.8 ja 2.0, näissä näkyy olevan enemmän kilometrejä useissa, että minkähän verran ajettuja näitä on fiksua viellä ostaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
500
Pitäisi nyt vain tietää mitä vuosilukua ja moottorikokoa bensalle olisi hakusessa, vaikka jokin 5-vaihteinen vai onko näitä myös 6-vaihteisiakin. Liekkö niillä merkitystä valintaan?
Jos manuaaleista puhutaan, niin 6. vaihde yleensä parantaa polttoainetehokkuutta ajettaessa suurilla nopeuksilla (satasen toisella puolella). Viisipykäläinen laatikko on usein välitetty enemmän kaupunkiajoon ja moottoritienopeuksissa kierrokset huitelee sitten epätaloudellisen korkealla.

Mutta kuinka nämä 1.8 ja 2.0, näissä näkyy olevan enemmän kilometrejä useissa, että minkähän verran ajettuja näitä on fiksua viellä ostaa?
Ennen vanhaan oli nyrkkisääntö, että moottorin kesto oli sen litratilavuus kertaa 200 000 km. Eli 1.8-litrainen kestäisi 360 000 km ja 2-litrainen kestäisi 400 000 km. Mutta tietysti remonttien todennäköisyys kasvaa kilometrien kasvaessa, esim. turbon vaihto voi tulla eteen tuollaisia kilometrejä tavoiteltaessa. Ja onhan vanhan ja paljon ajetun auton kohdalla aina enemmän kaikenlaista korjattavaa kuin uuden ja vähän ajetun - alusta, jousitus, ruoste, apulaitteet... Parasta vain ostaa sen hintainen auto, että taskun pohjalle jää vielä riittävästi tuhatlappusia korjauksiinkin, osti sitten millä kilometreillä ja vuosilla hyvänsä. Ja tietysti katsoa huoltohistoriaa - huoltaminen ja korjaaminen ei ole häpeä eikä osoitus auton huonosta laadusta, vaan se on etu, että edellinen omistaja on jo teettänyt remontteja. Jos myyjä kehuu, että "luotettava auto, ei mitään muita kuin öljynvaihtoja 200 tkm matkalla", niin kannattaa juosta äkkiä ulos myymälästä, koska siihen vaihdetaan kohta puolen auton edestä osaa ostajan piikkiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
66
Itsellä uudempi/luotettavampi auto hakusessa kun nykyinen amisten harrastama 99-vm Golffi pitää hakea taas korjaamolta kotiin.
Budjetti olisi 10t€ luokkaa, olin katsellut uudempia Golffeja, mutta niissä kaikissa vaikuttaa olevan tuo DSG. Ehdotuksia?

E: mieluiten siis automaagi.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
399
Jos manuaaleista puhutaan, niin 6. vaihde yleensä parantaa polttoainetehokkuutta ajettaessa suurilla nopeuksilla (satasen toisella puolella). Viisipykäläinen laatikko on usein välitetty enemmän kaupunkiajoon ja moottoritienopeuksissa kierrokset huitelee sitten epätaloudellisen korkealla.



Ennen vanhaan oli nyrkkisääntö, että moottorin kesto oli sen litratilavuus kertaa 200 000 km. Eli 1.8-litrainen kestäisi 360 000 km ja 2-litrainen kestäisi 400 000 km. Mutta tietysti remonttien todennäköisyys kasvaa kilometrien kasvaessa, esim. turbon vaihto voi tulla eteen tuollaisia kilometrejä tavoiteltaessa. Ja onhan vanhan ja paljon ajetun auton kohdalla aina enemmän kaikenlaista korjattavaa kuin uuden ja vähän ajetun - alusta, jousitus, ruoste, apulaitteet... Parasta vain ostaa sen hintainen auto, että taskun pohjalle jää vielä riittävästi tuhatlappusia korjauksiinkin, osti sitten millä kilometreillä ja vuosilla hyvänsä. Ja tietysti katsoa huoltohistoriaa - huoltaminen ja korjaaminen ei ole häpeä eikä osoitus auton huonosta laadusta, vaan se on etu, että edellinen omistaja on jo teettänyt remontteja. Jos myyjä kehuu, että "luotettava auto, ei mitään muita kuin öljynvaihtoja 200 tkm matkalla", niin kannattaa juosta äkkiä ulos myymälästä, koska siihen vaihdetaan kohta puolen auton edestä osaa ostajan piikkiin.
Kiitos.

Skoda octaviat bensa manuaali, 2015 --> 2019

1.8 ja 2.0 koneilla olevat.

Näin vain jakoketjulla olevia. Olikohan näissä hihnoja. Täytykö näissä miten tätä ketju/hihna-asiaa miettiä?
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
399
Ei tarvitse miettiä koska nuo 1.8/2.0 bensat noilla vuosilla on aina ketjulla.

Noiden jakopää on ihan ok ja paljon pidempikestoinen kuin niiden pikkukoneiden ketjujakopäät, sen suhteen ei kannata liikoja murehtia.
Sit täytyy vaa jaksaa ettiä jonku vuoden malli. Hyvin tässä saanu jo rajattua mitä sitä haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 749
Sit täytyy vaa jaksaa ettiä jonku vuoden malli. Hyvin tässä saanu jo rajattua mitä sitä haluaa.
Tuossa videolla joki heppu kehuu VAG EA888 Gen 3 bensamoottoria. Jos siis mielenkiinto riittää katsomaan. Kehuu että olisi perus bensakoneiden huippua muistaakseni? Jos dieselit rajataan pois, ne on varmaan vielä luotettavampia.



Edit:
Saattoi ollakin tuo video:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
225
Ei eroa minusta perus bensasta yhtään mitenkään. Mulla oli joitakin päiviä vuokra-autona Seat Leon eTSI.

Joku vastaava:

Toyotalla sitten on niitä itselataavia hybridejä. Niitäkään ei voi ladata, mutta sähköajo onnistuu tosi pienellä nopeudella ja tosi lyhyen aikaa.

Plug-in Hybrid sitten hieman parempi, jos kotilataus onnistuu.

Edit:
Eli mieluummin vaikka tuollainen. Hintakin halvempi.
Toyotan 4gen hybridillä ajoi kesällä 4-5km maksiminopeus 70km/h
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 651
Toyotan 4gen hybridillä ajoi kesällä 4-5km maksiminopeus 70km/h
2021 Corolla sillä isommalla ja tehokkaammalla sähkömoottorilla (2.0 koneen mukana tulee moinen) menee myös hiukan yli 70kmh (mittarinopeus 80kmh ja mittarivirhe on about 5-6kmh) varsin pitkään. Tuo sillä oletuksella että on oikeasti tasaista tai vain hyvin loivia ylämäkiä. Muuten mennään polttis about 1200-1800rpm.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
721
Olisi autonvaihtokuvioita tarkoitus harrastella aikavälillä loppuvuosi-ensi kesä, mutta liikutaan kovasti vedenjakajalla ihan alkaen kaikesta. Nyt ajellut vajaa 3v sähköllä, ja sinänsä pärjännyt aikaisemmin ihan ok, kun kilsoja ei tullut paljoa, mutta tilanne on muuttunut ja asiaa täytyisi tarkastella uudemman kerran laskujen kera.

Tällä hetkellä työmatka on sen 350km meno-paluu, ja viikossa tulee ajeltua tuo setti yleensä kahdesti. Omat muut ajelut siihen päälle, niin vuodessa kilometrejä kertyy 30-40tkm välillä. Kaikella järjellä ajateltuna pitäisi jatkaa sähköllä, mutta noista kilsoista ainakin puolet tulee notkuttua pikalatureilla, joka jo nostaa hintaa merkittävästi. Myöskään kotilataus ei ole halvimpia mahdollisia, vaan latailen tolpasta 0,20 kwh. Pikalaturit huomioiden, keskihinta omilla latauksilla on varmaankin sen noin 0,30 kwh. Yksi työkeikka maksaa siis karkeasti 20e. Nykyiset polttishinnat huomioiden ero on aika pieni.

Niinpä olen nyt alkanut harkitsemaan myös vaihtoa bensa/diesel-puolelle, jahka hieman ehtii laskelmoimaan kuinka paljon tulee mahdollisesti takkiin, ja minkä arvon annan menetetylle ajalle lataustauoilla. Olen kuitenkin melkolailla tipahtanut polttisautojen kärryiltä edellisvuosien aikana, kun fokus ollut vahvasti sähköpuolella.

