Mekaaniset näppäimistöt

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Nyt lähti tilaukseen GMMK2 lankulle valkoiset pbt hatut. Toivottavasti vastaa mun visiota lopputuloksen osalta...

Kuvassa gmmk pro, mutta vastaava lookki haussa.
Noniin, tuli paketti perille... Arctic White PBT ja O-renkaat ettei tartte vanhoista irroitella.
Molemmat Glorioulselta (jimmsiltä)

Ja toki hattuja vaihdellessa ja O-renkaita pujotellessa piti pohtia että jätänkö osan mustaksi

Mutta en jättänyt noita vakio abs hattuja ollenkaan, tuo esc sai jäädä tosin...

Lopputulos on siis tämmöinen nyt, melko lähelle pääsi sitä alkuperäistä ajatusta.
Mietin että näkyykö näillä valot enää lainkaan mutta hyvinhän nuo paistaa kun hatut on valkoiset

IMG_3965.jpg
IMG_3966.jpg


IMG_3980.jpg
IMG_3976.jpg

"Onneksi" nuo kierrekaapelit oli loppu, muuten olis sellanen tullut mukana.
 
Liittynyt
05.04.2022
Viestejä
230
Pitkään ollut käytössä Logitechin G513 näppäimistö muistaakseni tactile-kytkimillä. Tästä olen tykännyt kokonaisuudessaan. Läppärin vaihduttua pöytäkoneeksi langallisuudesta on kuitenkin tullut ongelma, kun jatkuvasti pitää siirtää johtoa koneiden välillä. KVM kytkintä kokeilin, mutta tuo Startechin "halppis" KVM-kytkin ei tykkää tästä näppäimistöstä, kun taustavalaistus vie oletettavasti liikaa virtaa. Käytettynä hommasin halvalla testiin Logitech G613:n, joka hajosi kuukauden käytön jälkeen (Lightspeed lähettimen USB-yhteys pätkii ja Bluetoothkin alkoi pätkimään). Langattomuus oli kuitenkin kätevä ominaisuus ja sen haluaisin seuraavaan näppäimistöön. Eli vaatimuksina:
  • Langaton
  • Sisältää numeronäppäimistön, työkäytössä tarpeen
  • Hyvä akunkesto, tai sitten paristoilla (pidempi ikäinen, kun ei mene vaihtoon akun mentyä huonoksi)
  • Taustavalaistus plussaa
  • Yhdistämismahdollisuus useaan eri laitteeseen plussaa (eli ei tarvitse yhtä USB-lähetintä siirrellä koneiden välillä)
  • Ei tarvitse olla varsinainen pelinäppäimistö, minun pelailuihin ei muutaman millisekunnin latenssi vaikuta :)
Työkäytössä on Logitechin MX Master 3S käytössä. Tuon saisi nätisti yhdistettyä Logitech MX Keys Mechanical näppäimistön kanssa samaan mokkulaan ja ihan hyviä arvosteluita on saanut yleisesti. Tuota näppäimistöä tuntuu vaan olevan aika heikosti kaupoissa esillä ainakin täällä Oulun suunnalla, kuitenkin sen verran hintaa jo näppäimistöllä, että mieluusti testaisi ensin onko edes mieluisa ennen ostamista.

Suosituksia muista langattomista (mekaanisista) näppäimistöistä?
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
Nyt ois valinnan vaikeus Kumman ostaisi.


vai


kumpaan itse päätyisitte ja miksi?
Ensimmäisesää on Hotswap pcb eli mahdollistaa kytkinten vaihdon helposti jälkikäteen.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
185
Nyt ois valinnan vaikeus Kumman ostaisi.


vai


kumpaan itse päätyisitte ja miksi?
Varmaan sen missä on hotswap jos haluaa kokeilla erilaisia kytkimiä tulevaisuudessa. Vastaavan näköinen lankku on myös Anne 2 Pro, mutta laadusta en osaa sanoa.

Toiseksi; en halua olla persereikä, mutta oletko katsonut MaxGamingilta Keychronin näppäimistöjä? Ne ovat suhteellisen hyvää tekoa ja sisältävät QMK firmiksen, joka mahdollistaa helpon säätämisen. Hotswap ominaisuus löytyy lähes jokaisesta mallista mikäli muistini sanelee oikein. Tämä ei ole markkinointia vain ehdotus.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Varmaan sen missä on hotswap jos haluaa kokeilla erilaisia kytkimiä tulevaisuudessa. Vastaavan näköinen lankku on myös Anne 2 Pro, mutta laadusta en osaa sanoa.

Toiseksi; en halua olla persereikä, mutta oletko katsonut MaxGamingilta Keychronin näppäimistöjä? Ne ovat suhteellisen hyvää tekoa ja sisältävät QMK firmiksen, joka mahdollistaa helpon säätämisen. Hotswap ominaisuus löytyy lähes jokaisesta mallista mikäli muistini sanelee oikein. Tämä ei ole markkinointia vain ehdotus.
Tuskin teen mitään tuolla QMK firmiksellä kun en työskentele, koodaa tai osaa edes kymmensormijärjestelmää? Pelailen vain warzonea ja selailen nettiä.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Tuskin teen mitään tuolla QMK firmiksellä kun en työskentele, koodaa tai osaa edes kymmensormijärjestelmää? Pelailen vain warzonea ja selailen nettiä.
60% kokoluokassa olevassa näppiksessä on todella paljon komentoja funktionäppäimen takana, jolloin QMK-tuki on erittäin hyödyllinen kun sinulla itsellä on täysi hallinta miten näppäimistön näppäimet toimii. Myös mahdollista tehdä tap/on-hold komentoja.
Esim. omissa 60% laudoissa oon laittanu niin että right shift, fn, win ja ctrl näppäimet oikealla alareunassa toimii pohjassa pidettynä niinkuin kuuluukin. Mutta jos näpäytän niin toimii ylös, vasen, alas ja oikea nuolinäppäimenä.

Jos noiden kahden välillä olisi pakko valita, niin tuo Pulsar vaikuttaisi enemmän houkuttelevammalta.
Mutta silti itse valitisin ennemmin Keychronin Q-sarjaa tai KBD67 liten jos Maxgamingiltä tilaamassa.
 

ech

Team Linux
Liittynyt
09.10.2022
Viestejä
61
Oletteko muuten yhdistelleet eri kytkimiä samaan näppikseen ja päätyneet vieläpä mielestänne onnistuneeseen lopputulokseen? Internetistä löytyi jotain sellaisia ajatuksia kuin "välilyöntiin kovempi jousi" ja "laitoin yhden ainoan clickyn enteriin niin kuuluu jämäkkä ääni kun komento lähtee", lisäksi tietysti kaikki toimintonäppäimet eri kuin kirjaimet -variantteja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Näppäimistöjen kohdalla puhutaan aina alle sadan olevista prosenteista, mutta mistä saisi yli 100% näppäimistön osia? Haluaisin että näppäimistössä olisi kaikki tavallisen näppäimistön näppäimet ja niiden lisäksi neljä lisänäppäintä numeronäppäimistön päällä.

Tämä olisi lähimpänä sitä mitä haen, mutta sekin on ANSI-asettelulla.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Näppäimistöjen kohdalla puhutaan aina alle sadan olevista prosenteista, mutta mistä saisi yli 100% näppäimistön osia? Haluaisin että näppäimistössä olisi kaikki tavallisen näppäimistön näppäimet ja niiden lisäksi neljä lisänäppäintä numeronäppäimistön päällä.

Tämä olisi lähimpänä sitä mitä haen, mutta sekin on ANSI-asettelulla.
Duckyllä ainaki on muutamia

Niin ja Keyhcron Q6 tietenkin.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Nuokin on kaikki ANSI-asettelulla.

Edit. Ei kun Q6 onkin ISO-mallia. Väärä kuva vain laitettu.
Duckyä myös löytyy ISO-layoutilla vaikka tuotekuvassa eri layout. Toki Keychron parempi vaihtoehto, varsinkin jos haluaa itse päättää mitä mitä näppäimet tekee numpadin yläpuolella. Muistaakseni Duckyllä tämä ei ole mahdollista.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 379
Täälläkin toiveissa reilunkokoinen näppis toimistokäyttöä varten. Nykyinen kalvonäppis valikoitui käytännössä dedikoidun laskin-näppäimen sijoittelun perusteella. Pystyy hiiri kädessä painamaan laskimen päälle. :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Duckyä myös löytyy ISO-layoutilla vaikka tuotekuvassa eri layout. Toki Keychron parempi vaihtoehto, varsinkin jos haluaa itse päättää mitä mitä näppäimet tekee numpadin yläpuolella. Muistaakseni Duckyllä tämä ei ole mahdollista.
Tuossa Duckyssä näyttää olevan valmiina se, mitä lisänapeilla haluankin tehdä (äänenvoimakkuus + laskin), eli sikäli ei haittaisi vaikkei toimintaa itse pystyisikään valitsemaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
98
Tuli väsättyä astetta hiljaisempi tekele päivittäiskäyttöön.

- Keychron Q2 - tapemod
- Durock T1 Shrimp Silent - Lubet, mutta ei filmejä
- Durock V2 stabit - rasvaus, holee mod ja "band-aid" mod
- Keycapit toistaiseksi Gloriukselta, kunnes löytyy jtn parempaa

Lopputulokseen oon melko tyytyväinen. Miellyttävä kirjoitustuntuma ja hiljainen, mutta ei äänetön lopputulos. Q2 omasta mielestä selkeästi parempi, kuin esimerkiksi vanhan buildin pohja, eli Idobao ID80 v2. Shrimpit myös todella miellyttävät. Yhdessä buildissa on Boban U4 Silentit ja kun tykkäsi niistä, niin varmasti tykkää myös näistä. Parasta tässä tietysti oli tällaiselle casuaaliselle harrastajalle se, että kaikkea sai helposti hyllystä.
Mitä teippiä porukat käyttää täällä tuon tapemodin tekemiseen? Yleisesti kun Youtube videoita katselee niin kyseessä on jenkit, joten tietenkin tarvikkeet on jenkkien omat myös, joten mikähän olisi paras vastaava Suomessa? Ja mistä ostelette tuota muovia näppäimistön pohjalle, onkohan tuo nyt sitten suomeksi vaahtomuovia? En ole sitä onnistunut löytämään oikean paksuisena, esimerkiksi Keychronin mukana oleva on jotan 0,5mm paksuista ja ei paljoa ääneen auta, mutta helposti menee paksuus liian paksuksi kun korvaavaa etsii. Koitin DIY hengessä tehdä siitä Keychronin laatikon mukana tulevasta vaahtomuovista (joka suojaa näppäimistöä kuljetuksen ajan) leikata hyvän paksusta, mutta osoittautui aika vaikeaksi omilla työkaluilla ja tuli aika epätasainen ja liian paksu.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Mitä teippiä porukat käyttää täällä tuon tapemodin tekemiseen? Yleisesti kun Youtube videoita katselee niin kyseessä on jenkit, joten tietenkin tarvikkeet on jenkkien omat myös, joten mikähän olisi paras vastaava Suomessa? Ja mistä ostelette tuota muovia näppäimistön pohjalle, onkohan tuo nyt sitten suomeksi vaahtomuovia? En ole sitä onnistunut löytämään oikean paksuisena, esimerkiksi Keychronin mukana oleva on jotan 0,5mm paksuista ja ei paljoa ääneen auta, mutta helposti menee paksuus liian paksuksi kun korvaavaa etsii. Koitin DIY hengessä tehdä siitä Keychronin laatikon mukana tulevasta vaahtomuovista (joka suojaa näppäimistöä kuljetuksen ajan) leikata hyvän paksusta, mutta osoittautui aika vaikeaksi omilla työkaluilla ja tuli aika epätasainen ja liian paksu.
Ihan maalarinteippiä kuten monet tubettajatkin. Ei jää mitään liimakönttiä PCB:hen kiinni irroittaessa.

Itse olen yleensä käyttänyt vain kitin mukana tulleita foameja, jos edes niitäkään aina. Sen harvan kerran kun jossakin näppiksessä olen käyttänyt tai testannut extra äänenvaimennusta, niin tullut käytettyä ihan mitä vaan sattunut olla käsien lähellä satunnaisista pakkauksista.
Syy miksi itse en yleensä halua alkaa hukuttaa näppistä ylimääräisiin vaimennusmateriaaleihin, on että haluan näppiksen säilyttävän myös omaa ominaisääntään. Toki jos näppis oletuksena kuulostaa ontolta tai muuten huonolta, niin silloin on modien aika. Monesti pelkkä PCB:n teippaaminenkin auttaa tähän. Mutta esim. Motonetiltä löytyy kyllä paljon erillaisia äänieristeitä jos haluaa sille linjalle lähteä.

Edit:
Tosiaan yksi mitä tuli joskus käytettyä, oli EVA-foam jota taitaa löytyä ihan Suomalaisesta kirjakaupastakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
19
Duckyä myös löytyy ISO-layoutilla vaikka tuotekuvassa eri layout. Toki Keychron parempi vaihtoehto, varsinkin jos haluaa itse päättää mitä mitä näppäimet tekee numpadin yläpuolella. Muistaakseni Duckyllä tämä ei ole mahdollista.
Duckyssa näppäinprofiilit 2-5 voit tehdä makroja mihi näppäimiin vaa. Myös "windows" komentoja saa lisää, esim. kappaleen skippaus, pause yms yms. Profiili 1 on semmone mitä ei pysty muokata. Itsellä aina profiili 2 käytössä ja 60% layouttii mm. oikeaan alanurkkaan oon tehny nuolinäppäimet, kun senkin puutteesta täälä aina Duckyn 60% moititaan.. Tosi pätevä näppis kun vaan oppii ymmärtämään miten sitä käytetään. Joutuu myöntämään että se ei ole helpoimmasta päästä.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Duckyssa näppäinprofiilit 2-5 voit tehdä makroja mihi näppäimiin vaa. Myös "windows" komentoja saa lisää, esim. kappaleen skippaus, pause yms yms. Profiili 1 on semmone mitä ei pysty muokata. Itsellä aina profiili 2 käytössä ja 60% layouttii mm. oikeaan alanurkkaan oon tehny nuolinäppäimet, kun senkin puutteesta täälä aina Duckyn 60% moititaan.. Tosi pätevä näppis kun vaan oppii ymmärtämään miten sitä käytetään. Joutuu myöntämään että se ei ole helpoimmasta päästä.
Aivan, unohtui tosiaan nuo Duckyn makrokikkailut joka toki auttaa, vaikkei tietenkään ole niin monipuolinen kuin QMK-tuella oleva näppis.
Mutta joka tapauksessa itse henkilökohtaisesti kallistuisin silti Keychronin puolelle jo pelkästään laadun puolesta jos budjetti sen sallii. Samalla saat haluamasi kytkimet ja näppäinhatut mikäli haluat muuta kuin perus Cherry-kytkimiä tai OEM-hattuja.
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
44
Tuli päiviteltyä 30v kunniaksi uusi näppäimistö ja oikeastaan ensimmäinen mitä ikinä ostanut. Tai itseasiassa toukokuussa jo tilattu ja tuli käyttöön syyskuu/lokakuu vaihteessa. Tulihan siinä löydettyä kokonainen maailma kun varmaan pari kuukautta tutki, että minkälaisen ostaisi. Täysin sokkohommaahan tämä oli. Siinä oli puolisolla ihmettelemistä kun päivästä toiseen katselee ja kuuntelee youtube videoita näppäimistöjen näpyttelystä. Tykkään kyllä kovasti tästä jämäkkyydestä ja laatuvaikutelmasta ja kuinka "babys butt" smoothit nämä kytkimet ovat, ei mitään rahinaa tai karheutta. Toki vertailukohta on ylläoleva. Aika nopeesti tuli kyllä sellainen olo, että ei tässä mikään endgame näppis ole, päinvastoin nyt tekisi mieli jo ostaa toinen ja osallistua vaikka QK75 joukkotilaukseen, mutta ehkä taloustilanne on toista mieltä.
Toisaalta meinaa olla haastavaa tottua tähän keveyteen, pelkkä sormien lepuutus pelatessa välillä aktivoi painalluksen ja tekisi mieli koittaa rinnalle jotain hieman raskaampaa ja kuten Sampsan sanoista jäänyt mieleen "tuntopisteellistä" näppistä josko sellainen toimisi pelatessa erilailla. Ehkä se on sitten 30v ikäkriisi kun tuli vielä päiviteltyä ekaa kertaa myös hiiri ja hiirimatto. Nyt jää unholaan KeyTronic,QcK ja MX518 jotka ovat palvelleet yli puolielämää lapsuudesta alkaen. :D

1671398631610.png
 

ech

Team Linux
Liittynyt
09.10.2022
Viestejä
61
On tullut sellaisiakin muinaisnäppiksiä vastaan, joiden sisuskalut ovat sähköisesti ihan PC (DIN/PS/2)-yhteensopivia, vaikka jostain syystä niihin on pitänyt laittaa DB9 tai vastaava, mutta (ettei nyt joku innostu heti liikaa ja jos en ole ihan kujalla) nuo pitäisi laittaa jonkun treidauspäätteen perään ja niiden saaminen toimimaan PC:n kanssa on epätriviaali haaste.

Sinällään hauskaa, että noin obskuurin vehkeen pohjalta saa useammaltakin merkiltä "9009"-väriteemaisia näppäinhattuja.

olivetti_din_ps2.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 379
En vaan jotenkin saa perusteltua tuota G915 hintaa... Taidan palauttaa ja tilalle voisi kyllä miettiä jotain muuta.

Mietiskelen tässä tuon G512 ja Roccat Vulcan 121 AIMO välillä.
Logitech G512 pelinäppäimistö (GX Brown kytkimet) - Gigantti verkkokauppa 69,95 €
Roccat Vulcan 121 AIMO pelinäppäimistö - Gigantti verkkokauppa 49,95 €

Muita ehdokkaita tuolle hintatasolle?
Tuli tuo Roccat Vulcan 121 AIMO hankittua ja ihan ok peli tuolla 49,95 €. Ei tosiaan mikään hiljainen verrattuna G915, mutta menettelee.

Yksi suuri ärsytyksen aihe on tuo mute-napin valo. Jos äänet vetää mutelle, alkaa valo vilkkua. Käytännössä pitää pitää volumea 2%, jotta "hälytysvalo" ei pala.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Alkanut alle 6kk vanhasta ducky one three cherry mx speed silver tuplaklikkailemaan pari eniten käytettyä nappia, onneksi on hotswap niin sai päikseen vaihdettua "turhien" näppäin kanssa...
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
ja kuinka "babys butt" smoothit nämä kytkimet ovat, ei mitään rahinaa tai karheutta. Toki vertailukohta on ylläoleva.
Toisaalta meinaa olla haastavaa tottua tähän keveyteen, pelkkä sormien lepuutus pelatessa välillä aktivoi painalluksen ja tekisi mieli koittaa rinnalle jotain hieman raskaampaa
Mihin kytkimiin lopulta päädyit, kun Varmilolla näköjään omiakin nykyään? Sormien lepuuttamisesta johtuvaa aktivoitumista olen itse kokenut vain yhdessä halpisnäppäimistössä, jossa oli jotkin hirvittävät kevyet "red-kloonit". Noin 60g tuntuu itelle olevan sweet spot.
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
44
Mihin kytkimiin lopulta päädyit, kun Varmilolla näköjään omiakin nykyään? Sormien lepuuttamisesta johtuvaa aktivoitumista olen itse kokenut vain yhdessä halpisnäppäimistössä, jossa oli jotkin hirvittävät kevyet "red-kloonit". Noin 60g tuntuu itelle olevan sweet spot.
Otin ihan youtube tutkinnan perusteella nimenomaan nuo Varmilon omat, Sakura on tässä. Cherryistä jäi niin "scratchy" vaikutelma videoista. Näiden pitäisi vertautua Cherry punaisiin, mutta veikkaan että tuo "sulavuus" tms tekee näistä vielä kevyemmän tuntuiset. Olisi hauska kokeilla hieman painavempia vastaavia, mutta mistäs tuota tietää kun sokkona ostaa. Nyt kun vertaa tuohon vanhaan näppäimistöön niin siinä tarvitaan varmaan puolen kilon painoa aktivointiin. Toisaalta tää keveys on jotenkin supermukavaa kirjoittaessa kun on niin kepeetä. Jos sitä jossain vaiheessa toisen ostaa niin pitää ottaa hieman eroa tähän ja kokeilla painavempaa ja jotain taktiilista kytkintä. Ainut mikä tästä nyt jäi puuttumaan niin oli hotswap, mutta ihastuin ulkonäköön ja prebuild oli näin ekaksi hakusessa. Ducky 3 olisi ollut toinen. Tästä se lähtee :D
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
418
Itse oottelen että ducky saa eurooppaan tuotua nordic version missä läpivalaistut hatut, ainii ja vielä mustalla rungolla
 

ech

Team Linux
Liittynyt
09.10.2022
Viestejä
61
Kaunkos porukalla on mennyt, että on tavarat saapunut tuolta keygemiltä :) ? (silloin kun ei ole blackfriday kiireitä )
Näppistesterinikin tulivat. Keygemin tyypit laittoivat paketin kyllä heti liikenteeseen, mutta jostain syystä sillä meni kaksi täyttä työviikkoa tulla Nordheim-Westfalinista Hämeen sydämeen (liike pysähtyi DHL:n ja Postin väliin niin ketäpä tuosta moittisi), mutta ilmeisesti Euroopan pakettiliikenne on vähän tukossa noin kroonisemmin.

Näistä huomaa tosiaan pari juttua, kuten ymmärtää miksi jotkut väittävät ruskean Cherryn olevan "punainen, jossa on roskia". Sinällään ihan käyttökelpoinen kytkin varmasti, jos nyt sattuisi vaikka saamaan käyttöönsä kirjaimellisen työvälineen ruskeilla, niin ei siitä paha mieli tulisi. Samoin muutamasta poimimastani lineerisesta huomaan, että on niissä jotain eroa - mutta en varsinaisesti halua niistä mitään.

Mutta Gateron Green ja Blue, voi herraisä, ehkä tästä ei ole oikeasti harmia kirjoittaessa, mutta heiluvatko nämä oikeasti näin paljon? En usko, että olen koskaan törmännyt näin heiluviin näppäimiin missään, tulee jotain mieleen ala-aste ja irtoavat maitohampaat... ja tämä siis ihan tällä oikealla maailman testillä, ei heiluttamalla pelkkää vartta pinseteillä tms. Nämä kyllä tuntuvat näin kylminä vain joltain kehitysmaaversioilta vastaavista Cherryistä (joita en vieläkään osaa pitää mitenkään toivottomina, jos kohta vihreä vaikuttaa jo liian raskaalta).
 
Liittynyt
05.02.2020
Viestejä
129
Onko tietoa mahtaako olla hyvät lineaariset kytkimet? Keychron Gateron Phantom Red Switch -kytkinsarja, 35 kpl - 17,90€

Tuli tuossa tehtyä heräteostos torista Keychron Q1 näppis. Kaveri oli liimaillut teippejä, tehnyt vaimennuksia ja vaihtanut vakaimia sun muuta sisälle. Hemmetin hyvä näppis mutta ainoa että kytkimet on hiukan liian raskaat. Mustat kytkimet, epäilen olevan Kaihlit. Sitten pussissa extrana erinäkösiä mustia, ilmeisesti Gateronia, kaveri itse vielä avannut ja voidellut, tuntuvat kyllä erittäin miellyttävälle painella mutta ovat myös liian raskaat.

Haen siis kevyempiä kytkimiä mahdollisimman pienellä karheusfiiliksellä painettaessa. Ei ole aikomuksena alkaa avaamaan ja rasvaamaan erikseen. Valikoima aivan naurettavan laaja kun kattelin Maxgamingiltä. Oliskohan noi linkatut Gateronit hyvä ostos vai Maxilta jotain eri vaihtoehtoa?
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
Ei ole aikomuksena alkaa avaamaan ja rasvaamaan erikseen. Valikoima aivan naurettavan laaja kun kattelin Maxgamingiltä. Oliskohan noi linkatut Gateronit hyvä ostos vai Maxilta jotain eri vaihtoehtoa?
Huonosti löytyy tietoa linkatuista, mutta huomioithan, että kaksi 35 kytkimen settiä ei riitä kokonaan Q1:seen ja kytkimen rungon punainen sävyttää myös sen alta paistavaa valoa.
Voithan jättää vaikka F-rivin mustaksi jos noihin päädyt etkä viitsi kolmatta settiä ostaa puoliksi turhaan.

Olisin vinkannut Gateron Milky Pro Yellow-kytkimien suuntaan, mutta näyttää olevan loppu Maxgamingin ja parin muunkin kaupan varastosta.
Hemmetin hyvä näppis mutta ainoa että kytkimet on hiukan liian raskaat. Mustat kytkimet, epäilen olevan Kaihlit.
Onko kytkinten päällä mitään merkkiä/merkintää? Täällä varmasti joku tunnistaa kuvan perusteella ja varmaan kaupaksikin menee, jos haluat niistä eroon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Haen siis kevyempiä kytkimiä mahdollisimman pienellä karheusfiiliksellä painettaessa. Ei ole aikomuksena alkaa avaamaan ja rasvaamaan erikseen. Valikoima aivan naurettavan laaja kun kattelin Maxgamingiltä. Oliskohan noi linkatut Gateronit hyvä ostos vai Maxilta jotain eri vaihtoehtoa?
Tuossa aikaisemmin Signa mainitsikin Gateron Milky Yellowit jotka on ollut suuressa suosiossa kun budjetilla halutaan hyvää. Jos näistä innostut ja satut jostain löytämään, niin huomioihan että vain Pro-versiot on tehdasrasvattu ellei toisin sanota.
Yellowien suosio johtuu osittain siitä että hieman jäykempi jousi kuin kevyeimmästä päästä olevat Redit, sekä Milky versioissa eri käytetty materiaali joka muuttaa kytkimen ääntä monella mieluisammaksi.

Jos kuitenkin Redit olet kokenut hyväksi ja toimivaksi omaan käyttöön, niin esim Keygemillä löytyy Gateron Red Pro:ta joka yllätti minut ainakin ihan totaalisesti. Vaikkakin omaan käyttöön ne on liian kevyet, niin silti nämä yllätti kuitenki sulavuudellaan eikä omaan korvaan kuulunut mitään ylimääräistä häiritsevää ääntäkään.
Vaikka nuo Phantomitkin on varmaan ihan käypä pelit, niin nuo Pro Redit saisit halvemmalla ja mikäli laudassa käytät RGB:tä, ei niihin tule punaista hohtoa kuten Phantomien kanssa tulisi.
 
Liittynyt
05.02.2020
Viestejä
129
Kiitoksia^^

Kyllähän suurennuslasilla näkyy että Kaihl lukee kytkimen päällä tosiaan. Ja tuollainen kehikko ympäröi plusmuotoisen sylinterin niin Kaihl box black ilmeisesti. Nuo itserasvatut Gateronit jotain myynnistä poistunutta mallia kun ei löydy samanlaista väriyhdistelmää nopealla selauksella. On se kyllä mukava tunne nappulassa kun tuntuu ettei mikään osa koskisi mihinkään ennen kun pohjaus tulee vastaan.

Taidan itseasiassa odotella että noita paljon kehuttuja keltasia tulee hyllyyn. Näyttää olevan myydyimmätkin Maxilla niin varmasti on hyvät juuri tuohon kohtuulliseen hintaan. Paljon tuolla muita kalliimpia vaihtoehtojakin on mutta näin ei-harrastajana tuntuu absurdilta tiputtaa liki euro kytkimeen. Rgb:tä én tosiaan koskaan käytä että sillä ei niin väliä päästääkö kytkimet valoa läpi vai ei.

Nuo punaset Pro:t vois kanssa olla hyvä vaihtoehto. Miten tuolta Keygemiltä toimitus hoituu, tuleeko sieltä pienet paketit suoraan postilaatikkoon?
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Tässä nyt hieman mietiskellyt Logitechin G815:lle seuraajaa, kun rupeaa jotkut näppäimet kiukuttelemaan satunnaisesti, mutta ei tahdo löytyä mitään sopivaa. Pitäis olla;
ISO-leiska
Hotswap
Matalaprofiilinen
Tuntopisteellisillä kytkimillä
PBT hatuilla, käy myös jos aftermarket hatut sopii
100% kokoa (voi ehkä joustaa jos kaikki muu osuu kohdalleen ja hommata erillisen numpadin)
Mielellään kiinteällä piuhalla
QMK/VIA-tuki myös olis aika jees

Mietinkin nyt jos rakentais koko roskan ite, mutta hieman menee sekavaksi noiden kytkinten kanssa, kun ilmeisesti mikään low profile kytkin ei ole sopiva minkään muun kanssa asennusreikien suhteen..?
Glorius GMMK olis muuten varsin kiinnostava, mutta mitkään matalaprofiilikytkimet siihen ei taida sopia? Mahtaisko reiät piirilevyssä antaa periksi vaihtaa esim. Gateronin LP hotswap plugit, jolloin voisi käyttää heidän ruskeita kytkimiä? Toki asennussyvyys on eri myös, mutta kuvittelisin sen modaamisen olevan vähemmän ongelmallista. Stabitkin varmaan pitäis vaihtaa.

Saa heitellä ehdotuksia valmiista näppiksistä, tai opastaa omatekoisen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Tässä nyt hieman mietiskellyt Logitechin G815:lle seuraajaa, kun rupeaa jotkut näppäimet kiukuttelemaan satunnaisesti, mutta ei tahdo löytyä mitään sopivaa. Pitäis olla;
ISO-leiska
Hotswap
Matalaprofiilinen
Tuntopisteellisillä kytkimillä
PBT hatuilla, käy myös jos aftermarket hatut sopii
100% kokoa (voi ehkä joustaa jos kaikki muu osuu kohdalleen ja hommata erillisen numpadin)
Mielellään kiinteällä piuhalla
QMK/VIA-tuki myös olis aika jees

Mietinkin nyt jos rakentais koko roskan ite, mutta hieman menee sekavaksi noiden kytkinten kanssa, kun ilmeisesti mikään low profile kytkin ei ole sopiva minkään muun kanssa asennusreikien suhteen..?
Glorius GMMK olis muuten varsin kiinnostava, mutta mitkään matalaprofiilikytkimet siihen ei taida sopia? Mahtaisko reiät piirilevyssä antaa periksi vaihtaa esim. Gateronin LP hotswap plugit, jolloin voisi käyttää heidän ruskeita kytkimiä? Toki asennussyvyys on eri myös, mutta kuvittelisin sen modaamisen olevan vähemmän ongelmallista. Stabitkin varmaan pitäis vaihtaa.

Saa heitellä ehdotuksia valmiista näppiksistä, tai opastaa omatekoisen kanssa.
Suosittelen tutustumaan tähän ketjuun jos etsinnässä matalaprofiilinen Matalaprofiiliset mekaaniset näppäimistöt
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Suosittelen tutustumaan tähän ketjuun jos etsinnässä matalaprofiilinen Matalaprofiiliset mekaaniset näppäimistöt
Tuota joskus aiemmin kahlasinkin kun etsin G815/915 kokemuksia, mutta tuntuu edelleen enimmäkseen keskittyvän valmisnäppiksiin ja pyörivän tuon Logitech/Keychron/Corsair -akselin ympärillä, niin ajattelin josko täältä löytyisi enempi näkemystä oman kasaamisesta.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 169
Tuota joskus aiemmin kahlasinkin kun etsin G815/915 kokemuksia, mutta tuntuu edelleen enimmäkseen keskittyvän valmisnäppiksiin ja pyörivän tuon Logitech/Keychron/Corsair -akselin ympärillä, niin ajattelin josko täältä löytyisi enempi näkemystä oman kasaamisesta.
Johtuu ihan siitä että lowprofile hattuja ei ole, varsinkaan nordic/ISO ja pbt. Vaikeaa se on silloin rakennella. Eli tuo mitä listasit on mahdoton yhtälö tällä hetkellä, jostain pitää tinkiä. Käytännössä se on tuo lowprofile tai ISO jos yhtään haluat vaihtoehtoja.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 121
Johtuu ihan siitä että lowprofile hattuja ei ole, varsinkaan nordic/ISO ja pbt. Vaikeaa se on silloin rakennella. Eli tuo mitä listasit on mahdoton yhtälö tällä hetkellä, jostain pitää tinkiä. Käytännössä se on tuo lowprofile tai ISO jos yhtään haluat vaihtoehtoja.
No perhana.. Sehän varmaan selittää sitten. :D

Mikähän siinä sitten on, kun äkkiseltään ajateltuna ainoa fyysisesti erilainen näppäin on Enter ja sekin on esim. JIS:ssä sama kuin ISO:ssa, eli jos joku valmistaa sekä ANSI, että JIS hattuja, niin samalla menis sitten ISO:kin..?
Low profilesta en tingi, mutta pitänee pähkäillä oppisko sitä enää näillä kilometreillä ISO;on, vai pitääkö mennä jollain markettimallilla.. :sori:

Edit. Mistäänhän en mitään tiedä, mutta googlella tuli vastaan esim. tämmönen; 12.7€ 36% OFF|Pbt Custom Low Profile Keycaps 117 Keys Xvx Horizon Keycaps For 60% 65% 75% 100% Cherry Gateron Mx Switches Gamer Keyboard - Mice & Keyboards Accessories - AliExpress Missasinko jotain, vai onko tuolla tarjolla useampaakin vaihtoehtoa ISO+LP-combolla?
Edit2. Ääkkösethän noistakin puuttuu, mutta ne nyt löytää näkemättäkin. :D
 
Viimeksi muokattu:

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
No perhana.. Sehän varmaan selittää sitten. :D

Edit. Mistäänhän en mitään tiedä, mutta googlella tuli vastaan esim. tämmönen; 12.7€ 36% OFF|Pbt Custom Low Profile Keycaps 117 Keys Xvx Horizon Keycaps For 60% 65% 75% 100% Cherry Gateron Mx Switches Gamer Keyboard - Mice & Keyboards Accessories - AliExpress Missasinko jotain, vai onko tuolla tarjolla useampaakin vaihtoehtoa ISO+LP-combolla?
Edit2. Ääkkösethän noistakin puuttuu, mutta ne nyt löytää näkemättäkin. :D
Tuolla joku arvostelun jättänyt oli laittanut kyseiset hatut Nuphy Air75:een ja Googlella löytyi jotain huhua, että sieltä olisi isompaa mallia tulossa mahdollisesti nyt alkuvuodesta: r/NuPhy - There are rumors out there about a nuphy air 96 or a possibile release date?
Kai tuokin on "markettimalli" eikä ihan kaikkia kriteerejä täytä, mutta edes jotain.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 169
Edit. Mistäänhän en mitään tiedä, mutta googlella tuli vastaan esim. tämmönen; 12.7€ 36% OFF|Pbt Custom Low Profile Keycaps 117 Keys Xvx Horizon Keycaps For 60% 65% 75% 100% Cherry Gateron Mx Switches Gamer Keyboard - Mice & Keyboards Accessories - AliExpress Missasinko jotain, vai onko tuolla tarjolla useampaakin vaihtoehtoa ISO+LP-combolla?
Edit2. Ääkkösethän noistakin puuttuu, mutta ne nyt löytää näkemättäkin. :D
Katos vaan tuollainen tullut, hyvä hyvä. Vähän alkoi kiinnostaa taas custom näppis :hmm:
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
104
nyt olis hakusessa hiljainen mekaaninen näppäimistö alle 100€ budjetilla. Olisiko kenelläkään täällä mitään ehdotuksia?
 
Liittynyt
27.04.2020
Viestejä
70
Mulla olis myynnissä todella hyvä paketti vaikeasti saatavia näppäinhattuja GMK + JTK Techbbs kaupan puolella ja ajattelin tänne ilmoittaa, koska harrastajat pyörii myös täällä niin tiedoksi vaan tänne myös.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Taidan itseasiassa odotella että noita paljon kehuttuja keltasia tulee hyllyyn.
Nyt olis Keygemillä Milky Yellowia jopa Pro mallina, eli kevyet lubet valmiina.
 
Liittynyt
10.08.2018
Viestejä
113
Kasasin joulukuussa ensimmäisen customini:

Keychron Q1 knob
Gateron Milky yellow pro
Tai-Hao exotic näppäinhatut

Ollut kyllä erittäin tyytyväinen.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
84
Olikohan muita QK-75 tilaajia? Katselin, että rapakon taakse Qwertykeysiltä tehtyjä tilauksia on jo jonkin verran toimituksessa. Toivottavasti tulee pian myös Candykeysille lähetettävää.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
361
Olikohan muita QK-75 tilaajia? Katselin, että rapakon taakse Qwertykeysiltä tehtyjä tilauksia on jo jonkin verran toimituksessa. Toivottavasti tulee pian myös Candykeysille lähetettävää.
Ei nyt ehkä ihan hetkeen kannata odottaa. Arvio tais kuitenkin olla maalis-huhtikuun puolella?
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
84
Ei nyt ehkä ihan hetkeen kannata odottaa. Arvio tais kuitenkin olla maalis-huhtikuun puolella?
Ei pitänyt mitään toimituksia alkaa vielä tässä vaiheessa. Edes 4 viikkoa vielä kulunut GB:n loppumisesta, kun arvioitu aika (ei bundlelle) oli 8-12 viikkoa. On toki totta, että pessimisti ei pety, mutta kyllä itse olen varovaisen toiveikas, että annettu aika-arvio alittuu reippaasti, kun se on ekojen toimitettavien settien osalta noin puolet arvioidusta minimistä.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Logitech G915.

Aina käynnistyksessä (kun G-Hub ei ole vielä aktiivinen) näppäimistöllä on aivan oma valoshownsa. Haluaiasin, että näppäimistön taustavalot olisivat tasaisena ja jatkuvana.

Miten nämä saa säädettyä niin, että ei ole riippuvainen G-Hubin asetuksista?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 415
Viestejä
4 198 398
Jäsenet
70 905
Uusin jäsen
Jiicotton

Hinta.fi

Ylös Bottom