Tähän triidiin voitaisiin koota kaikki "mikä kotelo minulle" tyyppiset tiedustelut. Voinen itse aloittaa, sillä tulossa olevalle intelin Kabylake pohjalle pitäis rueta päivittämään. Olen lopen kyllästynyt Fractal Designin koteloihin, joita mulla on ollut jostain Define R2:sta asti. En ole juurikaan seurannut kotelomarkkinoita vuosikausiin. Nykyinen koppa on Define R4.
Eli, täräytetään sapluuna:
Koko: Miditorni tai mATX, ATX/mATX. Tarkoitus pitää pöydällä.
Tyyli: Minimalistinen, siisti, saa olla hillittyjä "työskentely" valoja kuten vaikkapa NZXT:llä jossa voi pistää kotelon taakse IO-shieldiin ledit päälle kun ropaa johtoja paikalleen.
Ikkuna: Kyllä, kiitos. Itseasiassa todella mieluusti kylki saisi olla karkaistua lasia
Budjetti: Mielellään alle 150e, kuitenkin helvetin hyvien perustelujen kanssa hyväksytään 200e jossa tiukka katto.
Vesijäähdytystä: Kyllä, yksi 120x240 AIO-radi ja mahdollisesti myös näyttikselle tulossa 120x120 radi.
Esimerkiksi tätä olen nyt suositusten perusteella katsellut:
http://www.cooltek.de/en/jonsbo/rm3/182/rm3
Mutta arvelluttaa ilmankierto, ja toisaalta ehkä mieluisampi vaihtoehto olisi ATX-kokoluokka ja siitä noi pienimmät pöntöt.
Eli, täräytetään sapluuna:
Koko: Miditorni tai mATX, ATX/mATX. Tarkoitus pitää pöydällä.
Tyyli: Minimalistinen, siisti, saa olla hillittyjä "työskentely" valoja kuten vaikkapa NZXT:llä jossa voi pistää kotelon taakse IO-shieldiin ledit päälle kun ropaa johtoja paikalleen.
Ikkuna: Kyllä, kiitos. Itseasiassa todella mieluusti kylki saisi olla karkaistua lasia
Budjetti: Mielellään alle 150e, kuitenkin helvetin hyvien perustelujen kanssa hyväksytään 200e jossa tiukka katto.
Vesijäähdytystä: Kyllä, yksi 120x240 AIO-radi ja mahdollisesti myös näyttikselle tulossa 120x120 radi.
Esimerkiksi tätä olen nyt suositusten perusteella katsellut:
http://www.cooltek.de/en/jonsbo/rm3/182/rm3
Mutta arvelluttaa ilmankierto, ja toisaalta ehkä mieluisampi vaihtoehto olisi ATX-kokoluokka ja siitä noi pienimmät pöntöt.