Ajot maantiepainotteisia, joten vakaus, turvallisuus, hiljaisuus lienee tärkeimpiä haettuja ominaisuuksia. Toisekseen varmatoimisuus, koska ei ole aikaa pitää autoa jatkuvasti pajalla, vaan oltava ajossa. Ylläpitokustannukset tulisivat sitten toisena, eli ihan halvin mahdollinen ei tarvitsisi olla, vaan kohtuuhintainen nuo muut ominaisuudet huomioiden. Nykyisistä polttisten huoltohinnoista ei myöskään ole enää mitään käsityksiä.

Millaisia malleja näillä spekseillä voisi suositella hintaluokassa 30-40k? Itselläni tulee äkkiseltään mieleen lähinnä joku BMW 520, Volvo V60 tai vanha kunnon Skoda Octavia.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 655
Halvalla rahoituksella syksyllä ID7, Ioniq6 tai Tesla 3 LR, polttoainekustannuksilla et sähköautoa lyö eikä se tilanne ole ainakaan päälaelleen muuttumassa kun jakeluvelvoite aikanaan tiukkenee.

Olettamana siis, että rahoitus lähenee jälleen 1% tvk luokkaa, koska valmistajien on saatava hidastunut myynti vetämään.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
721
Halvalla rahoituksella syksyllä ID7, Ioniq6 tai Tesla 3 LR, polttoainekustannuksilla et sähköautoa lyö eikä se tilanne ole ainakaan päälaelleen muuttumassa kun jakeluvelvoite aikanaan tiukkenee.

Olettamana siis, että rahoitus lähenee jälleen 1% tvk luokkaa, koska valmistajien on saatava hidastunut myynti vetämään.
Sähköpuoli on aikalailla hyppysissä, mutta sieltä juurikin ID7 ja Ioniq 5 sekä 6 olisivat itslleni ne kiinnostavimmat. Tesloista ajeltu vanha ja uusi 3, sekä Y kaikkina versioina, mutta en ole oikein niille niin paljoa lämmennyt. Y perffinä kenties se kiinnostavin kuitenkin Tesla-puolelta.

Myös Enyaq coupe kiinnostelisi, vaan -24 ja 85 mallisena, akun esilämmitystä silmällä pitäen, karkaa hieman liiaksi hinnaltaan tällä hetkellä. Ja niin varmaan tekee myös ID7.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 749
Olisi autonvaihtokuvioita tarkoitus harrastella aikavälillä loppuvuosi-ensi kesä, mutta liikutaan kovasti vedenjakajalla ihan alkaen kaikesta. Nyt ajellut vajaa 3v sähköllä, ja sinänsä pärjännyt aikaisemmin ihan ok, kun kilsoja ei tullut paljoa, mutta tilanne on muuttunut ja asiaa täytyisi tarkastella uudemman kerran laskujen kera.

Tällä hetkellä työmatka on sen 350km meno-paluu, ja viikossa tulee ajeltua tuo setti yleensä kahdesti. Omat muut ajelut siihen päälle, niin vuodessa kilometrejä kertyy 30-40tkm välillä. Kaikella järjellä ajateltuna pitäisi jatkaa sähköllä, mutta noista kilsoista ainakin puolet tulee notkuttua pikalatureilla, joka jo nostaa hintaa merkittävästi. Myöskään kotilataus ei ole halvimpia mahdollisia, vaan latailen tolpasta 0,20 kwh. Pikalaturit huomioiden, keskihinta omilla latauksilla on varmaankin sen noin 0,30 kwh. Yksi työkeikka maksaa siis karkeasti 20e. Nykyiset polttishinnat huomioiden ero on aika pieni.

Niinpä olen nyt alkanut harkitsemaan myös vaihtoa bensa/diesel-puolelle, jahka hieman ehtii laskelmoimaan kuinka paljon tulee mahdollisesti takkiin, ja minkä arvon annan menetetylle ajalle lataustauoilla. Olen kuitenkin melkolailla tipahtanut polttisautojen kärryiltä edellisvuosien aikana, kun fokus ollut vahvasti sähköpuolella.

Ajot maantiepainotteisia, joten vakaus, turvallisuus, hiljaisuus lienee tärkeimpiä haettuja ominaisuuksia. Toisekseen varmatoimisuus, koska ei ole aikaa pitää autoa jatkuvasti pajalla, vaan oltava ajossa. Ylläpitokustannukset tulisivat sitten toisena, eli ihan halvin mahdollinen ei tarvitsisi olla, vaan kohtuuhintainen nuo muut ominaisuudet huomioiden. Nykyisistä polttisten huoltohinnoista ei myöskään ole enää mitään käsityksiä.

Millaisia malleja näillä spekseillä voisi suositella hintaluokassa 30-40k? Itselläni tulee äkkiseltään mieleen lähinnä joku BMW 520, Volvo V60 tai vanha kunnon Skoda Octavia.
Volvo V60 olisi alkaen 18500€. Ehkä samoissa hinnoissa myös BMW ja Mersu? Ilmeisesti myös V90 olisi ihan hyvä auto.

Edit:
Ylempänä olikin manuaalivaihteinen halvin. Tuossa automaatit, mutta ankeat penkit vaan monessa:


Tänään kävin liikkeessä kysymässä Y Performancea, mutta se oli myyty kai melko heti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
151
Pikkuhiljaa alkaa mitta olla täynnä tuota mersun tekniikkaa.. Olin toki lukenut cdi koneiden olevan paskoja, mutta eihän sitä kovapäinen usko ennenkuin kokeilee.. :) Jeep wj:n tilalle siis jotain muuta mietteissä.

-hyvä maavara, maasturi siis ensisijaisesti, mutta ihan minimissään neliveto.
-ilmastointi pakollinen koska koiria, muuta varustetta ei tartte.
-hinta max n. 4t, eli toyotat karkaa jo yli tässä kategoriassa
-tilaa oltava kohtuullisesti, että mahtuu rinkkaa ja ahkiota yms kyytiin.
-kulutus pitäisi olla alle 10, koska käyttöauto ja ajoja ~30t/v
-vuosimalli saisi olla max 2000 luvun alku, en kaipaa dpf:iä tai muuta shaibaa.


Xc volvoja satunnaisesti tippuu tuohon hintaan ainakin, pitäisi kai olla ihan ok autoja?
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
500
Pikkuhiljaa alkaa mitta olla täynnä tuota mersun tekniikkaa.. Olin toki lukenut cdi koneiden olevan paskoja, mutta eihän sitä kovapäinen usko ennenkuin kokeilee.. :) Jeep wj:n tilalle siis jotain muuta mietteissä.

-hyvä maavara, maasturi siis ensisijaisesti, mutta ihan minimissään neliveto.
-ilmastointi pakollinen koska koiria, muuta varustetta ei tartte.
-hinta max n. 4t, eli toyotat karkaa jo yli tässä kategoriassa
-tilaa oltava kohtuullisesti, että mahtuu rinkkaa ja ahkiota yms kyytiin.
-kulutus pitäisi olla alle 10, koska käyttöauto ja ajoja ~30t/v
-vuosimalli saisi olla max 2000 luvun alku, en kaipaa dpf:iä tai muuta shaibaa.


Xc volvoja satunnaisesti tippuu tuohon hintaan ainakin, pitäisi kai olla ihan ok autoja?
Volvoissa on maavaraa, mutta riittääkö Haldex-"neliveto"? Muutenkin nuo taitaa olla sen ikäisiä, että kannattaa ainakin tarkistaa huolella ennen ostoa, että neliveto oikeasti toimii eikä booriholkki/kulmavaihde ole jo valmiiksi paskana. VRCF:n foorumeilla riittää Haldex-juttua, meinaan...
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
151
En minun autot ole koskaan olleet edes noinkaan kalliita ja hyvin on ajettu satoja tuhansia. Paremmin niiden kanssa pärjää, mitä uusien kippojen.. Enkä ole edes ajanut loppuun vaan menneet minulta vielä eteenpäin käyttöön. ;) Valinnat vaan pitää tehdä oikein ja tietysti omata vähän sitä harrastuneisuutta.

Haldexi periaatteessa menee vielä, booriholkin vaihtokaan ei mikään iso juttu ole. Volvossa kone ainakin pitäisi olla hyvä, laatikosta ei kauheasti kokemusta. Tuskin mersua huonompi, tuo 722.6 ei kyllä vakuuta. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 544
Viestejä
4 287 234
Jäsenet
71 679
Uusin jäsen
Milook

Hinta.fi

Ylös Bottom