Mikä peliohjain PC:lle?

Kohta pitäisi kolahtaa Steam controlleri lähikaupan automaattiin. Illalla rankkaa testailua. Sellaisen vähän ikävän jutun tajusin eilen, että tattien muovi-/kumiosan vaihtaminen vaatii kolvin käyttöä syystä siitä, että niihin menee johdot kapasitiivisuudesta johtuen. Noita olen itse joutunut vaihtamaan moneenkin ohjaimeen. Vaikka itse tikku ei alkaisi driftaamaan, niin tuo pinta tahtoo mennä jossain vaiheessa rikki rajun pelailun (esim. tappelupelit) myötä. Pitänee tuohonkin jotkut suojukset heittää tattien päälle siis.

1778565946761.png
 
Jaa näitä on jo Suomessa asti. Oma ollut pakattuna olisiko keskiviikosta tai torstaista lähtien. Tilattu klo 20.07 maanantaina 4.5.
 
Jaa näitä on jo Suomessa asti. Oma ollut pakattuna olisiko keskiviikosta tai torstaista lähtien. Tilattu klo 20.07 maanantaina 4.5.
Screenshot 2026-05-12 131349.png


Tilasin klo. 20:37 ja tänään pitäis tulla tännekki.

Harvoin ollu näin innoissaan. Ehkä tässä innostuu pelaamaan Cyberpunkin ja muuta 3D-peliä loppuun asti.
 
Sieltähän se ohjain tuli ja nyt on testattu pelaamalla vähän Hades 2:sta ja Street Fighter 3rd Strikea. Käyttöönotto meni helposti ja paino tuntuisi olevan about samaa luokkaa kuin vaikka PS5 Dual Sensessä ja on mukava pitää kädessä. Negatiivisena puolena on minusta vähän ämpärimuovilta tuntuvat nappulat (esim. Dual Sense, 8BitDo Ultimate/Pro ja Nintendo Pro Controller tuntuvat laadukkaammilta) ja myös tatit tulevat omaan makuun ehkä vähän liian lähelle nappeja ja d-padia. Tuo nyt lähinnä häiritsi vähän Street Fighterissä, missä tulee vähän ronskimmalla kädellä roiskittua. Ajan kanssa asetteluun varmastikin tottuu. Pitää testailla paremmalla ajalla lisää, mutta tässä vaiheessa melko tyytyväinen tuohon.

steamcontroller.jpg
 
Pari tuntia kerenny koittamaan Steam Controlleria ja hyvältä tuntuu. Tulee monesti kosketettu vasempaan touchpadiin ku oon tottunu Xboxin gamepadiin.

+Ohjaimen nappeja on helppo aloittaa säätämään kun gamepadissa on suoraan nappi sille
+Steamin sisällä näppäinten määrittely on helppoa ja nopeaa
+Gyron kanssa tähtäys toimii hyvin
-Gyron kanssa tähtäys ei toimi hyvin!

Mikähän piru tuota gyroa vaivaa? Välissä toimii ja välissä ei, tuntuis jopa että se on suoraan pelisidonnainen!?? Road to Vostokin mökissä tähtäilin tarkasti ja sulavasti gamepadia heiluttelemalla, sitte koitin Risk of Rain 2:sta niin tähtäämisestä ei meinannut tulla mitään! Aivan kuin tähtäin hyppisi yli joistain pikseleistä ja tähtääminen on epätarkkaa, sama homma Warhammer 40,000: Boltgunissa. Siinä pelissä myös ukkeli jäi vain pyörimään pariksi sekunniksi yhden kerran, eli katkesiko ohjaimen yhteys?

Pitää käydä kattelemassa oisko redditissä tai jossain samoja ongelmia.
 
Minkäslaisia käyttökokemuksia on Steam controllerin kanssa ei-Steam pelien osalta? Lähinnä kiinnostaa että mitä ja kuinka paljon joutuu säätämään Epic, GOG, Xbox yms. pelien osalta. Onko yhteensopivuusongelmia, joutuuko konffaamaan pelikohtaisesti, kun tuohan ei taida tukea Xinputtia?
 
Itse täräytän kaikki pelit käyntiin steamin kautta, siitä huolimatta että onko hankittu epicistä tai gogista. 9/10 mennyt ohjaimen kanssa kaikki maaliin kun prosessi menee steamin rajapinnan kautta.
 
Minkäslaisia käyttökokemuksia on Steam controllerin kanssa ei-Steam pelien osalta? Lähinnä kiinnostaa että mitä ja kuinka paljon joutuu säätämään Epic, GOG, Xbox yms. pelien osalta. Onko yhteensopivuusongelmia, joutuuko konffaamaan pelikohtaisesti, kun tuohan ei taida tukea Xinputtia?
Ei steam controllerista kokemusta, mutta 8bitdo ohjainta yritin saada xbox/msstore peleihin toimimaan steamin gyro-hommien takia, mutta ei toiminut peleissä jotka kiinnostaa. Eli samat ongelmat tulee steam ohjaimen kanssa, kun sen steamin pitää hook saada peliin. Kaikkia kikkoja kokeilin, mutta ei onnistunut.

8bitdo toimii toki xinput ohjaimena ilman ongelmia.
 
Eli samat ongelmat tulee steam ohjaimen kanssa, kun sen steamin pitää hook saada peliin. Kaikkia kikkoja kokeilin, mutta ei onnistunut.

Lisää ei-Steam pelin ikoni Steamiin, säädä ohjainasetukset ja pelaa. Hyvin toimii ainakin minulla.
 
Itse sain Steam Controllerin (se vanha) toimimaan MS Store pelien kanssa käyttämällä GloSC nimistä sovellusta.

Sovelluksen kehityksessä on ollut jotain draamaa enkä ole varma mikä on sille nykyään oikea github repo (saman kehittäjän uudempi GloSSI niminen vastaava sovellus ei itsellä toiminut). Mutta tässä reddit -keskustelussa on linkki Google Driveen, josta GloSC asennustiedosto löytyy: Reddit - Please wait for verification
 
Itse sain Steam Controllerin (se vanha) toimimaan MS Store pelien kanssa käyttämällä GloSC nimistä sovellusta.

Sovelluksen kehityksessä on ollut jotain draamaa enkä ole varma mikä on sille nykyään oikea github repo (saman kehittäjän uudempi GloSSI niminen vastaava sovellus ei itsellä toiminut). Mutta tässä reddit -keskustelussa on linkki Google Driveen, josta GloSC asennustiedosto löytyy: Reddit - Please wait for verification
Jotain versiota testasin ja oli ongelmia, sitten kun just kehitys lopetettu luovutin.
 
Kuulema Steam Controller huutaa mikäli sen tiputtaa tarpeeksi korkealta. Käyttäjäkokemuksia odotellessa.
 
Ei steam controllerista kokemusta, mutta 8bitdo ohjainta yritin saada xbox/msstore peleihin toimimaan steamin gyro-hommien takia, mutta ei toiminut peleissä jotka kiinnostaa. Eli samat ongelmat tulee steam ohjaimen kanssa, kun sen steamin pitää hook saada peliin. Kaikkia kikkoja kokeilin, mutta ei onnistunut.

8bitdo toimii toki xinput ohjaimena ilman ongelmia.
Onko MS Store-peleissä sitten ongelmia muidenkin XInput-ohjainten kanssa, myös Microsoftin omat? Vai mitä nuo XBox/MSStore-pelit oikein vaativat jos eivät suostu 8bitdo-ohjainten kanssa toimimaan? Onko siellä joku ilmais- tai demopeli jolla voi kokeilla onko omalla XInput-ohjaimella ongelmia?

8bitdo:lla tosin tuntuu olevan eri ohjaimia ilmeisesti eri tarkoituksiin, jotkut niistä on brändätty "XBox-ohjaimiksi", jotkut taas Bluetooth, 2,4GHz tai langallisiksi ohjaimiksi... Minulla on Pro2 joka on tarkoitettu yleisesti PC (XInput), Android, Raspberry Pi ja Nintendo Switch-käyttöön.


Tykkään itse kovasti 8bitdo:sta (Pro2) mutta en ole kokeillut MSStore-pelien kanssa koska en ole sieltä koskaan mitään ostanut, enkä osta. GOG + Steam lähinnä, ja Epic mitä sieltä on ilmaispelejä onnistunut keräämään yli 400 kpl (kiitos Epic, 0€ halvaksi tuli).
 
Itseä ei tuo uusi Steam ohjain oikein kiinnosta kun vanha versio löytyy hyllystä pölyttymästä.
Ainakin muutama vuosi sitten ohjaimella piti tehdä vaikka mitä vippaskonsteja (läpinäkyvä ikkuna pelin päällä tjsp.) että sen sai toimimaan kunnolla Steamin ulkopuolella, ja silloinkin saattoi homma mennä siihen että alt-tabin käyttö sotki painallusten rekisteröinnin ja ohjain lakkasi toimimasta.
Xinput ohjaimet (xbox ohjaimet, 8bitdo ohjaimet) toimii aikalailla ihan kaikissa peleissä ilman säätöä tai takkuilua.

EDIT: Testasin huvikseni wanhaa ohjainta Crimson Desertissä. Onhan tuon ohjaimen rumble aivan kauheaa kuraa verrattuna 8bitdo ultimate kakkoseen, ja ABXY napit ovat aivan liian kaukana kädensijasta.
 
Viimeksi muokattu:
Screenshot 2026-05-12 131349.png


Tilasin klo. 20:37 ja tänään pitäis tulla tännekki.

Harvoin ollu näin innoissaan. Ehkä tässä innostuu pelaamaan Cyberpunkin ja muuta 3D-peliä loppuun asti.
Oma kello 21:07 tehty tilaus ollut kymmenen päivää ”pakattuna” tilassa, pitänee jo kysellä perään joskos paketin kuriirille ojentaisivat… (edit: sattumaa tai ei, mutta kysellessä tilauksen perään sain geneerisen vastauksen ”pyrimme toimittamaan kaikki tilaukset 8-10 päivässä, enempää emme osaa sanoa” ja tunnin sisällä tuli seurantakoodi eli jos tilaus jumittaa niin kannattaa kysellä perään).

Mulla DualSense Edge ensisijaisena padina ja jos peli ei sitä tue niin piuhalla Xbox Onen ohjain niitä pelejä varten. Taidan Steam Contollerit ottaa sohvapelailuun, ehkä niistä on hyötyä vs DualSense Baldurs Gate 3 ja Divinityjen kanssa joita vaimon kanssa tulee cooppailtua.
 
Viimeksi muokattu:
Onko MS Store-peleissä sitten ongelmia muidenkin XInput-ohjainten kanssa, myös Microsoftin omat? Vai mitä nuo XBox/MSStore-pelit oikein vaativat jos eivät suostu 8bitdo-ohjainten kanssa toimimaan? Onko siellä joku ilmais- tai demopeli jolla voi kokeilla onko omalla XInput-ohjaimella ongelmia?

8bitdo:lla tosin tuntuu olevan eri ohjaimia ilmeisesti eri tarkoituksiin, jotkut niistä on brändätty "XBox-ohjaimiksi", jotkut taas Bluetooth, 2,4GHz tai langallisiksi ohjaimiksi... Minulla on Pro2 joka on tarkoitettu yleisesti PC (XInput), Android, Raspberry Pi ja Nintendo Switch-käyttöön.


Tykkään itse kovasti 8bitdo:sta (Pro2) mutta en ole kokeillut MSStore-pelien kanssa koska en ole sieltä koskaan mitään ostanut, enkä osta. GOG + Steam lähinnä, ja Epic mitä sieltä on ilmaispelejä onnistunut keräämään yli 400 kpl (kiitos Epic, 0€ halvaksi tuli).
Kirjoitin hieman epäselvästi, mutta kuitenkin että "8bitdo toimii toki xinput ohjaimena ilman ongelmia."

Eli selvennys:
-steam input ei toimi mulla xbox/MSstore peleissä mitä testasin
-steam input vaaditaan steam controllerin toimintaan
-steam input vaaditaan että saa steamin gyrosysteemit toimimaan 8bitdo dinput moodissa (steamin gyro-systeemit on paremmat kun ohjaimen omat)
-8bitdo toimii xbox ohjaimena xinput moodissa kaikkien pelien kanssa ihan normaalisti kauppapaikasta riippumatta
 
Oma kello 21:07 tehty tilaus ollut kymmenen päivää ”pakattuna” tilassa, pitänee jo kysellä perään joskos paketin kuriirille ojentaisivat… (edit: sattumaa tai ei, mutta kysellessä tilauksen perään sain geneerisen vastauksen ”pyrimme toimittamaan kaikki tilaukset 8-10 päivässä, enempää emme osaa sanoa” ja tunnin sisällä tuli seurantakoodi eli jos tilaus jumittaa niin kannattaa kysellä perään).

Mulla DualSense Edge ensisijaisena padina ja jos peli ei sitä tue niin piuhalla Xbox Onen ohjain niitä pelejä varten. Taidan Steam Contollerit ottaa sohvapelailuun, ehkä niistä on hyötyä vs DualSense Baldurs Gate 3 ja Divinityjen kanssa joita vaimon kanssa tulee cooppailtua.
Oma paketti on vieläkin tässä vaiheessa, taattu hyvä GLS. :rolleyes:

1779110418344.png
 
Oma paketti on vieläkin tässä vaiheessa, taattu hyvä GLS. :rolleyes:

1779110418344.png
Sama vika, varttia aikaisemmin kirjattu. Missäköhän se nyt on viikon seilaillut, ilmeisesti ensimmäinen pysäkki tuon jälkeen pitäisi olla Saksa tai Tanska ja sieltä suoraan Suomeen muutamassa päivässä.
 
Sama vika, varttia aikaisemmin kirjattu. Missäköhän se nyt on viikon seilaillut, ilmeisesti ensimmäinen pysäkki tuon jälkeen pitäisi olla Saksa tai Tanska ja sieltä suoraan Suomeen muutamassa päivässä.
Itsellä sama homma samoilla päivämäärillä. Olin eilen yhteyksissä GSL:n tukee ja sanoivat, että jos ei maanantain aikana näy tai päivity niin Valveen yhteyttä. Olin sinne yhteyksissä ja sanoivat ensin, että paketti on kokonaan hävinnyt ja haluanko rahat takaisin vai laitetaanko uusi. Pyysin uutta ja sitten tuli viesti, että heidän päästään näkyy "jatkuvaa liikettä" paketissa. Kehottivat katselmaan vielä tänään, tuleeko päivityksiä ja sitten palaamaan huomenna asiaan jos mitään ei kuulu. Eli saas nähdä onko se kadoksissa vai ei 🌚
 
Heh ihan sama kuvio kävi itsellä, tosin pyydettiin odottelemaan torstaihin. Porukat saa näköjään pelejä hyvitteeksi tästä sotkusta jos sattuu oikea asiakaspalvelija kohdalle.
 
On kyllä ihmeellinen palvelu. Oma on kirjattu 13.5 lähteneeksi Hollannista ja eilen on tullut Suomeen, tänään onkin sitten Matkahuollon hallussa.
 
Oisko se uutinen vaikka parempi tilausseuranta ketju steam controllerille, nämä keskustelut ei paljon jälkipolvijälkipolvia kiinnosta tai meitä jotka ei oo tilanneet.

Välillä tuntuu että puolet Iotechin keskusteluista on tilausseurantaa tai omien tilauksien ilmoitteluita. :kahvi:
 
Oisko se uutinen vaikka parempi tilausseuranta ketju steam controllerille, nämä keskustelut ei paljon jälkipolvijälkipolvia kiinnosta tai meitä jotka ei oo tilanneet.

No eiköhän se tilanne tästä aika äkkiä muutu. Sen nyt sanon itse ohjaimeen liittyen, että päivityksiä on nyt ainakin alkuun tullut aika tiuhaan. Olisko ollut kolmas tai neljäs päivitys, mikä äsken tuli itse ohjaimelle ja toinen puckille.
 
Vuosi sitten aloitin pelaamaan kiinnostavan oloista Inscryptionia, mutta jäi kesken 10 minuutin jälkeen kun tajusin ettei siinä ole gamepaditukea vaikka se on julkaistu Switchillekin. Nyt Steam Controllerilla juhlaa kun gamepadin näppäimet saa vastaamaan näppäimistön näppäimiä ja hiirtä voi ohjata tatilla, touchpadilla ja gyrolla. Gyron käytössä on jotain nautinnollista kun sormien asento ei muutu, mutta hiiren osoitin liikkuu ja kaikki toimii.

Sellanen negatiivinen juttu tästä löytyy että alanäppäin R5:sta tulee vahingossa painettua. Ei mulla mitään siihen ole laitettu, mutta jotenkin sitä kai puristaa huomaamatta ohjainta joskus.
 
Itsellä sama homma samoilla päivämäärillä. Olin eilen yhteyksissä GSL:n tukee ja sanoivat, että jos ei maanantain aikana näy tai päivity niin Valveen yhteyttä. Olin sinne yhteyksissä ja sanoivat ensin, että paketti on kokonaan hävinnyt ja haluanko rahat takaisin vai laitetaanko uusi. Pyysin uutta ja sitten tuli viesti, että heidän päästään näkyy "jatkuvaa liikettä" paketissa. Kehottivat katselmaan vielä tänään, tuleeko päivityksiä ja sitten palaamaan huomenna asiaan jos mitään ei kuulu. Eli saas nähdä onko se kadoksissa vai ei 🌚
Pahoittelut, jos nyt off-topicia, mutta lisätään nyt tähän vielä loppukaneetti. Ehdin jo laittaa Valvelle, että mitää liikettä ei tapahtunut, mutta äsken kilahti ainakin itselle Matkahuollon sovellukseen ilmoitus saapuvasta paketista ja GSL seuranta myös ilmoittaa paketin olevan Suomessa. Eiköhän se sieltä pian käsiin saada. Toivottavasti viikonlopuksi 😁
 
Ensituntumat nyt otetta Steam controlleriin ja hyvältä vaikuttaa. Laatutuntumaltaan tämä on aika lähellä ps5-ohjainta, D-pad ja tikut tuntuu paremmalta, liipasimet huonommalta. Kaikin puolin tämä on paranneltu versio Steam Deckistä, erityisesti takanapit on huomattava parannus. Dolphin-emulaattorissa gyro-ohjaus rupesi toimimaan heti ilman mitään kikkailua, en tiedä minkä takia joillain on ollut ongelmia sen kanssa.
 
Ensituntumat nyt otetta Steam controlleriin ja hyvältä vaikuttaa. Laatutuntumaltaan tämä on aika lähellä ps5-ohjainta, D-pad ja tikut tuntuu paremmalta, liipasimet huonommalta. Kaikin puolin tämä on paranneltu versio Steam Deckistä, erityisesti takanapit on huomattava parannus. Dolphin-emulaattorissa gyro-ohjaus rupesi toimimaan heti ilman mitään kikkailua, en tiedä minkä takia joillain on ollut ongelmia sen kanssa.
Omat Steam Controllerit saapuivat juuri ja ensituntuma varovaisen positiivinen:

+ kevyempi mitä oletin
+ ergonomia paljon parempi mitä odotin, istuu käteen todella hyvin
+ tattien liikerata ja tuntuma hyvä
+ touchpadit sijoitettu fiksusti, niihin ei vahingossa osu
+ takanäppäimet hyvin sijoitettu

- takanäppäimet melko herkkiä, mihinkään soulslikeen tai muuhun tiukempaa vääntöä vaativaan peliin niitä en virhepainallusten vuoksi ota käyttöön
- analogisissa liipasimissa lyhyt liikerata

Tämä siis hypistelemällä ohjainta joka ei koneessa vielä kiinni, vaikea vielä sanoa onko hintansa arvoinen mutta eiköhän se selviä kun viikonloppuna pääsee enemmän testaileen - avaamaton paketti lähtee näillä näkymin täällä myyntiin ostohintaan, mutta sekin selviää viikonlopun aikana.
 
vaikea vielä sanoa onko hintansa arvoinen mutta eiköhän se selviä kun viikonloppuna pääsee enemmän testaileen - avaamaton paketti lähtee näillä näkymin täällä myyntiin ostohintaan, mutta sekin selviää viikonlopun aikana.
Polkuhintaan 99€ tämä myytiin. Porukka ostelee 200€ gamepadeja joissa ei ole edes touchpadeja tai gyroa.

Toki käyttötarkoitukset vaihtelevat, mutta väittäisin tätä helposti monipuolisimmaksi gamepadiksi. Githubista löytyy keinoja saada ohjain toimimaan myös muissa kuin Steam peleissä, mutta mulla ei ole tullu tarvetta enkä ole kokeillu. En ole onneksi PS5:n liipasimia päässyt kokeilemaann niin en osaa niitä kaivata. :D
 
Kyllä tässä liipaisimet ja d-pad ovat enemmän ämpärimuovilta tuntuvia kuin vaikka Dual Sensessä ja 8BitDo:n tuotteissa, mutta kaikkea ei voi tietenkään saada. Varsin hyvä ohjain kuitenkin hintaisekseen ja varmasti jää PC:llä käyttöön ykkösohjaimeksi. Akkukesto on muuten ihan käsittämättömän hyvä verrattuna esim. Sonyn muutamaan hassuun tuntiin.
 
8bitdo Ultimate 3 tulossa, korjaa suurimman "2" puutteen itselle eli löytyy impulse triggerit. Ei tosin pärjää flydigi apexille varmaan triggereissä. Samoin löytyy virallinen xbox tuki ja tattien jäykkyyden säätö.
  • 2.4G Wireless for Xbox & PC - Low-latency 2.4G wireless optimized for Xbox and Windows gaming, and Bluetooth for mobile devices.
  • Force Ring Adjustable TMR Joysticks - Fine-tune joystick tension with the integrated Force Ring. Dial in lighter resistance for speed or tighter resistance for control, with TMR joysticks for higher sensitivity, greater accuracy, and long-term durability.
  • Hall-effect impulse triggers with 2 Trigger Stops - Switch between two trigger-stop levels to instantly adapt to shooters, racing games, and action titles.
  • Pro-Level Controls - Features a disc D-pad, 2 pro-level back buttons, fast bumpers L4 and R4, 3.5mm audio jack, and an integrated wireless charging dock. Up to 1000Hz polling rate and 6-axis motion control on PC. Customize buttons, sticks, triggers, vibration, and profiles with 8BitDo Ultimate Software X and Ultimate Software V2 Mobile.

1779733572798.png
 
Kerrassaan ihanan näköinen kyllä. No eiköhän tuosta tule vähän konservatiivisempaakin versiota saataville.
 
Neljäs DualSense alkoi stick driftaamaan, viimeiset kolme veti vasemmalla tatilla vasemalla, tällä kertaa vasen tatti julkuttaa ylöspäin, sanomattakin selvä että kyseisen paska-kikkareen kanssa viimeinen "tanssi" ikinä.

Gamesir Super Nova hall effect tateilla tilalla, helkkarin hyvin istuu käteen ja toimii.
 
Neljäs DualSense alkoi stick driftaamaan, viimeiset kolme veti vasemmalla tatilla vasemalla, tällä kertaa vasen tatti julkuttaa ylöspäin, sanomattakin selvä että kyseisen paska-kikkareen kanssa viimeinen "tanssi" ikinä.

Gamesir Super Nova hall effect tateilla tilalla, helkkarin hyvin istuu käteen ja toimii.
Näköjään 32 e saa konsoli.net vaihtamaan dualsenseen TMR tatit. Itsekin voi tehdä, mutta joutuu kolvaamaan.

Toki tuo Gamesir varmaan muutenkin parempi ohjain, mutta menettää PS5 ohjaimen ominaisuudet.
 
Voisi kyllä omatkin driftaavat dualsenset pistää konsoli.nettiin korjaukseen. Saisi pari Dualsenseä TMR mallisiksi samaan hintaan kuin ostaisi yhden uuden. Dualsense kuitenkin yksi parhaista ohjaimista omaan käteen ja muutenkin ominaisuuksiltaan.
 
Jos PC haluaa boksin ergonomiallista ohjainta, niin Gamesir Cyclone 2 + telakka tai G7 Pro (saa mm. Powerista) on kyllä helposti parasta mitä noihin rahoihin saa. Ja itsellä käynyt testissä varmaan kymmeniä erilaisia ohjaimia. G7 Pro paras, mutta Cyclone 2 sen verran hyvä, että vaikea perustella tuota lisähintaa. G7 tosin taitaa toimia myös natiivisti Xboxilla, jos joku semmoisella pelailee.
 
Piru vie, jotain vikaa taitaa olla tuossa minun uudessa Steam Controllerissa. Nyt on parina päivänä, kun olen alkanut pelaamaan, käynyt niin, että Y-näppäin ei rekisteröi minkäänlaisia painalluksia. Ei itse pelissä eikä Steamin controlleritestissä. Tätä ei siis tapahdu niin, että nappi toimisi ensin ja sitten lopettaisi toiminnan kesken pelin, vaan se joko toimii tai ei toimi heti kättelyssä. Siinä vaiheessa, kun nappi ei toimi, ei auta mitään esim. Steamin tai ohjaimen uudelleenkäynnistys tai ohjaimen vaihtaminen puckista langalliseksi. Tietysti mieleen tulee hardwarevika, mutta toisaalta ohjain voi lähteä toimimaan koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ja toimia vaikka 2 tunnin pelisession täysin ongelmitta, mikä taas puhuisi jonkin oudon softaongelman puolesta. Onko jollain muulla tullut vastaan samaa tai onko kokemusta, että vastaavaa tapahtuisi Steamissa muillakin ohjaimilla? Tietysti voisi ohjaimen avata ja tarkastaa, että siellä ei jokin liitin ole löysällä, mutta ei nyt tekisi mieli siihen ryhtyä tuliterän kapulan kanssa.
 
Jos PC haluaa boksin ergonomiallista ohjainta, niin Gamesir Cyclone 2 + telakka tai G7 Pro (saa mm. Powerista) on kyllä helposti parasta mitä noihin rahoihin saa. Ja itsellä käynyt testissä varmaan kymmeniä erilaisia ohjaimia. G7 Pro paras, mutta Cyclone 2 sen verran hyvä, että vaikea perustella tuota lisähintaa. G7 tosin taitaa toimia myös natiivisti Xboxilla, jos joku semmoisella pelailee.
Pakko kompata tätä. Itselläkin nyt pari viikkoa ollut Cyclone 2 ja onhan tuo nyt ihan toiselta planeetalta kuin moni muu. Ainoa miinus että tuntuu paljon herkemmältä kuin aikaisemmat ohjaimet mutta siihenkin tottunee nopeasti.
 
itsellä sattuu triggerit etusormiin kaikissa Gamesir:n ohjaimissa, tai se takaosan muotoilu kun triggerin painaa pohjaan, siinä jää sellai ihme lovi.
 
Laitoin tuosta ohjainongelmastani viestiä Steamin tukeen ja sieltä tuli pikaiseen vastaus, että lähetäppä kapula takaisin ja ohjeet sitä varten tulee maililla. Menee kuulemma ensin Hollantiin ja siellä sompailun jälkeen Tsekkeihin. Bye bye Steam Controlleri.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 070
Viestejä
5 239 579
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom