Miksei suoraan se 3x12kk, koska sekin tiputtaa vielä hintaa ja saa tilauksen voimaan pidemmäksi aikaa?
Joka kerta on tullut tankattua maksimimäärät mitä pystynyt, koska:
A) se on halvempaa per kuukausi
B) hinnat nousee (ja on noussutkin) kuitenkin välissä
Vuodessa saattaa jo pelkän 12kk goldin/corenkin hinta nousta useita euroja, saati kahdessa, tai entisaikojen kolmessa vuodessa.
Tarkan euron kaverit hommaa sitten nämäkin kaverin kanssa puoliksi ja puolittaa vielä silläkin kk-maksun/henkilö.
Minulla vanheni eilen edelliset Xbox Gamepassit ja hommasin tänään 12 kuukauden GamePass Coren (Intian VPN:llä, CJS CD Keys, 20,04 euroa) ja päälle konsolin tarjoama euron Gamepass. Muunnolla Gamepass ultimate maaliskuun loppuun.
Olen eräänlaisena riskienhallintana hankkinut tähän saakka aina sen pelkän 12 kk ja lisännyt kuukauden ultimaten päälle. Aina on kutkuttanut ostaa vaikka toinen 12 kk Corea päälle kun on kerta sillä hetkellä VPN-yhteydet ja viritykset tulilla ja muuntaa sen jälkeen 24 kk Corea eurolla ultimateksi ja meinasin taas tehdä niin tänäänkin, mutta päädyin kuitenkin tyytymään taas yhteen settiin kerralla.
Perustelen ratkaisuni sillä, että vaikka ns. "viralliset hinnat" nousevat koko ajan, olen mielestäni jo ainakin 4 vuotta mennyt tällä kaavalla ja se 12 kuukauden Coren (ennen Live Goldin) hinta VPN-aktivoituna on pysynyt siinnä 20-25 euron hujakoilla joka tapauksessa. Lisäksi, kun noita eri maihin tarkoitettuja koodeja sieltä sun täältä hankkii, pelkään että siinä voisi käydä niin etten sitten saakaan lisättyä esimerkiksi 12+12 kuukautta jonkun Microsoftin virheen tai rajoituksen takia ja ne jälkimmäiset jäisivät sitten käteen. Esimerkkinä tänään, kun ostin Intian koodin 20 eurolla, tämän jälkeen sen kyseisen hinta pomppasi ja seuraavana olisi ollut Brasilian 12 kk Corea hintaan 22 euroa. Olisiko niitä saanut stackattua päällekkäin (Intia+Brasilia)? Ei mitään hajua, enkä viittinyt kokeilla.
Jokainen toimii parhaalla näkemällään tavalla ja ymmärrän hyvin sen, että ostaa isomman pompsin koodeja ja on pelimerkkejä useaksi vuodeksi, mutta itse en ole ainakaan tähän saakka nähnyt siinä varsinaista rahallista hyötyä, kun joka vuosi on halpaa 12 kk Corea tarjolla joka tapauksessa.
Joku päivähän tämäkin ilo loppuu ja kaikkien pitää alkaa maksamaan se kallis hinta. Se päivä ei ole vieläkään tullut ja kun se tulee puntaroin taas uudelleen, mitä suostun maksamaan mistäkin.