Metallimusiikki

Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Mun mielipide on että joka genrestä löytyy sekä hyvää että täysin kuuntelukelvotonta paskaa eli aika typerää rajata oma kuuntelemisensa tiukkoihin raameihin. Itsekin olin aika kova jööttepori-melodeath -puristi joskus pikkupoikana, mutta onneksi kasvoin siitä ulos ja ymmärsin että on ihan ok ja jopa suotavaa välillä haastaa itseään kuuntelemaan jotain oman mukavuusalueensa ulkopuolelta ja ehkä jopa oppia pitämään jostain uudesta.

Puhtaista vokaaleista puheenollen sellaisilla naisoletetuilla kuin Netta Laurenne ja Noora Louhimo on äänitysvaiheessa yhteinen albumi jonka pitäisi ilmestyä tämän vuoden aikana.





Netta on imo yksi parhaista suomalaisista naislaulajista ja sillä on myös ihan hyvät dösät.
Kiitokset tuosta linkistä! Vaikka ei kuulu yleensä siihen genreen mistä tykkää niin tuohan Smackboundin albumi oli erittäinkin hyvä. Jännä että en ole tuosta ennen kuullut mitään vaikka tuossahan on ihan "tuttuja" muusikoita soittamassa. (Teemu Mäntysaari [Wintersun] ja Rolf Pilve [Stratovarius])
Netalla on kyllä erittäin hyvä...ääni :)

Erittäinkin hyviä oli nekin Run for Cover vedot mitä näkyi Netan Youtube kanavalla olevan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Niin no, itse kyllä metallin puolella vaikka kuinka monia genrejä kuunnellut/kuuntelen, mutta ei sitä muuta että osa on hirveää paskaa kuten grunge(en koskaan anna anteeksi tukan kukistamista) oli/on tai vaikka se saatanan jenkkien core mitä hyvänsä onkaan ja onhan noita muitakin.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Niin no, itse kyllä metallin puolella vaikka kuinka monia genrejä kuunnellut/kuuntelen, mutta ei sitä muuta että osa on hirveää paskaa kuten grunge(en koskaan anna anteeksi tukan kukistamista) oli/on tai vaikka se saatanan jenkkien core mitä hyvänsä onkaan ja onhan noita muitakin.
Joo siis ei deathcore ja varsinkaan metalcore toimi yhtään minulle yleensä, mutta on siellä poikkeuksiakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 492



Uutta musiikkia kenties Suomen kovimmalta rokkipändiltä.
Uusi tuttavuus mulle. Hyvin vahvana Bodomin 3n albumin soundi. Ei sillä, jos pystyy vetään Bodomin tasoista settiä, niin ei voi olla huono bändi(toki kitarisoundit maltilliset vrt. Laiho). Iso peukku "renkutukselle" :thumbsup:
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Uusi tuttavuus mulle. Hyvin vahvana Bodomin 3n albumin soundi. Ei sillä, jos pystyy vetään Bodomin tasoista settiä, niin ei voi olla huono bändi(toki kitarisoundit maltilliset vrt. Laiho). Iso peukku "renkutukselle" :thumbsup:
Muutama vuosi sitten noiden uusin albumi Godsend tuli itselle täysin nurkan takaa, aivan järjettömän kova levy. Vanhemmat eivät ole niin säväyttäneet. Tuli mieleen vähän Arch Enemy ja Bodom yhdistettynä Insomniumiin. Noh, toimii ainakin mun korvaani ja siitä asti soinut täällä ahkerasti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Enpäs ollut muistaakseni näin vanhaa Semblantia kuunnellutkaan, tai sitten en vain muista.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Muutama vuosi sitten noiden uusin albumi Godsend tuli itselle täysin nurkan takaa, aivan järjettömän kova levy. Vanhemmat eivät ole niin säväyttäneet. Tuli mieleen vähän Arch Enemy ja Bodom yhdistettynä Insomniumiin. Noh, toimii ainakin mun korvaani ja siitä asti soinut täällä ahkerasti.
Itselle Heal oli todella kova tuttavuus. Godsent on myöskin toki hyvä levy.

Stam1nan uusi ollut kuuntelussa ja rankinta materiaalia orkesterilta vuosiin tuo Novus Ordo Mundi.



Toimii tämäkin hyvin, levyn kevyimpiä biisejä Betelgeusen ohella.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
493
Itselle Heal oli todella kova tuttavuus. Godsent on myöskin toki hyvä levy.

Stam1nan uusi ollut kuuntelussa ja rankinta materiaalia orkesterilta vuosiin tuo Novus Ordo Mundi.



Toimii tämäkin hyvin, levyn kevyimpiä biisejä Betelgeusen ohella.
Jännitin todella kun lykkäsivät Betelgeusen tokana sinkkuna. Mutta ah. Kunnon paahtoa ja runttausta riittää
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
131


Gojira tuuppasi ilmoille uuden biisin, mikä yllätti todella positiivisesti.
Edellinen Magma oli aika laimea lätty ja edellinen sinkkujulkaisu Another World ei juurikaan nostanut odotuksia, vaikkakin oli mukiin menevä raita.

Tässä biisissä on taas sitä tuttua Gojira-kommerverkkiä. Marion erikoista rytmiosastoa, pick slideä, pinch harmonicsia jne.
Fiilikseltään siellä tutussa hyvässä The Way of All Flesh ja L'enfant sauvage välimaastossa.
Youtube-muusikoiden keskuudessa nostanu jonkinlaista pöhinää. Cover-vetoja ja biisianalyysejä poiki heti ilmestymisen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 208
Saa nähdä pitäisikö toi Stam1na kuunnella vielä toistamiseen. Aina noi bändin uudet tulee käytyä läpi tottumuksesta, mutta varmaan SLK:n jälkeen ihan muutamaa biisiä lukuun ottamatta ne levyt on siihen kertakuunteluun jääneet. Liikaa sellasta maalailua ja utuilua mun omaan makuun, joten ajattelinkin että tää uusi on ehkä positiivinen yllätys, mutta enpä siitä silti oikein mitään enää muista. Sirkkeli oli ihan hyvä päätösbiisi, mutta muuten siellä oli sitä Hyrden hoilailua ja välillä ehkä rankempi riffi jossain.

Tiedän että näille Atlantiksille ja Elokuutioille löytyy oma yleisönsä, ja nämä ajatukset tulivatkin sellaisen kuuntelijan suusta, joka on periaatteessa jo vuosikausia ollut kyllästynyt Stam1naan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Saa nähdä pitäisikö toi Stam1na kuunnella vielä toistamiseen. Aina noi bändin uudet tulee käytyä läpi tottumuksesta, mutta varmaan SLK:n jälkeen ihan muutamaa biisiä lukuun ottamatta ne levyt on siihen kertakuunteluun jääneet. Liikaa sellasta maalailua ja utuilua mun omaan makuun, joten ajattelinkin että tää uusi on ehkä positiivinen yllätys, mutta enpä siitä silti oikein mitään enää muista. Sirkkeli oli ihan hyvä päätösbiisi, mutta muuten siellä oli sitä Hyrden hoilailua ja välillä ehkä rankempi riffi jossain.

Tiedän että näille Atlantiksille ja Elokuutioille löytyy oma yleisönsä, ja nämä ajatukset tulivatkin sellaisen kuuntelijan suusta, joka on periaatteessa jo vuosikausia ollut kyllästynyt Stam1naan.
Vähän samoilla linjoilla, kyllä mulla mielenkiinto heräs sillonku julkistivat ton albumin ja sanoivat et jätettiin muuten Anna Erikssonit väliin tällä kertaa, ja ihan kivahan toi sinällänsä oli toi levy, parempi ainaki ku Taival. Mut toisaalta ei mullakaan mitään tuosta mieleen jääny, kuuntelin kertaalleen läpi ja totesin et ihan ok, ihan kiva.

Tykkäsin ite kyllä Elokuutiosta sillon ku se tuli, mutta toisaalta siitä on jo sen verran pitkä aika et tuskin olisin enää samaa mieltä asiasta. En sitäkään levyä oo kuunnellu kyllä moneen vuoteen, tai ylipäätään staminaa muutenkaan.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
493
Saa nähdä pitäisikö toi Stam1na kuunnella vielä toistamiseen. Aina noi bändin uudet tulee käytyä läpi tottumuksesta, mutta varmaan SLK:n jälkeen ihan muutamaa biisiä lukuun ottamatta ne levyt on siihen kertakuunteluun jääneet. Liikaa sellasta maalailua ja utuilua mun omaan makuun, joten ajattelinkin että tää uusi on ehkä positiivinen yllätys, mutta enpä siitä silti oikein mitään enää muista. Sirkkeli oli ihan hyvä päätösbiisi, mutta muuten siellä oli sitä Hyrden hoilailua ja välillä ehkä rankempi riffi jossain.

Tiedän että näille Atlantiksille ja Elokuutioille löytyy oma yleisönsä, ja nämä ajatukset tulivatkin sellaisen kuuntelijan suusta, joka on periaatteessa jo vuosikausia ollut kyllästynyt Stam1naan.
Totta on, että Stam1na on kasvanut koko ajan progemaisen massiiviseksi koneistoksi tuottaen enemmän ja enemmän sävyjä.
Tämä uusi levy oli kyllä positiivinen poikkeus tähän jatkumoon.
Kyllä tästä löytyi heti monia hienoja hetkiä kunnon paahtamisen merkeissä. Jatkan hyvillä mielin kuuntelukertoja lisäten.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Parraimmat rässibiisit on väitetysti tehty viime vuosituhannen puolella, mutta ilahduttavasti myös uusi sukupolvi on ottanut genren omakseen.


Vanhempi, jopa vielä rässimpi veto


Slovari
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Näitä polski-bläkkisbändejä kyllä niin paljon ettei pysy perässä. Tätäkään ei varmaan aiemmin ole kuunnellut/katsastanut mutta ainakin tämä teos svengaa kyllä mainiosti.


Hmm, näköjään tämä kreikkalainenkin kuulostaa ihan hyvältä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Tämä(Blut Aus Nord siis) myös oikein hyvää paskaa. Hienon viipyilevää melodiointia. Tämä kai on sitä post-blackiä.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 326


En tiedä onko tämä oikea alusta, mutta tässä siskon mies opettelee laulamaan.
Soittaa kitaraa ja koskettimia myös. Ei kuulemma nauhotuksen jälkeen tykkänyt viikkoon puhua. Kaikki kunnia keikkaileville örinämiehille...
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
293
Kuuntelu kelpoinen kipale Rob Zombielta. Viimeks on pystynyt herran tuotoksia kuuntelemaan La Sexorciston aikaan.

 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 077
Pieni maistiainen Helloweenin tulevasta sinkkujulkaisusta.



Ihan pätevältä kuulostaa, isolla mielenkiinnolla odotellaan millaista tavaraa on sitten varsinaisessa levyssä. Bändin osake nousi kyllä mun silmissä kun ottivat taas Kisken messiin. Ei sillä että Deriksessä olisi jotain vikaa.

Edellinen albumi oli mulle vähän lässähdys, ei jäänyt mitään siitä mieleen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
625
Metsatöllkin on näköjään vielä pystyssä. Varmaan 10 vuotta sitten kuullut viimeksi.

 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Tuore albumi modernia metallia (?) soittavalta kokkolalaiselta Everturelta.



 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 530
Viestejä
4 165 682
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom