Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
Ei täällä ois kellää kiinnostusta GMK Hyperfuse -setille tai PS2AVR-87 -kitille? Hyperfuse round kakkosesta ja PS2AVR maannut laatikossaan kun en ole saanut aikaiseksi kasata, ja hommasin eri setin tilalle. Laitan Mechmarkettiin jos ei täältä löydy kiinnostusta. Näytti nuo postitukset aika suolaisilta ulkomaille, niin kyselen sen takia täältä ensin.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ei täällä ois kellää kiinnostusta GMK Hyperfuse -setille tai PS2AVR-87 -kitille? Hyperfuse round kakkosesta ja PS2AVR maannut laatikossaan kun en ole saanut aikaiseksi kasata, ja hommasin eri setin tilalle. Laitan Mechmarkettiin jos ei täältä löydy kiinnostusta. Näytti nuo postitukset aika suolaisilta ulkomaille, niin kyselen sen takia täältä ensin.
Mitäs tuohon kittiin kuuluu ja mitä siitä pyydät hintaa, voisi kiinnostaa. Siis PS2AVR osalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
Kittiin kuuluu piirilevy, runko ja stabilizerit. Otin kans tilatessa mukaan mustat jalat, joilla saa tarvittaessa näppikseen kulmaa. Pitää vielä katsella läpi, kun paketti on lojunu tuolla kaapissa jo melko pitkään. Eli hommaat vain haluamasi kytkimet, ja kolvailet näppiksen kasaan.

Tämän näköinen vekotin, mutta ylin ja alin layeri on mustaa alumiinia tuon kuvassa olevan hopean sijaan. Myös nuo ruuvit taisi olla mustat omassa versiossani.
Keyclackissa olleesta ryhmäostosta siis alunperin ostettu tuossa syksyn aikana. Hinnaksi ajattelin suurinpiirtein 170€, johon sisältyis postikulut.

EDIT: Täältä löytyy vielä sisällöt ym. tiedot. Base kitin lisäksi siis oli vielä valittavissa nuo alumiiniset jalat.

Ja mitä hintaan tulee, niin itselle tuli maksettavaksi vielä postikulut ja tullit, eli otan tuolla hinnalla jo hieman takkiin. :D

EDIT2: Nuo sivun kuvat sitten hämää, kun ne on otettu jostain vanhoista versioista, ja ajalta jolloin myyjällä ei ollut oikeanlaista akryyliä. Piirilevy on musta, ja alumiinilevyt tulee päälle ja alle. Myös keskilayeri on tosiaan yhtenäinen ja 8mm paksu sekä mattapintainen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Koska tuntui etten tule toimeen ilman nuolinappeja ja F-nappeja, piti sanoa pokerille hyvästit.

Olin jo sormi napilla ottamassa Duckyn shine kutosta, mutta sitten suunnaton pihiys iski ja ajattelin, notta kepillä jäätä. Kävin hakemassa gigantista Logitechin G610 cherryn ruskeilla ku oli tarjouksessa 59 euroa. Ei ainakaan putoo korkeelta.

Ensivaikutelma on kovin positiivinen varsinkin maksettuun hintaan nähden. Hatut tässä vaikuttaa olevan melko liukkaat, mutta kyllä ne mulle menee. PItää varmaan kattella josko jostain löytyis vaikka doubleshot abs-hatut tähän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
10
Olen etsiskellyt uutta mekaanista näppistä seuraavilla kriteereillä: tkl, mx brown, rgb ja hillitty ulkonäkö. Ainut näppis, jonka olen löytänyt täyttävän kaikki kriteerit on Ducky One TKL RGB. Sitä tosin ei näytä olevan Suomessa varastossa ja hintakin on korkea (190-200€). Onko porukalla kokemuksia kyseisestä Duckystä tai ehdotuksia vaihtoehdoiksi?

Voisihan saman näppiksen ostaa esim. Mindfactorystä qwertz-layoutilla (150€), mutta sitten pitäisi löytää jostain sopivat näppäinhatut. Joten onko suosituksia sopivista näppäinhattuseteistä?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Olen etsiskellyt uutta mekaanista näppistä seuraavilla kriteereillä: tkl, mx brown, rgb ja hillitty ulkonäkö. Ainut näppis, jonka olen löytänyt täyttävän kaikki kriteerit on Ducky One TKL RGB. Sitä tosin ei näytä olevan Suomessa varastossa ja hintakin on korkea (190-200€). Onko porukalla kokemuksia kyseisestä Duckystä tai ehdotuksia vaihtoehdoiksi?

Voisihan saman näppiksen ostaa esim. Mindfactorystä qwertz-layoutilla (150€), mutta sitten pitäisi löytää jostain sopivat näppäinhatut. Joten onko suosituksia sopivista näppäinhattuseteistä?
Miten olisi CM Masterkeys Pro S?

Cooler Master MasterKeys Pro S RGB mekaaninen näppäimistö, musta - 139,90€

Jos taas haluat ostaa QWERTZ layoutilla ja vaihtaa siihen, niin sitten tarvitset siihen backlit näppäinhatut. Varmasti löytyy muitakin paikkoja, mutta ainakin Duckyn S4 Nordic settejä saa MaxGamingiltä: Keycaps 54 tuotteet 0,00 €. Täysin customoidun setin kuitenkin saa about samaan hintaan Max Keyboardilta: MAX ISO Layout Custom Backlight Cherry MX Keycap Set.

Muita hattuja myös löytyy, mutta nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Itsekin olen etsiskellyt TKL näppistä jossa olis taustavalo. Kovin on heikosti saatavilla. Jos ilkeis, niin ottais ANSIn, mutta ku ei oikein napostelis.

On jotenkin outoa, että taustavalo yhdistetään automaagisesti pelaamiseen ja sitä kautta kaikki taustavalaistu on gamingshittiä. Tai siis konsensus vaikuttais olevan tuo.

Jos esim. Filco tekis Majestouch kakkosen taustavalolla, niin väitän, että menekki olis vielä kovempi. Eikä olis mielestäni edes mikään amerikan temppu...

EDIT: Tuo CM Masterkeys Pro S olis toki yks saatavilla oleva vaihtoehto, mutta mua hieman häiritsee siinä toi hemmetin plastidip-case... :/
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Kyllä noita TKL näppiksiä on taustavalolla saatavilla mielestäni ihan hyvin, RGB on hieman vaikeampi mutta sekin löytyy. Itse voin suositella CM Rapid-I. Se on TKL valkoisella taustavalolla saa ruskeilla ja punaisilla kytkimillä. Itselläni on tuo ruskealla kytkimellä varustettu malli aktiivisessä käytössä yhdellä koneessa ja mitään negatiivista ei ole tuosta sanottavaa.

Tuotakin saa Jimssiltä, ainakin kun viimeksi katsoin niin oli valikoimissa.

EDIT: Eipäs näköjään saakaan ainakaan Jimssiltä enää.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Niin jossain tais ollakin, että toi Rapid-i olis käytännössä sama kuin Majestouch 2.

Pitääpi harkita josko sellasta sitten. Ku tää halpis lokitekki on muuten ihan jees, mutta toi numpad on kyllä oikeastaan turhake.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itselläni on toimistolla Filco Majestouch 2 TKL ruskeilla kytkimillä. Tuntuma on hyvin samanlainen tietysti kun kytkimet ovat samat. Jos vain näppiksen runko on tehty hyvin kuten näissä molemmissa on ja kytkin se omaa makua miellyttävä, niin silloin ei eroja mielestäni ihan hirveästi tule.

Itse taas en tuossa Rapid-I edes noita taustavaloja käytä juurikaan koskaan. Pidän itse enemmän siitä että hatut ovat vaaleat ja merkinnät tummemmalla, jolloin näytön taustavalo ne sopivasti valaisee. Missään laneilla ei tule pyörittyä myöskään, niin ei ole varsinaista täysin pimeässä istumisen tarvetta. Omassa "peliluolassakin" on sen verran valoa että mustat merkinnät näkyvät harmailta näppäimiltä ongelmitta. ;)

Läppärissa taas taustavalo onkin jo sitten elinehto kun käyttöympäristöt niin vaihtelevia.
 

Johto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
344
Mulla on ollut jotain vuoden käytössä Filco Nihja Majestouch-2 full size (mx-blue).

Mukana tulee myös vaihtoehtoiset windows-keyt jotka noudattaa muiden nappien lookkia(kuvassa noi alkuperiset windows-keyt).En tiedä miä logiikka on oletuksena tarjota windows nappeja kuten kuvassa. Tottakai meni heti vaihtoon.

Kokeilin myös foorumeilla paljon puhuttuja o-renkaita. En tykännyt. O-renkaiden käyttö muuttaa näppämistön muuten niin kivan "kliketi-kläk" äänestä tuon "kläk" osuuden pois, ja tuntuma alkaa muistuttamaan halpaa rubberdome -näppimistä, joten mitä järkeä?

Näppäimistö vaikuttaa laadukkaalta ja tykkään ajattomasta ulkoasusta. num,caps yms valot ovat siniset. Näppämistön hatut eivät ole sitä kestävintä materiaalia, joten ajan kanssa useiten käytetty nappi voi kiiltää, mutta koska näpämistön merkit eivät ole päällä, ei tuo paljoa haittaa.

Oman yksilön tilasin osoitteesta:
Swedish/Finnish Filco Ninja Majestouch-2, NKR, Click Action, Keyboard : FKBN105MC/SWFB2 : The Keyboard Company

Liitteenä muutama kuva näppiksestä (en oo erikseen putsannut).
 

Liitteet

Gremmy

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
Tämmöstä kyssäriä tuli tossa mieleen heittää teille tietävämmille, että löytyiskö miten markkinoilta sellasia näppiksiä mitkä ois tenkeyless tyylisiä mutta siitä ois poistettu nuolet ja nuo toimintonapit ja numpad ois niiden tilalla? Siniset kytkimet (tai vastaavat) ois kovasti plussaa, valaistus ois kiva ja jos hintaki vielä ois järkevyyden rajoissa niin johan kelpais.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tämmöstä kyssäriä tuli tossa mieleen heittää teille tietävämmille, että löytyiskö miten markkinoilta sellasia näppiksiä mitkä ois tenkeyless tyylisiä mutta siitä ois poistettu nuolet ja nuo toimintonapit ja numpad ois niiden tilalla? Siniset kytkimet (tai vastaavat) ois kovasti plussaa, valaistus ois kiva ja jos hintaki vielä ois järkevyyden rajoissa niin johan kelpais.
Ainut taitaa olla CM Quick Fire TK: Cooler Master: Quick Fire TK



Onpas muuten tullut nyt tässä ketjussa omasta toimesta CM näppiksiä mainittu. Kai se pitää vain todeta että niillä on ihan hyvin soveltuvia tuotteita. :)
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
121
Tuollaista ostettaessa kannattaa muistaa kanssa se että alin rivi ei ole standardi kokoinen joten näppäinhatut on erittäin kiven alla.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Max Keyboardilta saa hattuja about jokaiseen tarpeeseen kun voi itse säätää layoutin mallin. Tosin olen kyllä itse vältellyt myös näitä epästandardeja layoutteja, mutta tuo 1x WIN vasemmalla kyllä omaan makuun toimii oikein hyvin kun tuli nyt koetettua hankittuani Razerin TKL laudan puolivahingossa.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tässäpä vielä kuva tuosta Razerista Max Gaming näppäimillä:



Itseasiassa pitää sanoa että tästä on tullut yksi lempilankuistani tällä hetkellä. Razerin vihreä kytkin O-renkaiden kanssa on omaan makuun varsin miellyttävä combinaatio.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
121
Juu onhan noita kun saa ite tehtyä sellaisen setin kun haluaa, mulla vaan ollu niin kauan 1.5mm PBT hatut käytössä että en pidä ABS hattuja vaihtoehtona.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itse vielä joku aika sitten jaksoin vannoa ainoastaan paksujen PBT hattujen nimeen, mutta sanoisinko että viimeisen vuoden aikana mielipide on muuttunut. Nämä on mielipideasioita tietysti.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
121
Itellä menny just toisin päin, tuli kiillotettua useempi ABS setti mutta on niin hirveen näkönen kun osa napeista kiiltää ja osa ei niin ajattelin testaa PBT ja nyt varsinki kun sai nä Varmilot kiinni niin en nää ikinä vaihtavani pois kun on niin mukavan karheet hatut, vastaa tyyliin 600 hiekkapaperia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Mulla sillosesta rapid-i:tä meni pari lediä ittekseen pimeeks. Se on ollut kuulemma niissä aina ongelmana. Ostin sitten tuon Cm QuickFire TK:n, myin sen ja ostin tän nykysen Turtle Beachin näpyttimen jota hieman oon modannu. Siniset kytkimet nyt käytössä ja kyllä tykkään. Kaksi edellistä oli ruskeilla ja ne on kans jees.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Itellä menny just toisin päin, tuli kiillotettua useempi ABS setti mutta on niin hirveen näkönen kun osa napeista kiiltää ja osa ei niin ajattelin testaa PBT ja nyt varsinki kun sai nä Varmilot kiinni niin en nää ikinä vaihtavani pois kun on niin mukavan karheet hatut, vastaa tyyliin 600 hiekkapaperia.
Tässä on taas sitten se taustavalaisun varjopuoli. PBT-hattuja on aika naftisti saatavilla. Itsekin ottaisin PBT-hatut mieluusti. Mutta nämäkin on näitä makuasioita toki.


Mulla sillosesta rapid-i:tä meni pari lediä ittekseen pimeeks. Se on ollut kuulemma niissä aina ongelmana.
Pitää toivoa, että omassa ei moista ongelmaa olisi. On nyt mennyt sellaseksi hakemiseksi tää näppäimistöhomma... Ei jaksais enää säätää. Tosin käsittääkseni toi led on kiinni siinä cherryn kytkimessä, että ongelma on tavallaan sitten ollut niissä. Toivottavasti ovat korjanneet tuon.
 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ledi on kiinni siinä piirilevyssä jossa kytkinkin. Kytkimessä on vain sille paikka, josta ledin jalat menevät kytkimen rungon lävitse piirilevylle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Kyllähän se hyvä näppis on, jäi harmittaan siinä se ledihomma :/ piti vaihtaa samanlaisee mutta sillon jimmyllä oli jo siitä huono saatavuus että kuukauden sitä venasin ja sit päätin ottaa sen TK:n tilalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
17
Pitää toivoa, että omassa ei moista ongelmaa olisi. On nyt mennyt sellaseksi hakemiseksi tää näppäimistöhomma... Ei jaksais enää säätää. Tosin käsittääkseni toi led on kiinni siinä cherryn kytkimessä, että ongelma on tavallaan sitten ollut niissä. Toivottavasti ovat korjanneet tuon.
Tuota vikaa tosiaan oli yhdessä erässä, mutta tämä on korjattu. Tällä hetkellä Suomessa myytävät versiot pitäisi olla fiksattuja, mutta aina on mahdollisuus että jollain on jäänyt varastoon vanha malli. Jos noin huono tuuri käy niin sitten vaihdetaan uusi tilalle.


Rapid-I ja TK ovat pikkuhiljaa häipymässä markkinoilta kun korvaamme ne MasterKeys S and M malleilla (S = TKL ja M = TK).
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Hevosmiesten tietotoimisto kertoo, että laatu on masterkeysissa jopa Rapid-i:ta huonompi. Ja Rapid-i tais olla jo huonompi ku QFR. QFR tais olla vielä Costarin valmistama, joka selittää hyvän laadun.

Some say...

EDIT: Voi video, nyt mä vasta hokasin, että tossa Rapid-i:ssa on myös tota kumipasketta päällä... :O Perutaan häät... Ei kai tässä auta ku unohtaa taustavalaistus ja ottaa Filco, WASD V2 tms.
 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tuota vikaa tosiaan oli yhdessä erässä, mutta tämä on korjattu. Tällä hetkellä Suomessa myytävät versiot pitäisi olla fiksattuja, mutta aina on mahdollisuus että jollain on jäänyt varastoon vanha malli. Jos noin huono tuuri käy niin sitten vaihdetaan uusi tilalle.


Rapid-I ja TK ovat pikkuhiljaa häipymässä markkinoilta kun korvaamme ne MasterKeys S and M malleilla (S = TKL ja M = TK).
Kiitos tiedosta. Itse olin myös tässä uskossa että vain yhdessä erässä niitä ongelmia oli (ensimmäisessä). Omasta laudasta vaihdoin ledit toisiin, joten niitä ei koskaan kerennyt menemään rikki.

Odottelinkin milloin Saku tulee kommentoimaan kun niin monta CM lankkua mainittu. :)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Tuli tässä mieleen kun tätä suomen olematonta tarjontaa kahlaa läpi, että mitäs jos sitä ottais ANSI-lankun ja sitten SWERTY tosta kaveriks? Ok, muutama erikoismerkki hieman eri paikassa, mutta perus sooomenkielen kirjoittaminen varmaan kumminkin toimis ihan jeppis?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
EDIT: Voi video, nyt mä vasta hokasin, että tossa Rapid-i:ssa on myös tota kumipasketta päällä... :O Perutaan häät... Ei kai tässä auta ku unohtaa taustavalaistus ja ottaa Filco, WASD V2 tms.
Oli hiton vaikeeta maalata tää nykynen Turtle Beach kun tässäkin on rungossa semmosta ihme kumia. Sitä kun hioi ni oli kaikki paikat ihan mustassa mönjässä. Kyllä se siitä hioutu kun vaan tarpeeks jakso :D. Ihan perseelleenhän se meni mutta täytyy tyytyä nykyseen.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Mitä vikaa siinä hieman kumisessa mattapinnassa on?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Sillä ei ole mitään funktiota ja se kerää pölyä ja menee helposti sotkuiseksi. Joka on toki vähän subjektiivista...:D
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Hmm ok. Itse olen ymmärtänyt että sen tarkoitus on olla heijastamatta valoa. Itseäni ei tuo ole kuitenkaan haitannut kuitenkaan missään laudassani, koska eihän siihen osaan näppäimistöä tule edes koskettua normikäytössä.

Olen pari lautaani päällystänyt kumimaalilla ja tulokset ovat olleet ihan hyviä. Tässä Rapid-I itseasiassa valkoisella rungolla jonka ihan Mastonin kumipäällysteellä vetäsin joskus aikoinaan:

 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Kai se on vähän käyttäjästä kiinni. Itsellä ei ole tuosta kumimaisesta pinnoitteesta kokemusta näppisten osalta, mutta muista laitteista kyllä. Tässä on varmaan myös paljon kiinni siitä minkä laatuinen pinnoite on kyseessä. Että voihan olla notta tuo on aivan nohevaa tavaraa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Viimeisimpien käänteiden myötä tilasin nyt sitten Filco Majestouch 2 TKL:n keltaisilla capeilla... :D Aattelin että ne vois kompensoida taustavalon puuttumista.

Ja toisaalta onhan se niin, että opettele kirjoittamaan katsomatta näppikseen niin et tarvitse taustavaloa. :D Sitä kun on vaan jo oppinut vuosien saatossa kirjoittamaan ihme retard 5-sormijärjestelmällä, niin poisoppiminen on vaikeaa.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ok. No makuasia (tämäkin) tietysti. Lähinnä vain kiinnosti tietää että mikä tuossa "kumisessa" pinnassa on sellainen tekijä joka muita ärsyttää, kun itse taas siitä pidän. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
Eipä ainakaan itsellä tule mieleen numpädittömiä näppiksiä missä olisi erillinen säätönuppi äänille. Corsairin joistakin näppiksistä ja Das Keyboardilta tuo löytyy eri muodoissa, joko rullana tai nuppina, mutta molemmista löytyy myös numpad.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ei ole tullut itsellekään vastaan Das Keyboardilla on full size mallissa tosiaan varsin tyylikäs toteutus, mutta TKL koossa on kyllä aina vain FN näppäimen takana. Tätä featurea voisin joskus itsekin arvostaa, mutta toistaiseksi menee ainakin DAC tai Pre-amp nupista äänenvoimakkuus.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Esimerkkinä ex CM Storm TK browneilla. Tuntuma oli kirkas,eikä mitenkään roskainen. Muijan k65 brownit on kamalat. Jotenkin kevyet ja epämääräisen tuntuiset.
Vanha viesti, mutta kommentoin tähän, että huomasin saman itsekin nyt kun tää väliaikais Logitech on "ei RGB"-ruskeilla ja Pok3r oli "RGB"-ruskeilla. Nämä ovat paljon täsmällisemmät ja tasalaatuisemmat. Ne RGB:t oli jotenkin eritasoisia, yks nappi oli selkeesti ruskea mutta toisessa tuntopiste ei ollut ihan niin selvä.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Ehkä pitäisi hommata Kaihl browneilla taikka Razer orangeilla joku TKL lauta. Voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen.

Razerilta ei taida olla yhtään TKL lautaa noilla orangeilla, ei ainakaan ole tullut vastaan joten se varmaan voi olla vaikea, mutta onkos Kaihl browneilla jotain TKL lautaa ISO layoutilla?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Eikös ratserilla ole toi BlackWidow tournament edition orangeilla olemassa? Saatavuus on sitten asia erikseen.

EDIT: Jaa, antavat ymmärtää, mutta ei taida sittenkään olla TKL:aa olemassa. Nyce...

 
Viimeksi muokattu:

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Orangea on TKL olemassa, mutta en ole ISO layoutilla törmännyt. Ehkä pitäisi tilailla Kaihl kytkimiä ja modata toi ainoa MX Red lankku (Ducky TKL YYY) niillä niin sitäkin voisi käyttää jatkossa jossain.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
329
Olen tässä miettinyt, että mitä haittapuolia ANSIsta on? Ok, erikoismerkit ovat vähän eri paikassa ja näppiksessä ei ole ääkkösiä näkyvissä. Mutta jopa minä muistan ulkoa ö:n ja ä:n paikat vaikka niitä ei ole näkyvissä. Ja erikoismerkitkin muistaa varmaan pienen jumpan jälkeen. Ainoa huono puoli joka tulee mieleen on se, että jos käyttää montaa eri konetta ja on seka layouteja, niin voi olla pientä laittoa koneesta toiseen siirryttäessä.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itse olen ansia monta kertaa miettinyt, mutta kun tosiaan koneita on useampia sekä läppärit, niin menisi aika paljon uusiksi. Toki kaikkeen tottuu, mutta ei jaksaisi kokoajan olla hyppimässä layoutista toiseen. Lisäksi käytän erikoismerkkejä melko paljon, niin layoutin merkitys korostuu.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
11
Nyt tuli valinnan vaikeus. Vanha ducky shine 2 saa siirtyä eläkkeelle ja olis 3 vaihtoehtoa tilalle.

Ducky shine 6
k70 lux rgb
razer blackwidow chroma v2

Sen verta mitä kävin vkaupassa näpyttelemässä niin k70 kaikki vähänkin isommat näppäimet esim. space, enter yms jotenkin rämisee? ihmeellisesti.
Razerissa oranssit kytkimet tuntu melko samalta, kuin ruskeat duckyssa.
Ducky on hintavin ja nähtävästi saa vaan maxgamingilta, Razer pitäisi tilata suoraan razerilta ja k70 sais heti vkaupasta ja jimmsiltä.

Olisko näistä kolmesta vaihtoehdosta antaa jotain kokemuksia tai mielipiteitä. Tai mahdollisesti antaa jotain vaihtoehtoja, RGB tietty :D
 

Gremmy

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
397
Nyt tuli valinnan vaikeus. Vanha ducky shine 2 saa siirtyä eläkkeelle ja olis 3 vaihtoehtoa tilalle.

Ducky shine 6
k70 lux rgb
razer blackwidow chroma v2

Sen verta mitä kävin vkaupassa näpyttelemässä niin k70 kaikki vähänkin isommat näppäimet esim. space, enter yms jotenkin rämisee? ihmeellisesti.
Razerissa oranssit kytkimet tuntu melko samalta, kuin ruskeat duckyssa.
Ducky on hintavin ja nähtävästi saa vaan maxgamingilta, Razer pitäisi tilata suoraan razerilta ja k70 sais heti vkaupasta ja jimmsiltä.

Olisko näistä kolmesta vaihtoehdosta antaa jotain kokemuksia tai mielipiteitä. Tai mahdollisesti antaa jotain vaihtoehtoja, RGB tietty :D
Sen verran voin tuohon itse sanoa, että omassa käytössä on ollut k70 lux rgb jo pidemmän tovin ja ollut erittäin tyytyväinen tähän. Tuo on totta, että space ja enter rämisee hieman jos niitä vaan liikuttelee mutta ihan käytössä en ole sitä huomannut. Eli omassa näppiksessä ainakin tuo on jotain mikä pitää ihan etsimällä etsiä että sen huomaa. Valaistuspuoli on aivan loistava ja niin perhanan kustomoitavissa, että siihen saa upotettua tovin jos toisenkin jos tykkää säätää. Myös tän näppiksen koko rakenne on ollut itselle erittäin mieluisa ja puhtaana pitäminen on ollut huomattavasti helpompaa kuin yhdessäkään aiemmassa laudassa mitä on pöydällä majaillut.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tuo räminä korjaantuu kun rasvaa / voitelee ne stabilaattorit jollain melko sakealla rasvalla tms ettei pääse vapaana heilumaan siellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
Itse korjasin ANSI-sekoilut blankeilla hatuilla. :think: Backspace on jaettu kahteen nappiin, joten laitoin <>| -merkit vasemmanpuoleiseen. En tosin ole vieläkään tottunut sen sijaintiin, kun noita merkkejä tulee käytettyä niin harvoin. Joskus heitän alt+shiftillä US-leiskan päälle, ja näpyttelen merkit sitä kautta, ja sitten muistan että löytyyhän ne FI:n puoleltakin. :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 528
Viestejä
4 240 470
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom