Microsoft Flight Simulator 2024

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxxi
  • Aloitettu Aloitettu
Eiköhän suurin osa VR lentelijöistä operoi hiirellä, varsinkin noita isompien koneiden vipuja. Toki jos löytyy 5x3 stream deck, siihen saa jo aika hyvin koodattu toimintoja. Ja sitten on näitä:
Knobster – Sim Innovations
https://www.amazon.de/dp/B0BPQTTWC1?ref=ppx_pop_mob_ap_share
https://www.octavi.net/
Tuollainen Octavi olisi kyllä kätevä GA-lentelyyn :o

Ihmettelin muuten kovasti, että miksi mulla on jatkuvasti CPU main thread kovimmassa rasituksessa vaikka kuinka grafiikka-asetuksia vääntää. Muutenkin tuon CPU:n rasitustasot seurasivat aina GPU:n rasituksen mukana.

Sehän lopulta selvisi sillä, että otti Nvidian low latency moden pois käytöstä. Väheni aika tuntuvasti kaikenlainen nykiminen ja CPU:n rasitustasot tippui kevyesti vihreälle.

Mietin jo, että täytyykö tässä kuitenkin GPU:n sijasta päivittää prosessoria seuraavaksi, mutta ei sentään. Nyt on tavallaan helppoa säätää asetuksia, kun on selvä GPU-pullonkaula ja se määrittää ruudunpäivitysnopeuden.

Vielä kun saisi Asobo vähän parempaan jamaan serverinsä, niin alkaisi pelikin näyttää jo ihan hienolta.
 
Itsellä ei ole koskaan ollut ongelmia löytää ja käyttää hiirtä VR-lasit päässä. Sen sijaan VR-ohjaimen käyttäminen on ollut paljon hankalampaa. Hiiri onkin omasta mielestä se halvin ja helpoin lisävaruste. Olen nähnyt jonkun käyttävän reiteen kiinnitettyä pallohiirtä. Sellainen on testaamatta.

Käytän itse tehtyjä Cessna-tyylisiä ohjaimia ja kytkinpaneeleja, joilla saa yksimoottorisen GA-koneen tarpeelliset asiat hoidettua. Lähinnä moottoriin ja valoihin liittyvät asiat. Autopilot, radiot ja muut yksityiskohtaisemmat instrumentit sitten hiirellä. Ajatuksena on ollut nillekin rakentaa kytkinpaneelit. Nuo fyysiset painikkeet on ihan mukavia VR:n kanssa, mutta silti hieman ristiriitaiset ajatukset sellaisista, koska sijainti virtuaalimaailmassa ei täsmää kuin tietyn koneen kanssa. Parasta olisi kunnon käsien seuranta, mutta sekään ei mitenkään ongelmatonta ole toteuttaa.
 
Vähän turhauttavaa tässä pelissä opetella ILS:n käyttöä Cessnalla, kun ei taas tiedä, että mikä on bugi ja mikä ei.

Mikäköhän meni vikaan, kun lensin Glasgow'sta Edinburghiin ja tein EFB:llä flight planin ja sain auto-pilotilla lennettyä siihen asti, josta pitäisi alkaa se glideslope, mutta sitä glideslopea ei koskaan ilmestynyt Garminiin? Katsoin lentokentän charteista, että korkeus oli oikea, localizeriin oli laitettu myöskin lentokentän taajuus oikein ja siinä painelin CDI:tä, vaihtelin taajuuksia GPS:n ja localizerin välillä ja rämppäsin NAV, VNAV, yms. nappuloita, mutta ei vaan ilmestynyt. Navigaattori olisi myöskin jatkanut lentoa ihan normaalisti tuohon kiitoradan päälle 4000 jalassa.

e. Nyt onnistui toisella lentokentällä. Mitään en tehnyt toisin :D
 
Viimeksi muokattu:
Vähän turhauttavaa tässä pelissä opetella ILS:n käyttöä Cessnalla, kun ei taas tiedä, että mikä on bugi ja mikä ei.

Mikäköhän meni vikaan, kun lensin Glasgow'sta Edinburghiin ja tein EFB:llä flight planin ja sain auto-pilotilla lennettyä siihen asti, josta pitäisi alkaa se glideslope, mutta sitä glideslopea ei koskaan ilmestynyt Garminiin? Katsoin lentokentän charteista, että korkeus oli oikea, localizeriin oli laitettu myöskin lentokentän taajuus oikein ja siinä painelin CDI:tä, vaihtelin taajuuksia GPS:n ja localizerin välillä ja rämppäsin NAV, VNAV, yms. nappuloita, mutta ei vaan ilmestynyt. Navigaattori olisi myöskin jatkanut lentoa ihan normaalisti tuohon kiitoradan päälle 4000 jalassa.

e. Nyt onnistui toisella lentokentällä. Mitään en tehnyt toisin :D
Peliä pelaamatta, tuli mieleen, että olisitko kenties ollut menossa väärälle kiitotielle? Jos ILS on tarjolla vain toiseen suuntaan
 
Peliä pelaamatta, tuli mieleen, että olisitko kenties ollut menossa väärälle kiitotielle? Jos ILS on tarjolla vain toiseen suuntaan
Oli kyllä oikea kiitorata ja sille valittuna ILS approach.

Jotenkin hankala tuolla EFB:llä kuitenkin suunnitella lentoja. Todella laginen ensituntumalta ja heittää jotain erikoisia reittejä välillä. Onko navigraph+simbrief hintansa arvoinen vai millä porukka täällä suunnittelee lentonsa?
 
Oli kyllä oikea kiitorata ja sille valittuna ILS approach.

Jotenkin hankala tuolla EFB:llä kuitenkin suunnitella lentoja. Todella laginen ensituntumalta ja heittää jotain erikoisia reittejä välillä. Onko navigraph+simbrief hintansa arvoinen vai millä porukka täällä suunnittelee lentonsa?

Oletko kokeillut MS:n omaa planneria? Flight Planner

Tuolla saat tehtyä suunnitelmat ja ladattua ne suoraan flight simulatorissa ilman erillisä tiedoston tallennus -steppejä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 208
Viestejä
4 672 365
Jäsenet
76 576
Uusin jäsen
Joni P.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom