Media PC HDMI 4k @ 120Hz

Moi

Uuden samsungin TVn (S94CA77) kaveriksi pitäisi saada media pc millä tositaa videot eri lähteistä ja spotify/tidal kuunteluun. Koneen perään tulee minidsp shd äänentoistoon, tämä vaatii windows käyttöjärjestelmäksi.

Vaatimuksena olisi mieluiten HDMI 2.1 tuki 4K ja 120Hz ja maltillinen sähkönkulutus.

Alkuun olen katsonut Taitonetin "peli" koneita missä RTX3050 joka ilmeisesti tukisi tarpeitani. Esimerkiksi GreeniX 800 G5 SFF i5

NUC koneita olen katsonut läpi, mutta ei taida mikään niistä tukea HDMI ulos 4K/120Hz. Matala sähkönkulutus olisi näissä plussaa.

Onko suositella edullisen pään koneita tähän tarkoitukseen?

NUC koneita olen katsonut läpi, mutta ei taida mikään niistä tukea HDMI ulos 4K/120Hz. Matala sähkönkulutus olisi näissä plussaa.

Kyllä tukee. Katso vaan, että HDMI on 2.1 tai parempi.

edit: nyt luotin taas liitäntään liikaa. HDMI 2.1 on riittävä 4K/120Hz, mutta ei se auta, jos iGPU ei pysty tähän..

Viimeksi muokattu:
Tätä ihmettelen. 2.1 löytyy (vaikka Asus Nuc 14), mutta Intelin sivulta jos noita iGPU tietoja katsoo niin:

Max Resolution (HDMI)‡
4096 x 2160@60Hz

Olet oikeassa, eipä näytä tukevan..
Tosin, älä osta sitä halvinta NUC:ia, mutta 14 Pro-mallissa on samat ongelmat.

Eiköhän se kuitenkin tuollaisella tukisi..

Tai minisforumista saanee samanlaisen AMD:llä.

--

En ostaisi ikivanhaa 9-sarjaa, nykyään pitäisi saada pieni ja söpö kone, joka kuluttaa 1/3 tuosta linkatusta koneesta ja on tehokkaampi..

Viimeksi muokattu:
rx6400/rtx3050 hdmi 2.1 4k120 varten, tai ehkä uudet arcit. rx6400 saa 50-70€ käytettynä.

Kaivelin nyt tovin ja luultavasti edullisin vaihtoehto on tuo Beelinkin ser8:

Halvempi ~600€ voucherilla.

Kiinasta suoraan taitaa hinta mennä hyvin samaan:

Tuossa ketjussa käyttäjä @Spxi tilas suoraan kinukeilta, silloisella kurssilla ~575€

Edit: Edullisin siis noista pikkupurkeista tehokkaalla suorittimella ja pienellä virrankulutuksella. Käytettynä varmaan ainakin saisi erilliskoneena halvemmalla.

Edit2: Tuo järkyttävän näköinen nuc-purkki oli tänään näköjään salamadiilinä ~480€
Normaalihinta noin 550€

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
271 927
Jäsenet
76 837
Uusin jäsen
Toyo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom