• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Matkajääkaappi ja pakastin Heavy duty (25 l), Nordland 149€ posteineen

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
774
Tuote:

Matkajääkaappi ja pakastin Heavy duty (25 l), Nordland​

Tarjoushinta: 149€
Normaalihinta: Mukamas 300€, tätä myyty ilmeisesti joskus 199€
Kauppa: Virtasen kauppa
Voimassa: -
Linkki: Matkajääkaappi ja pakastin Heavy duty (25 l), Nordland - 149,00 EUR


Kommentti tarjouksesta:

Kokemukset: Kylmälaukku autoon/matkalle
Ominaisuudet:

  • Tilavuus: 25 l
  • Sisään mahtuu 40 tölkkiä
  • Jännite: 12 / 24 V DC, mukana tulevalla adapterilla 230 V
  • Nimellisvirta: 4,6 A 12 V / 2,3 A 24 V
  • Lämpötila-alue: 20 ºC - -20 ºC
  • Ympäristöluokitus: T / ST / N / SN
  • Kylmäaineen määrä: 19 g
  • Kylmäaine; R600a
  • Virrankulutus: 55 W
  • Eristy: Polyuretaani PU, täysvaahtoeristys
  • Ohjauspaneeli: Digitaalinen
  • Energiansäästötila
  • Kantokahvat: 2 kpl
  • Jäähdytysjärjestelmä: Kompressori
  • Ympäristön lämpötila: 16 ºC - 43 ºC
  • Ulkomitat: 61,6 x 34 x 40,3 cm
  • Kylmätilan sisämitat:
    • Iso lokero: 29 x 25 x 30 cm ( P x L x S)
    • Pieni lokero: 24 x 15 x 8 ( P x L x S)
  • Paino: 13 kg
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
Ei tuossa mitään erillistä pakastinlokeroa ole, vaan sama lämpötila on molemmissa. Saat siis koko laitteen -20'C pakastimeksi tai vaikka 4'C jääkaapiksi. Tuo pieni lokero on pieni siksi kun siinä on alla se kompressori.
 
Tokmannilla idealen 47l kompurakaappeja 180e hintaan myymälöissä vielä yksittäiskappaleita jäljellä.
 
Ei tuossa mitään erillistä pakastinlokeroa ole, vaan sama lämpötila on molemmissa. Saat siis koko laitteen -20'C pakastimeksi tai vaikka 4'C jääkaapiksi. Tuo pieni lokero on pieni siksi kun siinä on alla se kompressori.
kuva_2025-07-31_104227295.png
Kuvan jaapala lokero(?) luo kyllä mielikuvaa pakastin lokero mahdollisuudesta, eli hyvä että valaisit toteutusta

Sai pohtiin onko se nyt tyhmää olla kaksi lokeroa, vai parempi että olisi yhtenäistä tilaa.
Jos sama lämpötila, niin hyödyt heikkenee, esim jäätelö vs juomat. Mutta idea kai se että noissa voi olla käytännössä erilämpötila, mutta ilmeisesti sama kansi, vähän sitäkin pilaa. Jos ajatus se että toista auotaan tiheään, niin toinen pysyisi viileämpänä. Nyt jää se tilanne että iso ladataan lämpöisillä juomilla, niin pienessä ei lämmön nouse.

Ja pysyyhän tuossa saatavuus parempana, siihen riittäisi kapea irotettava seinämä.
 
Omassani (eri merkkinen) on tuo pienempi lokero hiukan lämpimämpi kuin iso lokero. Sopii hyvin levitteiden säilyttämiseen muun osan pitäessä nollassa (liha ja kala).
 
kuva_2025-07-31_104227295.png
Kuvan jaapala lokero(?) luo kyllä mielikuvaa pakastin lokero mahdollisuudesta, eli hyvä että valaisit toteutusta

Sai pohtiin onko se nyt tyhmää olla kaksi lokeroa, vai parempi että olisi yhtenäistä tilaa.
Jos sama lämpötila, niin hyödyt heikkenee, esim jäätelö vs juomat. Mutta idea kai se että noissa voi olla käytännössä erilämpötila, mutta ilmeisesti sama kansi, vähän sitäkin pilaa. Jos ajatus se että toista auotaan tiheään, niin toinen pysyisi viileämpänä. Nyt jää se tilanne että iso ladataan lämpöisillä juomilla, niin pienessä ei lämmön nouse.

Ja pysyyhän tuossa saatavuus parempana, siihen riittäisi kapea irotettava seinämä.

Kuten yllä mainittu, pienempi tila näissä lähes aina kompuran yläpuolella. Kompuran lämpö nousee ylös pienempään tilaan. Jos erilliset, iso tila kylmenee paremmin, koska pienen tilan lämpö ei valu isoon tilaan. Jos samaa tilaa, kompuran lämpö vuotaa isoonkin tilaan, jolloin kaapissa iso lämpötilagradientti.

Allekirjoittaneella 30L kaappi, jossa puolieristetyt tilat = pieni lämpövuoto. Käytännössä jos laitan asetukseksi -20C, isompi osio vaihtelee -16 - -19C välillä, kun taas pienempi osio kompuran yläpuolella pysyttelee 0C tuntumassa.
 
Kuten yllä mainittu, pienempi tila näissä lähes aina kompuran yläpuolella. Kompuran lämpö nousee ylös pienempään tilaan. Jos erilliset, iso tila kylmenee paremmin, koska pienen tilan lämpö ei valu isoon tilaan. Jos samaa tilaa, kompuran lämpö vuotaa isoonkin tilaan, jolloin kaapissa iso lämpötilagradientti.
Ihan lokiista, kuva vähän vie harhaan, ja se että ihmiset tottuneet jääkaapeissa siihen että jos erilliset lokerot, niin pienempi pakastin tai sinne päin. Tuossa vielä pieneentungettu jotain mikä muistuttaa jääpäla kaukalolta.

kuvan jälkeen tekstissä maininta , kaksi erillistä jäähdytystilaa, eco ja MAX, ennakko ajatuksesta riippuen voi viedä mielikuvaan eri lokeroihin, mutta ilmeisesti tarkoittaa vain eri tehoja.


Jos erilliset, iso tila kylmenee paremmin, koska pienen tilan lämpö ei valu isoon tilaan. Jos samaa tilaa, kompuran lämpö vuotaa isoonkin tilaan, jolloin kaapissa iso lämpötilagradientti.

Ilmeisesti laskettu jutt, vs tuli mieleen tilankäyttö, jos kyse energiankulutuksesta, niin jos nyt pienessä oma jäähdtyselementti ja isossa omansa, niin yhden voi kuvitella saavan tilatehokkaammin, samoin eristetyn väliseinän poisto, ja osan säästöstä käyttäisi kylmätilan eristämiseen.

Nyt tulee asiakkaalle mieleen että pienempi on mitoitettu lämpimämmäksi, tarkoituksella tai ei.

Käyttäohje linkki ei tainnut myyjällä olla, niin en päässyt siitä suoraan tavaaa valmistajan/maahantuojan kuvuasta.
 
kuvan jälkeen tekstissä maininta , kaksi erillistä jäähdytystilaa, eco ja MAX, ennakko ajatuksesta riippuen voi viedä mielikuvaan eri lokeroihin, mutta ilmeisesti tarkoittaa vain eri tehoja.

Tarkoittaa eri tehoja. Eco riittää hyvin jääkaapiksi, kun taas pakastinkäyttöön pitää vaihtaa Max tila, jolloin kompuran kierrokset nousevat kuuluvasti.
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
Juuri sopivan kokoinen auton peräkonttiin niin, että mukaan mahtuu muutakin ja kyydissä on aina muutaman päivän tarpeisiin kylmät juomat ja välipalat. :)

Strömen vastaavan hommasi viime kuussa enkä antaisi ikinä pois. Maksanut jo itsensä takaisin kun tien päältä ei tarvitse ostaa juomia jne. :)
 
Juuri sopivan kokoinen auton peräkonttiin niin, että mukaan mahtuu muutakin ja kyydissä on aina muutaman päivän tarpeisiin kylmät juomat ja välipalat. :)

Strömen vastaavan hommasi viime kuussa enkä antaisi ikinä pois. Maksanut jo itsensä takaisin kun tien päältä ei tarvitse ostaa juomia jne. :)
Juuri näin, eilen tilasin kun alkaa väsyttää kylmälaukun rehaaminen ja kylmäakuilla pelaaminen
 
On kyllä tavattoman pieni vetoisuus. Tuo olematon pakastinlokero on mielestäni aika turha. Toki kompressori vie tilaa, mutta ilmeisesti näillä ulkomitoilla ei oikein järkevästi jääkaappia saa tehtyä, niin että tilaa olisi sisällä enemmän?
Kannattaa katsella näitä Dometicin jääkaappeja niissä kompressori on ylhäällä.

 
Suosittelen ostamaan kaapin, jossa kaapin saa pidettyä kylmänä erillisillä akuilla. Esimerksi vähän aikaa sitten oli tarjouksessa malli, johon sopi suoraan Makitan työkalujen 18V-akut. Tuo on erittäin tervetullut ominaisuus, jos kaappia pitää auton takakontissa ja auto on parkissa pidempiä aikoja. Silloin nuo akut pitävät kaapin kylmänä eikä kaappia tarvitse aina roudata piuhan päähän jonnekin sisälle esimerkiksi. Aivan täydellinen esimerkiksi kesällä tehdyn laivamatkan aikana, kun auto oli parkissa autokannella ja eväät ja juomat pysyivät kylmänä koko matkan ajan.
 
Suosittelen ostamaan kaapin, jossa kaapin saa pidettyä kylmänä erillisillä akuilla. Esimerksi vähän aikaa sitten oli tarjouksessa malli, johon sopi suoraan Makitan työkalujen 18V-akut. Tuo on erittäin tervetullut ominaisuus, jos kaappia pitää auton takakontissa ja auto on parkissa pidempiä aikoja. Silloin nuo akut pitävät kaapin kylmänä eikä kaappia tarvitse aina roudata piuhan päähän jonnekin sisälle esimerkiksi. Aivan täydellinen esimerkiksi kesällä tehdyn laivamatkan aikana, kun auto oli parkissa autokannella ja eväät ja juomat pysyivät kylmänä koko matkan ajan.

Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.
 
Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.
Ja voi sitten huoletta nauttia kylmiä aikuisten virvokkeita jossain parkkipaikalla, kun auton akku on tyhjä.
 
Ja voi sitten huoletta nauttia kylmiä aikuisten virvokkeita jossain parkkipaikalla, kun auton akku on tyhjä.

Noissa on akkuvahti lähes kaikissa, ei ne tyhjäksi syö akkua. Ja kyllä tuollaisesta 80-100Ah akusta riittää virtaa yhteen jääkaappiin
melko pitkäksi aikaa.
 
Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.

Ja voi sitten huoletta nauttia kylmiä aikuisten virvokkeita jossain parkkipaikalla, kun auton akku on tyhjä.
Kelvollisissa on akku vahti, ja sama kunnollisissa virtaliittimissä. Ja kompuravehkeen ei pitäisikovin nopeasti juomakäytössä tyhjätä auton akkua, mutta toki on niitä autoja joissa almittainen akku ja sekin jo ikää nähnyt, niin pienellä voi saada siihen tilaan ettei meno maistu.

Jossain ketjussa ynnäiltiin ja saatii ihan käytännön kokemusta yhdestä kompurakylmä laukusta, niin toiminta aika oli sitä luokkaa että sillä pärjää monessa tarpeessa, ei ole väliä millä autolla liikenteessä ja sen voi ottaa kainaloon, varjoon, vs pitää takakontissa.

Noissa on akkuvahti lähes kaikissa, ei ne tyhjäksi syö akkua. Ja kyllä tuollaisesta 80-100Ah akusta riittää virtaa yhteen jääkaappiin
melko pitkäksi aikaa.

Tuon kokoinen käynnistys aikka karsi aika monta autoa pois, ja se käytettävissä ole kapasiteetti on tuosta murto-osa, ja vaatii sen että autossa on hyvässä iskussa oleva akku. ja se jatkuvan virran vahdittu liitäntä.

Se totta että kompurakylmälaukko 100Ah kunnossa olevasta henkilöauton akusta pörisee pitkään, aika pitkään sillä Makitankin akulla se yksi kirjoittaja pärjäsi.
 
Autokäytössä kannattaa kytkeä sellaiseen liitäntään että saa virtaa myös kun auto on lukossa/virrat pois. Eli suoraan akkuun. Monissa farkuissa taitaa olla takakontissa tuollainen 12V pistoke, tai sitten laittaa oman. Kestää paljon kauemmin kuin nuo makita tms akut eikä tarvitse latailla niitä.

Tuollainen makitan akuilla toimiva voisi olla ihan ok esim. jossain rannalla jos laatikkoa jaksaa sinne kantaa.
Makitan kaappia raahasin juuri viime viikolla 2500 km / 6 pv Norjan reissulla. Oli siitä akusta iloa mm. hotellihuoneessakin, eli kun huoneesta lähti pidemmäksi aikaa pois ja nappasi avainkortin matkaan, niin verkkovirtahan loppui siihen. Akkujen ansiosta ei silti tarvinnu ajatusta uhrata tuollekaan seikalle.

Laukussa oli 2x 4 Ah 40 V akut, ja kertaalleen latasin molemmat niistä. Ehkä vähän yllätyin miten nopeasti ne kului, kun ajojen aikana virrat tuli kuitenkin autosta ja yöpymisissä majoituspaikkojen seinistä. Mutta nykyautossa on tosi pieni peräkontti, laukku mahtuu korkeussuunnassa sinne n. yhden sentin marginaalilla. Ja sitten peräkontti oli täynnä roinaa, joten epäilen että laukun kompura kävi lähes taukoamatta ja siksi akut kului nopeasti pysähdysten aikana (lauttamatkat jne.).

Mutta on tuollainen kompuralaukku kyllä mainio laite, tuo reissaamiseen mukavasti huolettomuutta. Tyhmä olin kun en saman laukun Kärkkäisen 299 e black friday -tarjoukseen aikanaan tarttunut, vaikka sitä silloin kattelinkin. Sitten muutamaa kuukautta myöhemmin ostin satasta kalliimmalla hinnalla.
 
Makitan kaappia raahasin juuri viime viikolla 2500 km / 6 pv Norjan reissulla. Oli siitä akusta iloa mm. hotellihuoneessakin, eli kun huoneesta lähti pidemmäksi aikaa pois ja nappasi avainkortin matkaan, niin verkkovirtahan loppui siihen. Akkujen ansiosta ei silti tarvinnu ajatusta uhrata tuollekaan seikalle.

Laukussa oli 2x 4 Ah 40 V akut, ja kertaalleen latasin molemmat niistä. Ehkä vähän yllätyin miten nopeasti ne kului, kun ajojen aikana virrat tuli kuitenkin autosta ja yöpymisissä majoituspaikkojen seinistä. Mutta nykyautossa on tosi pieni peräkontti, laukku mahtuu korkeussuunnassa sinne n. yhden sentin marginaalilla. Ja sitten peräkontti oli täynnä roinaa, joten epäilen että laukun kompura kävi lähes taukoamatta ja siksi akut kului nopeasti pysähdysten aikana (lauttamatkat jne.).

Mutta on tuollainen kompuralaukku kyllä mainio laite, tuo reissaamiseen mukavasti huolettomuutta. Tyhmä olin kun en saman laukun Kärkkäisen 299 e black friday -tarjoukseen aikanaan tarttunut, vaikka sitä silloin kattelinkin. Sitten muutamaa kuukautta myöhemmin ostin satasta kalliimmalla hinnalla.
Eikö tämä 289€ nyt jokseenkin sama asia ole toiminnaltaan.. käyttää kanssa makitan akkuja. Toki ei niitä lataa kuten makitan oma. Korjataas ettei Makitankaan ilmeisesti lataa normaalisti ja luuloni perustui todennäköisesti ulkoisesti hyvin asiallisesti tehtyyn latausmodattuun laitteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin viikko tai pari sitten hakemassa samaisen laittaa halpahallista 199€ hintaan, kun piti saada kaappi samantien ja ei pystynyt odotella toimitusta nettitilauksien osalta. Kaappi on sopivan kokoinen ja kylmenee 20 minuutissa +4 asteeseen. Huomiona, että tämä pitää asetukset tallessa vaikka virrat katkeaisi välistä. Esimerkiksi Idealen kaapissa ei tätä ominaisuutta ole. Pienempää lokeroa voi käyttää tuotteille, joita ei halua murskata isojen tuotteiden alle.

Jos ajatuksena on hommata isompi kaappi niin silloin kannattaa varmistaa että siinä on pyörät alla. Näiden kantaminen voi alkaa tympiä aika nopeasti.

Etenkin 150€ hintaan kaappia voi suositella. Ei ole enää paljon kalliimpi kuin perus kylmälaukku.
 
Eikö tämä 289€ nyt jokseenkin sama asia ole toiminnaltaan.. käyttää kanssa makitan akkuja. Toki ei niitä lataa kuten makitan oma.
Omaani ostaessa tuo oli vieressä verrokkina, ja olin hyvinkin kahden vaiheilla että nappaanko tuon vai Makitan. Makita veti loppujen lopuksi pidemmän korren, koska yleinen laatuvaikutelma tuntui siltä että se laukku kestää paremmin käyttöä. Varsinkin nyt kiittelinkin metallisaranointia, koska kaappia mahtui aukomaan autossa vain niin, että veti laukkua 10 cm autosta pois ja nosti sen peräkontin reunaa vasten, jolloin systeemi jäi helposti nojaamaan avatusta kannestaan peräluukun yläreunaa vasten.

Paremman laatuvaikutelman lisäksi muita etuja ei sitten niin ollutkaan. Frezzer minusta nätimmän näköinen, paketissa tulee myös 230 V adapteri (Makitaan pitää ostaa erikseen, kiskurihinta 70 e) eikä Makita myöskään lataa akkujaan. Sen kun tekisi, olisi kyllä yliveto. Jossain tosin spekuloitiin, että Makitan kaapissa saattaa olla paremmat eristeet.
 
Omaani ostaessa tuo oli vieressä verrokkina, ja olin hyvinkin kahden vaiheilla että nappaanko tuon vai Makitan. Makita veti loppujen lopuksi pidemmän korren, koska yleinen laatuvaikutelma tuntui siltä että se laukku kestää paremmin käyttöä. Varsinkin nyt kiittelinkin metallisaranointia, koska kaappia mahtui aukomaan autossa vain niin, että veti laukkua 10 cm autosta pois ja nosti sen peräkontin reunaa vasten, jolloin systeemi jäi helposti nojaamaan avatusta kannestaan peräluukun yläreunaa vasten.

Paremman laatuvaikutelman lisäksi muita etuja ei sitten niin ollutkaan. Frezzer minusta nätimmän näköinen, paketissa tulee myös 230 V adapteri (Makitaan pitää ostaa erikseen, kiskurihinta 70 e) eikä Makita myöskään lataa akkujaan. Sen kun tekisi, olisi kyllä yliveto. Jossain tosin spekuloitiin, että Makitan kaapissa saattaa olla paremmat eristeet.
Onkohan varianttikohtaisia eroja Makitoissa tai niiden paketoinneissa, sillä itse ostin jokunen vuosi sitten 299€ tarjouksesta oman ja tuli kyllä mukana sekä 12V-, että 230V-adapterit. Mulla siis se malli, mihin käy ainoastaan LXT-akut, ei se uudempi, joka syö myös XGT-akkuja.
 
Onkohan varianttikohtaisia eroja Makitoissa tai niiden paketoinneissa, sillä itse ostin jokunen vuosi sitten 299€ tarjouksesta oman ja tuli kyllä mukana sekä 12V-, että 230V-adapterit. Mulla siis se malli, mihin käy ainoastaan LXT-akut, ei se uudempi, joka syö myös XGT-akkuja.
On, DCW180Z:ssa tuli molemmat piuhat mukana, mutta oli vain 18V akuille, valikoimassa tämä malli oli vain reilun vuoden.
Nykyiset mallit (CW001GZ, CW002GZ, CW003GZ ja CW004GZ) käyttävät 18V ja 40V akkuja, mutta verkkovirta-adapteri on lisävaruste.

Makitan palkkalistoilla, tilasin silti tuon Nordlandin tarjouslaukun kun oli niin paljon henkilökuntahintaa edullisempi ja tarvetta vain satunnaisesti.
 
Ja voi sitten huoletta nauttia kylmiä aikuisten virvokkeita jossain parkkipaikalla, kun auton akku on tyhjä.
Tässäpä se syy onkin eli en halua ottaa sitä lisäriskiä, että auton oma akku kyykkää johonkin ikävään paikkaan. Etenkin kun sähkäreissä näitä 12V-akkuongelmia on yllättävän paljon. Ja sitten jos se 12V-akku kyykkää kerran pahasti niin voi sekin mennä vaihtoon.

Noiden Makitan akkujen plussapuoli on vielä se, että se kaappi pysyy päällä, kun sitä siirrellään tai säilytetään auton ulkopuolella ilman verkkovirtaa tai 12V-syöttöä. Lyhyemmillä reissuilla ei tartte pelata kaapelien kanssa ollenkaan vaan pelkät akut riittää pitämään kaapin kylmänä.
 
Tässäpä se syy onkin eli en halua ottaa sitä lisäriskiä, että auton oma akku kyykkää johonkin ikävään paikkaan. Etenkin kun sähkäreissä näitä 12V-akkuongelmia on yllättävän paljon. Ja sitten jos se 12V-akku kyykkää kerran pahasti niin voi sekin mennä vaihtoon.

Noiden Makitan akkujen plussapuoli on vielä se, että se kaappi pysyy päällä, kun sitä siirrellään tai säilytetään auton ulkopuolella ilman verkkovirtaa tai 12V-syöttöä. Lyhyemmillä reissuilla ei tartte pelata kaapelien kanssa ollenkaan vaan pelkät akut riittää pitämään kaapin kylmänä.
Mulla oli jo vuoden 2006 Audi A6:ssa "virranhallinta" joka katkoi akun latauksen pienentyessä pois tupakansytyttimet, sisävalot, ym. toiminnasta niin että aina oli virtaa käynnistykseen (ja tätä tuli joskus sähköttömällä mökilläkin testattua kun pidin kamoja latauksessa takaluukussa - tuossa siis sähköä sai ulos aina oli virrat päällä tai pois, toisin kuin nyky-Mersussa).

Ei kai nyt ~20 vuotta tuon jälkeen voi olla enää systeemeitä jotka antaa vetää akut tyhjäksi!?
 
Hieman aiheen vierestä, kun täällä ollaan mainittu eristeiden ja kärräyksen plussapuolet niin onko kukaan kokeillut laittaa lisäeristeistä laitteen ympärille esim Finnfoamista tuulettimen aukon huomioiden ja kaljakärryjä pohjalle tärinänvaimennuspehmikkeineen?
 
Mulla oli jo vuoden 2006 Audi A6:ssa "virranhallinta" joka katkoi akun latauksen pienentyessä pois tupakansytyttimet, sisävalot, ym. toiminnasta niin että aina oli virtaa käynnistykseen (ja tätä tuli joskus sähköttömällä mökilläkin testattua kun pidin kamoja latauksessa takaluukussa - tuossa siis sähköä sai ulos aina oli virrat päällä tai pois, toisin kuin nyky-Mersussa).

Ei kai nyt ~20 vuotta tuon jälkeen voi olla enää systeemeitä jotka antaa vetää akut tyhjäksi!?
Ei Japani/Korea -osastolla vieläkään mitään 12V suojia ole kaikissa.

ID:ssä, kuten monessa muussakin VW AG:n tuotteessa, oli takakontin pistoke tehtaan jäljiltä katkeavassa sähkössä, mutta sulakkeen paikkaa vaihtamalla sinne saa jatkuvan sähkön.

Niin paljon tuo syklittää tuota 12V akkua että varmasti on vuodessa kelvoton akku polttista starttaamaan kun ajetaan kaapin omalle sammutusrajalle. AGM-akku kestää paremmin, mutta en siltikään suosittele. Kaappi on kyllä tehokas, ja vaikka kylmäkalleilla varustettuna ajaisi suht hyvin viileän juoman tarpeet pätkivässä sähkössäkin.
 
Hieman aiheen vierestä, kun täällä ollaan mainittu eristeiden ja kärräyksen plussapuolet niin onko kukaan kokeillut laittaa lisäeristeistä laitteen ympärille esim Finnfoamista tuulettimen aukon huomioiden ja kaljakärryjä pohjalle tärinänvaimennuspehmikkeineen?
Kyllä. Olen lisäeristänyt koko hökytyksen, kompuran ilmanvaihtoaukot pois lukien, auton moottoritilaan tarkoitetulla eristelevyllä. 2cm paksu, toisella puolella tarra ja toisella alumiinikalvo. Saa kehuja ulkonäöstä hallitukselta :)
 
Hieman aiheen vierestä, kun täällä ollaan mainittu eristeiden ja kärräyksen plussapuolet niin onko kukaan kokeillut laittaa lisäeristeistä laitteen ympärille esim Finnfoamista tuulettimen aukon huomioiden ja kaljakärryjä pohjalle tärinänvaimennuspehmikkeineen?
1000005869.png

Joskus näitä kaappeja katselin niin muistui tämä kommentti mieleen. Ja onhan se ihan loogista että jos sen eristää niin ei kompressorinkaan tarvitse niin paljoa käydä
Video oli testi kauanko 100ah lifepo akku jaksaa pitää jääkaappia päällä. Jääkaappi oli talossa sisällä ~20c asteessa ja kesti tuo akku sen 100 tuntia.
 
Makitan kaappia raahasin juuri viime viikolla 2500 km / 6 pv Norjan reissulla. Oli siitä akusta iloa mm. hotellihuoneessakin, eli kun huoneesta lähti pidemmäksi aikaa pois ja nappasi avainkortin matkaan, niin verkkovirtahan loppui siihen. Akkujen ansiosta ei silti tarvinnu ajatusta uhrata tuollekaan seikalle.

 Nips
FYI Kaikki hotellihuoneet ovat tähän asti hyväksyneet avainkortin tilalle minkä tahansa kortin (plussa, s-etu, jne).
 
FYI Kaikki hotellihuoneet ovat tähän asti hyväksyneet avainkortin tilalle minkä tahansa kortin (plussa, s-etu, jne).
Sopivan kokoinen pahvin/paperinpalanenkin riittää eli voi itse askarrella niin ei tarvitse huolehtia kortin unohtamista hotellihuoneeseen.
 
Mulla oli jo vuoden 2006 Audi A6:ssa "virranhallinta" joka katkoi akun latauksen pienentyessä pois tupakansytyttimet, sisävalot, ym. toiminnasta niin että aina oli virtaa käynnistykseen (ja tätä tuli joskus sähköttömällä mökilläkin testattua kun pidin kamoja latauksessa takaluukussa - tuossa siis sähköä sai ulos aina oli virrat päällä tai pois, toisin kuin nyky-Mersussa).

Ei kai nyt ~20 vuotta tuon jälkeen voi olla enää systeemeitä jotka antaa vetää akut tyhjäksi!?
Mulla ei ainakaan 2009 vuoden a6 ole tuollaista virranhallintaa. Jääkaappi imas akun tyhjäksi pari vuotta sitten Virossa kun jäi yöksi päälle.
 
Ostakaa pieni varavirtavoimala esim. Anker c300. Sillä tupakansytytinliitännällä käyttää kaappia monta tuntia autossa, veneessä yms. Toki kulut nousee, mutta se on ihan hyvä olla muutenkin. Voi ostaa isommankin. Itsellä noita on useampi eri kokoisina. Tosi hyviä vekottimia ja niistä on moneen muuhunkin käyttöön.
Anker c300x 288wh
Anker c1000x
 
1000005869.png

Joskus näitä kaappeja katselin niin muistui tämä kommentti mieleen. Ja onhan se ihan loogista että jos sen eristää niin ei kompressorinkaan tarvitse niin paljoa käydä
Video oli testi kauanko 100ah lifepo akku jaksaa pitää jääkaappia päällä. Jääkaappi oli talossa sisällä ~20c asteessa ja kesti tuo akku sen 100 tuntia.
12,8 voltin akku? 100Ah ulos, 100 tuntia, eli jotain kymmenen wattitunnin pintaan tunti. Makita 5Ah virkamiehen työpäivä. (7h nurkille, jos ynnättään 5Ah 18v). tosin tuo vasta jos lisäeristetty.

En nyt muista kauanko joku kehu jossain ketjussa jonkn laukun kestävän makitan akulla vakiona.
 
12,8 voltin akku? 100Ah ulos, 100 tuntia, eli jotain kymmenen wattitunnin pintaan tunti. Makita 5Ah virkamiehen työpäivä. (7h nurkille, jos ynnättään 5Ah 18v). tosin tuo vasta jos lisäeristetty.

En nyt muista kauanko joku kehu jossain ketjussa jonkn laukun kestävän makitan akulla vakiona.
100Ah lyijyakusta saat hyvissä oloissa 50Ah ulos, vähän enemmänkin mutta vaurioituu tyhjäksi vetämisestä.

Kaappi vie 60w / 5A, eli sellaisen 10h voi täydellä 100Ah akulla ajaa. Ei tietenkään käy koko aikaa.

Liitteenä kuvat ID.4 12V akun varaustilanteesta eilinen + tänään klo 17 asti.

IMG_8613.jpeg


IMG_8612.jpeg
 
100Ah lyijyakusta saat hyvissä oloissa 50Ah ulos, vähän enemmänkin mutta vaurioituu tyhjäksi vetämisestä.
Totta, ja jos vähän "kulahtanut" niin käynnistyskyvyt voi hyytä pienestäkin kuormasta.
Joillain autossa sitten jotain tarinan Li sukuista, mutta ei kyllä tarinan 100Ah.
Kaappi vie 60w / 5A, eli sellaisen 10h voi täydellä 100Ah akulla ajaa. Ei tietenkään käy koko aikaa.
Oikeesi , siis tuo otsikon kaappi ?
Jos sinne kippaa juurikeitetyn hernekeitön, niin varmaan jonkin aikaa, mutta jos nyt kylmät jutut sisään ja ajon jälkeen parkkiin pitämään? Jos vie noin paljon, niin kannattaa katsella energiatehokkaampia malleja.

tuossa Lipo tarinassa ynnäilin kymmenen wattitunnin pintaa.
 
Ostakaa pieni varavirtavoimala esim. Anker c300. Sillä tupakansytytinliitännällä käyttää kaappia monta tuntia autossa, veneessä yms. Toki kulut nousee, mutta se on ihan hyvä olla muutenkin. Voi ostaa isommankin. Itsellä noita on useampi eri kokoisina. Tosi hyviä vekottimia ja niistä on moneen muuhunkin käyttöön.
Anker c300x 288wh
Anker c1000x
Tämmönenkin riittää joksikin aikaa

1754075584619.png
 
Jos kokisin akkukäytön kovin tärkeäksi, ostaisin jonkun powerbankin / powerstationin jossa on 12v ulostulo.

Kerran kylmennetty siedettävästi eristetty kompurakaappi ei todellakaan syö mitään 60w keskitehoja.
 
Tai jos se akkukäyttö on kovin tärkeätä, niin eikö silloin olisi vain helpointa hankkia se Makitan tai Frezzerin laukku? Helpompi kuljettaa kun akut kulkee siellä mukana, ja onnistuu latailukin monenlaisilla latureilla. Tietenkin jos on pakko saada viikko pitää kaappia akun varassa niin sitten tuo ei oikein toimi, mutta aika harvalla taitaa semmoisia tarpeita olla.
 
Tämmönenkin riittää joksikin aikaa

1754075584619.png
Vartiksi ? siis ihan vakavasti, paljonko tuosta saa wattitunteja 12v ulostulosta ja myydäänkö sitä tuolla virtasella vai missä, mitä maksaa.

Ladataanko auton 12v järjestelmästä ja antaako latauksen aikana ulos noista liittimistä, onko tuossa inputti puolella jännitevahti ?
 
Vartiksi ? siis ihan vakavasti, paljonko tuosta saa wattitunteja 12v ulostulosta ja myydäänkö sitä tuolla virtasella vai missä, mitä maksaa.

Ladataanko auton 12v järjestelmästä ja antaako latauksen aikana ulos noista liittimistä, onko tuossa inputti puolella jännitevahti ?

En mä tiedä, tuo oli esimerkki vaan, korvaajaksi sille Makitan 18V/4AH akulle.
 
Vähän offtopiccia mutta kai noihin hotellihuoneisiin nyt sähköä tulee jatkuvasti, onhan niissä minibaarit omastakin takaa?
Osassa huoneita sähköt on sen ovikortti kytkimen takana, jatkuvassa sähkössä olevat laitteet ei ole yöpyjän käyttöön.
Minibaari on osassa huoneita, osassa voi olla asukkaan omia juttuja varten, osassa yksinomaan hotellin myyntivarten. johon ei välttämättä paljoa omia mahdu. siihen väliin sitten ne missä voi heittää hotellin kamat väliaikaisesti pois ja laittaa omiatillla ja hotellin kamat takaisin ennen lakustuta/täydennystä, ilman laskutus pelkoa.

En mä tiedä, tuo oli esimerkki vaan, korvaajaksi sille Makitan 18V/4AH akulle.
Okei, Googletin, ehkä vastaavan löysin, 86 kiinan wattituntia, mikä sitten todellinen. muihin kysymyksiini siinä ilmoituksessa ei ollut lupauksia.

Aloituksen kaapin virrankulutuksesta vähän ristiriitaista tietoa.

Aiempi postatuissa brändi tuotteissa pienemmän mainos lupaus lähemmäs 300wh.. sen riittää joksikin aikaa, ja aika pitkäksi aikaa jos ilmoituksen vehje nyt edes puoleen kerrotusta nuukailisi.

Alla linkki ko postaukseen,

Ostakaa pieni varavirtavoimala esim. Anker c300. Sillä tupakansytytinliitännällä käyttää kaappia monta tuntia autossa, veneessä yms. Toki kulut nousee, mutta se on ihan hyvä olla muutenkin. Voi ostaa isommankin. Itsellä noita on useampi eri kokoisina. Tosi hyviä vekottimia ja niistä on moneen muuhunkin käyttöön.
Anker c300x 288wh
Anker c1000x


*******************************************
En halua kitistä, vaan ihan sitä että jos nyt on parisatkua kourassa ja mittii mihin ne laittaa, niin jos käyttö on muutakin kuin auton takapenkillä matkan ajan, eli jos sitä akkukäyttö , niin energia tehokkuudesta kannattaa maksaa, 50€ siis säästyy suoraan noiden vara-akkujen hinnassa. Toinen sitten se millaiset vara-akut. Jos Makita akkuja ja latureita on, niin siitä tuesta ehkä kannattaa maksaa. Jos kylmälaukku mokkitalkoisiin, niin joutuu toki ostaan ylimääräisen makita akkusetin. :-)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 373
Viestejä
4 868 253
Jäsenet
78 577
Uusin jäsen
JuhoLindfors

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom