Markkinoiden hiljaisin kotelo?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tipu
  • Aloitettu Aloitettu
Tuonne vaan viestiä Cubeor – Wooden PC cases and tailored manufacturing services (firma pitää majaansa ilomantsissa) Josko tällä kertaa uskoisivat että joku muu saattaa tietää tietokonekoteloista heitä enemmän (en ole nähny noitten koteloita myynnissä missään paitsi jimmsillä 8v sitten, eikä ne sielläkään tainneet kaupaksi mennä)
Corsair teki nyt tietääkseni ensimmäisen version kolmikammioisesta kotelosta, mutta ei ihan sillä toteutuksella mitä itse ajattelisin optimikuvioksi.


muoks: jos olisi tarkoitus ajella vesillä niin näytönohjaimen lämmöt putkittaisin tuohon erilliseen kammioon. Prosua voisi jäähdytellä sitten tuossa pääasiallisessa kammiossa miten lystää.
 
Corsair teki nyt tietääkseni ensimmäisen version kolmikammioisesta kotelosta, mutta ei ihan sillä toteutuksella mitä itse ajattelisin optimikuvioksi.

Joku saisi tehdä kolmikammioisen mutta isolle määrälle kiintolevyjä siten että ne saadaan sinne takakammioon suhisemaan pois korvan juuresta ja pois GPU ilmavirran tieltä. Sellainen mahdollistaisi myös HDD osion vaimentamisen erikseen
 
Joku saisi tehdä kolmikammioisen mutta isolle määrälle kiintolevyjä siten että ne saadaan sinne takakammioon suhisemaan pois korvan juuresta ja pois GPU ilmavirran tieltä. Sellainen mahdollistaisi myös HDD osion vaimentamisen erikseen

En tiedä yhtään kuinka yleinen usecase tuo on nykyään, mutta serverikoteloita ja muita monstereita kannattanee vilkaista.

Mitenhän sen yhden modulaarisen kotelorungon kanssa kävi? Jäiköhän se aivan haaveeksi vai onko vaan rajatun markkinan tuote? Siitä saattaisi saada projektille rungon.

Nyt muistin jopa nimenkin: InWin Modfree.
 
En tiedä yhtään kuinka yleinen usecase tuo on nykyään, mutta serverikoteloita ja muita monstereita kannattanee vilkaista.
Tällä hetkellä on Enthoo Pro 2 Server. Erinomainen kotelo, ainoa miinus tuo että hdd:t on tuossa edessä, hieman haittaa ilmavirtaa eikä ole mitään vaimennusta. Ei viitsi asentaa 7200 RPM lättyjä, muuten kyllä. Tietenkin monikammioinen koppa on sitten leveämpi ja se olisi myös miinus, tämä Enthoo kasvaa lähinnä pystysuunnassa normaaliin koteloon verrattuna.
Mitenhän sen yhden modulaarisen kotelorungon kanssa kävi? Jäiköhän se aivan haaveeksi vai onko vaan rajatun markkinan tuote? Siitä saattaisi saada projektille rungon.

Nyt muistin jopa nimenkin: InWin Modfree.
InWin oli kyllä päässyt unohtumaan. Niillä on aina vähän omaperäisiä ratkaisuja...

Modfree nimikkeellä en löytänyt hinta.fi:stä mitään mutta In Win valikoimaa selaamalla löytyi, esim base edition: In Win Base Edition, 217€ | Hinta.fi

No, mutta ironisesti tuo modfree vaatisi omaan käyttöön raskasta modaamista. HDD paikkoja 1 kpl :D
 
Tällä hetkellä on Enthoo Pro 2 Server. Erinomainen kotelo, ainoa miinus tuo että hdd:t on tuossa edessä, hieman haittaa ilmavirtaa eikä ole mitään vaimennusta. Ei viitsi asentaa 7200 RPM lättyjä, muuten kyllä. Tietenkin monikammioinen koppa on sitten leveämpi ja se olisi myös miinus, tämä Enthoo kasvaa lähinnä pystysuunnassa normaaliin koteloon verrattuna.

InWin oli kyllä päässyt unohtumaan. Niillä on aina vähän omaperäisiä ratkaisuja...

Modfree nimikkeellä en löytänyt hinta.fi:stä mitään mutta In Win valikoimaa selaamalla löytyi, esim base edition: In Win Base Edition, 217€ | Hinta.fi

No, mutta ironisesti tuo modfree vaatisi omaan käyttöön raskasta modaamista. HDD paikkoja 1 kpl :D
Siis modfreessä ajatuksenahan käsittääkseni ainakin alunperin oli ns. loputtomiin modulaarinen kotelo, niin että kiinnityspisteet rungon kehikossa olisi modfree-sarjan läpi standardit, eli että koteloon voisi liittää vaikkapa näitä:



Näköjään ovat päättäneet muutenkin pistää tuon modfree sarjan omaan verkkokauppaansa:

 
Voi olla että on off-topic, mutta hsalosen ylläolevan viestin pohjalta jäin miettimään tätä PC-komponenttien lämmöntuottoa ja koteloiden riittämättömyyttä. Alan olla vahvasti sitä mieltä että joku valmistaja saisi suunnitella kotelon jossa olisi näytönohjaimelle ihan oma kammionsa missä olisi merkittävin kyvykkyys hoitaa isot lämpökuormat ulos ja tässä olisi tietysti oma ilman sisäänottokin sekä tietty pcie-riser. Veikkaisin, että valtaosa PC-harrastajista ei myöskään ota 200+ watin prosessoria joten prosun suhteen pärjäisi suhteellisesti pienemmällä ilmanvaihdolla; ns. "140mm putki". Massamuistit, emo + vrm ja muistit tarvitsee toki jonkun verran jäähdytystä, mutta siihen luulisi riittävän jonkinlainen "smokestack" konfiguraatio, tai sitten ihan kohdennetusti pari-kolme tuuletinta puhaltamaan emoon kotelon kyljestä tms.
Jahas, Phanteks näyttäisi olevan eka tämän kanssa. Iteraatioita varmaankin alkaa tulla jos tuo toimii ja myy. Computexistä juttuja odotellessa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/shorts/j0oqNraRd2o
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 790
Viestejä
5 233 150
Jäsenet
83 389
Uusin jäsen
lime3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom