Maksukortit ja -välineet, joilla saa bonuksia, cashbackia tai muita etuja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja edup
  • Aloitettu Aloitettu
Joo OP:lla ainakin menee läpi.

Vielä kun alkaisi näkyä noita cashbäkejä. Ostoja oon kortilla tehnyt jo reilun 300e edestä sen jälkeen kun kortin laitoin toissapäivänä eikä vieläkään mitään. Saisi olla selkeä informointi jos tuossa on alkuun joku muutaman päivän härdelli alkuun. Maksut näkyvät kuitenkin selkeesti hyväksyttyinä.
 
Eihän siinä kun vaan katsoo firman osoitteen ihan Googlesta.

1000035719.jpg

Maksuhan menee todennäköisesti läpi vaikka pankille kertoisi vastaanottajan osoitteen olevan esimerkkikatu 123 mutta on ne toki parempi olla kohdillaan. Ainoat oikeasti pakolliset tiedot SEPA-maksuja varten ovat vastaanottajan nimi, IBAN-tilinumero ja BIC-koodi (joka kuitenkin usein automaattisesti täyttyvät IBANin kautta)
 
Viimeksi muokattu:
Eihän siinä kun vaan katsoo firman osoitteen ihan Googlesta.

1000035719.jpg

Maksuhan menee todennäköisesti läpi vaikka pankille kertoisi vastaanottajan osoitteen olevan esimerkkikatu 123 mutta on ne toki parempi olla kohdillaan.

Kokeilin alkuun samaa ja täyttelin OP:n kenttiin noita itävallan tietoja vaan jotain validointivirhettä se puski, joten heitin kuikkaan ja käytin vaan ns. perusmaksua, johon tarvi täyttää vain saajan nimi, tilinumero sekä viestikenttään Reference ID.
 
Kokeilin alkuun samaa ja täyttelin OP:n kenttiin noita itävallan tietoja vaan jotain validointivirhettä se puski, joten heitin kuikkaan ja käytin vaan ns. perusmaksua, johon tarvi täyttää vain saajan nimi, tilinumero sekä viestikenttään Reference ID.
Koko maksa ulkomaille kohta OP:lla aika harhaanjohtava kun ihan tavallinen tilisiirto pitää SEPA-alueella lähettää. Tuo maksa ulkomaille taitaa olla SWIFT maksuille.
 
Joo OP:lla ainakin menee läpi.

Vielä kun alkaisi näkyä noita cashbäkejä. Ostoja oon kortilla tehnyt jo reilun 300e edestä sen jälkeen kun kortin laitoin toissapäivänä eikä vieläkään mitään. Saisi olla selkeä informointi jos tuossa on alkuun joku muutaman päivän härdelli alkuun. Maksut näkyvät kuitenkin selkeesti hyväksyttyinä.

Ostoa seuraavan yön aikana katevaraus muuttuu vahvistetuksi maksuksi, jolloin cashback menee pending-tilaan, ja vapautuu käyttöön kolmen päivän jälkeen. Vähän piilossa, mutta tietokoneen selaimessa sivulla https://www.bybit.eu/en-EU/pay-rewards oikealla ylhäällä on katkoviivoin alleviivattu kohta Points, jonka päälle hiiren viemällä näkyy pending-tilassa olevat pisteet:

1778936963424.png


Transactions-listasta taas saa tarkistettua tietystä ostosta tulleen cashbackpisteiden määrän.
 
Onko Bybit nyt paras diili kun curve+morrow yhdistelmä sakkasi?
Siis Bybitin kotrti on kyl aika vakuuttava tlälä hetkellä, 2% cashback ilman mitään kikkailuja. Itellä kans curve+morrow toimi ennen ok mutta nyt tullu jotain ongelmia. Bybitissä vaan se et se on kryptopohjainen nin kurssivaihtelut vi syödä hyötyä. Mutta jos haluu vaan suroaa etua ilman että tarvii miettiä mitään kuukausimaksuja, niin aika hyvä diili kyl.
 
Siis Bybitin kotrti on kyl aika vakuuttava tlälä hetkellä, 2% cashback ilman mitään kikkailuja. Itellä kans curve+morrow toimi ennen ok mutta nyt tullu jotain ongelmia. Bybitissä vaan se et se on kryptopohjainen nin kurssivaihtelut vi syödä hyötyä. Mutta jos haluu vaan suroaa etua ilman että tarvii miettiä mitään kuukausimaksuja, niin aika hyvä diili kyl.
Tuosta syystä kannattaa (ekan kuukauden 10 % kampanjan jälkeen) käyttää kortin kanssa suoraan euroja, ja ottaa cashback USDC:n sijaan bonuspisteinä jotka saa muutettua suoraan euroiksi. Näin ei tapahdu kurssivaihtelua ollenkaan, toki cashbackia ei saa käteen ennen kuin sitä on kerännyt tarpeeksi verrattuna Morrowiin missä sai halutessaan vaikka päivittäin muuttaa pisteet euroiksi. Alla aiemmin tällä viikolla kirjoittamani ohjetta asiaan liittyen.


Antaisin cashbackin kertyä pisteinä (=auto cashback kortin asetuksissa pois päältä) ja lunastaisin 10 000 pisteellä korttisaldoa 25 € arvosta. Tuo 10 000 p on alennushinta jolla tuo 2 % cashback on käytännössä 2,5 %. Aina joskus tuo lunastusmahdollisuus häviää joksikin päiväksi kun on out of stock mutta on sitten aina ilmestynyt uudestaan saataville.

Yhtä hyvä on lunastaa pisteillä BTC:tä kun on alennushintainen (cashback 2,5 %), mutta BTC:n myynnistä pitää sitten ilmoittaa verottajalle, veroa ei mene jos vuoden aikana kryptojen, osakkeiden, rahastojen yms. myyntiä on alle 1000 € arvosta.

Jos laittaa auto cashbackin päälle niin pisteistä tulee pieni määrä kerrallaan USDC:tä, joka on stablecoin jonka myynnistä ei tarvitse ilmoittaa verottajalle (cashback 2 %).

edit. Lisätty cashbackprosentin tarkka määrä jokaiseen vaihtoehtoon.
 
Tuosta syystä kannattaa (ekan kuukauden 10 % kampanjan jälkeen) käyttää kortin kanssa suoraan euroja, ja ottaa cashback USDC:n sijaan bonuspisteinä jotka saa muutettua suoraan euroiksi. Näin ei tapahdu kurssivaihtelua ollenkaan, toki cashbackia ei saa käteen ennen kuin sitä on kerännyt tarpeeksi verrattuna Morrowiin missä sai halutessaan vaikka päivittäin muuttaa pisteet euroiksi. Alla aiemmin tällä viikolla kirjoittamani ohjetta asiaan liittyen.
Siis se kurssivahitelu on kyl ihan turha huoli jos vaa pitää eurot tilillä ja cashbackit pisteinä. Morrow oli kyl kätevä ku sai pienetki summat heti käyttöön, mut tää 2% on kyl vakaampi ku Morrown 1%.
 
Itsellä bybit kortti ainakin kun kävin ST1 tankkaamassa tänään niin ei mennyt läpi, muuten toiminut sen viikon mitä nyt kerennyt vinguttamaan. Onko muilla kokemuksia missä toimii ja missä ei? Esim kaupat ja tankkauspaikat lähinnä kiinnostelee.
 
Itsellä bybit kortti ainakin kun kävin ST1 tankkaamassa tänään niin ei mennyt läpi, muuten toiminut sen viikon mitä nyt kerennyt vinguttamaan. Onko muilla kokemuksia missä toimii ja missä ei? Esim kaupat ja tankkauspaikat lähinnä kiinnostelee.
Curven kautta?
 
Itsellä bybit kortti ainakin kun kävin ST1 tankkaamassa tänään niin ei mennyt läpi, muuten toiminut sen viikon mitä nyt kerennyt vinguttamaan. Onko muilla kokemuksia missä toimii ja missä ei? Esim kaupat ja tankkauspaikat lähinnä kiinnostelee.
ABC-mobiilissa bensa-automaatin maksu ei mennyt minullakaan suoraan läpi. Sain kuitenkin 10 % ensikuukauden cashbackin tuosta kun ABC-mobiilissa maksoin Curven kautta ensin toisella kortilla ja sitten Go Back in Timetin Bybitin kortille. Muuten ei ole tullut hylkyä missään.
 
Bybitin tilille oli tullut 25e edestä bitcoinia ja infona on "Airdrop - Spot". Liekö jotain palkintoa kun teki tilin ref-koodin kautta ja jotain...Voiko tuon nyt muuttaa euroiksi suoraan vai mikä on fiksuin toimenpide? Toivottavasti tuo ei nyt ainakaan käytä oletuksena tuota valuuttaa maksuun vaikka eurojakin löytyy.

Lähinnä ettei tarvi edes miettiä jotain veroaskarteluja jos käyttäjätilin varoihin ilmestyy muuta kuin euroja ja stablecoinia, kuten USDC.
 
Bybitin tilille oli tullut 25e edestä bitcoinia ja infona on "Airdrop - Spot". Liekö jotain palkintoa kun teki tilin ref-koodin kautta ja jotain...Voiko tuon nyt muuttaa euroiksi suoraan vai mikä on fiksuin toimenpide? Toivottavasti tuo ei nyt ainakaan käytä oletuksena tuota valuuttaa maksuun vaikka eurojakin löytyy.

Lähinnä ettei tarvi edes miettiä jotain veroaskarteluja jos käyttäjätilin varoihin ilmestyy muuta kuin euroja ja stablecoinia, kuten USDC.
Joo se on varmaan tullut siitä jos olet käyttänyt reffi linkkiä. Kortti käyttää oletuksena euroja, eli jos sillä saralla on katetta niin ei hätää.

Jos haluut päästää bitcoineista eroon, niin voit myydä ne.
 
Joo myyntihän se ois toki suora reitti. Tuo nyt on vaan se suora pingaus verottajan suuntaan. Toki muuntaminen euroiksi ei varmaan ole sen parempi (?).

Toivoin, että tuolla kortilla ei tarvisi noihin kryptoihin koskea jos ei halua kun en jaksa ähertää noiden kanssa ihan yhtään mitään veroilmoituksia myynneistä. Täälläkin esitettyjen vinkkien mukaan tällaiset palkkiot tulee euroina vaan paskat näytä tulevan. Ehkä noita kaikkia "käytä mun ref-koodia niin saat tän ja tän verran palkintoja EUROINA" ei kannata uskoa. Tai sitten jostain ois pitänyt määrittää, että nuo haluaa euroina eikä bitcoinina vaan en ainakaan törmännyt tällaiseen.

Tokihan tuon vois vaan antaa olla vaan on se toisaalta 20 euron vastine rahulia.
 
Viimeksi muokattu:
Joo myyntihän se ois toki suora reitti. Tuo nyt on vaan se suora pingaus verottajan suuntaan. Toki muuntaminen euroiksi ei varmaan ole sen parempi (?).

Sama lopputulos riippumatta toteutuksesta. Verot pitää maksaa aina.

Se on verotettavaa ansio/pääomatuloa saantihetken euro-arvon mukaisesti ja mahdollisesta arvonnoususta pitää maksaa veroa luovutusvoiton puitteissa.

Mutta eikös tuo sama koske myös ihan euromääräisinä saatuja referenssi tuloja. Tietysti huomioiden verottajan 1000€ vuosikohtaisen kokonaisrajan.
 
Sama lopputulos riippumatta toteutuksesta. Verot pitää maksaa aina.

Se on verotettavaa pääomatuloa saantihetken euro-arvon mukaisesti ja mahdollisesta arvonnoususta pitää maksaa veroa luovutusvoiton puitteissa.

Mutta eikös tuo sama koske myös ihan euromääräisinä saatuja referenssi tuloja. Tietysti huomioiden verottajan 1000€ vuosikohtaisen kokonaisrajan.

Juuri näin. Kaikki tulo ja palkkiot ovat lähtökohtaisesti veronalaista, ja samanmääräinen verotettava tulo olisi jos palkkio olisi ihan euroinakin.

Luovutusvoitosta veroa lankeaa vain jos on vuoden aikana yhteensä myynyt kryptoja/osakkeita/rahastoja yms. yli tuhannella eurolla. Kryptojen (muiden kuin stablecoinien), rahastojen ja osakkeiden myynnistä pitää käsittääkseni kuitenkin ilmoittaa vaikka myyntiä olisi vuoden aikana alle tuon 1000 euron rajan.

Cashbackia ei taas lasketa verotettavaksi ansio- tai pääomatuloksi, ellei cashbackin saamiseen ole edellytyksenä käyttää tai säilyttää kryptovaluuttaa (muuta kuin stablecoineja). Bybitissä ei edellytetä.

edit. lisätty yksi sana.
 
Viimeksi muokattu:
Joo myyntihän se ois toki suora reitti. Tuo nyt on vaan se suora pingaus verottajan suuntaan. Toki muuntaminen euroiksi ei varmaan ole sen parempi (?).

Toivoin, että tuolla kortilla ei tarvisi noihin kryptoihin koskea jos ei halua kun en jaksa ähertää noiden kanssa ihan yhtään mitään veroilmoituksia myynneistä. Täälläkin esitettyjen vinkkien mukaan tällaiset palkkiot tulee euroina vaan paskat näytä tulevan. Ehkä noita kaikkia "käytä mun ref-koodia niin saat tän ja tän verran palkintoja EUROINA" ei kannata uskoa. Tai sitten jostain ois pitänyt määrittää, että nuo haluaa euroina eikä bitcoinina vaan en ainakaan törmännyt tällaiseen.

Tokihan tuon vois vaan antaa olla vaan on se toisaalta 20 euron vastine rahulia.

Muuntaminen on käsittääkseni sama asia kuin myyminen. En ole tuohon sen tarkemmin tutustunut bybitillä, mutta veikkaan että muuntaminen on myymistä isommilla kuluilla.

Eihän näissä kortti-ketjuissa muuta tehdäkkään, kun piilomainostetaan omaa refeä. Ikävää jos sinulle joku on tyrkännyt refen antaen ymmärtää, että tuosta saa euroja, mutta muistakaa ehdottomasti ITSE tarkastaa ohjeet ja ehdot. Varsinkin kun näiden kryptokorttien kanssa pelataan.
 
Muuntaminen on käsittääkseni sama asia kuin myyminen. En ole tuohon sen tarkemmin tutustunut bybitillä, mutta veikkaan että muuntaminen on myymistä isommilla kuluilla.

Eihän näissä kortti-ketjuissa muuta tehdäkkään, kun piilomainostetaan omaa refeä. Ikävää jos sinulle joku on tyrkännyt refen antaen ymmärtää, että tuosta saa euroja, mutta muistakaa ehdottomasti ITSE tarkastaa ohjeet ja ehdot. Varsinkin kun näiden kryptokorttien kanssa pelataan.

Toki ja suht pientähän tämä nyt oli kuitenkin. Olisin kortin jokatapauksessa ottanut jonkun kysymyksiini avuliaasti vastaavan henkilön tarjoamana, joten ei homma olisi tuohon kaatunut. Oli siis ns. kirsikka kakun päälle. Mutta samaa mieltä, että suuremman skaalan ohjeet, vaatimukset ja seuraukset on tärkeää ottaa selville ennen näihin mukaan hyppäämistä. Natsaa aika pirun hyvin se ilmainen-lounas sanonta näissäkin. Ei nuo lafkat kauan pystyssä pysy vaan ojentamalla ilmaista rahaa uusille käyttäjille ilman vastinetta tai jos sitä tekevät niin taustoissa tapahtuu jotain jännää tai sitten käyttäjien jalkojen alta ollaan kohtapuoliin vetämässä mattoa.
 
Jos tässä ketjussa ei vielä ollu mainittu niin mainittakoon, että Amexilla on 2.6. asti kamppis mistä saa liittymisestä normaalin 100000 pisteen sijaan 150000 pistettä.
Sen voit myös itse tarkastaa lukemalla viestejä taaksepäin, niin muiden ei tarvitse lueskella näitä refe mainoksia :cool:
 
Bybitistä jälleen kyssäriä. Mistä näen, että pelaako tuo 10% kamppis mun maksuista? Tai miten se yleensäkin realisoituu cashbackinä?

Oon nyt maksellut Bybitin kortilla Curven kautta 300 euron edestä vajaan viikon aikana, joten pisteitä on ekoista maksuista alkanut jo tippua. Oon laittanut Automaattisen käteispalautuksen pois päältä, joten maksuista alkaa tippua noita pisteitä. Mietin vain kun noita on tippunut yhteensä tällä hetkellä noin 1300 ja jonossa on noin 7500. Sovellus näyttää, että tuo 1300 pistettä on yhtä kuin 2,8 euroa.

Rewards marketista ostettuna 25 euron card bonus maksaa tällä hetkell 10 000 pistettä.

Miten tää ei nyt tunnu jotenkin 10% verran tulevalta cashbäkin suuruudelta? Mitä en nyt hoksaa tai mitä teen väärin?
 
Bybitistä jälleen kyssäriä. Mistä näen, että pelaako tuo 10% kamppis mun maksuista? Tai miten se yleensäkin realisoituu cashbackinä?

Oon nyt maksellut Bybitin kortilla Curven kautta 300 euron edestä vajaan viikon aikana, joten pisteitä on ekoista maksuista alkanut jo tippua. Oon laittanut Automaattisen käteispalautuksen pois päältä, joten maksuista alkaa tippua noita pisteitä. Mietin vain kun noita on tippunut yhteensä tällä hetkellä noin 1300 ja jonossa on noin 7500. Sovellus näyttää, että tuo 1300 pistettä on yhtä kuin 2,8 euroa.

Rewards marketista ostettuna 25 euron card bonus maksaa tällä hetkell 10 000 pistettä.

Miten tää ei nyt tunnu jotenkin 10% verran tulevalta cashbäkin suuruudelta? Mitä en nyt hoksaa tai mitä teen väärin?
Se 10% oli hyvin rajallisista paikoista. Onko sun kulutuksesi niistä? Ks. alta.

The 10% cashback applies to both fiat and crypto-funded purchases made with merchants in the following eligible Merchant Category Codes (MCCs):
Transport: 4111, 4121, 4789, 5541, 5542
Fashion: 5311, 5611, 5621, 5631, 5651, 5655, 5661, 5691, 5699, 5948
Restaurants: 5499, 5811, 5812, 5814
Beauty & Wellness: 5912, 5977, 7230, 7231, 7297, 7298
Travel (General): 4411, 4511, 4582, 5309, 7011

Airlines: Emirates Air (3005, 3026), British Airways (3006), Japan Airlines (3007), Air France (3008), Lufthansa (3010), KLM Royal Dutch Airlines (3012), Qantas Airways (3015), Swiss International Air Lines (3016)*, Etihad Airways (3034), Turkish Airlines (3047), Austrian Airlines (3051), Singapore Airlines (3075), Thai Airways (3077), Korean Air (3082), EVA Air (3084), Asiana Airlines (3098), Cathay Pacific (3099), Malaysia Airlines (3100), Qatar Airways (3136), All Nippon Airways (3161).

Hotels: Best Western (3502), Hilton (3504), Marriott (3509), InterContinental (3512), Peninsula (3523), Four Seasons (3543), Shangri-La (3545), Mandarin Oriental (3577), Fairmont (3590), Hyatt (3640), Sofitel (3641), Radisson (3649), Loews (3654), Oberoi (3657), The Ritz-Carlton (3710), Wyndham (3722), Millennium (3741), St. Regis (3745).

Note: MCCs are assigned by the merchant's acquiring bank. The same brand may be categorized differently depending on the location.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Äääh no ei nyt helvetti...tuohan on aivan hanurista :D Ja kertoo myös selvästi miksi pisteitä ei oo tuossa määrin kertynyt. Kiitoksia selvennyksestä ja pitääpä jaksaa lueskella ehtoja tarkemmin. Sen verran tsekkasin, että toimiihan varmasti maksaessa myös euroilla myös eikä pelkästään kryptoilla.
 
Euroopassahan nämä jopa 2% fiat maksujen cashbackit ovat jo sellaisella tasolla, että mietyttää ovatko kestävällä pohjalla. Jos miettii puhtaalla matematiikalla, että rahoituslaitokset saavat 0,2%-0,3% jokaisen korttitapahtuman summasta itselleen ja kokonaissummasta maksetaan 2% pois cashbackina, niin turpaan tulee jokaisesta eurosta.
 
Euroopassahan nämä jopa 2% fiat maksujen cashbackit ovat jo sellaisella tasolla, että mietyttää ovatko kestävällä pohjalla. Jos miettii puhtaalla matematiikalla, että rahoituslaitokset saavat 0,2%-0,3% jokaisen korttitapahtuman summasta itselleen ja kokonaissummasta maksetaan 2% pois cashbackina, niin turpaan tulee jokaisesta eurosta.
Siksi olikin yllättävää, että Morrow maksoi pisteitään niinkin pitkään. Oli näppärää maksaa Curven kautta Morrowin kortilla, lunastaa 2 %:n bonus (koska Curven kautta tuo laskettiin verkko-ostoksi) ja sitten siirtää Curvella sama ostos toiselle Morrow-kortille ja nostaa sieltä vielä toiset 2 %. Morrowin bonussysteemihän oli niin tyhmä, että kun Curve hyvitti maksun alkuperäiselle kortille, bonuksia ei otettu takaisin, jos bonussaldo oli jo valmiiksi nollilla.
 
Euroopassahan nämä jopa 2% fiat maksujen cashbackit ovat jo sellaisella tasolla, että mietyttää ovatko kestävällä pohjalla. Jos miettii puhtaalla matematiikalla, että rahoituslaitokset saavat 0,2%-0,3% jokaisen korttitapahtuman summasta itselleen ja kokonaissummasta maksetaan 2% pois cashbackina, niin turpaan tulee jokaisesta eurosta.
Tämä pitäisi varmasti paikkaansa, jos näiden bisnesmalli pohjautuisi vain kortin käytöstä tuleviin tuloihin. Aika monet palvelut kuitenkin varaavat itselleen oikeuden luovuttaa sinuun liittyviä tietoja yhteistyötahoilleen (maksusta, tottakai). Eli jos tuosta puolesta on kiinnostunut, kannattaa aloittaa siitä että lukee käyttämiensä palveluiden käyttöehdot ja privacy policyt huolella, ja sitten laittaa vielä GDPR:stä muistuttelevan tietopyynnön aspaan missä kysyy mitä tietoja on tallennettu, mille osapuolille niitä on luovutettu ja mihin käyttöön.
 
Edelleenkin, lukekaa ne pikku präntitkin kun tulee näitä kamppiksia niin ei tule ylläreitä. Lisäksi tuosta bybitin 10% cashbackista on kyllä täälläkin mainittu useampaan kertaan, eli täältäkin voi saada saman tiedon :D
 
Edelleenkin, lukekaa ne pikku präntitkin kun tulee näitä kamppiksia niin ei tule ylläreitä. Lisäksi tuosta bybitin 10% cashbackista on kyllä täälläkin mainittu useampaan kertaan, eli täältäkin voi saada saman tiedon :D
Perhana ku sitä on niin puusilmä vaikka ketjua luin ennen kun täräytin kortin. :D
 
Euroopassahan nämä jopa 2% fiat maksujen cashbackit ovat jo sellaisella tasolla, että mietyttää ovatko kestävällä pohjalla. Jos miettii puhtaalla matematiikalla, että rahoituslaitokset saavat 0,2%-0,3% jokaisen korttitapahtuman summasta itselleen ja kokonaissummasta maksetaan 2% pois cashbackina, niin turpaan tulee jokaisesta eurosta.

Bybit vaikuttaa varanneen älyttömiä summia asiakashankintaan ja eri kampanjoihin, parin kuukauden sisällä on ollut tarjouksena esim. 30 € arvosta bitcoinia ihan vaan kun talletti rahaa uuden talletustavan Paypalin kautta, ja 50 € arvosta bitcoinia kun teki viikottaisen automaattisen ostosuunnitelman johonkin kryptoon kuukauden ajaksi (ostoista meni kyllä pieni kulu eli nettona oli about 40 € arvoinen palkkio), ja noista pitäisi ilmoittaa ja maksaa 30 % pääomaveroa. Bitcoinit on pystynyt heti myymään pois ja rahan käyttämään korttimaksuihin. Plus kutsupalkkiota bitcoinina/usdc:nä kutsutulle ja kutsujalle yhteensä noin 80 € arvosta + isonnettu cashback. Tarjouksien ehtoihin on aina merkattu palkkioihin varattu bitcoinien määrä, mikä on kyllä älytön arvo euroissa. Tarkoituksena varmasti saada aktiivikäyttäjiä kryptomarkkinan puolelle ja osa varmasti alkaakin, mutta varmasti joskus tulee palkkioiden määrät pienenemään tai loppumaan. Samoin kuin Morrowilla ja vaikka Plutuksella.
 
Onko niin, että bybitin cashback tulee tuolla automaatti asetuksella aina usdc palautuksena ja nehän taitaa olla veronalaista? Eli pitääkö tuo cashback automaatti asetus olla pois päältä, jotta saa pisteitä, jotka voi sitten vaihtaa euroiksi?
 
Onko niin, että bybitin cashback tulee tuolla automaatti asetuksella aina usdc palautuksena ja nehän taitaa olla veronalaista? Eli pitääkö tuo cashback automaatti asetus olla pois päältä, jotta saa pisteitä, jotka voi sitten vaihtaa euroiksi?
Oman valinnan mukaan USDC:nä tai bitcoinina. Cashback on veroton koska sen saaminen ei vaadi kryptojen stackaamista. Bitcoinin myynnistä pitää ilmoittaa verottajalle ja maksaa myyntivoittovero (hankintahinta 0 € eli kannattaa käyttää hankintameno-olettamaa), veroa ei kuitenkaan mene jos vuoden aikana kryptojen, osakkeiden, rahastojen yms. myyntiä on alle 1000 € arvosta.

USDC taas on stablecoin jota verottaja käsittelee kuin virallista valuuttaa eli ei mene veroja sen käytöstä/myynnistä/ostamisesta.

Lainaan tähän alle aiemman viestini järkevistä cashback-asetuksista Bybitissä:


Antaisin cashbackin kertyä pisteinä (=auto cashback kortin asetuksissa pois päältä) ja lunastaisin 10 000 pisteellä korttisaldoa 25 € arvosta. Tuo 10 000 p on alennushinta jolla tuo 2 % cashback on käytännössä 2,5 %. Aina joskus tuo lunastusmahdollisuus häviää joksikin päiväksi kun on out of stock mutta on sitten aina ilmestynyt uudestaan saataville.

Yhtä hyvä on lunastaa pisteillä BTC:tä kun on alennushintainen (cashback 2,5 %), mutta BTC:n myynnistä pitää sitten ilmoittaa verottajalle, veroa ei mene jos vuoden aikana kryptojen, osakkeiden, rahastojen yms. myyntiä on alle 1000 € arvosta.

Jos laittaa auto cashbackin päälle niin pisteistä tulee pieni määrä kerrallaan USDC:tä, joka on stablecoin jonka myynnistä ei tarvitse ilmoittaa verottajalle (cashback 2 %).
 
USDC taas on stablecoin jota verottaja käsittelee kuin virallista valuuttaa eli ei mene veroja sen käytöstä/myynnistä/ostamisesta.
Tai siis, ei mene jos sinä vuonna kun niitä myy, on valuuttakurssivoitot yhteensä alle 500e. Jos noita cashbackeja ei hilloa montaa vuotta, tuo raja tuskin ylittyy. Pitkään säilyttäessä toki niitä kertyy enempi ja valuuttakursseissakin voi olla enempi heiluntaa niin että joutuukin ilmoittelemaan.
 
Tai siis, ei mene jos sinä vuonna kun niitä myy, on valuuttakurssivoitot yhteensä alle 500e. Jos noita cashbackeja ei hilloa montaa vuotta, tuo raja tuskin ylittyy. Pitkään säilyttäessä toki niitä kertyy enempi ja valuuttakursseissakin voi olla enempi heiluntaa niin että joutuukin ilmoittelemaan.
Ihan oikein, mutta laskin aiemmin että teoreettisessakin tilanteessa pitäisi cashbackia saada 6500 euroa vuodessa (vieläpä tiettynä päivänä kun kurssi on pohjalla), ja myydä kaikki tiettynä päivänä kurssin huipulla jotta 500 valuuttakurssivoittoveron raja ylittyisi, eli en max 50 €/kk cashbackilla (=max 600 € vuodessa) miettisikään asiaa vaikka dollarin arvo kirjaimellisesti puolittuisi Trumpin politiikan takia:

USD-EUR valuuttakurssin viimeisen vuoden historiasta laskettuna, jos vuoden kurssin pohjalla olisi saanut 6500 euron arvosta dollareita tai USDC-kolikkoa, ja sitten kerralla vaihtanut euroiksi vuoden kurssin huipulla, olisi tullut tuon 500 euron arvosta valuuttakurssivoittoa. Ottaen huomioon että tuolla max 50 €/kk cashback tasolla Bybitistä voi maksimissaan saada vuoden aikana 600 euron edestä cashbackiä, niin ei tuosta tule verotettavaa valuuttakurssivoittoa yrittämälläkään, vaikka ottaisi cashbackin USDC:nä.
 
Onko tuo usdc stablecoin muka verovapaata käyttää? Verottajan sivuilla lukee näin "Cashback-hyvitys on kuitenkin verovapaa asiakashyvitys, jos hyvitys perustuu palvelujen ja tavaroiden ostamiseen maksukortilla, eikä maksukortin käyttäjältä vaadita kryptovarojen säilytystä tai lukitsemista cashback-hyvityksen saamiseksi. Jos verovelvollinen käyttää tai myy kryptovaroina saadun cashback-hyvityksen myöhemmin, kryptovarojen hankintahinta luovutusvoiton verotuksessa on 0 €. Verovelvollinen voi kuitenkin käyttää todellisen hankintamenon sijaan hankintameno-olettamaa."

Stablecoin on käsittääkseni kryptovaluutta?
 
Onko tuo usdc stablecoin muka verovapaata käyttää? Verottajan sivuilla lukee näin "Cashback-hyvitys on kuitenkin verovapaa asiakashyvitys, jos hyvitys perustuu palvelujen ja tavaroiden ostamiseen maksukortilla, eikä maksukortin käyttäjältä vaadita kryptovarojen säilytystä tai lukitsemista cashback-hyvityksen saamiseksi. Jos verovelvollinen käyttää tai myy kryptovaroina saadun cashback-hyvityksen myöhemmin, kryptovarojen hankintahinta luovutusvoiton verotuksessa on 0 €. Verovelvollinen voi kuitenkin käyttää todellisen hankintamenon sijaan hankintameno-olettamaa."

Stablecoin on käsittääkseni kryptovaluutta?


"Verohallinto pitää virallisena valuuttana kaikkia sellaisia kryptovaroja, joiden tarkoituksena on säilyttää vakaa arvo viittaamalla yhden virallisen valuutan arvoon ja jonka arvoa tuetaan vastaavalla määrällä virallista valuuttaa tai muilla vähäriskisillä, likvideillä rahoitusvälineillä. Verotuksessa näitä kryptovaroja ei pidetä kryptovaroina, vaan ne rinnastetaan viralliseen valuuttaan, jolloin niiden käyttö ja vaihto käsitellään samalla tavalla kuin virallisen valuutan käyttö."

Tämä täsmennys tullut viimeisimmässä kyseisen syventävän vero-ohjeen versiossa eli 18.12.2025.
 
Toi Bybit ei siis kuitenkaan maksa 2% kaikesta mitä käytät vaan siinä on joku kuukausiraja? Mutta ei se taida vaikuttaa melkein koskaan, esim jos käyttäisi korttia 600€ per kk niin ei tulis tuo raja vastaan.
Ja se on joku debit kortin tapanen mihin pitää ladata rahaa ennen ku sen voi käyttää? Ja jos näin on ni voiko tota mitenkään säätää viisaasti curven kautta tms ettei aina tarvii olla tarkastelemassa ja latailemassa rahaa (plus jos tää yritys menee konkkaan tän kortin kanssa niinku monet aikasemmat saman tapasten korttien jakelijat ettei rahat katoa jotka on ladannu siltä kuukaudelta sisään)?
 
Toi Bybit ei siis kuitenkaan maksa 2% kaikesta mitä käytät vaan siinä on joku kuukausiraja? Mutta ei se taida vaikuttaa melkein koskaan, esim jos käyttäisi korttia 600€ per kk niin ei tulis tuo raja vastaan.
Ja se on joku debit kortin tapanen mihin pitää ladata rahaa ennen ku sen voi käyttää? Ja jos näin on ni voiko tota mitenkään säätää viisaasti curven kautta tms ettei aina tarvii olla tarkastelemassa ja latailemassa rahaa (plus jos tää yritys menee konkkaan tän kortin kanssa niinku monet aikasemmat saman tapasten korttien jakelijat ettei rahat katoa jotka on ladannu siltä kuukaudelta sisään)?
Juuri noin. 600 €/kk käytöllä kuukausiraja saatavalle cashbackille on 50 €/kk. Tuohon rajaan lasketaan myös 100 % cashback, jonka saa maksamalla kortilla Spotifyn, Netflixin, Amazon Prime(tai Prime video) ja/tai ChatGPT:n. Ilman yhtään noista palveluista maksimicashback tulisi siis 2500 euron kuukausikulutuksella. Debit-kortti, eli Bybitin tilillä pitää olla rahaa mitä käyttää, raha siirtyy nettipankin pikasiirtona tai Paypalin kautta parissa sekuntissa. Sekä normaali 2 % että tuo 100 %, sekä myös ekan kuukauden 10 % cashbackit kaikki toimivat Curven Go Back in Time -toiminnon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos muuttaa pisteet BTC:ksi ja ei myy niitä niin ei varmaan tarvii ilmottaa verottajalle tai minnekkään siitä?
Onko tietoo paljonko BTC siirto maksaa tuolla jos siirtää johonkin omaan lompakkoon?
 
Ja jos muuttaa pisteet BTC:ksi ja ei myy niitä niin ei varmaan tarvii ilmottaa verottajalle tai minnekkään siitä?
Onko tietoo paljonko BTC siirto maksaa tuolla jos siirtää johonkin omaan lompakkoon?
En oo ihan varma niistä siirtokuluista, mut luulis et ne on aika minimaaliset. Ja joo, jos ei myy niin ei varmaan tarvi ilmottaa, mut toki se on aina vähän harmaa alue. Kannattaa varmaan kysyy jostain veroasiantuntijalta jos on isommat summat kyseessä.
 
Ja jos muuttaa pisteet BTC:ksi ja ei myy niitä niin ei varmaan tarvii ilmottaa verottajalle tai minnekkään siitä?
Onko tietoo paljonko BTC siirto maksaa tuolla jos siirtää johonkin omaan lompakkoon?
Jos saa verotonta cashbackia BTC:nä tai muuten vaan ostaa BTC:tä, ei ilmoitettavaa vielä käsittääkseni tapahdu, mutta BTC:n myynti, käyttäminen tai vaihtaminen laukaisee ilmoitusvelvollisuuden koska on voinut tehdä myyntivoittoa. Lähteeksi löysin ylen jutun jossa haastateltu Verohallinnon ylitarkastajaa, lainaus: "Verottajalle ei tarvitse kertoa kryptojen omistamisesta, mutta kryptojen myynnistä kertyneet tulot pitää kirjata veroilmoitukseen."

Selvitin ja kokeilin, niin BTC:n siirtäminen Bybitin ulkopuoliseen lompakkoon maksaa "fixed fee" verran riippumatta siirrettävästä määrästä, ja näyttää ainakin tällä hetkellä olevan 0,00011 BTC. Toiseen Bybitin-lompakkoon siirtäminen on ilmaista. Eri kryptoilla ja siirrossa käytettävillä networkeilla tuo fixed feen määrä vaihtelee.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä varoituksena muillekin uusille ja mahdollisille ByBit kortin käyttäjille, niin alle 1kk tilin avaamisesta yritin ensimmäisiä cashback bonareita lunastaa, niin 'Payment Failed' ja kun olin nyt supportiin yhteydessä, niin nopea auto-reply, että account on permabanned, ainakin points/rewards osalta. Ei mitään viestejä tai varoituksia aiemmin esim käytön yhteydessä.

Ja ei siis mitään hajua mistä syystä, eikä support ei suostu kertomaan ja "decision is final". Ainoa mikä tulee mieleen on Curven käyttö, mikä siis toiminut hyvin ja missään en ole kyllä nähnyt mainintaa, että Curven käyttö ei olisi sallittu ByBit kortilla, ja ei siis mitään GbiT kikkailuja yms. vaan ihan normikäyttöä.

Eli YMMV, mutta aika epäonninen oli tämä kokeilu ja en voi suositella ainakaan isompia summia tähän lafkaan laittaa + cashbackit voivat jäädä saamatta :smoke:

-----------------------------------

"We are responding to your inquiry regarding the inability to use your Bybit Card / Bybit Pay Points for Auto-Cashback or redemptions in the Rewards Market.

After a thorough review, we have determined that your account has violated the campaign's rules and regulations. As a result, your accumulated Bybit Card/Pay Points are restricted from use permanently. Please note this restriction applies only to Bybit Card/Pay Points and may not affect your eligibility for other Bybit events or rewards.

Bybit strictly prohibits any form of fraudulent behavior, including but not limited to order manipulation with ingenuine and abnormal purchases, multi-account participation, or any other actions not explicitly stated but deemed contrary to fair participation policies.

You may still access and use other Bybit Card/Pay services, including trading, deposits, and withdrawals. For more details, please consult our Rewards Terms and Conditions.
This decision is final, and we will not be able to accommodate any appeals related to this matter."
 
Ehkä varoituksena muillekin uusille ja mahdollisille ByBit kortin käyttäjille, niin alle 1kk tilin avaamisesta yritin ensimmäisiä cashback bonareita lunastaa, niin 'Payment Failed' ja kun olin nyt supportiin yhteydessä, niin nopea auto-reply, että account on permabanned, ainakin points/rewards osalta. Ei mitään viestejä tai varoituksia aiemmin esim käytön yhteydessä.

Ja ei siis mitään hajua mistä syystä, eikä support ei suostu kertomaan ja "decision is final". Ainoa mikä tulee mieleen on Curven käyttö, mikä siis toiminut hyvin ja missään en ole kyllä nähnyt mainintaa, että Curven käyttö ei olisi sallittu ByBit kortilla, ja ei siis mitään GbiT kikkailuja yms. vaan ihan normikäyttöä.

Eli YMMV, mutta aika epäonninen oli tämä kokeilu ja en voi suositella ainakaan isompia summia tähän lafkaan laittaa + cashbackit voivat jäädä saamatta :smoke:

-----------------------------------

"We are responding to your inquiry regarding the inability to use your Bybit Card / Bybit Pay Points for Auto-Cashback or redemptions in the Rewards Market.

After a thorough review, we have determined that your account has violated the campaign's rules and regulations. As a result, your accumulated Bybit Card/Pay Points are restricted from use permanently. Please note this restriction applies only to Bybit Card/Pay Points and may not affect your eligibility for other Bybit events or rewards.

Bybit strictly prohibits any form of fraudulent behavior, including but not limited to order manipulation with ingenuine and abnormal purchases, multi-account participation, or any other actions not explicitly stated but deemed contrary to fair participation policies.

You may still access and use other Bybit Card/Pay services, including trading, deposits, and withdrawals. For more details, please consult our Rewards Terms and Conditions.
This decision is final, and we will not be able to accommodate any appeals related to this matter."
Oho! Onpa jännää paskaa ainakin tuo supportin tyyli. Itsellä sama tilanne, Curven kautta höylännyt vaan ja parit isommat summat laittanut Back in time:lla kans Bybitin kortille. Saapa nähdä kuinka käy kun kohta on pisteet lunastaa ensimmäinen 25e setti. Jos tulee sama juttu niin loppuu kortin käyttö siihen.

Toivottavasti saat jotain kautta tarkempaa selitystä miksi tuo tapahtui. Kerrohan tännekin jos niin käy.
 
Oho! Onpa jännää paskaa ainakin tuo supportin tyyli. Itsellä sama tilanne, Curven kautta höylännyt vaan ja parit isommat summat laittanut Back in time:lla kans Bybitin kortille. Saapa nähdä kuinka käy kun kohta on pisteet lunastaa ensimmäinen 25e setti. Jos tulee sama juttu niin loppuu kortin käyttö siihen.

Toivottavasti saat jotain kautta tarkempaa selitystä miksi tuo tapahtui. Kerrohan tännekin jos niin käy.

Yritän vielä kysellä, mutta vaikuttaa, että asia on heidän puoleltaan jo loppuun käsitelty (tai ei siis käytännössä edes aloitettu, koska vaikuttaa tulevan aika suoraan vain auto-replyä).

20k pistettä jää siis limboon tai katoaa bittiavaruuteen, koska en tiedä miten noita muuten pystyy edes käyttämään, jos points/rewards marketplace on omalla accountilla banned permanently.

Mutta kannattaa tosiaan kokeilla jotain token tai reward lunastusta mahd. pian, koska itse tosiaan jäin liiankin pitkään vain ihmettelemään, kun 25e settiä ei pystynyt lunastamaan, yritin monta päivää äpillä ja desktopilla ja vasta sitten olin supportiin yhteydessä, mikä oli siis myös ihan tyhjä arpa, eli VMP :dead:
 
Yritän vielä kysellä, mutta vaikuttaa, että asia on heidän puoleltaan jo loppuun käsitelty (tai ei siis käytännössä edes aloitettu, koska vaikuttaa tulevan aika suoraan vain auto-replyä).

20k pistettä jää siis limboon tai katoaa bittiavaruuteen, koska en tiedä miten noita muuten pystyy edes käyttämään, jos points/rewards marketplace on omalla accountilla banned permanently.

Mutta kannattaa tosiaan kokeilla jotain token tai reward lunastusta mahd. pian, koska itse tosiaan jäin liiankin pitkään vain ihmettelemään, kun 25e settiä ei pystynyt lunastamaan, yritin monta päivää äpillä ja desktopilla ja vasta sitten olin supportiin yhteydessä, mikä oli siis myös ihan tyhjä arpa, eli VMP :dead:
Joskus näissä auttaa julkinen postaus tai yv jonnekin yhtiön somekanavalle (esim. Reddit/Twitter), jollain tapaus saatetaan eskaloida supportin ohi
 
Ehkä varoituksena muillekin uusille ja mahdollisille ByBit kortin käyttäjille, niin alle 1kk tilin avaamisesta yritin ensimmäisiä cashback bonareita lunastaa, niin 'Payment Failed' ja kun olin nyt supportiin yhteydessä, niin nopea auto-reply, että account on permabanned, ainakin points/rewards osalta. Ei mitään viestejä tai varoituksia aiemmin esim käytön yhteydessä.

Ja ei siis mitään hajua mistä syystä, eikä support ei suostu kertomaan ja "decision is final". Ainoa mikä tulee mieleen on Curven käyttö, mikä siis toiminut hyvin ja missään en ole kyllä nähnyt mainintaa, että Curven käyttö ei olisi sallittu ByBit kortilla, ja ei siis mitään GbiT kikkailuja yms. vaan ihan normikäyttöä.

Eli YMMV, mutta aika epäonninen oli tämä kokeilu ja en voi suositella ainakaan isompia summia tähän lafkaan laittaa + cashbackit voivat jäädä saamatta :smoke:

-----------------------------------

"We are responding to your inquiry regarding the inability to use your Bybit Card / Bybit Pay Points for Auto-Cashback or redemptions in the Rewards Market.

After a thorough review, we have determined that your account has violated the campaign's rules and regulations. As a result, your accumulated Bybit Card/Pay Points are restricted from use permanently. Please note this restriction applies only to Bybit Card/Pay Points and may not affect your eligibility for other Bybit events or rewards.

Bybit strictly prohibits any form of fraudulent behavior, including but not limited to order manipulation with ingenuine and abnormal purchases, multi-account participation, or any other actions not explicitly stated but deemed contrary to fair participation policies.

You may still access and use other Bybit Card/Pay services, including trading, deposits, and withdrawals. For more details, please consult our Rewards Terms and Conditions.
This decision is final, and we will not be able to accommodate any appeals related to this matter."
Aijai, ainakin Googlen antama tekoälyn yhteenveto kertoo että Bybit ei hyväksyisi esim Curven GBIT-hommelia cashback-asioissa :-E No, itsekin sitä oon nyt parina päivänä hyödyntänyt joten varmaan bännit napsahtaa tännekin jossain vaiheessa. Toki AI-yhteenveto on AI-yhteenveto, mutta ilmeisesti pitää paikkansa.
 
Eikös täällä joku kehuskellut että on jo pidemmän aikaa siirrellyt sopivat ostokset curven GBITillä bybitin kortille?

Joo, nuo 100% rebatet lasketaan kuukausittaiseen kattoon. Imho noissa 3500€ isommissa tasoissa ei ole kauheasti järkeä kun todellinen cashback-% jää aika matalaksi.

Itsellä ollut kortti syyskuusta asti käytössä, joka kuussa käyttöä siihen 500€ asti, ihan hyvin silti kertynyt (luvussa mukana parit referralit ja joku satunnainen kamppis). Maksullisen Curven kanssa aika riskitön kombo, kun voi kerran kuussa top-upata ja siirtää GBiT:illä sopivat ostokset kortille.

1778824147433.png
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 537
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom