Mekaaniset näppäimistöt

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
732
Kiehtoisi ajatus tehdä mekaaninen näppis itse ja tarvisi vähän apua. Ajatuksena on tehdä kotelo ja plate itse (mitään järkeähän tässä tuskin on, mutta työn puolesta pääsy CNC-vehkeille ja samalla pääsee harjoittelemaan/harrastamaan joten miksi ei), mutta vähän hankaluuksia nyt löytää sopiva PCB tähän projektiin. Mikään ei ole kiveen hakattu, mutta alunperin suunnittelin 75% ISO-nordicin rakentamista. PCB vaihtoehtoja rajaa se, että haluaisin funktionäppäimien olevan aseteltu samaan tyyliin kun nykyisessä Keychronin K2 v2:ssa, eli suoraan numeroiden päällä samassa linjassa. Alapuolella esimerkkikuva.
keychron.png

Vaihtoehtonahan olisi tietty räjäyttää nykyinen näppis paloiksi ja käyttää tämän PCB:tä, mutta mielellään kokonaan uusi jos sopiva on olemassa ja saatavuusaika + hinta on järkevä. Hotswap, langattomuus jne eivät ole pakollisia, mutta tietty kivoja lisiä. Kytkimiä ja hattuja en ole vielä päättänyt, mutta pöydältä löytyy Ducky x Varmilon TKL pandanäppis Cherry mx cleareilla(?) ja sen tuntuma on omaan mieleen täydellinen kirjoittamiseen. Ainut miinus on tuo funktionäppäimien puute.
Yhtäkään näppistä en ole aikaisemmin itse rakentanut, joten jos joltain löytyy vastaavasta projektista kokemusta niin olisi kiva kuulla vinkkejä ja varoituksia mitä kannattaa ottaa huomioon. Myös kytkimiä saa suositella tuon Mx Clearin perusteella. Hatuiksi haluaisin jotkut järkevän hintaiset ja hillityllä väriprofiililla (värikkyys ei haittaa, kunhan jokainen nappi ei ole erivärinen tai monivärinen).
Materiaaliksi kotelolle suunnittelin alumiinia. Tätä nyt on paha alkaa sen enempää hahmottelemaan, ennen kun PCB löytyy.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 277
Kiehtoisi ajatus tehdä mekaaninen näppis itse ja tarvisi vähän apua. Ajatuksena on tehdä kotelo ja plate itse (mitään järkeähän tässä tuskin on, mutta työn puolesta pääsy CNC-vehkeille ja samalla pääsee harjoittelemaan/harrastamaan joten miksi ei), mutta vähän hankaluuksia nyt löytää sopiva PCB tähän projektiin. Mikään ei ole kiveen hakattu, mutta alunperin suunnittelin 75% ISO-nordicin rakentamista. PCB vaihtoehtoja rajaa se, että haluaisin funktionäppäimien olevan aseteltu samaan tyyliin kun nykyisessä Keychronin K2 v2:ssa, eli suoraan numeroiden päällä samassa linjassa. Alapuolella esimerkkikuva.

Vaihtoehtonahan olisi tietty räjäyttää nykyinen näppis paloiksi ja käyttää tämän PCB:tä, mutta mielellään kokonaan uusi jos sopiva on olemassa ja saatavuusaika + hinta on järkevä. Hotswap, langattomuus jne eivät ole pakollisia, mutta tietty kivoja lisiä. Kytkimiä ja hattuja en ole vielä päättänyt, mutta pöydältä löytyy Ducky x Varmilon TKL pandanäppis Cherry mx cleareilla(?) ja sen tuntuma on omaan mieleen täydellinen kirjoittamiseen. Ainut miinus on tuo funktionäppäimien puute.
Jos tuollainen Keychronin PCB kelpaa niin yrittäisin sieltä saada uutta jollain tarinalla, esim. PCB ei enää toimi yms. Tai voihan sitä kokeilla ihan totuudenkin kertoa :)
Mä onnistuin hajottaa yhdestä Keychronista pohjalevyn kiinnikkeet ja sain tuolta uuden postikulujen hinnalla.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
716
E: en ole varma onko hotswap vain tuossa v4 Pro 75 %?
Mutta luulisi olevan isommassakin, minusta v3 näppiksiin tuli hotswap.
Ei parane kyllä luulla tarkistamatta, Endorfy Thockeissa on niin että hotswap on vain olikohan langattomassa 75% mutta ei kaikissa saman sarjan tuotteissa.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
732
Jos tuollainen Keychronin PCB kelpaa niin yrittäisin sieltä saada uutta jollain tarinalla, esim. PCB ei enää toimi yms. Tai voihan sitä kokeilla ihan totuudenkin kertoa :)
Mä onnistuin hajottaa yhdestä Keychronista pohjalevyn kiinnikkeet ja sain tuolta uuden postikulujen hinnalla.
Kelpaisihan tuo tavallaan, mutta ehkä haluan mielummin VIA-ohjelmoitavan jos mahdollista.
Tämä tuli vastaan ja olisi varmaan sitä mitä haen. Vähän houkuttelisi toi messinki plate tilata samalla tuolta, niin ei tarvisi sitä alkaa värkkäämään paikallisesti / itse. Jyrsinkoneen saa helpommin käyttöön.
Sitä en tiedä onko tuo kuinka laadukas PCB tai kuinka luotettava kauppa on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 897
Viestejä
4 406 386
Jäsenet
73 065
Uusin jäsen
bebeto82

Hinta.fi

Ylös Bottom