Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
280
Rupeaa vanhasta Razerista olemaan jo näppäinhatut niin kuluneet että puolet kirjaimista kadonnut, ehkä aika vaihtaa uuteen. En ihan hirveästi fanita mekaanisia näppäimistöjä mutta kun ei mitään muuta tunnuta enää tekevän niin pitänee hypätä kelkkaan.

Olen katsonut nyt Corsairin K70 Lux näppäimistöä, miellyttää tuollainen hillitty ulkonäkö, sekä alumiininen runko. Mitään macroja tai RGB discoja tai muita härpäkkeitä en tarvitse.
Olisiko jotain muita vastaavia mitä kannattaisi vielä harkita? Saisi olla taas sellainen mikä kestäisi yli 5v hajoamatta. Pelailtua tulee lähinnä Dotaa missä näppäimistöä tarvii, ja paljon myös kouluhommissa kirjoiteltua tekstejä. Alumiininen runko olisi kyllä iso+
Minun mielipiteeni on ehkä hieman biasoitunut (redditin corsair hate), joten ottakaa tekstini pienellä varauksella.

Corsairista yleensä kuulee seuraavia: customer support == paskaa, näppäinhattujen materiaali == tosi ohutta ABS:sia, hohtavat nopeasti. Bottom row = non standard (= 1.5 | 1 | 1.25 | 6.5 | 1.25 | 1 | 1 | 1.5 (u))
(Quality control ei kuulemma ole hyvää, näppäinhatut ohutta ABS-muovia, jotka alkavat kiiltämään nopeasti.)
Tuli näperrettyä muutama "artisaani" GMK Laser teemalla, pistin nuo Redditin mechmarkettiin myyntiin ja hyvin näyttää kelpaavan. Saa kuitattua tuohon Laseriin menneet rahat noista takaisin :)

Jos nyt sattumalta joku täällä tuollaisen haluaa niin pistä arpa sisään, voin koittaa hämätä arvonnan virallista valvojaa...

Todella hienoja artisaneja ja sopisivat hyvin kyllä laseriin.
Laser oli kyllä nätti setti. Hieman harmittaa kun missasin sen. Enemmän harmittaa kun piti ostaa GMK Phantom, mutta jostakin syystä tilaus ei mennyt ikinä läpi. (Bugi, vaiko omaa huolimattomuutta?)

Eilen tuli Hasulta ALP pcb, pitäisi saada aikaseksi kolvata kytkimet pois vanhasta AEK II:sta, tosin nyt tällä hetkellä ei ole HHKB-layout koteloa. Toinen projekti joka on pyörinyt mielessä on Redox. Jos ostaisi kytkimet ja 3D printtaisi kotelon. Omaan mieleen aika sopivan näköinen layout. Zealioita houkuttelisi kokeilla, joita ajattelin että tunkea kyseiseen buildiin. Samaan aikaan pyörii GH:ssa SKB:n 60% (HHKB) case mihin ajattelin pistää Tactile Greyt (modattuna 150g jouseilla.) Taktinen kytkin on se mun juttu, tosin tykkään todella paljon Gateron yelloweista. (Vintage) lubed blacks houkuttelisi myös, mutta ehkä vasta redoxin ja SKB:n jälkeen.

Pitäisi jostakin myös metsätsää XDA modifierit, sain juuri XDA Middle-Earth keycapsit itselleni.S

Jumantsukka kun näppäimistöt ovat kuin heroiinia :(

E: oli kyllä niin nättejä artisaneja, että oli pakko ilmottautua raffleen ;)
 
Viimeksi muokattu:

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Duckyyn haluttaisi vaihtaa näppäinten väriä.
ISO ja nordic tuppaa vain olemaan yhdistelmä ettei vaihtoehtoja, ainakaan järkevään hintaan ole sattunut silmään.
Tkl lauta kyseessä.
 

JM7

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
39
Olen katsonut nyt Corsairin K70 Lux näppäimistöä, miellyttää tuollainen hillitty ulkonäkö, sekä alumiininen runko. Mitään macroja tai RGB discoja tai muita härpäkkeitä en tarvitse.
Olisiko jotain muita vastaavia mitä kannattaisi vielä harkita? Saisi olla taas sellainen mikä kestäisi yli 5v hajoamatta. Pelailtua tulee lähinnä Dotaa missä näppäimistöä tarvii, ja paljon myös kouluhommissa kirjoiteltua tekstejä. Alumiininen runko olisi kyllä iso+
Kuten tuossa muutkin ovat sanoneet, näppäinhatut eivät tule kestämään. Itsellä puolen vuoden käytön jälkeen noin kolmasosa hatuista oli murtunut, näppiksenä K65. Lähetin koko näppiksen takuuseen ja myin vaihdossa tulleen heti pois. Viiden vuoden kestävyys ei tunnu mahdoliselta ilman hattujen vaihtoa. Ja tuohon näppikseen vaihtoehtoisia hattuja ei taida löytyä.

Nykyään pöydällä Ducky One 2 TKL, tuntuu ihan eri luokan näppikseltä vrt Corsair.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
951
Entäs nämä Das keyboardin tuotokset? Onko niistä kokemuksia että olisiko vähän kestävempiä ja premiumimpi vaikutelma? Das keyboard 4 vaikuttaisi päällepäin ainakin laadukkaalta tuotokselta.

Edit: Jahas siinä ei ilmeisesti ole taustavalaistusta joka kuitenkin on kiva olla kun pimeässä näpyttelee. Prime 13 taitaa olla siis parempi vaihtoehto minulle.
 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Minulla on ollut K70 LUX kyllä reilusti yli puoli vuotta, eikä ole yksikään näppäin murtunut vaikka käyttö on erittäin kovaa...? En ollut edes tietoinen että näistä noita näppäimiä murtuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
297
Entäs nämä Das keyboardin tuotokset? Onko niistä kokemuksia että olisiko vähän kestävempiä ja premiumimpi vaikutelma? Das keyboard 4 vaikuttaisi päällepäin ainakin laadukkaalta tuotokselta.
Tarvitsetko numpadia? Tada68 on alumiinikopalla vähän kalliimpi kuin tuo Prime 13, mutta tyylikkäämpi ja varmasti myös reilusti kestävämpi ja premiumimpi :) Väri ja kytkinvaihtoehtojakin on reilusti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
On vikaa tuon melko vähän käytetyn Duckyn sinisissä kytkimissä. Purin näppäimistöstä kuoret ja testasin yleismittarin piipparilla piirilevyn takaa niin tosiaan tiettyjen näppäimien ensimmäisillä painalluksilla ei tapahdu mitään.

Täytyy miettiä onko irti/kiinni kolvaaminen vaivan väärti putsaamisen vuoksi vai kannattaisiko vaihtaa kytkimiä suoraan, kun ongelma tuntuu olevan niin monessa näppäimessä. Olen vähän miettinyt että voisi vaihtaa kaikki kirjainnäppäimet ja numeronäppäimet punaisiksi jättäen reunanäppäimet sinisiksi. Mulla olisi yksi tarjousnäppäimistö josta saisi näppäimiä tähän ja loput voisi vaikka säästää jotain 60% laninäppäimistö projektia varten :think:
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
On vikaa tuon melko vähän käytetyn Duckyn sinisissä kytkimissä. Purin näppäimistöstä kuoret ja testasin yleismittarin piipparilla piirilevyn takaa niin tosiaan tiettyjen näppäimien ensimmäisillä painalluksilla ei tapahdu mitään.

Täytyy miettiä onko irti/kiinni kolvaaminen vaivan väärti putsaamisen vuoksi vai kannattaisiko vaihtaa kytkimiä suoraan, kun ongelma tuntuu olevan niin monessa näppäimessä. Olen vähän miettinyt että voisi vaihtaa kaikki kirjainnäppäimet ja numeronäppäimet punaisiksi jättäen reunanäppäimet sinisiksi. Mulla olisi yksi tarjousnäppäimistö josta saisi näppäimiä tähän ja loput voisi vaikka säästää jotain 60% laninäppäimistö projektia varten :think:
Näppisprojekti mainittu, välitön kannatus.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 187
Laitetaan nyt tänne kyssäriä jos joku osaisi vastata. Löytyy steelseries 6gv2. Etsin kyseiseen näppäimistöön rannetukea. Osaako kukaan ehdottaa jotain sopivaa?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
9


Osaisikohan tätä kautta kukaan ohjeistaa oikealle polulle. Minulla on tälläinen duckyn mini v1 malli käytössä. Oli yön irti johdosta ja nyt kiinni kytkettäessä vilkuttaa caps lockin valoa eikä rekisteröi mitään näppäimiä. Duckyn sivulta ei löydy tälle versiolle mitään firmware päivityksiä tai muutakaan, joita voisi koittaa asennella sisään.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
820
Duckyyn haluttaisi vaihtaa näppäinten väriä.
ISO ja nordic tuppaa vain olemaan yhdistelmä ettei vaihtoehtoja, ainakaan järkevään hintaan ole sattunut silmään.
Tkl lauta kyseessä.
Samat halut omaan Ducky 4:een. Melko ankaraa googlailua, ja tämmöinen lopulta löytyi: Products :: Cherry MX Keycap :: ISO Layout Keycap Set
Ei ole kovin halpaa lystiä kylläkään.

E: Ja tuollakaan ei näytä olevan kustomoitavia värivaihtoehtoja taustavalaistuille hatuille. Itsellä haussa harmaan eri sävyt taustavalaistuksella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
252
@Herra Ankka @Fribo-71

ISO nordic -näppäinhatut on joo vähän kiven takana, erityisesti jos haluaa tuen taustavalaistukselle. Ducky itse on ainakin noita myynyt. Tämä nyt tuli vastaan: Ducky PBT Keycap Set Lisäksi tämä: 109-Key PBT Black Doubleshot Backlit Keycap Set - Nordic ISO Layout (Ducky) mutta pitää tilata Amerikasta.

Valikoima laajenee huomattavasti, jos ei ole väliksi hohtaako taustavalo merkkien läpi. Esim. Maxgaming myy laadukkaita Varmillon näppäinhattuja: Ostaa Varmilo PBT Keycap Light Grey ISO Nordic Online | MaxGaming.fi. Kiinastakin löytyy ihan hyviä, esim. top printed dsa pbt keycaps Nordic layout ja Nordic layout pbt keycaps. Nuo Maxkeyboard.comin itse kustomoitavat ovat ymmärtääkseni aika heikkolaatuisia ja kuluvat nopeasti
 

Joulukalja

Nope t: Sysop
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Mitä mekaanisia näppäimistöjä RGB valoilla suosittelette, jos riskinä on että päälle kaatuu juomia silloin tällöin? TKL koossa taitaa olla mieluisin vaihtoehto.
 
Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
280
Mitä mekaanisia näppäimistöjä RGB valoilla suosittelette, jos riskinä on että päälle kaatuu juomia silloin tällöin? TKL koossa taitaa olla mieluisin vaihtoehto.
En mitään, ihan näin tosissani puhuen.

E: Jos jotain pitää ehdottaa niin halvin.

E2: 'Waterproof mechanical keyboard' haulla löytyi juttua Corsairin K68-näppiksestä, mutta kaikella kunnioituksella, pitäydyn vieläkin alkuperäisessä kommentissani.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Viitisen vuotta palvellut Logitech G710+ sai vihdoin eläköityä. Tuona aikana tuli kirjoiteltua aika reippaasti opintojen vuoksi ja pikkuhiljaa alkoi ikä tuntua näppäimistössä. Runsaan pelailun seurauksena "pelinäppäimet" (WASD ja sen ympäristö) tuntuivat jo myös melko lineaarisilta, tuntuma oli jossakin MX Redin ja Brownin välissä.

Tilalle tuli mahdollisimman tylsä, Coolermaster Masterkeys L. Valinta pohjautui pieneen runkoon, kohtuulliseen hintaan ja PBT-hattuihin. Minkään asteista pettymystä ei ensituntuman perusteella tullut. Tuntuma on hyvä, runko on todella tukeva ja PBT-hatut tekevät näppäilystä jotenkin "tukevamman" oloista. Jos ei tarvitse RGB-ledejä ja miljoonia makroja (saa tällä niitäkin tehtyä), niin tämä on aika no-brainer hankinta. Ducky olisi ehkä vielä kivempi, mutta saatavuus on One 2-sarjalla aika nollissa ainakin MX Brown kytkimillä.

Seuraavaksi rakennan tälle varmaan puusta rannetuen, kun sen käyttöön Logitechin kanssa tykästyin. Onko ehdotuksia siihen miten tuen saisi kiinni näppäimistöön, mutta välillä irti ja pois edestä, kun pöytätilaa tarvitsee? Pohdin, että liimaisin pari tientä magneettia näppiksen etureunaan, poraisin puulevyyn pienen upotuksen ja ruuvaisin sinne pari litteäkantaista ruuvia. Magneetit nappaisivat kiinni kolossa olevaan ruuviin ja rannetuki roikkuisi ainakin hetken mukana. Upotuksella saisi tuen mahdollisimman lähelle näppäimistön reunaa ja kolot auttaisivat pitämään rannetuen sivusuunnassa kohdillaan. Täällä oli pari kovempaankin rakentajaa ilmeisesti, niin palaute olisi arvostettua. Onko tässä nyt joku vielä paljon helpompikin tapa, joka ei veisi takuuta ihan heti?
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
72
Postimies Pate toi tänään nämä kaverukset (käytettäväksi modernien koneiden kanssa)..tuntumassa on jotain samaa kuin legendaarisessa(?) Key Tronicin "ergoforce" näppäimistössä. En ole mikään ledifani ja ilahduttavasti mitään joulukuusen valoja ei näistä löydykään.







Tosin kaukanahan nämä(kin) laadullisesti ovat vielä "oikeita" näppäimistöjä kuten vanhat IBM:n mallit:

 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
16
Ducky Shine 3 alkanut rändomisti lagaamaan ja toistelemaan painalluksia tähän mallin: tttttttttttttttttttt. Asetukset on kunnossa (USB repeat rate ja delay pienimmällä) ja on resetoitu kaikki asetukset (Windows-napit pohjassa 3+ sek). Firmware päivitetty äsken. Onko tässä mitään kikkakolmosta vielä jäljellä vai lähdenkö näppäimistökaupoille?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Onkos noista Logitechin malleista tieto lähinnä valmistusjärjestyksestä. Katselin tuota G910 Orion Spark näppistä. sen rinnakkaismalli on Orion Spectrum. Tuossa Sparkissa näyttää olevan isompi rannetuki, kuin Spectrumissa, mutta on tuo Spark vanhempi malli joka on jäämässä pois, kun sitä ei oikein Suomesta löydy???
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Onkos noista Logitechin malleista tieto lähinnä valmistusjärjestyksestä. Katselin tuota G910 Orion Spark näppistä. sen rinnakkaismalli on Orion Spectrum. Tuossa Sparkissa näyttää olevan isompi rannetuki, kuin Spectrumissa, mutta on tuo Spark vanhempi malli joka on jäämässä pois, kun sitä ei oikein Suomesta löydy???
Brändäsivät jossain kohtaa läjän RGB-tuotteitaan Spectrum-päätteisiksi tehden pieniä muutoksia. Alunperin oli esimerkiksi Orion Spark ja Proteus Core (hiiri), joista tuli Orion Spectrum ja Proteus Spectrum. Rottaan tuli tuossa rytäkässä RGB-valot ja Orion Sparkista Spectrumiin siirryttäessä taisi rannetuen lisäksi muuttua näppäinhattujen muoto.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Brändäsivät jossain kohtaa läjän RGB-tuotteitaan Spectrum-päätteisiksi tehden pieniä muutoksia. Alunperin oli esimerkiksi Orion Spark ja Proteus Core (hiiri), joista tuli Orion Spectrum ja Proteus Spectrum. Rottaan tuli tuossa rytäkässä RGB-valot ja Orion Sparkista Spectrumiin siirryttäessä taisi rannetuen lisäksi muuttua näppäinhattujen muoto.
Ok. Näin arvelinkin, että tuo Spetrun on siis uudempi versio. Pakko kait tuo on jossainnkäydä testaamassa. Tällä hetkellä omistan G13:n ja siinä on mielestäni todella hyvä ranne tuki ja asento. Kaipaan vain jotainnuutta sekä sen, ettö saan sit heivattuo ton norminäppiksen mäkeen. Saan tilaa enemmän työpöydälle
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
72
Onnistuin viimeinkin(!) löytämään tämän mainitsemani Key Tronicin KT 2001 ("ergoforce") näppäimistön - uutena ja retail-paketoituna. Näitä alkaa olla vaikea löytää enää mistään suomalaisella näppäinasettelulla, saatikka sitten NIB. Moderni verrokki tälle on tosiaan tuo vastikään hankkimani Topren Realforce näppäimistö.





 
Liittynyt
10.12.2017
Viestejä
117
Uutta näppistä pitäisi hankkia. Koodaan / kirjoitan jonkin verran, myös pelailen. Mekaaninen tietenkin, nykyisessä näppiksessä on kytkiminä MX Red, joista olen ihan pitänyt. En silti ole muita kytkinvalmistajakaan vastaan, aina pitää olla valmis kokeilemaan uusia juttuja.

Siis:
- Tenkeyless
- Mekaaninen
- Jonkinlainen taustavalo pitää olla, mutta RGB-sateenkaaret eivät ole pakollisia
- Volyymisäätimet olisivat kivat, koska kuulokkeissa ei sellaista ole
- USB-läpivienti olisi kiva, mutta ei pakollinen

Olin tuollaista K65 Luxia hieman hempeästi katsellut, mutta sitten tuli mieleen, että onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin pelinäppikset. En vain ole niistä itse kovin hyvin perillä :) Hintahaarukka siis sellaista max. 150€-luokkaa. Tuo vaikuttaa noiden USB-läpivientien ja volyymisäätöjensä puolesta oikein hyvältä, mutta onko kenelläkään K65 Luxista mitään kommentteja?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Sain purettua tarjousnäppiksen punaisista kytkimistä ja vaihdoin niitä tuohon kosketushäiriöiseen Ducky Premieriin. Purku oli melkoinen homma kun diodit oli kytkimen sisällä eli piti kaikista n. 100:sta näppäimestä imeä 4 tinapistettä auki, irrottaa/repiä metallikehikosta ja poistaa diodi kytkimen sisältä... Ei ehkä parhaiten käytettyä aikaa mutta tulipahan tehtyä ja kytkimistä saa vielä yhden 60% näppiksen kasaan. Muuten onnistui ihan ok, mutta yksi kuparijohde ilmeisesti kärsi vaikken siinä mitään vauriota nähnyt. Sen sai korjattua pienellä hyppylangalla.

Muuten sininen/punainen tuntuu ihan kivalta yhdistelmältä. Aika samanlainen jousivoima molemmissa, mutta kirjain/numeronäppäimet ei pidä hirveää meteliä punaisilla ja vastaavasti pikkurillillä käytettäviin sivunäppäimiin saa hieman parempaa tuntumaa sinisillä. Minua ei häiritse yhtään että on lineaarisia ja naksuvia tuolla tavalla sekaisin.

_20180801_210511.JPG _20180801_210833.JPG
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Tänään ostin sit tuon Logitech G910 Orion Spectrumin. Vähän aikaa meni, ennen kuun hiffasin ton värien asettelun kuhunkin peliin. Gigantissa näppiksiä kuolaillessani toisessa kädessä oli Corsair 70 ja toisessä tämä G 910. Corsairin ulkoinen olemus on vakuuttavampi, mutta päädyin Logitechiin siksi, kun omistan kyseisennvalmistajan G502 hiiren, niin jotenkinntuo softahommeli on fiksimpi niin. Näppäimet vaikuttaa helvetin hyvältä ja tuntuma niihin on täysi kymppi. Rannetuki olisi ollut Corsairissa himpunverran parempi
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Just kun pääsin kehumasta Logitechia niin perun puheet. Helvetin vaikea on tuo softa käyttää. Vanhalla G13:sta pystyin luomaan jokaiselle nappulalle toiminnon, mutta nytpä ei onnistu! Miksi se ei anna kuin pelkkiä G nappuloita ohjelmoida??? On voi pelaa esim Warthunderia, kun en voi luoda komentoja!!!! VITUTTAAAA.
Ja miksi tuossa Gaming sotwaressa toi tunnistettavien pelien lista on niin mitätön??? Saako sille tehtyy mitään? Itselläni tunnistaa vain PUBGin ja pari muuta lisää vaik kovolla on vaik kuin paljon pelejä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Postimies Pate toi tänään nämä kaverukset (käytettäväksi modernien koneiden kanssa)..tuntumassa on jotain samaa kuin legendaarisessa(?) Key Tronicin "ergoforce" näppäimistössä. En ole mikään ledifani ja ilahduttavasti mitään joulukuusen valoja ei näistä löydykään.







Tosin kaukanahan nämä(kin) laadullisesti ovat vielä "oikeita" näppäimistöjä kuten vanhat IBM:n mallit:

Löytyy tuo Tenkeyless malli täältäkin ja ei voi kuin kehua.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
252
Tulipa nyt sitten hommattua ePBT 9009 näppäinhatut. Kyllähän tämä oikein laadukas ja kattava setti on. Ainoa mikä vähän harmittaa on Control ja CapsLock -hattujen puute, jos haluaa swapata ne keskenään kuten minä tykkään. Tämä nyt oli tosin jo tiedossa. Sori kohinaisesta kuvasta.

IMG_20180803_203515__01.jpg


Vähän oon vielä miettinyt jos vaihtaisi Silent Redit Gateronin keltaisiin. Punaiset on vähän turhan kevyet ja äänenvaimennusta en oikeastaan kaipaa. Ostin varsin Lidlistä 10€ kolvin kun kerta osui silmään :rofl:
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Entäs nämä Das keyboardin tuotokset? Onko niistä kokemuksia että olisiko vähän kestävempiä ja premiumimpi vaikutelma? Das keyboard 4 vaikuttaisi päällepäin ainakin laadukkaalta tuotokselta.

Edit: Jahas siinä ei ilmeisesti ole taustavalaistusta joka kuitenkin on kiva olla kun pimeässä näpyttelee. Prime 13 taitaa olla siis parempi vaihtoehto minulle.
Tähän voisin kommentoida, että 4 professional ollut muutaman vuoden käytössä kun. Tätä edeltävä ducky levisi käsiin parissa kuukaudessa.

Ei mitään ongelmaa, tuntuu jykevältä. Voluumirulla toimii hienosti. Taustavaloa ei joo ole. En tosin itse kaipaa kun lihasmuistin avulla osuu hyvin ilmankin pimeässä.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Itsellä kans ollut Das Keyboard 4 Prof käytössä sen reilun vuoden verran. Oikeastaan ainoa asia mitä kaipaa on taustavalaistus ja rannetuki. Kävin ostamassa jonkun halvan Haman geelirannetuen niin tuokin asia kunnossa.
 

Gremmy

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
Lainaan omaa viestiäni nyt luettunani lukuisia juttuja näistä näppäimistöistä niin totesin että Corsair on varmaan paras merkki mitä markkinoilla on.

Vai onko joku erimieltä?
Omista kokemuksista voin sanoa sen verran, että Corsair on hyvä. Itellä oli K70 lux mx blue kytkimillä. Tykkäsin mutta space petti viikossa, kyseessä todennäköisesti maanantai kappale eli en usko että tuota kannattaa odottaa kovin tiheään tapahtuvaksi. Valojen kanssa jos haluaa säätää efektiä ja tasan sellasta valoa mitä haluaa niin Corsair on ehdoton valinta, mikään muu näppis ei tietääkseni tarjoa yhtä kattavavia mahdollisuuksia tuon suhteen. Muutenki kapistus oli jämäkkä ja sellanen ois varmaan käytössä vieläkin mutta verkkokauppa oli onnistunu tuossa viikossa hankkiutumaan kokonaan eroon mx blue kytkimellisestä versiosta.

Tästä päästäänki sitten nykyiseen näppikseen eli Cooler Master MK750. Niin ikään mx blue koska minä olen niitä outoja joille ei oikein muu kelpaa. Tämä on nyt ollut alla vajaan vuoden eikä oikeastaan ole mitään muuta pahaa sanottavaa kuin valojen customointi saisi olla hieman laajempi. Kaikin muin puolin on ollu loistava lauta. Jämäkkä, hyvä näppäin tuntuma, isotkaan napit ei pahemmin heilu tai kolise enkä oo itse ainakaan kuullut minkäänlaista sointia yhdessäkään napissa. Itse hatut ois kivat jos ois jotain muuta kuin ABS-muovia mutta toisaalta se tuppaa olemaan aika paljon vaadittu suorilta. Eikä nämäkään mitkään järkyttävät ole että ei ole tympinyt näillä nakuttaa. Isoin asia mistä olen tykännyt on tämän koko, näppis on tosiaan ihan täysikokoinen eli numpad löytyy mutta runko on niin pieni että tämä mahtuu heittämällä omalla pöydällä tilaan mihin tuo Corsair ei koskaan ihan täysin sopinut. Iso plussa myös irroitettavasta kaapelista joka on USB-C liitäntäinen näppiksen päästä.

Kumpikaan noista kahdesta ei siis omasta mielestä ole huono valinta mutta varmasti löytyy yhtä monta mielipidettä kuin näiden lautojen käyttäjiäkin. :)
 

Gremmy

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
Itse haen ensimmäistä niin sanottua pelinäppäimistöä. Haluais vaan ostaa kerralla semmosen ettei heti tartte uusia. Pitkään oli mielessä tuo Roccatin Horde AIMO mutta se jää varmaan ostamatta kun sen verran paljon löyty negatiivisia kommentteja nopealla googlauksella.
No, molemmat noista omista maininnoista on päteviä pelinäppiksiä, kestävät varmasti maanantai kappaleita lukuunottamatta ja täyttävät nuo sinun kaksi vaatimusta aivan täysin. Että kiinni varmaan siitä mikä miellyttää silmää enemmän, mikäli sillä on väliä. Rannetuki jos on tärkeä asia niin tässä Cooler Masterissa tulee mukana huomattavasti parempi sellainen kuin mitä Corsairissa. Itse en niitä käytä testausta enempää yleensä niin jäävät laatikkoon mutta jos tuolla pikku faktalla on väliä niin tiedätpähän nyt senkin.

Mutta tosiaan kumpaakin noista kahdesta voin suositella täysin varauksetta.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
252
Jos on väliä niin noista kahdesta vain tuo Cooler Master näyttäisi omaavan standardin näppäin layoutin. Jos siis haluaa joskus vaihtaa näppäinhatut niin helpottaa asiaa huomattavasti.
 
Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
280
Lainaan omaa viestiäni nyt luettunani lukuisia juttuja näistä näppäimistöistä niin totesin että Corsair on varmaan paras merkki mitä markkinoilla on.

Vai onko joku erimieltä?
Itse sanoisin / suosisin kuitenkin näppäimistömerkeistä eniten Duckya ja Vortexia. Näin ainakin ihan "perusmerkeistä". Sitten tietenkin on Realforce, MagicForce, Matias, Leopold jne. Mainittakoon myös kbdfans, koska he myyvät kasattuja näppäimistöjä, joita voi sitten räätälöidä itselleen sopivaksi. Tosin en kyllä sanoisi että kyseessä olisi "kbdfans-merkkinen" näppäimistö.[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Itse sanoisin / suosisin kuitenkin näppäimistömerkeistä eniten Duckya ja Vortexia. Näin ainakin ihan "perusmerkeistä". Sitten tietenkin on Realforce, MagicForce, Matias, Leopold jne. Mainittakoon myös kbdfans, koska he myyvät kasattuja näppäimistöjä, joita voi sitten räätälöidä itselleen sopivaksi. Tosin en kyllä sanoisi että kyseessä olisi "kbdfans-merkkinen" näppäimistö.
Tämä!^ Vortex Pok3rista ei oo pois vaihtamista :love:

Corsairista ei henk.koht kokemusta, mutta kyllä niissä taidetaan maksaa ekstraa gaming brändäyksestä yms.
Corsair on varmaan paras merkki mitä markkinoilla on.
Ei.
hyviä ne voi olla, mutta "parhaita" ei missään nimessä :lol:
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
252
Njuu, mutta jos haluaa RGB:n ja täysikokoisen näppäimistön niin taitaa lähinnä jäädä vain nuo "Gaming" brändätyt jäljelle: Razer, Corsair, Cooler Master ja mitä näitä nyt on. Noh Duckylla ja Cooler Masterilla taitaa olla vähän hillitympiä vaihtoehtoja. Valitsee vain semmoisen mikä miellyttää silmää, sopii lompakkoon ja jossa on haluamanlaiset kytkimet. Ei kai näillä loppujen lopuksi niin paljon eroja ole :)
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Toisaalta mä oon käyttäny nyt noin 2 vuotta tuollaista Logitechin perus näppäimistöä. Että jos haluu ettei se mekaanisen käyttäminen ole niin "shokki" niin ehkä vois siltä samalta merkiltä kattoa aluksi.

LOGITECH G810 ORION SPECTRUM NÄPPÄIMISTÖ
Täältä halvemmalla: Logitech G810 ‐pelinäppäimistö, Romer-G –kytkimet, moniväriset-ledit 99,90 €

Ylipäätään Logitechin Roamer-G -kytkimet eivät ole suuren suuri järkytys kumikytkimien jälkeen. Logitech on mennyt joskin oivalla kompromissilla, missä näppäimet eivät pidä meteliä, mutteivät myöskään anna juurikaan palautetta. Näistä oppii kyllä pitämään ja pelatessa on hyvä että näppäimet ovat sopivan pehmeät painaa alas. Olisi kiva kokeilla vaikka viikon verran Cherryn sinisiä kytkimiä ja sitten päättää kumman pitäisi, mutten ole halukas maksamaan moisesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
297


Tuli napattua kuva näppiksistä nyt kun nuo GMK Laser -napit vihdoin tulivat 8 kuukauden odottelun jälkeen.

Ylhäältä alas:
- Ducky 9087G2 Pro, Cherry MX Brown
- Tada68 alumiinikopalla, Gateron Black Silent, GMK Laser
- NIU Mini 40, Gateron Yellow, pimpmykeyboard.comin DSA Sublimated keyset (YCR yellow värillä)
- Vortex Pok3r RGB, KBDfans 5° alumiinikoppa (dark purple), Cherry MX Red, GMK Laser (Gaijin)

Ducky taitaa vaihtua jossakin välissä, tuntuu vähän lelulta noiden muiden alumiinikoppaisten rinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Ylhäältä alas:
- Ducky 9087G2 Pro, Cherry MX Brown
- Tada68 alumiinikopalla, Gateron Black Silent, GMK Laser
- NIU Mini 40, Gateron Yellow, pimpmykeyboard.comin DSA Sublimated keyset (YCR yellow värillä)
- Vortex Pok3r RGB, KBDfans 5° alumiinikoppa (dark purple), Cherry MX Red, GMK Laser (Gaijin)
Ai että! :hungry: Hyvältä kokoelmalta kuulostaa, mutta kuva ei näy ainakaan itellä. Jos on imgur ja https niin s pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
Tuli napattua kuva näppiksistä nyt kun nuo GMK Laser -napit vihdoin tulivat 8 kuukauden odottelun jälkeen.

Ylhäältä alas:
- Ducky 9087G2 Pro, Cherry MX Brown
- Tada68 alumiinikopalla, Gateron Black Silent, GMK Laser
- NIU Mini 40, Gateron Yellow, pimpmykeyboard.comin DSA Sublimated keyset (YCR yellow värillä)
- Vortex Pok3r RGB, KBDfans 5° alumiinikoppa (dark purple), Cherry MX Red, GMK Laser (Gaijin)

Ducky taitaa vaihtua jossakin välissä, tuntuu vähän lelulta noiden muiden alumiinikoppaisten rinnalla.
Paljo tuli maksamaan tuo KBDfanssin kotelo kaikkine kuluineen? Itse kans suunnitellut vähän tuon tapaista koteloa, ja se sininen on aika maukkaan näköinen.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Paljo tuli maksamaan tuo KBDfanssin kotelo kaikkine kuluineen? Itse kans suunnitellut vähän tuon tapaista koteloa, ja se sininen on aika maukkaan näköinen.
Eikös tuota Aliexpressistä saa hintaan 77€ ilmaisilla posteilla plus potentiaaliset tullit +24%? fedex/dhl free shipping KBDfans 5 60% keyboard aluminum case gh60 case fit gh60 poker dz60 xd60-in Keyboards from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Oon itsekin harkinnut, että pitäisikö Pok3riin vaihtaa tuollainen...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
Eikös tuota Aliexpressistä saa hintaan 77€ ilmaisilla posteilla plus potentiaaliset tullit +24%? fedex/dhl free shipping KBDfans 5 60% keyboard aluminum case gh60 case fit gh60 poker dz60 xd60-in Keyboards from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Oon itsekin harkinnut, että pitäisikö Pok3riin vaihtaa tuollainen...
Joo olen muistaakseni tuonkin aikaisemmin nähnyt. Ajatuksena oli kasata toinen GH60 lauta nykyisen rinnalle, mutta lineaarisilla kytkimillä.

Sapphire blue. :drool:
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
252
Itsellä ei ole ainakaan jäänyt kertaakaan nuo KBDFansin paketit tulliin. Kaksi pakettia on tullut sillä hitaalla ilmaisella ePacket -kuljetuksella ja yksi DHL:n kautta. En ole hoksannut tarkistaa, mutta taitaa tosiaan merkitä ne alihintaisiksi.
 

Gremmy

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
CoolerMaster rupes kiusottelemaan Twitterissä tän näkösellä hieman matalamman profiilin mekaanisella, näyttäis olevan alumiinikotelokin tuossa :drool:
Uiuiui... ku tulis vaan järkihinnalla ja blue kytkimilläkin saataville niin kyllä maistuis. :nb:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
17
Kyseessä on Computexilla esitetty SK-sarjan näppis, hieman kehitelty lisää niistä ajoista. Mutta tavoite on edelleen että tämän vuoden puolella tulis. Paitsi pienin (ja langaton) joka tulee Q1 2019.

Alkuun tulee vain punasilla kytkimillä, koska tuo on ainoa mitä Cherry tuo markkinoille. Kun muita malleja tulee saataville niin lisäämme ne mallistoon. Kyseessä on siis uusi Cherry MX low profile -kytkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 317
Viestejä
4 194 121
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom