Kunhan Game of thronesin viimeisin kausi on taas kokonaan ulkona, niin joutuu taas kuukaudeksi tuon ottaa.
Jos mahd. HBO:ta voisi kokeilla jonkun muun palvelun ohessa. Itsellä kaikki toistoon liittyvät ongelmat loppuivat, kun siirryin katsomaan HBO:ta Sonera/Telia Viihteen osana (eli sinne hankittu lisäpalvelu). Aiemmin mm. ties mitä vikaa, joista mm...
Näiden ongelmien laajuus ja kokemukset riippuvat kuitenkin monin paikoin käytetystä päätelaitteesta ja sen käyttöjärjestelmästä.
Kuten itselläni oli HBO:n oman palvelun kanssa
aivan liian pienet tekstitykset Samsungin tableteissa (kaksi eri mallia, ja Murossa jollain muullakin oli sama ongelma, eli Samsung+HBO=mikrotekstit), Chromecastin kautta töllössä olivat onneksi ok.
Sitten oli se kuuluisampi, useampaa muutakin kiusannut "äänet-monona" -ongelma, joka sekin oli HBO:n mielestä jos ei käyttäjän vika, niin käyttäjätilin vika. Olisi pitänyt tehdä uusi tili. Mutta vaihdoin sitten koko palveluntarjoajaa, kun oli muutenkin Telia Viihde käytössä, niin sen kautta HBO:n kanssa ongelmat loppuivat. Ei pätki. On aina ollut tavoitettavissa eli päässyt katsomaan uudet suositut jaksot kun haluaa. Käyttöliittymä Androidilla käskyttäessä on aivan yhtä surkea kuin se muistaakseni HBO:llakin oli, mutta kyllä tätä kestää sen aikaa, että saan nyt sentään katsottua ne sarjat jotka kiinnostavat (ei vaan onnistunut HBO:n omalla, liikaa erilaisia ongelmia) ja Game of Thronesin 7. kauden jälkeen, pidän paussia.
Varmaan HBO Nordicin palvelu on parantunut vuoden aikana, ainakin en ole enää kuullut tuosta järkyttävästä mono-äänet -ongelmasta, joten voi olla että jos ilmaiseksi kokeilun saa, kokeilen tulevan paussin jälkeen palvelua HBO:n itsensä kautta suoraan. Mutta tässä Telia/HBO:lla mennään nyt tyytyväisenä kunnes kaikki aiotut sarjat on katsottu ("harmittavasti" on tullu matkan varrella uusia suosituksia koko ajan). Mitään niitä ongelmia mitä HBO Nordicin omassa systeemissä oli, ei ole ollut kun olen palvelun hankkinut toisen oheen.
Telia Viihteestä sen verran, että muutenhan se on aika syvältä kun vertaa Elisan vastaavaan. Vähän sama ero kuin Netflixillä (tässä tapauksessa siis Elisa) on muihin verrattuna. Eli en missään nimessä suosittele niinkään Telia Viihdettä, vaan sitä, että jos on ongelmia HBO:n kanssa, ja on mahdollista kokeilla HBO:ta jonkun muun palvelun kautta, niin kannattaa kokeilla ainakin. Ihan kaikki samat sarjat/leffat sieltä HBO:sta on kuin suoraan heidän "palvelunsa" kautta. Itsellä Telia Viihde liityy ihan nettiyhteys-sopparin kanssa sorvailuun.
Netflix toimii kaikkein luotettavimmin eri alustoilla ja se on tosiaan mielestäni vähiten huono, mutta sielläkin ovat paskoneet käyttöliittymää vuosien varrella eri tavoin ja mm. ohjelmien arviointi ja annettujen arvioiden perustella tapahtuva suosittelualgoritmi toimii nykyään ihan päin peppua.
Näin juuri. Huonojen jälkeen useasti toivoisi, että olisipa palvelu edes Netflixin luokkaa. Jotain kertoo palvelujen huonosta laadusta.
Ihmetyttää, että miksei käyttäjäkokemukseen panosteta enempää? Luulisi että yritettäessä taistella esim. Netflixin hallisevaa asemaa vastaan, ajateltaisiin että palvelun käytettävyydelläkin on merkitystä?
Esim. itselle kokemukseni HBO Nordicista suoraan heidän kautta, oli jäätävän huono.
Ei tee mieli palata, vaikka kokeilen kk ehkä joskus kunhan ilmaiseksi saa. Tähän huonoon makuun tosin liittyy pitkä viestien vaihto HBO Nordicin aivottoman aspan kanssa, jonne vasta pitkien perustelujen ja heidän purkitettujen copypaste-vastausten alas ampumisen jälkeen, pääsi vihdon viestittelemään teknisistä asioista edes vähän perillä olevan henkilön kanssa. Mutta palvelusta jäi erittäin paha maku. En tilaisi edes toisen palvelun kautta, ellei tarjonnassa olisi haluamaani katsottavaa. Voi vain kuvitella miten on esim. sellaisten käyttäjien kanssa, jotka eivät kykene etsimään ratkaisuja itse, vaan uskoo kaiken sen perusteettoman läpän mitä HBO:n aspa tyrkyttää.
Itse en käytä yleensä millään laitteella näitä eri palveluita (Videot, musiikki) kuin Androidin kautta, joko suoraan laitteessa (esim. Spotify kännyssä) tai sitten Chromecastin kautta töllöön. Itsellä ei ole mikään maailman mullistavin Philipsin töllö/malli, joten ehkä siksi esim. sen Netflix softa on aivan järkyttävä. Ja kun jonkun telkun softien päivitysten kanssa Netflix päivittyi, niin mukaan tuli mm. se ettei tunnukset jää enää muistiin.
Kun on käytössä ns. vahvat salasanat jopa Netflixissä, niin ei hemmetti niitä jaksa näpytellä, varsinkin kun roskasofta ei anna katsoa kirjoitettua salasanaa selväkielisenä, jotta mahd. typo selviäisi ennen kuin taas pitää aloittaa alusta.
Spotify oli edes jotenkin käytettävissä muistaakseni, mutta Youtube ja oliko se (en jaksa tätä kirjoittaessa tarkistaa) Viaplay vai mikä oli jotain niin käsittämätöntä sotkua, että ei ihme etten enää koskaan käytä TV:n "smart" ohjelmia, vaan mieluummin Android-ohjelmaa ja Chromecastia. Oma kokemus siis on että paras on käyttää Android-laitteen ohjaamana kun haluan katsoa telkussa.
Tosin eri laitteista, esim. PS4:llä, tai lukuisilla erilaisilla hienoilla telkuilla, käyttökokemus on lähes olematonta.
Siskolla taas oli joku kihlattunsa valitsema perhanan hyvä TV, oliko Sonyn joku "mulle liian kallis malli", niin aivan ihme ongelmia oli töllön omien ohjelmien kanssa silläkin. Että ei antanut kuvaa, että järkyttävä hinta olisi appsien laadun tae.
Pitkän vuodatuksen jälkeen se kysymys.
Onko jollain kokemusta, että jossain laitteen oma softa olisi parempi kuin kaikille (suurinpiirtein) saatavilla olevassa Android-ohjelmassa? Sisältääkö jonkun laitteen softa vaikka Android-softasta puuttuvia toimintoja, esim. vaikka HBO:n kanssa Netflixin tapainen "Oma lista"? Ei taida olla mahdollista, jos ei edes APIssa ole mahdollisuutta (vai voisiko softa itse tarjoa sellaisen?)?
(
Pahoittelut pitkästä ajatusvirrasta. Tätä se HBO:n muisteleminen aiheuttaa
)