Tulipa vielä mieleeni, että onko joku miettinyt tai selvittänyt, onko tuollaisia PBT-näppäinhattuja kuinka mahdoton / kallis työstää itse ts. jonkun tahon toimesta Suomessa. Joku isompi erä, nehän kelpaisi varmasti myös muille pohjoismaalaisille harrastajille.
Tai sitten blankoihin PBT-näppäinhattuihin dye sub painatus?
Itse prosessista sen enempää tietämättä pientä mutuilua:
Noita blank hattujahan on tosi halvalla tarjolla Kiinasta, ei taida olla mitään järkeä niitä alkaa itse työstämään/tilaamaan Suomesta. Samoin dye sublimaation kanssa, hankala uskoa että Suomessa pystyttäisiin kilpailemaan kiinalaisten kanssa, joilla on valmiit tuotantolinjat näppäinhattuja varten. Dyesub painatus on ymmärtääkseni muutenkin vähän oma taiteen lajinsa, parista ensimmäisestä erästä tulee vähän vängällä paskaa. On näitä kai jotkut kai ihan kotonakin väsännyt yksittäisiä, mutta hieman eri juttu tehdä koko näppäimistön kattava setti.
Geekhackin ja muiden valmiisiin GB:hin on aina mahdollista osallistua. Siellä ne aina kiroilevat kun international kitit eivät tahdo saavuttaa tavoiteltua tilausmäärää. EnjoyPBT kautta tehtyjä Group Buyita on ollut tässä parin vuoden aikana useita ja useimmiten ovat tarjonneet myös international kitin.
Sinänsähän olisi ihan hauska idea, jos täältä joku on ollut enemmän tekemisissä Group Buy prosessin kanssa ja tuntee käytönnöt kiinalaisten valmistajien / GMK:n kanssa. Voitaisiin suunnitella ja tilata joku io-tech teemainen setti. Vaatisi tosin TODELLA ison osallistujamäärän, jotta olisi kannattavaa.
Edit. pientä muokkailua.
Viimeksi muokattu: