- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 495
Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Microsoftin DirectStorage-rajapinta mahdollistaa etenkin SSD-asemien hyödyntämisen huomattavasti nykyistä tehokkaammin. Ensimmäisessä versiossa tuotiin rajapinnan pääominaisuudet, kun 1.1-versio lisäsi mukaan tuen esimerkiksi datan purulle näytönohjaimella, mikä nopeuttaa latausnopeuksia. Nyt rajapinnasta on julkaistu jo kolmas versio.
DirectStorage 1.2:n merkittävin uudistus on uusi Force Buffered IO -ominaisuus (Input/Output). Kehittäjien toiveista lisätty ominaisuus lisää tuen puskuroiduille I/O-liikenteelle, jonka myötä DirectStorage voi toimia myös perinteisillä kiintolevyillä. Ominaisuuden käyttö ei kuitenkaan ole yhteensopiva BypassIO-ominaisuuden kanssa, mikä ohittaa merkittävän osan Windowsin normaalista I/O-pinosta.
DirectStorage päättää tällä hetkellä automaattisesti näytönohjaimen ominaisuuksien perusteella miten ja missä data kannattaa purkaa: GPU:lla optimoidulla toteutuksella, GPU:n ”fallback” toteutuksella tai prosessorilla. Ilmeisesti kehittäjille ei ole aina selvää, mikä niistä on käytössä, joten uusi GetCompressionSupport-rajapinta kertoo sen.
Lisäksi mukana on bugikorjauksia sekä yksi suorituskykyoptimointi: GPU-purun jälkeisen kopioinnin siirto Compute-jonoon niillä näytönohjaimilla, joilla se on nopeampaa. Beyond3D:n keskustelualueella käyttäjä Man from Atlantis on testannut DirectStorage 1.2 -versioon päivitettyä Avocado-testiä ja todennut suorituskyvyn parantuneen GeForce RTX 4090 -näytönohjaimella noin 10 % 1.1-versioon verrattuna.
Lähde: Microsoft
Linkki alkuperäiseen juttuun