Onkos täällä jollain tätä?
Alkanut houkuttaa ihan pirust tämä näppis. Olen jo päättänyt aiemmin, että numpadia ei tule tähän enää ainakaan hiiren puolelle. Mutta tässä saisi vieläpä jaettua näppiksen ja tulevassa versiossa vieläpä kallistettua sivulle irroitettuna.
Hieman suolainen hinta on vain estänyt tilauksen
Eihän tuo ole pahan hinta kustomista mekaanisesta, kunnollisesta split-ergosta. Oma MX5000 maksaa 900-1200€, silloin kun sitä on saatavilla eBäyssä.
Lisäksi Dygman toimitus on kai Espanjasta, niin ei tule lisätulleja, tullaus-selvittelyä ja ALV-lisiä, kuten jenkeistä tilatessa. Ja näppäintekstit saa suoraan Nordic-kaiverruksilla.
Itse olisin tilannut Dygma Raisen heti, mutta muutama asia itselle jäi uupumaan:
- ei dedikoitua funktionäppäinriviä (yritin Goldtouch v1 ergolla käyttää FN-numerorivistöä ja pää meinasi räjähtää)
- ei nuolinäppäimistöä (käytän editoidessa ja Excelissä)
- Ei vielä jalkoja kallistuskulmien säätöön (lienee vasta protossa)
Monta asiaa on tehty oikein:
- split adjustable vapaalla sijoittelulla (ergonomian peruslähtökohta, jos tätä ei ole, ei pääse jatkoon)
- ei kiinteää numeronäppistä vaan symmetrinen muoto (ts. ei oikean hartian lisärasitusta kun hiiri menee epäsymmetrisesti oikealle)
- ei erikoista näppäinsijoittelua ALT/CTRL/ALT-GR/SHIFT jne
- hyvä perusvalikoima erilaisa laatukytkimiä
- kahden rivin ENTER, eikä minikokoista vasenta SHIFTiä (terveisiä vaan Microsofti Ergo-sarjan suunnittelijoille)
- irroitettavat/pestävät rannetuet (!)
- kunnollinnen kustomointisofta eikä jotain tuskallista räpellystä
- musta ja valkoinen näppäinvaihtoehto
Itse laitoin jo kyselyn Numpadistä ja funktionäppäimistä ja jään odottamaan Dygma Raise v2:sta....