• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Miesten muoti

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
441
Ja ehkä vähän ironisestikin nuo sotilaskäyttöön suunnitellut kuteet ovat niitä eettisimpiä. Täysi vastakohta aasialaisten lasten ompelemille H&M:n ja muiden paskafirmojen rytkyille.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Niin. Ilmeisesti nämä puvut kehitettiin aikanaan 1800-luvulla uudeksi kenttävaatteiksi korvaamaan brittisotilaiden punaiset takit. Jossain vaiheessa 2. maailmansodan jälkeen, maastopukujen tultua käyttöön, nämä puvut jäivät sitten virallisempiin tilaisuuksiin ja päällystön käyttöön. Tyyli ei ole oleellisesti muuttunut vuosien varrella. Ilmeisesti ilmaston lämmittyä ja asuntojen lämmityksen parannuttua, materiaaleja on ohennettu. Tämäkin on jo suht ohkainen, mutta plussakelillä ainakin toimii vielä ihan hyvin. Napit sain vaihdettua tummempiin sunnuntaina.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Onko jollain kokemusta netistä tilattavista mittojen mukaan tehdyistä kauluspaidoista? Ei meinaa kaupoista löytyä sopivia niin tuo kiinnostaisi.
 
Liittynyt
25.09.2021
Viestejä
307
Onko jollain kokemusta netistä tilattavista mittojen mukaan tehdyistä kauluspaidoista? Ei meinaa kaupoista löytyä sopivia niin tuo kiinnostaisi.
Sama ongelma, koska minulla on paksu niska ja kaula.
Leveä ruho ja pitkä selkä.
Vaikeaa on saada sopivaa kaupasta.
 
Liittynyt
22.03.2018
Viestejä
82
Onko jollain kokemusta netistä tilattavista mittojen mukaan tehdyistä kauluspaidoista? Ei meinaa kaupoista löytyä sopivia niin tuo kiinnostaisi.
Tailorstorea olen itse käyttänyt. Välttää halvimpia ja ohuimpia kankaita niin olen ollut itse ihan tyytyväinen kun löytää koon. Jostain syystä muuttivat slim fit paitojensa toleransseja jossain välissä ja vanhalla mitoituksella tilatut paidat olivatkin väärän kokoisia. Reklamaatioprosessi heillä toimii kyllä ja jos paita ei istu niin antavat uuden paidan uusilla mitoilla. Pientä sähköpostijumppaa ja kuvien ottoa tuossa kyllä joutuu tekemään.
 

vokE

Tukijäsen
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
558
Onko jollain kokemusta netistä tilattavista mittojen mukaan tehdyistä kauluspaidoista? Ei meinaa kaupoista löytyä sopivia niin tuo kiinnostaisi.
Kyllä vaan, itse tilasin täältä joku kolmisen vuotta sitten: Men's Shirts, Suits & Accessories | Charles Tyrwhitt

Otin mitat, tilasin varmaan neljä eri kokoista ja palautin loput. Saa kustomoitua hyvin ja laatu on erinomaista. Kaveri tilannut myös täältä paidan ja on ollut tyytyväinen. Suosittelen lämpimästi. Tuolla on kyllä tosi usein jotain tarjouksia, jos ei ole kiire.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
315
Kannattaa katsoa myös asket.com. Ei saa mittatilausta, mutta istuvuuteen ja mittoihin voi vaikuttaa aika paljon.

Myös meikäläisen omituiselle kropalle onnistuin valitsemaan loistavasti istuvan kauluspaidan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Kiitos vastauksista, täytyy alkaa tutkimaan mikä olisi omaan tarpeeseen paras!
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
414
Vaatekaupoissa kiertely ei monestakaan syystä kuulu ajanvietteisiini, mutta täällä kylmien talvien maassa ei tunnuta myyvän keleihin sopivia housuja. Ainakaan Jumbon Halosella tai Stockmannilla eivät valikoimat olleet kummoiset viime vierailulla. Jälkimmäisessä vaatteet tosin oli levitelty brändien mukaan ympäriinsä, joten osa saattoi jäädä huomaamatta. Sammareita oli jonkin verran, mutta itse kaipaisin kunnon villaflanellihousuja. Ei mitään löysiä vaarinhousuja, vaan modernisti leikattuja, kuten mitkä tahansa muutkin housut. Siis niin kuin puvun housut, mutta paksummat.
20211017110721_IMG_1145_crop_rot.jpg
Amazonista löysin kuvan Braxin villasekoitteiset housut, jotka onkin aivan ihanat mutta kuitenkin enemmän Keski-Euroopan talveen suunnitellut, kuten varmaan muillakin sikäläisillä brändeillä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Vaatii käynnin liikkeessä, mutta laitetaan nyt kuitenkin kun olen kuullut pelkkää hyvää: Home - Herrainpukimo
Ei välttämättä ole ihan hintansa väärti ja pelaa brändillä. Asiakaspalvelu on myös melko ohkaista ja esim materiaalitietämys ei ole sillä tasolla mitä itse odottaisin tuolta liikkeeltä. Tämän lisäksi materiaalien alkuperästä ei ole usein tietoja. Itse käytän ainoastaan Euroopassa tehtyjä vaatteita ja olen tarkka et raaka-aineet tulee oikeasti muualta, kuin lapsifarmilta Kambodzasta. Herrainpukimossa tuo ei valitettavasti päde.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
216
Itse kyllä en voi muuta kuin suositella Herrainpukimoa. Asiakaspalvelu kyllä pelannut aina moitteettomasti, henkilökunnan intohimo vaatteisiin näkyy naamalta kun asioista kyselee. Vaatteiden rakenteista, kelisopivuudesta, pukukoodeista jne tuntuvat hyvin tietävän.

Materiaalien alkuperästä en osaa sanoa vaatteissa, mutta näkyvät käyttävän tunnettujen kangastehtaiden kankaita ja tuotteet valmistetaan euroopassa. Viimeiset muokkaukset käsittääkseni tehdään ihan kivijalassa.

Hinnoista on usein saanut joustoa, etenkin kun on tilannut enemmän tai mahdollisesti vinkannut kavereille. Ostin kasan kauluspaitoja ja pari annoin lahjakorttina sukulaisille, jolloin kappalehinta jäi reilusti alle satasen.

Käytössä on hyvin kestäneet puvut ja housut. Ainoa negatiivinen mieleen tuleva on OCBD-kauluspaidan kaulusnapit parissa saman erän paidassa, jotka lähtivät muutaman käytön jälkeen irti. Nämäkin sai itse kyllä helposti korjattua ja palautteen kyllä annoin liikkeeseen. Ei ole sen jälkeen ollut ongelmia paidoissakaan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Tailorstorella en saanut koskaan kauluspaidan mittoja lähellekkään kuntoon joten luovutin sen kanssa.

Herrainpukimolla osui heti paremmin. Toki jokaiseen tilaukseen on pientä säätöä joutunut tekemään, tavallaan loputon suo jos haluaa täydellisen. Aika slim fittiä tekevät oletuksena mutta sehän on päivän trendi pukujenkin kanssa.

Luxire on suosittu mtm valmistaja, muistaakseni paidat tehdään Intiassa. Toimii kuulemma parhaiten kun sinne lähettää oman sopivan paidan malliksi. Kankaita ja malleja riittää.

Halosella on joku merkki mistä löytyy athletic fit malli, ainoa markettipaita joka on mittojen puolesta jotenkuten istumut itselle. Yleensä on joko niskasta ja hartiasta tiukka tai muuten teltta. Tai sitten hihat liian pitkät.

Asketin OCBD paidat ovat varmaan ok kompromissi jos on vartalo suht hoikka. Perusvärejä vaan.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
249
Tämän lisäksi materiaalien alkuperästä ei ole usein tietoja.
Siellähän näyttää olevan kankaiden valmistajia mainittuna ja varmaan kysymällä voi saada alkuperänkin selville, jos ei itse viitsi Googlettaa.

Tähän voi kyllä perään todeta, että Kiinasta ja muualtakin Aasiasta löytyy tekstiilitehtaita, jotka tekevät huippulaadukkaita kankaita ensiluokkaisista materiaaleista, sekä ompelimoja, jotka tekevät hyvälaatuisia vaatteita.

Laadukkaan vaatteen tekemisessä on sellainen ongelma, että se ei onnistu ilman vuosien työkokemusta, joka taas ei onnistu, jos työvoima vaihtuu jatkuvasti tai on kovin nuorta. Eli orjatyövoimalla tai kovin nuorten lasten voimin tuskin yksikään laatukankaista laatuvaatteita tekevä yritys voi toimia, koska virheet tulisivat kalliiksi.

Ehkä ne yritykset ovat silti vähemmän eettisiä kuin Euroopassa toimivat kiinalaisella tai afrikkaalaisella työvoimalla pyörivät hikipajat.

Omat kokemukset mittapaidoista osoittavat, että halvalla ei saa hyvää. Muutaman kympin (testi-)paidat on yleensä aina hirvittävän huonoista kankaista tehtyjä.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Primaloft takin ostin mutta ei siitä ollut vanhan Joutsen untuvatakin veroista. Liekö ollut 2-laatu tai muu syy aleen. Eli onko suosituksia todella lämpimistä untuvatakeista hupulla ja kunnon kauluksella hintaluokassa alle 150e, kai tuolla hinnalla jo luulis irtoavan. Vaikka ainahan villapaidalla voi paikata ulointa kerrosta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 266
Primaloft takin ostin mutta ei siitä ollut vanhan Joutsen untuvatakin veroista. Liekö ollut 2-laatu tai muu syy aleen. Eli onko suosituksia todella lämpimistä untuvatakeista hupulla ja kunnon kauluksella hintaluokassa alle 150e, kai tuolla hinnalla jo luulis irtoavan. Vaikka ainahan villapaidalla voi paikata ulointa kerrosta.
Tuosta hintaluokasta löytyy kevytuntuvatakkeja, mutta ei oikein kunnollisia kovien pakkasten untuvatakkeja. Hyvällä tuurilla voi löytyä jostain alennusmyynneistä, kuten itse ostin pari vuotta sitten Supredryn untuvatakin 149 euron hintaan. Tämä tosin on niin lämmin, että käyttökertoja on kertynyt vain ihan muutamia ja tuossa hikoaa vielä -15 c asteen pakkasilla. Mens - Premium Ultimate Down Jacket in Black | Superdry
 

LJ123

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
144
Käytän vain Euroopassa valmistettuja luonnonkuituisia vaatteita.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Kyllähän untuvan määrä (paino) kertoo kyllä lämpivyydestä cuin -arvon ohella. Mutta kumpi on tärkeämpi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Primaloft takin ostin mutta ei siitä ollut vanhan Joutsen untuvatakin veroista. Liekö ollut 2-laatu tai muu syy aleen. Eli onko suosituksia todella lämpimistä untuvatakeista hupulla ja kunnon kauluksella hintaluokassa alle 150e, kai tuolla hinnalla jo luulis irtoavan. Vaikka ainahan villapaidalla voi paikata ulointa kerrosta.
Itsellä on tällainen Superdryn takki nyt lieko toista vai kolmatta talvea. On mukavan lämmin. Kuva Amazonista koska näköjään tuolla Chinook Parka -nimellä myyvät nyt hieman toisennäköistä versiota tänä vuonna. Toki voi olla yksityiskohtia lukuunottamatta suht identtinen vanhemman mallin kanssa.
Superdry Chinook parka
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
249
Hupulliset villakangastakit harvassa. Ja oikein istuvan alle ei mahdu harrastamaan kunnolla kerrospukeutumista.
Duffelitakki (Duffle coat) on hupullinen. Onhan se vähän lasten takin näköinen - johtuen siitä hupusta. Oikea istuvuus ja kerrospukeutuminen onnistuu oikein hyvin, kun ostaa takin, joka istuu alla olevien kerrosten päälle. Villakangastakki saa olla vähän väljä, kunhan on hartioista istuva.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 533
Onko jengillä kokemuksia JAK:n kengistä? Olen yrittänyt vähän fancympia tennareita ostaa, mutta saatavuus EU:ssa on jotenkin aika rajallinen. Crown Northamptonilla on todella siistejä monoja, mutta aika kalliiksi käy tulleineen.

Iskin lopulta tuollaiset Legacy Blackit tulemaan kun ovat omaan silmään simppelin siistit.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 272
Liekkö ootte löytänyt jotain erinomaisia ns. premium shortseja, siis riittää vaan et on laadukkaat?
Katellu jotain Ralph Laurenia tms. merkkiä, mut onha noi 100e hinnat aika hintavia shortseista. Jotkut hyvät ja tyylikkäät gof-shortsit myös kiinnostais..
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 601
Liekkö ootte löytänyt jotain erinomaisia ns. premium shortseja, siis riittää vaan et on laadukkaat?
Katellu jotain Ralph Laurenia tms. merkkiä, mut onha noi 100e hinnat aika hintavia shortseista. Jotkut hyvät ja tyylikkäät gof-shortsit myös kiinnostais..
Katso esim. Trunk Clothiersin oma mallisto. 100 e, mutta Euroopassa tehdyt ja laatu varmasti parempi vs. RL Made in China mallisto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Mistähän löytyisi ruskeat (tumma, vaalea, siltä väliltä) chinot tai vastaavat hieman leveämmälle reidelle (miel. verkkokauppa) ? .. Hieman vaikeahkoa ostaa mitään siistimpää housua kun reisi on ~66cm ja vyötärö vähän alta 80cm.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Mistähän löytyisi ruskeat (tumma, vaalea, siltä väliltä) chinot tai vastaavat hieman leveämmälle reidelle (miel. verkkokauppa) ? .. Hieman vaikeahkoa ostaa mitään siistimpää housua kun reisi on ~66cm ja vyötärö vähän alta 80cm.
En tiedä mitä olet jo kokeillut tai mitä aikaisemmat chinot on olleet, mutta itsellä kanssa vähän enemmän reittä että väljemmän housut mukavemmat ja chinoissa itselle on riittänyt Dockersin straight mallit. Niissä ainakin aika paljon väljyyttä.

Nettikaupoista ei tietoa mistä tällä hetkellä saa, mutta aika yleinen merkki tuo on että luulisi löytyvän.

Farkut nykyään enemmän ongelmaisia löytää sopisia. Onneksi joskus tuli ostettua G-star Raw väljempää mallia ja parit Gazozit myös. Löytyy tilaa.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Onko olemassa joku nettisivu jolle voi kertoa pituuden ja painon ja sit se kertoo et mikä sun koko vaikka huppareissa on?

Olen pitkä ja hoikka mies, niin on hankala kun jonkun t-paidan L-koko pesun jälkeen voi olla niin pieni että napa meinaa vilkkua, ja sit taas joskus huppareissa XL koko voi olla niin iso että näyttää kuin olisi pukenut teltan päälle.

Ja ylipäätään, rennosti seisoessa, mihin kohti t-paidan tai hupparin pitäisi teidän mielestä yltää? Itse olen ajatellut nyrkkisääntönä että jos vaate ei kosketa kikkeli-aluetta on se liian pieni.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Aika mahdoton kysymys vastattavaksi. Jokaisella valmistajalla tuntuu olevan oma käsitys kokomerkinnöistä. Itse olen tehnyt niin, että tilaan uudesta merkistä kaksi eri kokoa ja palautan sitten sen väärän. Jatkossa osaa sitten tuolta merkiltä tilata taas oikean koon.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
...
Ja ylipäätään, rennosti seisoessa, mihin kohti t-paidan tai hupparin pitäisi teidän mielestä yltää? Itse olen ajatellut nyrkkisääntönä että jos vaate ei kosketa kikkeli-aluetta on se liian pieni.
Paidan helman pitää peittää vyön seutu, mutta jättää housuissa pullottava etumus näkyviin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Aika mahdoton kysymys vastattavaksi. Jokaisella valmistajalla tuntuu olevan oma käsitys kokomerkinnöistä. Itse olen tehnyt niin, että tilaan uudesta merkistä kaksi eri kokoa ja palautan sitten sen väärän. Jatkossa osaa sitten tuolta merkiltä tilata taas oikean koon.
Olen vaatekaupassa samasta kaupasta ostetut saman malliset housut jalassa joutunut toteamaan, että vaikka mallin nimi ja ulkonäkö on sama, on leikkausta vaihdettu eivätkä uudet housut enää istuneetkaan. Kokomerkinnöillä ei tunnu olevan edes suurpiirteistä korrelaatiota vaatteen mittoihin.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 601
Mistähän löytyisi ruskeat (tumma, vaalea, siltä väliltä) chinot tai vastaavat hieman leveämmälle reidelle (miel. verkkokauppa) ? .. Hieman vaikeahkoa ostaa mitään siistimpää housua kun reisi on ~66cm ja vyötärö vähän alta 80cm.
Oletko tutkinut jotain Gasp / Gazoz akselia?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Oletko tutkinut jotain Gasp / Gazoz akselia?
Eiks noi ole jotain treenivaatteita? Kysyttiin chinoja ja tämä on muotiketju. Toki voi sekin olla muotia et näyttää venäläiseltä bodarilta verskoissa. Panssariketju vielä takin päälle. Tyyli on makuasia. :cool:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 528
Lisätään vielä tuohon edellisen viestin lisäksi että kun mainitsin noista Dockersin chinoista niin itsellä ne siis on jo varmaan 10 vuotta vanhat enkä tiedä tehdäänkö samaa mallia edes enää.

Eilen katselin huvikseen eri hakusanoilla mitä Dockerseja nykyään löytyy ja en kyllä löytänyt mitään järkevän näköisiä housuja mitä voisi harkita ostavansa. Pitää vielä hakea jos jostain löytyisi lähes vastaava malli mitä nyt on. Regular fit noissa kuitenkin lukee sisällä ja takana lukee "Dockers" oikealla taskun yläpuolella. Uudemmissa housuissa näyttää olevan Dockersin merkki tuon tekstin sijaan.

Edit. Ja noi housut mitkä omistan taitaa olla khakit eikä chinot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 246
Ei ole useinkaan helppoa laadukkaan vaatteen löytäminen kun huono laatu on nykyään pääsääntö, eikä poikkeus.
Esimerkiksi onko missään helposti saatavissa kunnollisia t-paitoja. Eli mielellään 100% puuvillaa ja ommeltu niin että sietää katsoa myös saumapuolelta? Ja tietenkin myös hinta vaikuttaa.
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
270
Ei ole useinkaan helppoa laadukkaan vaatteen löytäminen kun huono laatu on nykyään pääsääntö, eikä poikkeus.
Esimerkiksi onko missään helposti saatavissa kunnollisia t-paitoja. Eli mielellään 100% puuvillaa ja ommeltu niin että sietää katsoa myös saumapuolelta? Ja tietenkin myös hinta vaikuttaa.
On, laadusta tosin joutuu luonnollisestikin maksamaan markettipaitaa kovemman hinnan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Esimerkiksi onko missään helposti saatavissa kunnollisia t-paitoja. Eli mielellään 100% puuvillaa ja ommeltu niin että sietää katsoa myös saumapuolelta? Ja tietenkin myös hinta vaikuttaa.
Ei ole.

Lähelle pääsee Asket kunhan et ota niitä ohuita ja värinä mielellään (luonnon-)valkoinen koska ainakin tumman vihreät ja viininpunaiset sisältävät pienen kemikaalimaisen hajun - joitakin haittaa joitakin ei. Löytyy kolmea eri pituutta ja kestävät kyllä pesuja. Halpojakin ovat, mielestäni laadukkaan vastuullisesti valmistetun t-paidan hinta pitäisi olla yli 50 eur.

Jos haluat halvalla semi-hyvää välittämättä Uiguureista niin vaihtoehtona on Uniqlo, sielläkin on kyllä laadussa mallikohtaisia isoja eroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 595
Hei!

Nyt kun tähän ketjuun osuin iin saakohan jostain miehille sellaisia rentoja pellavahousuja? Ihan siis vapaa-aikaan, ei mitään hifistelyä. Yhdet valkoiset itsellä on mutta kyllähän niistäkin joskus aika jättää ja missään ei tunnu olevan kotimaan liikkeissä myynnisä. Onko kellään havaintoja?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
513
Eli mielellään 100% puuvillaa ja ommeltu niin että sietää katsoa myös saumapuolelta? Ja tietenkin myös hinta vaikuttaa.
Tilaan aina 10-12 t-paitaa kerralla ja heitän vanhat UFF tai roskiin, käytän kaks vuotta ja uutta kiertoon.

Hyväksi havaittu Fruit of the Loom Super Premium T-paita. 205g/m2 ja tuplasaumat
Viimeksi tilasin Paitakauppa
2,71e/kpl plus postit

Tilasin pitkään näitä suomesta mutta nyt en ole löytänyt hyvällä hinnalla
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
216
Uniqlolla supima-puuvillapaitoja. Pitäneet nyt 3v muotonsa, ei nukkaantumista. Sopiva paksuus. Näitä löytyy myös aluspaitoina, jolloin kangas ohuempi ja helma pidempi. Hintaa noin 10-15e/kpl muistaakseni.

Suitsupplyllä pellavapöksyjä. Joissain malleissa nyörikiristys, toisissa vyölenkit, kolmannet korkealla vyötäröllä+kiristimillä/henkseleitä varten. Näille varaukseton suositus
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 246
Hyviä ehdotuksia, laitoin useammat setit tilaukseen, nyt jännätään miten käy kokoarpajaisissa.

Puuvilla muuten on hyvä esimerkki siitä, että kun vuosikymmeniä huononnetaan tavaraa mutta pidetään hinta samana, voidaankin sitten yhtäkkiä ottaa se vanha normaali ja alkaa myydä sitä premiumina kovempaan hintaan. Kuten nyt esimerkiksi nämä uudet "pitkäkuituiset" puuvillat. Esimerkiksi juuri paidoissa ja farkuissa.
Samalla ihmisiltä unohtuu pikkuhiljaa taju siitä, mitä edes on hyvä normaali laatu ja mitä sen pitäisi maksaa. Nuorempien taas ei tarvitse unohtaa, kun eivät paremmasta edes ole tienneetkään. Jos esimerkiksi sanotaan, että perustuote, normaali laadukas t-paita pitäisi maksaa yli 50e, niin ollaan mielestäni hyvin kyllä onnistuttu markkinoinnissa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
513
Olipahan hurjat postit tuolla 40€ paitatilaukseen 40€ postikuluja.
Juu Brexit syynä.
Tilasin just ennen niin pääsi pienemmillä kuluilla.
Nyt tohon rahtiin kuuluu vissiin verot, tullit ja rahdit.

Tai näin ainakin ymmärsin.
Lähinnä tuo paitamalli oli se mitä halusin infota.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
50 euroa on se mitä t-paidan pitäisi maksaa. Merkkipaidassa on lisänä markkinoitu brändi ja se maksaa yli 80 eur. Kolmen euron paidasta tietää että sitä ostamalla tuet riistotyötä ja mahdollisesti muuta rikollisuutta.

Asketin sivuilla voi katsoa miten tuotteen hinta muodostuu. Edes kyseinen firma ei pääse 100% jäljitettävyyteen tuotteissa. Kertoo jotain vaateteollisuudesta. Tosin eipähän toi perus jantterile merkkaa yhtään mitään, ostetaan sieltä mistä halvimalla saadaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
513
50 euroa on se mitä t-paidan pitäisi maksaa. Merkkipaidassa on lisänä markkinoitu brändi ja se maksaa yli 80 eur. Kolmen euron paidasta tietää että sitä ostamalla tuet riistotyötä ja mahdollisesti muuta rikollisuutta.
Jösses, kaverihan ottaa ihan kierroksia.
Sä saat maksaa siitä paidasta sen 50 tai 80e, minä en.
Jos FOTL lupaa ja vakuuttaa https://www.fruitoftheloom.eu/the-fruit-way että he tekevät vastuullisesti 90% tuotteistaan Marokossa, niin en lähde heitä kritisoimaan tai syyttämään riistotyöstä.

Pidän paitaa yhden päivän ja sen jälkeen se pestään, viikossa menee siis vähintään 5 paitaa.
Nuo Fruitin paidat kestää tuota rääkkiä haalistumatta (mustat) sen kaksi vuotta

Super Premiumit ovat olleet minun käytössä todella hyviä ja kestäviä paitoja ja voin suositella jos tykkää painamattomasta ja simppelistä paidasta.
205g/m2 on tosin jollekkin "karhea" ja jäykkä

Buytshirtsonline näyttää olevan hinta nyt 4,32e/kpl ja toimitus 41e (1-130 paitaa)
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 273
Jösses, kaverihan ottaa ihan kierroksia.
Sä saat maksaa siitä paidasta sen 50 tai 80e, minä en.
En ota kierroksia (mistä ihmeestä niin päättelit enhän käyttänyt edes huutomerkkiä?) vaan totesin miten asiat ovat.

FOTL pidettiin joskus lähinnä vitsinä. Kun sai jotain firman logo-paitoja tuolta merkiltä laatu oli ihan kuraa, yleensä ne tosin olivat ainakin osin polyesteria. En tunne merkkiä sen tarkemmin, voihan ne olla hyviäkin mutta eettisyydestä on turha puhua kolmen euron paidassa. Nopealla googlettelulla tehtaat Hondurasissa ja El Salvadorissa joten se kertoo myös jotain.

Ihan sama mulle vaikka ostat noita. Pidä niitä ylpeästi. Ostaa jengi varastettuja ja väärennettyjä tavaroitakin kun halvalla saa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom