Matter-älykoti

Mikkos

Tukijäsen
En ainakaan löytänyt keskustelua Matter standardeista joten ajattelin luoda oman keskustelun näille vaikka varmaan menisi osittain myös muiden älykotijuttujen alle mutta katotaan josko tähän riittäis keskustelua nimenomaan Matter-tuotteista.

Itse olen vähän pihalla tästä Matter jutusta. Kaikkalla kohkataan kuin tämä, tuo ja se laite käyttää Matter-standardia, mutta en oikein saanut tolkkua että miten ne KÄYTÄNNÖSSÄ toimii ja otetaan käyttöön ja käytetään. Tarvitseeko Matter jonkun oman hubin/keskittimen tai jonkun softan vai mitä?

Jos mulla on on eri valmistajien (HUE, Ikea esim.) niin saanko ne ohjattavaksi jollain yhdellä sovelluksella ja vaativatko ne jonkun keskittimen/hubin vai miten tässä pääsee alkuun?

Saa vääntää ihan rautalangasta..

Lainaan alle omaa viestiäni kotiautomaatioketjusta; siihen liitetystä videosta selviää hyvin mitä on Matter (ja Matter over Thread).

Lisäksi on hyvä tietää, että löytyy myös Matter over wifi -laitteita, jotka toimivat wifi-verkossa.

Löysin videon, jolla on Thread & Matter -infoa helppotajuisesti.

Mielenkiintoista tietoa videolla oli, että esim. joissakin Samsungin uusimmissa televisiossa on Thread Border Router valmiina.

Minusta tuntuu nyt siltä, että jos olisin nyt valitsemassa uutena kotiautomaatioon siirtyvänä henkilönä mitä kotiautomaation tietoverkkoinfraa ja laitteita hankkisin, niin Thread ja Matter olisivat vahvoilla.

Video:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/p076ysmEY0k?is=lZ0JHYAkEOy4aALb

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
306 133
Jäsenet
82 826
Uusin jäsen
Jonnebonne

Hinta.fi

Back