Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
597
Mikä hattusarja on ylimmässä lankussa?
Akko Matcha Red Bean, OSA-profiililla (217 palaa). Lankku itse on Keychron K4.

Keskimmäinen on K4 Pro, ja FSA-profiilin "Metal Heart".

 
Viimeksi muokattu:

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
127
Akko Matcha Red Bean, OSA-profiililla (217 palaa). Lankku itse on Keychron K4.

Keskimmäinen on K4 Pro, ja FSA-profiilin "Metal Heart".

Kiitti, selailin Akkon valikoimaa ja matkaan tarttui lopulta tämä:


Kiva päästä kokeilemaan vähän uutta profiilia kun uudet kytkimetkin tulossa!
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
597
Tuota Palacea mä olin itsekin pitkään katsellut, ja myös Matcha Red Beania ASA-profiilissa. Nyt sitten kun tuo OSA-profiilinen MRB yllättäen palasi valikoimaan, oli pakko iskeä kiinni, että pääsee vihdoin haikailemasta sekä tuota ISO-tuetonta ASA:aa että tuota Palacea.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
597
Mistä sais värikkäitä Cherry capseja äö-leiskalla kohtuukivasti? Etsin väriä tietenkin ja joku tuollainen @Lemmus käyttäjän tyylinenen vihreä tai violetti jne teema olis kiva.
Ainakin oma käsitykseni on, että nimenomaan pohjoismaisella asettelulla valmis kuluttajaystävällisten hintojen valikoima on lähes olematonta. Ääkkösiä löytyy lähinnä international/NORDEUK-kiteistä, joita saa ostettua harrastajasuunniteltujen/Group Buy -hattusarjojen kyljessä (hintaa tulnee 150 € + kaikkiaan); tai sitten osana koottua kaupallista lautaa, jota markkinoidaan muun ohessa Pohjoismaissa ja jossa sattuu hatuissa olemaan cherry-profiili (Akkolla on joitakin, onkohan muilla? Ducky? Varmilo?), mutta näissä ei mennä kovin räväköihin väreihin.

Näppäimistöjen erikoisliikkeet internetissä pitävät tarjolla jonkinlaista suositumpien harrastajasuunniteltujen sarjojen valikoimaa joissa voi jopa olla base ja international -setit molemmat vielä varastossa, tuossa esim. poikkeuksellisen ääkkösystävällinen Base+NORDEUK-bundle Night Runner -sarjasta:

Yhdenlainen puolifuskaus voisi olla, että jos itsellä on ennestään pohjalla vaikka Akkon cherry-profiilisia blue-on-whiteja, niin hankkii jonkun rivonvärisen ISO-tuetun cherry-sarjan aliexpressistä ja siitä sitten räikeänväriset modit laittaa noiden valkosinisten alphojen kaveriksi. Modithan on aika universaalit, kunhan huolehtii että ISO-asettelun enter ja 1.25u vasen shift löytyy.

1719642426546.png


Itse pitää päättää miten suhtautuu siihen, että Alin ja vastaavien valikoima on teollisoikeuksien ja moraalin rajoilla ja välissä räikeästi rajojen yli toimivaa kopiointia noista GMK:n ja muiden valmistajien sarjoista, ja niitä myydään ihan GMK:n alkukeräisillä nimillä vaikka tuote itsessään on alkuperäiseen verrattuna enemmän tai vähemmän vaan sinne päin. Oikeudellisesti ihan mielenkiintoinen akateeminen kysymys on, että minkälaista IP-suojaa teoriassa saisi jokin tietty väritys (colorway), ja onko tuo väriasettelu (alphat yhdellä, modit toisella ja aksentit kolmannella värillä) vakiintunut siinä määrin yhteiseksi omaisuudeksi niin ettei värien suunnittelu itsessään olisi lainkaan suojattavaa luovaa työtä.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
127
@jhalmu
Gloriouksella on joitain cherry profiilin värikkäitäkin hattusarjoja nordic asettelulla GPBT sarjassa, niitä myy esim Maxgaming ja voi tilata Glorioukselta suoraankin.

Custom Gaming Keycaps - GPBT, Doubleshot, Artisan | Glorious Gaming

Jotain saattaa löytyä vaikka Verkkiksestäkin

Nuohan nyt ei ole sitä tyyliä, että modit yhtä väriä, alphat toista jne, mutta vaikka kahta eri sarjaa yhdistämällä voi luoda jotain siihen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
755
@jhalmu
Gloriouksella on joitain cherry profiilin värikkäitäkin hattusarjoja nordic asettelulla GPBT sarjassa, niitä myy esim Maxgaming ja voi tilata Glorioukselta suoraankin.

Custom Gaming Keycaps - GPBT, Doubleshot, Artisan | Glorious Gaming

Jotain saattaa löytyä vaikka Verkkiksestäkin

Nuohan nyt ei ole sitä tyyliä, että modit yhtä väriä, alphat toista jne, mutta vaikka kahta eri sarjaa yhdistämällä voi luoda jotain siihen suuntaan.
Vau nyt on kaunista. Otin jo mun psksta (ei toimi mulle noi 60%) Anne Prosta ei kuluneita mustia hattuja ja multitronicista Ducky Ultra Violet hatut tulossa. Mutta joutuu ehkä kattelemaan noita Gloriuksia toisella silmällä...
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
127
Vau nyt on kaunista. Otin jo mun psksta (ei toimi mulle noi 60%) Anne Prosta ei kuluneita mustia hattuja ja multitronicista Ducky Ultra Violet hatut tulossa. Mutta joutuu ehkä kattelemaan noita Gloriuksia toisella silmällä...
Duckyn hatut on OEM profiilia, muuten, ei cherryä. Eli jos haluat nimenomaan cherry profiilia niin ei täsmää siihen :)

Jos tarkoitit vain Cherry MX kantaan käyviä hattuja, niin niitä nyt on lähes kaikki nykyään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 730
Viestejä
4 295 882
Jäsenet
71 697
Uusin jäsen
taaplaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom