Manga

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Täällä on varmaan porukkaa jotka lukee myös mangaa. Oisko suositella sarjaa joka ois tehty kokonaan, että sitä vois lukea silloin ku tahtoo, eikä tarvi odottaa kuukautta seuraavaa jaksoa.


Makumieltymyksistä sen verran, että Vagabond (Miyamoto Musashin tarina) on ehkä paras mitä olen lukenut. Piirrosjälki erittäin hienoa, hahmot parasta mitä olen nähnyt ja taistelut & pään sisäiset keskustelut kiinnostavia. Aikuiseen makuun tehty, eikä edes haitannut että sen teko jostain käsittämättömästä syystä jätettiin kesken.

Toinen erityistapaus oli Korealainen Manhwa Dangu, julkaistu lännessä nimellä Shaman Warrior. Ei lähelläkään Vagabondia, toimintakohtauksista en jostain syystä pitänyt, ne taisivat olla aina vähän liian sekavia, vähän niinkuin joissain elokuvissa että mistään ei oikein saa selvää. Sisältää kumminki hienoimman kohtauksen mitä olen elokuvissa tai missään nähnyt, vetelee vertoja Tarantinolle ja kellä vain! :D Loppua kohti menee pelkäksi toiminnaksi ja sivut tulee "luettua" parissa sekunnissa. Jos kellään ei ole suositella luen varmaan uudestaan sinne huippukohtaan asti, saa nähdä onko aika kullannut muistot.

Ainoa manga mitä luen tällä hetkellä (kerran vuodessa:D) on viikinki aiheinen Vinland Saga. Perustuu tositapahtumiin ja tästä on tehty myös anime.


Luettuina ja katsottuna on tietysti perus Naruto, Bleach, Death Note, Gantz, jne. Mutta onko viimeisten 15 vuoden aikana tullut jotain hienoa?
 

Jke

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
50
Laitetaas listaa sarjoista. Osa valmiita ja osa kesken. Enimmäkseen kamppailulajeja, miekkafantasiaa ja väkivaltaa yleisesti.

Lista yleisesti, ei niinkään kokonaan aloittajalle. Kaikkia pääsee lukemaan googlettamalla. Löytyy useita sivuja mistä valita. Jokaisessa omat mainoksensa ja kummallisuudet.
Lisäsin oman arvioni * muodossa. Arvoasteikko 0-5.

Berserk 5*

Claymore 3.5*

Goblin Slayer 4*

Goblin Slayer: Side Story Year One 4*

Skeleton Soldier Couldn't Protect the Dungeon 3.5*

Hajime No Ippo 5*

Tough 4*
Tämä pitää sisällään useita sarjoja, jotka jatkoa toisilleen.

History's Strongest Disciple Kenichi 3.5*

Grappler Baki 4*
Pitää sisällään useita sarjoja, jotka ovat jatkumoa toisilleen. Linkistä reading orderia

Kengan Ashura 3.5*
Kengan Omega 3.5* Tämä on jatkoa tuolle Ashuralle

Shamo 4.5*

Garouden 3.5*

Peerless Dad 3.5*

Ranker Who Lives A Second Time 3.5*

Overgeared 3.5*

The Live 3*

Tower of God 3*

The God of High School 3*

Tales of Demons and Gods 4*

The Gamer 3*

Re:Monster 3*
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
698
Lista yleisesti, ei niinkään kokonaan aloittajalle. Kaikkia pääsee lukemaan googlettamalla. Löytyy useita sivuja mistä valita. Jokaisessa omat mainoksensa ja kummallisuudet.
Onko heittää vinkkiä mistä saisi luettua alita battle angel - mars chronicle 5 albumin.
Nyt kun saagan viimeinen albumi julkaistiin heinäkuussa niin päätin viimeinkin ostaa kaikki, mutta adlibriksella oli just tuo vitonen tilapäisesti loppu.
Amazonista saisi ilmeisesti ostettua kindle version, mutta mulla ei ole mitään tietoa missä formaatissa tuollaiset on ja voiko niitä lukea vaikka pc:lla.
Jonkun epämääräisen sivuston kyllä löysin jossa piti tehdä just joku kuus eri asiaa jotta pääsee lukemaan ja tuollaiseen on luotettavuus aika vähissä.
 

Jke

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
50
Onko heittää vinkkiä mistä saisi luettua alita battle angel - mars chronicle 5 albumin.
Nyt kun saagan viimeinen albumi julkaistiin heinäkuussa niin päätin viimeinkin ostaa kaikki, mutta adlibriksella oli just tuo vitonen tilapäisesti loppu.
Amazonista saisi ilmeisesti ostettua kindle version, mutta mulla ei ole mitään tietoa missä formaatissa tuollaiset on ja voiko niitä lukea vaikka pc:lla.
Jonkun epämääräisen sivuston kyllä löysin jossa piti tehdä just joku kuus eri asiaa jotta pääsee lukemaan ja tuollaiseen on luotettavuus aika vähissä.
En tarkoituksella laittanut suoraa linkkiä millekkään sivulle, kun ei tiedä miten noihin suhtaudutaan. Melkoisen harmaata aluettahan tämä on.
Googlaamalla read alita battle angel - mars chronicle näytti tulevan kaikki julkaistut chapterit. En itse ole Alitaa lukenut kuin ihan alusta vuosia sitten niin en tiedä missä vaiheessa tuo 5 sitten menee.
Kolme ensimmäistä linkkiä näytti toimivan nätisti AdBlockin kanssa eikä vaatinut kummempia temppuja.
Noita voi lukea pc:llä ihan selaimella.
Jos haluaa kikkailla niin osalle sivustoista löytyy myös ihmisten tekemiä downloadereita millä saa ladattua koko sarjan itselleen. Tästä on aikaa kun itse olen tuollaista downloaderia käyttänyt niin ei tietoa miten nuo toimivat nykyään. Osa sivustoista myös estänyt nämä, koska bisnestähän nämä monelle sivuille ovat. Saavat mainosklikkejä jokaisesta sivulatauksesta
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Semmosta varmaan tulee itse luettua kun initial d. Sem verran vähän mangaa tullut luettua etten muistanut että pitää oikeelta vasemmalle lukea.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
698
Ratkaisin tuon alita ongelmani ostamalla puuttuvan albumin bookwalkerista.
Se typeryys tuolla on, että ainoastaan kännykällä ja tabletilla voi ladata nuo offline lukemista varten, mutta tietokoneella täytyy lukea netin kautta.
Ratkaisin tuon kuitenkin ottamalla screenshotin joka aukeamasta joten nyt se on ihan omassa tallessa.
Siitä hyvä saitti tuo on, että ainakin alitan kohdalla sai ostamatta lukea useamman sivun joten tuolta voi löytää uutta kiinnostavaa luettavaa.
Maksu hoitui paypalin kautta ja sen jälkeen ostos löytyy oman tilin ostoksista.

Se oli kyllä pettymys, että eihän tuo mars chronicle sarja vielä valmis ollutkaan vaikka ainakin viimeisen vuoden ajan kun tuota olen googlettanut niin albumeita oli vain kahdeksan, mutta niiden julkaisu tahti on vaan hidas joten taitaa mennä useampi vuosi kunnes se on valmis.
Muuten se oli kyllä paljon kiinnostavampi mitä last order vaikka 95% ajasta keskityttiin Alitan lapsuuteen.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
53
Makumieltymyksistä sen verran, että Vagabond (Miyamoto Musashin tarina) on ehkä paras mitä olen lukenut. Piirrosjälki erittäin hienoa, hahmot parasta mitä olen nähnyt ja taistelut & pään sisäiset keskustelut kiinnostavia. Aikuiseen makuun tehty, eikä edes haitannut että sen teko jostain käsittämättömästä syystä jätettiin kesken.
Mulla myös Vagabond yks lemppareista, vaikka en oo edes lukenut siitä kun puolet :D Tää manga on vaan jostain syystä jääny mieleen vahvasti, vaikka paikoittain tuntuki tylsältä (mikä täysin sopii tähän tarinaan). Kojiro arcin jälkeen tuntu että pitää pitää hiemant aukoa tästä mangasta, eli vielä 2 viimestä lukematta mitkä varmaan joskus joulun alla otan projektiksi.

Vinland Saga on myös yks lemppareista minkä mainitsit. Loistavat artit ja characterit ja tarina otti mielenkiintosen käänteen ekan arcin jälkeen :) Mukavaa vaihtelua muihin mangoihin, kun yleensä väkivalta ja taistelut vaan kasvaa isommiksi ja rajummiksi tarinan edetessä.

Berserk on helposti all time lemppari, se on myös hyvästä syystä kaikilla sivuilla #1 rated :hammer: Revenge story mikä kirjoitettu niin hyvin että missään välissä ei tule tylsää ja panokset kokoajan kovenee. Guts vaikuttaa ekassa arcissa perus edgy main characterilta joka vaan tappaa tappamisen ilosta mutta backstoryn myötä tän toimintatapoja alkaa ymmärtää. Backstoryyn mentäessä tiedät jo valmiiksi kuka se pahis on mutta siinä silti vaan tippuu leuka kun se vihdoin kääntää takkinsa, vaikka sinänsä sen ei pitäisi yllättää :D 5/5 tarina, characterit, piirrokset ja taistelut. Miuralla on myös jokin uskomaton taito tuoda tunteet esiin piirroksissaan.

Tossa varmaan omat lemppari Seinen mangat, noi taitaa ollakki ne kaikistä yleisimmät tossa kategoriassa. Alotin vasta lukeen Kingdomia mikä vaikuttaa erittäin hyvältä mutta liian aikasta sanoa vielä mitään tästä :)
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Berserk on helposti all time lemppari, se on myös hyvästä syystä kaikilla sivuilla #1 rated :hammer: Revenge story mikä kirjoitettu niin hyvin että missään välissä ei tule tylsää ja panokset kokoajan kovenee. Guts vaikuttaa ekassa arcissa perus edgy main characterilta joka vaan tappaa tappamisen ilosta mutta backstoryn myötä tän toimintatapoja alkaa ymmärtää. Backstoryyn mentäessä tiedät jo valmiiksi kuka se pahis on mutta siinä silti vaan tippuu leuka kun se vihdoin kääntää takkinsa, vaikka sinänsä sen ei pitäisi yllättää :D 5/5 tarina, characterit, piirrokset ja taistelut. Miuralla on myös jokin uskomaton taito tuoda tunteet esiin piirroksissaan.
Mulla jäi Berserk kesken tylsän alun takia joskus vuonna 2006... Kuukausi sitten katsoin youtubesta 22 tunnin "pätkän" jossa käytiin läpi jopa 32 vuotta ilmestyneen Berserk-mangan tapahtumat... EPIC FAIL

Tyyppi mainitsee heti alussa, että alku on huono ja lukijat yleisesti suosittelevat aloittamaan sarjan lukemisen lapsuusajoista. Varoituksista huolimatta menin katsomaan youtube-videon ja totesin että oishan tämä pitäny itse lukea. Juonessa oli aivan uniikkeja juttuja ja muutenkin ymmärrän miksi tämä on keikkunut lukijoiden suosikkina. Witcher 3 oli myös lainannut tästä sarjasta juttuja.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
53
Auts, sähän oisit lukenu koko mangan tossa ajassa :D Oottele vuosi ja lue manga sitten ite ku detailit unohtunu

Tyyppi mainitsee heti alussa, että alku on huono ja lukijat yleisesti suosittelevat aloittamaan sarjan lukemisen lapsuusajoista.
Tästä monesti väitellään että kumpi ois parempi. Lapsuusarcci (Golden Age arc) sopii hyvin flashackiksi joka näytetään myöhemmin koska ekassa arcissa (Black Swordsman Arc) nähdään mihin Guts päätyy, niin sitte sitä backstory arccia lukiessa mietit kokoajan takaraivos et what's gonna happen. Toisaalta jos alottaa Golden Age arcista niin sitte plot twistit tulee paljo isompana yllätyksena :hmm: Jos pitäs lukee alusta tietämättä mitään niin varmaan alottasin just tosta Golden Age arcista, onhan se muutenkin paljo parempi ja koukuttavampi.

Eli jos jotain kiinnostaa lukee Berserk, niin alternative (ehkä parempi?) lukujärjestys olisi:
1. Golden Age Arc (Prologue 9 – Chapter 94)
2. Black Swordsman Arc (Prologue 1 – Prologue 8)
3. Loput chapterit normaalisti (Chapter 95→)

Witcher 3 oli myös lainannut tästä sarjasta juttuja.
Dark Soulssit ja Elder Ring myös täynnä Berserk referenssejä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 414
Viestejä
4 194 582
Jäsenet
70 728
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom