Pysyisin mahdollisimman kaukana.3008 pösö, 2009, 1.6 bensa. Uhka vai mahdollisuus? Eikä kiitos mitään patonki juttuja yms vaan onko noi oikeasti millasia? jakoketjua ja pumppua vaihdettu vasta, siistin olonen. Mutta itellä ei kokemuksia pösöistä yhtään..
Tämä kiinnostais myös mua. Ketjulla on VTI 120:ssakin jakopää, ilmeisesti ketjuja on joihinkin uusittu. Mutta miten lie muuten toimineet?Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?
En tiedä.Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?
Ketju, karstoittuminen ,vvt ja korkeapainepumppu tässä järjestyksessä. Viimeinen on helppo erottaa kun auto ei pelaa kiihdyttäessä ja kaikki edeltävät oireilevat ensimmäisenä tyhjäkäynnillä.Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?
Joo käsittääkseni sama pohja kuin THP, mutta ilman turboa tms(?).Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?
Varmasti näin, mutta eikös melkein kaikki nykyturbot ole suorasuihkuja? Eli voiko kuluttaja oikeasti tehdä valintaa?Bensakoneissa pääsee paljon helpommalla kun ottaa moottorin missä ei ole tuota suorasuihkutusta, vaan vanha kunnon imusarjaan suihkuttavat suuttimet = ei tule karstaa, ei rikkoutuvaa korkeapainepumppua ja yleensä tuo korkeapainepumppu aiheuttaa sitä rasitusta jakoketjulle = jakoketju venyy.
Ihan uudet varmaan joo... Muutaman vuoden vanhat ei kaikki...Varmasti näin, mutta eikös melkein kaikki nykyturbot ole suorasuihkuja? Eli voiko kuluttaja oikeasti tehdä valintaa?
Subaru Levorg, tai Legacy?Sinne meni -12 Avensis, reilut 4v ja tasan 90tkm se ehti olla omistuksessa, aika aikaansa kutakin, liike osti auton. Nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Käteinen riittää jonnekin 15000€:n paikkeille, mutta minä en löydä sillä hinnalla luotettavaa koukullista bensa tai hybridi farkkua. Auriksen saa joo, mutta se on harvinaisen ankean oloinen. Toinen Avensis voisi tietty mennä, mutta ne ovat järkevillä kilometreillä todella kalliita. 5000-8000€ lainaa ottamalla pystyisi ostamaan Corolla hybridin, mutta on jotenkin aivan pöljää maksaa 23t€ 4v vanhasta ja 90-100tkm ajetusta autosta joka on maksanut uutena 28000€.
Paskaa kumpikin.Kumpi on parempi. Nissan Qashqai vai Skoda Yeti?
Ei kai nuo toistaan huonompia tai parempi ole. Qashqailla ajanut paljon ja ihan OK. Ei loista missään erityisesti mutta ei tuossa moitittavakaan ole, poislukien se 1,2-litrainen bensaturbo. Ahdetuksi koneeksi tosi laiska ja alakierroksilla aivan hengetön, sammuu tosi helposti liikkeelle lähtiessä joten vaatii totuttelua kun kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja luistatusvaraa on tosi vähän. Et ikähaarukkaa sanonut, mutta jos ostat niin osta joko ykköskoppainen Qashqai sillä 1,6-litraisella ahtamattomalla koneella tai sitten ihan viimeisiä kakkoskoppaisia, joissa on 1,3-litrainen Renault-Nissan-Daimlerin turbokone.Kumpi on parempi. Nissan Qashqai vai Skoda Yeti?
Alkupään moottoreihin yksittäisiä vaihdettu, mutta mistään "ongelmasta" en vielä puhuisi ja kuten kaikissa niin käyttö ja huolto myös vaikuttaa...rellun 0.9 tce ei käsittääkseni ole suorasuihku vaikka onkin tuollainen downsizing kone, mutta ketjuja niihinkin on vaihdeltu, johtunee pitkästä vaihtovälistä ja aika pienikokoisesta öljynsuodattimesta. Mulla on nyt 280tkm ajettu Skoda 1.2TSI jossa edelleen alkuperäinen ketju ja ei myös syö öljyä, kai se varmaan kohta on ketjun vaihto mutta ei se hirveän kallis juttu ole.
Qashqain sijaan katselisin Renaultin Kadjaria.Kumpi on parempi. Nissan Qashqai vai Skoda Yeti?
Lisäisin ensimmäisistä Qashqaista kun veli kävi äidilleni ostamassa Kamuxilta tälläisen 1.6 version että 250tkm ajettuun nyt ainakin imuputken tilaan, ilman sisääntulo todennäköisesti irronnut kiinnityksistä, kulmikas kiihdytys varmaan osittain tästä johtuu mutta jos itse meinaa tulpat & sisäilman filtterin vaihtaa niin ilmeisemmin puoli moottoria pitää purkaa tieltä pois ja todennäköisesti filtterille kaasupolin irroittaa, näin olin kahtovinani.Ei kai nuo toistaan huonompia tai parempi ole. Qashqailla ajanut paljon ja ihan OK. Ei loista missään erityisesti mutta ei tuossa moitittavakaan ole, poislukien se 1,2-litrainen bensaturbo. Ahdetuksi koneeksi tosi laiska ja alakierroksilla aivan hengetön, sammuu tosi helposti liikkeelle lähtiessä joten vaatii totuttelua kun kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja luistatusvaraa on tosi vähän. Et ikähaarukkaa sanonut, mutta jos ostat niin osta joko ykköskoppainen Qashqai sillä 1,6-litraisella ahtamattomalla koneella tai sitten ihan viimeisiä kakkoskoppaisia, joissa on 1,3-litrainen Renault-Nissan-Daimlerin turbokone.
Noissa 1,2-litraisissa vielä sekin ominaisuus että jäätyy talvella helposti MAF-anturi ilman viimasuojia.
Itellä oli tommonen VTI 95 ajossa kolme vuotta ja noin 30tkm. Autolla oli ikää neljä vuotta, kun sen ostin ja sillä olli ajettu 40tkm.Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?
kuinka sitten tuo rellun kadjar?Paskaa kumpikin.
E: vai onko noista kumpaakaan kehuttu yhtään missään.
Sehän on sama kun kasvain.kuinka sitten tuo rellun kadjar?
vahva suositus, 5 vuoden ja 200tkm kokemuksella erittäin toimiva, huoleton, taloudellinen ja ennenkaikkea tilava auto. Omani tosin nyt myynnissä pakettiauton hankinnan vuoksi, voi tosin olla, että jää kakkosautoksi koska ajettu niin paljon, ettei oikein mene kaupaksi..No kannattaisiko tässä skoda octavia sitten ottaa. Jos jättää koko maastoauton näön pois. Vai onkos skoda octavialle jokin muu vaihtoehto parempi
Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?vahva suositus, 5 vuoden ja 200tkm kokemuksella erittäin toimiva, huoleton, taloudellinen ja ennenkaikkea tilava auto. Omani tosin nyt myynnissä pakettiauton hankinnan vuoksi, voi tosin olla, että jää kakkosautoksi koska ajettu niin paljon, ettei oikein mene kaupaksi..
mulla viimeisen vuosimallin mk2 korinen, eli 2013, uudesta asti huollettu tihennetyllä välillä, siksi varmaan moottori on vielä 280tkm ajettuna tikissä ja alkuperäisellä jakoketjulla. Olen kyllä tykännyt tuosta 1.2 TSI koneesta, sitkeä, riittävän tehokas ja taloudellinen. Lisäksi helppo huoltaa, mm. öljynsuodatin maailman helpoimmassa paikassa. Kone on yksinkertainen ja vailla pahoja tyyppivikoja, no, joku sanoo, että jakoketju. Mutta osat maksaa alle 200€ ja vaihtotyö ei eroa jakohihnan vaihtotyöstä. Hihnalla ei ajeta näin pitkälle. Autossa ei ole myös DSG:tä joten sen suhteen ei murheita. Farkkuhan tämä, mutta käsittääkseni myös HB mallissa tavaratilan pohja on saman kokoinen. Auto on ollut ihmeen huoleton, mm. etujarrut, akku ja kaikki alustan osat ja nivelet alkuperäisiä. Varmaan ajotapa on vaikuttanut, suhtaudun ajoon insinöörimäisesti.. Keskikulutus 5,9l koko omistusajalta, normaalisti tankillinen menee 5.2-5.5, mutta satunnaiset peräkärryn vedot nostaneet pitkän ajan keskiarvon. Harmillisesti auto ei taida mennä kaupaksi kuin tosi halpaan hintaan joten taidan jättää kakkosautoksi kun tuossa on mitättömät kiinteät kulut ja huollot teen nykyään itse, 207tkm asti tein vain välihuollot, mutta turha juosta leimojen perässä kun itse tekemällä voi paremmin valita varaosat jne. Lisäksi näissä ei ole esim. polttoaine suodatinta huolto-ohjelmassa ollenkaan, helppo ja halpa vaihtaa, toinen on vaihteistoöljy jota mielestäni on järkevä vaihtaa.Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?
Käy kokeilemassa saman ikäistä Audi A4 ja Octaviaa. Octaviassa paremmat tilat ja todennäköisesti enemmän varusteita, joten riippuu paljon mitä autossa arvostaa ja pitää laatuna.Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?
Kiitokset ehdotuksesta! Eipäs ollut kyllä Prius(+) tätä ennen edes listalle osunutkaan. Ehkä johtuu siitä että olen käyttänyt vähän tiukempia vuosimalli- tai kilometriehtoja. Linkin autolla on kilometrejä jo 236 tkm. Se on tuolle mallille vielä asiallinen lukema?Kumpaankin suuntaan löytyy, vanhempia halvempia ja uudempia hintavampia. Normi Prius ehkä sopis myös, mutta tavaratilakysymys ohjasi tuohon + ehdotukseen.
Parin vuoden kokemuksella uskaltaisin suositella V60- tai XC60-Volvoa.Mikä olisi sopiva henkilöauto (neljälle henkilölle) seuraaviin tarpeisiin:
- mahdollisimman suuri tavaratila
- mahdollisimman vähän vaivannäköä*
- diesel / bensa (kilometrejä vuodessa vähän päälle 20 k)
- hinta n. 20000 €
*Mitä vähemmän huoltoja, polttimon vaihtoja ja kaikkea muuta ropeltamista, sen parempi. Tietenkin autot ovat yksilöitä. Joka tapauksessa ajettavuus, urheilullisuus, ulkonäkö, merkki, malli, vaihteiston tyyppi ja kaikki muu ovat ihan epäoleellisia seikkoja kahden ensimmäisen kriteerin rinnalla.
Auto kuin auto alkaa tuottaa enemmän kuin vähäisiä huoltomurheita 200tkm jälkeen. Ja jos nyt Toyota osoittautuisi tuolla mallillaan erinomaisen vähämurheiseksi, niin sinun vuosikilometreillä 300tkm tulee kuitenkin eteen nopeasti. 400tkm kun on mittarissa niin alkaa olla ns. paalikamaa. Eli melkein 2000 € (~10snt / km) arvonalenemaa vuodessa vaikka ajaisi auton ns. loppuun, jos tuon yksilön hankkisi pyyntihinnalla. Siihen päälle ne korjauskulut, joilta tuskin välttyy.Linkin autolla on kilometrejä jo 236 tkm. Se on tuolle mallille vielä asiallinen lukema?
XC60 Volvossa ei kyllä mahdollisimman suurta tavaratilaa löydy. Viimeiset V/XC70 tältä osin parempia. Tarkemmin ei oltu määritelty oliko istuinkansaa käyttäjinä mikä antaa tietyt vaatimukset takatilojen muotoilulle.Epäilen että sinne puoleen milliin pääsee vaihtamatta alustan osia, jarruosia, pyöränlaakereita yms. Noi on just niitä huoltoja ja ropeltamista mitä ei toivottu.
e: Eipä nuo katsastustilastotkaan piirrä kuvaa mistään erityisestä luotettavuudesta mitä tulee katsastuksessa huomattaviin vikoihin: Prius+ (Katsastustilastot) ja vastaavasti saman sukupolven Prius kuin kaikki Prius+ -mallit (Katsastustilastot). Ehdotettu Volvo XC60 kestääkin kilometrejä jo ihan eri tavalla (Katsastustilastot).
Vaimolle käyttöautoa etsimässä, kriteereinä bensa sekä automaatti ja vetokoukku plussaa. Hintaluokka 0-8000€. Tällä hetkellä asiaa ajaa Volvo S80 vm.2002 mutta tarvitsisi löytää joku tuoreempi/pienempi, käyttö 80% matka-ajoa moottoritiellä ja loput kaupungissa eli mikään Punto taikka Ka ei olisi paras tähän ainakaan omasta mielestä.
https://m.nettiauto.com/toyota/prius-phev/13408995?vifAdCount=0&vifNav=Y Olisko tommonen, se koira vähän on kysymysmerkki.Broidi etsii autoa jossain 25-35ke luokassa. Kyytiin pitäisi mahtua 4 ja keskikokoinen koira konttiin eli farkku käytännössä. Kilsoja tulee melko vähän eli 10-15tkm vuodessa. Hybridi tai bensa käytännössä tulee kyseeseen. Käytiin uuden mallin Octavia PHEV ajamassa eikä erityisemmin itseä ainakaan vakuuttanut vaikka OK olikin, mutta enpä oikein osaa muutakaan suositella. Haussa siis takuullinen tai muutenvaan uudehko ja vähän ajettu auto. Adaptiivinen vakkari pitäisi löytyä.
Ei välttämättä lainkaan huono vaikkakin tuollaisen mazda kutosen pellit ei juurikaan herätä luottamusta sen mitä niitä nähnyt lähempää
Koukun asennuttaa koukkupajalla.
Eikö nuo kutoset parantunut jossain kohdin tuon suhteen? Tuohon 8ke ei kuitenkaan mitään mahdottomia saa, varsinkaan kun sen pitää olla automaatti.Ei välttämättä lainkaan huono vaikkakin tuollaisen mazda kutosen pellit ei juurikaan herätä luottamusta sen mitä niitä nähnyt lähempää
Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...Eikö nuo kutoset parantunut jossain kohdin tuon suhteen? Tuohon 8ke ei kuitenkaan mitään mahdottomia saa, varsinkaan kun sen pitää olla automaatti.
Miten Civic/Accord? Molemmat tuolta aikakaudelta on aikalailla pomminvarmoja ja ainakin Civic on jopa mukava ajaa sekä äärettömän käytännöllinen niillä taittuvilla takapenkeillä. Civicciin tuli muistaakseni momenttimuunnin jossai 2008-2009 tienoilla. Sitä ennen roboautomaatti, joka vissiin kestää mutta en kyllä itelle laittaishttps://www.nettiauto.com/ford/focus/13583538
Tämä olisi kuulemma sellainen mikä vois olla pop, en ihan heti keksinyt kauheasti pahaa sanottavaa mutta kuten mainitsin nuo käyttikset eivät ole niin ominta alaa. Koukku puuttuu mutta se ei tosiaan ole suoraan hylky. Voimalinjasta en tiedä yhtään mitään. Muoks* Jakohihna uusittu 08/2018 (71 tkm) - vaihtoväli 8 vuotta / 160 tkm eli näillä kilometreillä se olisi jo pitänyt uusia
Tuossa 2008-> kopassa ei enää ruosteongelmia juuri ole, mutta tuossa 2.0 motissa sekä 1.8 vastaavassa jumittaa usein männänrenkaat noilla kilometreillä, varsinkin jos ei ole öljyjä vaihdeltu säännöllisesti, josta seuraa runsas öljyn polttaminen. Huoltohistoria kannattaa siis syynätä tarkkaan ja seurata öljyn kulutusta heti alussa. Muuten kyllä hyvä ketjukone.Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...