Me "wanhat" ja pelaaminen (+30v)

Hep Steam Deckin osalta. Nolla läpipelattua vuodessa muuttui viiteen läpipelattuun, jossa oli pitkiäkin pelejä seassa. Ja juuri sitä turhaa redditin selaamista siirtänyt tuon pariin.

Kunhan muistaa välillä laitalla, niin pelit on nukkutilassa aina pelivalmiina ja vartinkin sessioista saa tehokasta etenemistä irti kun ei tarvitse odotella mitään. Napista vastaavasti taas nukkumaan vaikka kesken mähinän. Kiva myös pelata vähän vanhempia pelejä, kun pieni ruutu antaa tavallaan anteeksi graafista tarkkuutta. Nyt juuri Witcher 1 työn alla.
On muuten yllättävän kätevä ominaisuus. Nintendo 3DS:ssä oli sama ja tuli käytettyä sitä kokoajan.

Tähän on tultu. Viime aikojen pelailut:
-Teamfight Tacticsia rennosti jalat pöydällä tunti tai kaks
-Virtua Fighter 5:n trainingissa puolituntia pelkästään parin kombon harjoittelua, eli 10 napin panallusta kerta toisensa jälkeen. Sitten online-matseja kunnes häviää tarpeeksi ja huomaa ettei kombojen opettelusta ollut apua kun ei saa tilaisuutta niitä tehdä.

Vanhassa vara parempi, retropelailua painottuen 80 - 90 luvun konsopeleihin ja muutamiin uudempiin retrohenkisiin peleihin. Uudet pelit eivät yksinkertaisesti sytytä, pari harvinaista poikkeusta sääntöön löytyy ajopeleistä, joissa pääsee heti rälläämään ilman turhia pulinoita ja välinäytöshelvettejä mm. Dirt Rally 2.0 ja Sega Rally 3.

Parhaat konsolipelit ever listalle mahtuu lähinnä 8 bittisen Nintendo Viihde Systeemin tarjontaa: SMB 3, Mega Man 2, The Legend Of Zelda, Donkey Kong Country ja Final Fantasy VII. Kaikki näistä ovat erittäin pelattavia ja sitäkin koukuttavampia vielä tänä päivänä. PC tarjonnasta nousee lähinnä alkuperäinen Doom ja Heroes of Might Magic III. Monkey Islandit olivat myös todella kiinnostavia aikoinaan, mutta en päässyt koskaan pelaamaan niitä itse, vaan tuijotin naapurin pelisessioita päivästä toiseen. Ehkä pitäisi metsästää hyvä kokoelma jostain, joka pyörii myös nykyaikaisella persoonallisella tietokoneella tai käsikonsolilla.

Kyllä näin nelikymppisenä kahden pienen lapsen isänä huomaan, että suurin este pelaamisella on aika. Halua olisi pelata paljonkin ja kiinnostavia pelejä paljon. Pelaaminenhan tapahtuu kun muksut on saatu nukkumaan ja sitten alkaakin valinnat nukkumisen, harrastuksien ja pelaamisen välillä. Voit valita vaan yhden😂. (Niin ja välillä pitäisi vissiin puolisonkin kanssa viettää aikaa)

Ps 5 ja pc löytyy. Pleikkari käytännössä kerää pölyä. Tossa joku taisi mainitakkin, että koneessa osat kalleimmasta päästä, sama myös itsellä ja itse kasattuna tietenkin. Joku voisi sanoakkin että menee tollanen kone hukkaan noilla käyttötunneilla, mutta kaipa sekin on jonkinlainen harrastus. Pelaan tällä hetkellä bf2042 ja assasins creed valhallaa. Uudet codit on aivan liian nopeita meikäläisen makuun ja kaikki ne skinit,hahmot yms on vaan meikäläisen ymmärrykselle liikaa. Toivottavasti uusi bäfä palaa niin sanotusti juurilleen.

Sama juttu se täälläkin. Lapset 2v ja 6v. Ei paljoa jää aikaa itselle. Mancavesta haaveilen, että tohon nykyiseen varastoon sellaisen rakentaisin:rofl: Sinne jos joskus pääsis vähän tulevaisuudessa rentoutuu videopelien ja kavereiden kesken... Kyllä se aika vaan menee nykyisin hirveän äkkiä. Tietokoneella tullut pelattua jostain vuodesta -97 ja nykyisin ehtii pelaamaan ehkä sen 2-3h viikossa.

Täällä kans yks wanha, kohta 46v.
Nuorempana tullut pelailtua paljon, mutta kun lapsia alkoi tulemaan, niin on nyt vähän jäänyt vähemmälle. Tuli viimevuonna hommattua PS5 ja työ muuttui kotoa tehtäväksi pari vuotta sitten. Usein on päivät niin hiljaisia, että tulee kulutettua aikaa pelaamalla. Muksut koulussa, vaimo töissä ja töissä hiljaista niin on hyvää aikaa pelailla taas. Tulikin hommattua peli PC:kin nyt ja vähän lähti lapasesta sen kanssa, kuten aina näiden koneiden kanssa on käynyt. Mutta nyt on mylly millä pyörii mikä vaan. Nyt vaan pitäis löytää niitä pelejä mitä pelata. Forza Horizon 5 on nyt ollut aika usein päällä.

Mitäs strategiaa suosittelisitte aloittelijalle? Command and Conquer?Civilization??

Oon pelannu hyvin vähän noita..
Civilization on vuoropohjainen. Total Warit olisi sitten tosiaikanaksutteluja Command and Conquerin tapaan, joissa saa pausen päälle. Pidän itse Civistä enemmän, on ylemmällä tasolla. Kannattaa katsoa videoita pelistä, aukenee ehkä paremmin ovatko mitä haet.

Paradoxilta löytyy erilaisia suosittuja strategioita, minusta monimutkaisempia kuin Civ tai Total Wars.
Paradox Interactive – Wikipedia

Civilization on vuoropohjainen. Total Warit olisi sitten tosiaikanaksutteluja Command and Conquerin tapaan, joissa saa pausen päälle. Pidän itse Civistä enemmän, on ylemmällä tasolla. Kannattaa katsoa videoita pelistä, aukenee ehkä paremmin ovatko mitä haet.

Paradoxilta löytyy erilaisia suosittuja strategioita, minusta monimutkaisempia kuin Civ tai Total Wars.
Paradox Interactive – Wikipedia

Starcarft 2 vai oliko se 3 tuli ostettua muutama vuos sit,mut se ei oikeen toiminnu..

Mitäs strategiaa suosittelisitte aloittelijalle? Command and Conquer?Civilization??

Eka halo wars easy tasolla.
RTS pelit ei ole mun juttu, mutta tuon pääsin sujuvasti läpi. Ainoa toinen pelaamani genren peli on 90 luvulla dune 2 amigalla.

Civilizationille täältäki suositukset, se on paljon kasuaalimpipeli mitä voisi nimestä arvella. En minäkään sitä 90-luvulla jaksanut opetella, koska pikseligrafiikasta ei saanut selvää ja luulin myös että pelissä luetaan paljon eikä englannin kieli ollut vielä hallussa. Joskus 2000-luvulla huomasin että Civ4 on suomennettu niin uskaltauduin kokeilemaan ja huomasin pelin helpoksi oppia ja harmittelin kun en ollut aiemmin yrittänyt. Sitten siirryin Civ5:een ja pidän sitä lopulta parempana pelinä ja sekin on nykyään suomennettu. Pelaa vain menemään helpoimmalla vaikeustasolla niin siinä sitä pikku hiljaa oppii.

En ole niitä uudempia Civejä juuri pelannut koska Civ5:sta tuli tuhansien tuntien jälkeen yliannostus. Steamissä näyttää hinnat olevan aika korkealla vanhoillekin Civeille, varmaan siksi että porukka pelaa niitä innolla vielä tänäkin päivänä.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 378
Jäsenet
77 002
Uusin jäsen
Eino Vahvanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom