• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Matkajääkaappi ja pakastin Heavy duty (25 l), Nordland 149€ posteineen

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
773
Tuote:

Matkajääkaappi ja pakastin Heavy duty (25 l), Nordland​

Tarjoushinta: 149€
Normaalihinta: Mukamas 300€, tätä myyty ilmeisesti joskus 199€
Kauppa: Virtasen kauppa
Voimassa: -
Linkki: Matkajääkaappi ja pakastin Heavy duty (25 l), Nordland - 149,00 EUR


Kommentti tarjouksesta:

Kokemukset: Kylmälaukku autoon/matkalle
Ominaisuudet:

  • Tilavuus: 25 l
  • Sisään mahtuu 40 tölkkiä
  • Jännite: 12 / 24 V DC, mukana tulevalla adapterilla 230 V
  • Nimellisvirta: 4,6 A 12 V / 2,3 A 24 V
  • Lämpötila-alue: 20 ºC - -20 ºC
  • Ympäristöluokitus: T / ST / N / SN
  • Kylmäaineen määrä: 19 g
  • Kylmäaine; R600a
  • Virrankulutus: 55 W
  • Eristy: Polyuretaani PU, täysvaahtoeristys
  • Ohjauspaneeli: Digitaalinen
  • Energiansäästötila
  • Kantokahvat: 2 kpl
  • Jäähdytysjärjestelmä: Kompressori
  • Ympäristön lämpötila: 16 ºC - 43 ºC
  • Ulkomitat: 61,6 x 34 x 40,3 cm
  • Kylmätilan sisämitat:
    • Iso lokero: 29 x 25 x 30 cm ( P x L x S)
    • Pieni lokero: 24 x 15 x 8 ( P x L x S)
  • Paino: 13 kg
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
Ei tuossa mitään erillistä pakastinlokeroa ole, vaan sama lämpötila on molemmissa. Saat siis koko laitteen -20'C pakastimeksi tai vaikka 4'C jääkaapiksi. Tuo pieni lokero on pieni siksi kun siinä on alla se kompressori.
 
Tokmannilla idealen 47l kompurakaappeja 180e hintaan myymälöissä vielä yksittäiskappaleita jäljellä.
 
Ei tuossa mitään erillistä pakastinlokeroa ole, vaan sama lämpötila on molemmissa. Saat siis koko laitteen -20'C pakastimeksi tai vaikka 4'C jääkaapiksi. Tuo pieni lokero on pieni siksi kun siinä on alla se kompressori.
kuva_2025-07-31_104227295.png
Kuvan jaapala lokero(?) luo kyllä mielikuvaa pakastin lokero mahdollisuudesta, eli hyvä että valaisit toteutusta

Sai pohtiin onko se nyt tyhmää olla kaksi lokeroa, vai parempi että olisi yhtenäistä tilaa.
Jos sama lämpötila, niin hyödyt heikkenee, esim jäätelö vs juomat. Mutta idea kai se että noissa voi olla käytännössä erilämpötila, mutta ilmeisesti sama kansi, vähän sitäkin pilaa. Jos ajatus se että toista auotaan tiheään, niin toinen pysyisi viileämpänä. Nyt jää se tilanne että iso ladataan lämpöisillä juomilla, niin pienessä ei lämmön nouse.

Ja pysyyhän tuossa saatavuus parempana, siihen riittäisi kapea irotettava seinämä.
 
Omassani (eri merkkinen) on tuo pienempi lokero hiukan lämpimämpi kuin iso lokero. Sopii hyvin levitteiden säilyttämiseen muun osan pitäessä nollassa (liha ja kala).
 
kuva_2025-07-31_104227295.png
Kuvan jaapala lokero(?) luo kyllä mielikuvaa pakastin lokero mahdollisuudesta, eli hyvä että valaisit toteutusta

Sai pohtiin onko se nyt tyhmää olla kaksi lokeroa, vai parempi että olisi yhtenäistä tilaa.
Jos sama lämpötila, niin hyödyt heikkenee, esim jäätelö vs juomat. Mutta idea kai se että noissa voi olla käytännössä erilämpötila, mutta ilmeisesti sama kansi, vähän sitäkin pilaa. Jos ajatus se että toista auotaan tiheään, niin toinen pysyisi viileämpänä. Nyt jää se tilanne että iso ladataan lämpöisillä juomilla, niin pienessä ei lämmön nouse.

Ja pysyyhän tuossa saatavuus parempana, siihen riittäisi kapea irotettava seinämä.

Kuten yllä mainittu, pienempi tila näissä lähes aina kompuran yläpuolella. Kompuran lämpö nousee ylös pienempään tilaan. Jos erilliset, iso tila kylmenee paremmin, koska pienen tilan lämpö ei valu isoon tilaan. Jos samaa tilaa, kompuran lämpö vuotaa isoonkin tilaan, jolloin kaapissa iso lämpötilagradientti.

Allekirjoittaneella 30L kaappi, jossa puolieristetyt tilat = pieni lämpövuoto. Käytännössä jos laitan asetukseksi -20C, isompi osio vaihtelee -16 - -19C välillä, kun taas pienempi osio kompuran yläpuolella pysyttelee 0C tuntumassa.
 
Kuten yllä mainittu, pienempi tila näissä lähes aina kompuran yläpuolella. Kompuran lämpö nousee ylös pienempään tilaan. Jos erilliset, iso tila kylmenee paremmin, koska pienen tilan lämpö ei valu isoon tilaan. Jos samaa tilaa, kompuran lämpö vuotaa isoonkin tilaan, jolloin kaapissa iso lämpötilagradientti.
Ihan lokiista, kuva vähän vie harhaan, ja se että ihmiset tottuneet jääkaapeissa siihen että jos erilliset lokerot, niin pienempi pakastin tai sinne päin. Tuossa vielä pieneentungettu jotain mikä muistuttaa jääpäla kaukalolta.

kuvan jälkeen tekstissä maininta , kaksi erillistä jäähdytystilaa, eco ja MAX, ennakko ajatuksesta riippuen voi viedä mielikuvaan eri lokeroihin, mutta ilmeisesti tarkoittaa vain eri tehoja.


Jos erilliset, iso tila kylmenee paremmin, koska pienen tilan lämpö ei valu isoon tilaan. Jos samaa tilaa, kompuran lämpö vuotaa isoonkin tilaan, jolloin kaapissa iso lämpötilagradientti.

Ilmeisesti laskettu jutt, vs tuli mieleen tilankäyttö, jos kyse energiankulutuksesta, niin jos nyt pienessä oma jäähdtyselementti ja isossa omansa, niin yhden voi kuvitella saavan tilatehokkaammin, samoin eristetyn väliseinän poisto, ja osan säästöstä käyttäisi kylmätilan eristämiseen.

Nyt tulee asiakkaalle mieleen että pienempi on mitoitettu lämpimämmäksi, tarkoituksella tai ei.

Käyttäohje linkki ei tainnut myyjällä olla, niin en päässyt siitä suoraan tavaaa valmistajan/maahantuojan kuvuasta.
 
kuvan jälkeen tekstissä maininta , kaksi erillistä jäähdytystilaa, eco ja MAX, ennakko ajatuksesta riippuen voi viedä mielikuvaan eri lokeroihin, mutta ilmeisesti tarkoittaa vain eri tehoja.

Tarkoittaa eri tehoja. Eco riittää hyvin jääkaapiksi, kun taas pakastinkäyttöön pitää vaihtaa Max tila, jolloin kompuran kierrokset nousevat kuuluvasti.
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
Juuri sopivan kokoinen auton peräkonttiin niin, että mukaan mahtuu muutakin ja kyydissä on aina muutaman päivän tarpeisiin kylmät juomat ja välipalat. :)

Strömen vastaavan hommasi viime kuussa enkä antaisi ikinä pois. Maksanut jo itsensä takaisin kun tien päältä ei tarvitse ostaa juomia jne. :)
 
Juuri sopivan kokoinen auton peräkonttiin niin, että mukaan mahtuu muutakin ja kyydissä on aina muutaman päivän tarpeisiin kylmät juomat ja välipalat. :)

Strömen vastaavan hommasi viime kuussa enkä antaisi ikinä pois. Maksanut jo itsensä takaisin kun tien päältä ei tarvitse ostaa juomia jne. :)
Juuri näin, eilen tilasin kun alkaa väsyttää kylmälaukun rehaaminen ja kylmäakuilla pelaaminen
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
Kannattaa katsella näitä Dometicin jääkaappeja niissä kompressori on ylhäällä.

 
Suosittelen ostamaan kaapin, jossa kaapin saa pidettyä kylmänä erillisillä akuilla. Esimerksi vähän aikaa sitten oli tarjouksessa malli, johon sopi suoraan Makitan työkalujen 18V-akut. Tuo on erittäin tervetullut ominaisuus, jos kaappia pitää auton takakontissa ja auto on parkissa pidempiä aikoja. Silloin nuo akut pitävät kaapin kylmänä eikä kaappia tarvitse aina roudata piuhan päähän jonnekin sisälle esimerkiksi. Aivan täydellinen esimerkiksi kesällä tehdyn laivamatkan aikana, kun auto oli parkissa autokannella ja eväät ja juomat pysyivät kylmänä koko matkan ajan.
 
Suosittelen ostamaan kaapin, jossa kaapin saa pidettyä kylmänä erillisillä akuilla. Esimerksi vähän aikaa sitten oli tarjouksessa malli, johon sopi suoraan Makitan työkalujen 18V-akut. Tuo on erittäin tervetullut ominaisuus, jos kaappia pitää auton takakontissa ja auto on parkissa pidempiä aikoja. Silloin nuo akut pitävät kaapin kylmänä eikä kaappia tarvitse aina roudata piuhan päähän jonnekin sisälle esimerkiksi. Aivan täydellinen esimerkiksi kesällä tehdyn laivamatkan aikana, kun auto oli parkissa autokannella ja eväät ja juomat pysyivät kylmänä koko matkan ajan.

Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.
 
Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.
Ja voi sitten huoletta nauttia kylmiä aikuisten virvokkeita jossain parkkipaikalla, kun auton akku on tyhjä.
 
Ja voi sitten huoletta nauttia kylmiä aikuisten virvokkeita jossain parkkipaikalla, kun auton akku on tyhjä.

Noissa on akkuvahti lähes kaikissa, ei ne tyhjäksi syö akkua. Ja kyllä tuollaisesta 80-100Ah akusta riittää virtaa yhteen jääkaappiin
melko pitkäksi aikaa.
 
Noissa on akkuvahti lähes kaikissa, ei ne tyhjäksi syö akkua. Ja kyllä tuollaisesta 80-100Ah akusta riittää virtaa yhteen jääkaappiin
melko pitkäksi aikaa.
Tuo oma ID.4 vie kuumana kesäyönä 2% ajoakusta, lataillessaan 12V akkua aina tarpeen mukaan.

Kannattaa siis tästäkin syystä hankkiutua eroon polttomoottoreista. :)
 
Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.

Ja voi sitten huoletta nauttia kylmiä aikuisten virvokkeita jossain parkkipaikalla, kun auton akku on tyhjä.
Kelvollisissa on akku vahti, ja sama kunnollisissa virtaliittimissä. Ja kompuravehkeen ei pitäisikovin nopeasti juomakäytössä tyhjätä auton akkua, mutta toki on niitä autoja joissa almittainen akku ja sekin jo ikää nähnyt, niin pienellä voi saada siihen tilaan ettei meno maistu.

Jossain ketjussa ynnäiltiin ja saatii ihan käytännön kokemusta yhdestä kompurakylmä laukusta, niin toiminta aika oli sitä luokkaa että sillä pärjää monessa tarpeessa, ei ole väliä millä autolla liikenteessä ja sen voi ottaa kainaloon, varjoon, vs pitää takakontissa.

Noissa on akkuvahti lähes kaikissa, ei ne tyhjäksi syö akkua. Ja kyllä tuollaisesta 80-100Ah akusta riittää virtaa yhteen jääkaappiin
melko pitkäksi aikaa.

Tuon kokoinen käynnistys aikka karsi aika monta autoa pois, ja se käytettävissä ole kapasiteetti on tuosta murto-osa, ja vaatii sen että autossa on hyvässä iskussa oleva akku. ja se jatkuvan virran vahdittu liitäntä.

Se totta että kompurakylmälaukko 100Ah kunnossa olevasta henkilöauton akusta pörisee pitkään, aika pitkään sillä Makitankin akulla se yksi kirjoittaja pärjäsi.
 
Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.
Makitan kaappia raahasin juuri viime viikolla 2500 km / 6 pv Norjan reissulla. Oli siitä akusta iloa mm. hotellihuoneessakin, eli kun huoneesta lähti pidemmäksi aikaa pois ja nappasi avainkortin matkaan, niin verkkovirtahan loppui siihen. Akkujen ansiosta ei silti tarvinnu ajatusta uhrata tuollekaan seikalle.

Laukussa oli 2x 4 Ah 40 V akut, ja kertaalleen latasin molemmat niistä. Ehkä vähän yllätyin miten nopeasti ne kului, kun ajojen aikana virrat tuli kuitenkin autosta ja yöpymisissä majoituspaikkojen seinistä. Mutta nykyautossa on tosi pieni peräkontti, laukku mahtuu korkeussuunnassa sinne n. yhden sentin marginaalilla. Ja sitten peräkontti oli täynnä roinaa, joten epäilen että laukun kompura kävi lähes taukoamatta ja siksi akut kului nopeasti pysähdysten aikana (lauttamatkat jne.).

Mutta on tuollainen kompuralaukku kyllä mainio laite, tuo reissaamiseen mukavasti huolettomuutta. Tyhmä olin kun en saman laukun Kärkkäisen 299 e black friday -tarjoukseen aikanaan tarttunut, vaikka sitä silloin kattelinkin. Sitten muutamaa kuukautta myöhemmin ostin satasta kalliimmalla hinnalla.
 
Makitan kaappia raahasin juuri viime viikolla 2500 km / 6 pv Norjan reissulla. Oli siitä akusta iloa mm. hotellihuoneessakin, eli kun huoneesta lähti pidemmäksi aikaa pois ja nappasi avainkortin matkaan, niin verkkovirtahan loppui siihen. Akkujen ansiosta ei silti tarvinnu ajatusta uhrata tuollekaan seikalle.

Laukussa oli 2x 4 Ah 40 V akut, ja kertaalleen latasin molemmat niistä. Ehkä vähän yllätyin miten nopeasti ne kului, kun ajojen aikana virrat tuli kuitenkin autosta ja yöpymisissä majoituspaikkojen seinistä. Mutta nykyautossa on tosi pieni peräkontti, laukku mahtuu korkeussuunnassa sinne n. yhden sentin marginaalilla. Ja sitten peräkontti oli täynnä roinaa, joten epäilen että laukun kompura kävi lähes taukoamatta ja siksi akut kului nopeasti pysähdysten aikana (lauttamatkat jne.).

Mutta on tuollainen kompuralaukku kyllä mainio laite, tuo reissaamiseen mukavasti huolettomuutta. Tyhmä olin kun en saman laukun Kärkkäisen 299 e black friday -tarjoukseen aikanaan tarttunut, vaikka sitä silloin kattelinkin. Sitten muutamaa kuukautta myöhemmin ostin satasta kalliimmalla hinnalla.
Eikö tämä 289€ nyt jokseenkin sama asia ole toiminnaltaan.. käyttää kanssa makitan akkuja. Toki ei niitä lataa kuten makitan oma. Korjataas ettei Makitankaan ilmeisesti lataa normaalisti ja luuloni perustui todennäköisesti ulkoisesti hyvin asiallisesti tehtyyn latausmodattuun laitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin viikko tai pari sitten hakemassa samaisen laittaa halpahallista 199€ hintaan, kun piti saada kaappi samantien ja ei pystynyt odotella toimitusta nettitilauksien osalta. Kaappi on sopivan kokoinen ja kylmenee 20 minuutissa +4 asteeseen. Huomiona, että tämä pitää asetukset tallessa vaikka virrat katkeaisi välistä. Esimerkiksi Idealen kaapissa ei tätä ominaisuutta ole. Pienempää lokeroa voi käyttää tuotteille, joita ei halua murskata isojen tuotteiden alle.

Jos ajatuksena on hommata isompi kaappi niin silloin kannattaa varmistaa että siinä on pyörät alla. Näiden kantaminen voi alkaa tympiä aika nopeasti.

Etenkin 150€ hintaan kaappia voi suositella. Ei ole enää paljon kalliimpi kuin perus kylmälaukku.
 
Eikö tämä 289€ nyt jokseenkin sama asia ole toiminnaltaan.. käyttää kanssa makitan akkuja. Toki ei niitä lataa kuten makitan oma.
Omaani ostaessa tuo oli vieressä verrokkina, ja olin hyvinkin kahden vaiheilla että nappaanko tuon vai Makitan. Makita veti loppujen lopuksi pidemmän korren, koska yleinen laatuvaikutelma tuntui siltä että se laukku kestää paremmin käyttöä. Varsinkin nyt kiittelinkin metallisaranointia, koska kaappia mahtui aukomaan autossa vain niin, että veti laukkua 10 cm autosta pois ja nosti sen peräkontin reunaa vasten, jolloin systeemi jäi helposti nojaamaan avatusta kannestaan peräluukun yläreunaa vasten.

Paremman laatuvaikutelman lisäksi muita etuja ei sitten niin ollutkaan. Frezzer minusta nätimmän näköinen, paketissa tulee myös 230 V adapteri (Makitaan pitää ostaa erikseen, kiskurihinta 70 e) eikä Makita myöskään lataa akkujaan. Sen kun tekisi, olisi kyllä yliveto. Jossain tosin spekuloitiin, että Makitan kaapissa saattaa olla paremmat eristeet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 221
Viestejä
4 862 990
Jäsenet
78 566
Uusin jäsen
kuurailmari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom