Jos maltat odottaa kuun loppuun niin silloin varmaan tuohon hintaan legion 5 pro r7 5800h, RTX 3060 ja 16GB ram ynnä 1TB ssd lienee melko kova vaihtoehto. Siinä pitäisi olla gpu:lla niin korkea tehoraja kuin Nvidia sallii 115W+15w dynamic boost. Näyttö on speksien mukaan kiva, mutta teho ei varmaan riitä natiiviresolla 1600p ihan raskaimpiin peleihin asetukset kaakossa.Mikälisikäli olisi semitehokas kannettava hakusessa opiskeluun/Unity devailuun/pelailuun hakusessa, niin mitkä on tämän hetken varteenotettavat vaihtoehdot? budjettia ~1500e, kokoa saisi olla se ~15", melu ja lämpötasot saisi pysyä siedettävissä lukemissa käytössä ja ulkonäkö sopisi olla hillitty. Hieman olen vilkuillut Ryzen 5000-sarjallisia vehkeitä, lenovo legion 5 (pro?) ja hp omen 5 osuvat omaan silmiin melko päteviltä vaihtoehdoilta.
Vaihtoehtona tuolle heti gigantista Asuksen Tuf jos 17" 1080p näyttö tuntuu paremmalta. Siinä näkyy tosin olevan hieman pienemmän tehorajan gpu 90W+5W dynamic Boost.
Itse kallistuisin noista legion 5 Prohon (ja niin teinkin kun itse tilasin 3070llä ennen kuin hinnat pomppasivat) Siinä on ilmeisesti ainakin osin alumiininen runko myös. Ehkä tuo jämäkkyyttä hieman ja laatufiilistä. Ensiviikolla toivottavasti voin kertoa jotain käytännön kokemuksia, jos ei toimitus siirry jälleen.
Viimeksi muokattu: