Maks 2000e pelikone.

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
Pari vuotta hiljaiseloa viettäneenä olisi tarkoitus palata pelihommiin. Joten parasta hintalaatu-suhdetta etsitään. Muuta ei valmiina kuin näppis ja hiiri. Ei Windowsia tarvitse olla paketissa. Saako tuohon hintaan 2k setuppia 144hz, vai pitääkö mennä FullHD? Eniten juuri BF, Cod ym kiinnostaa.

Isot kiitokset jos joku vaivautuu vastaamaan.

E: näpertely ja kellotus onnistuu myös muistien osalta.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Tolle näytölle kannattaa kyllä katsella näytönohjaimeksi vähintään Radeon 5700XT / RTX 2070 Super -osastolta. Radeonilla on helpompi rakentaa tasapainoinen kone jossa riittää puhti myös hyötykäyttöön tarvittaessa. RTX:llä hinta pomppaa satasen korkeammaksi niin joutuu tinkimään jostain (prosessori, muistin määrä, kovalevytila tms.)
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
Kovalevystä voi kyllä tinkiä, kun tuossa saman 512, ja 1tb nvme joutilaana.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Itsekin olen mallaillut tuollaista ~1500 euron konetta viime aikoina ja ostoskori on näyttänyt suurin piirtein tämmöiseltä:

X570 emolevy, 200 euroa
Ryzen 3600, 200 euroa
Prossun jäähyyn 50 euroa
32 gigaa 3200MHz CL14-muistia 250 euroa
Radeon 5700XT 400 euroa
1TB suht nopea SSD 200 euroa
Kotelo ja 650w 80+ platinum virtalähde yhteensä 200 euroa

Eli jos sinulta kovalevy jo löytyy niin saat tuohon kyllä mahdutettua nvidian näyttiksenkin. 2080-tasolle ei ihan kyllä budjetti riitä ellei karsi ihan karvalakkiemoon ja prossuun ja puolita muistia.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
698
Itsekin olen mallaillut tuollaista ~1500 euron konetta viime aikoina ja ostoskori on näyttänyt suurin piirtein tämmöiseltä:

X570 emolevy, 200 euroa
Ryzen 3600, 200 euroa
Prossun jäähyyn 50 euroa
32 gigaa 3200MHz CL14-muistia 250 euroa
Radeon 5700XT 400 euroa
1TB suht nopea SSD 200 euroa
Kotelo ja 650w 80+ platinum virtalähde yhteensä 200 euroa

Eli jos sinulta kovalevy jo löytyy niin saat tuohon kyllä mahdutettua nvidian näyttiksenkin. 2080-tasolle ei ihan kyllä budjetti riitä ellei karsi ihan karvalakkiemoon ja prossuun ja puolita muistia.
Aika kalliit muisti tossa, 100€ halvemmalla saa 32 gigaa säästyneen 100 voi sitten laittaa Nvidian näyttikseen, säästyy samalla Radeonin ajuriongelmista.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Ryzenillä muisteissa pitää olla tiukat ajoitukset. Ainakin testien mukaan sillä saa hyvin eliminoitua pahimmat 1% low dippailut. Toki pelkkään pelikäyttöön jos kasaisi koneen Intelin 10400f:stä niin voisi säästää samalla muisteissakin.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
145
Syyskuussa tulee nvidialta ilmeisesti uudet mallit, kannattanee odotella ne?
Mitä ihmettä?

Vasta tuolla RTX 3000 ketjussa maalailtiin että voi mennä jopa 3kk tästä hetkestä että niitä kortteja saa.

Jos tuo sinun väite perustuu johonkin lähteeseen niin laitatko sen samalla kun vastaat.




Ja tosiaan Jimmsiltä saa 32GB RAM hintaan 129€, ei järkeä maksaa 100€ ylimääräistä.
 

ahi

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
61
Ei ole mitään lähdettä, suuntaan tai toiseen. Mille lähteelle tuo mainitsemasi 3kk perustui? Aivan ei millekään.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Mitä ihmettä?

Vasta tuolla RTX 3000 ketjussa maalailtiin että voi mennä jopa 3kk tästä hetkestä että niitä kortteja saa.

Jos tuo sinun väite perustuu johonkin lähteeseen niin laitatko sen samalla kun vastaat.




Ja tosiaan Jimmsiltä saa 32GB RAM hintaan 129€, ei järkeä maksaa 100€ ylimääräistä.
Käytin sanaa ilmeisesti, kuten huomaat. Lähde:
Eihän se mitään kerro mutta jos itse kasaisin 2k konetta niin odottaisin kyllä ton 18pv, tiedä mitä sen jälkeen on kaupoissa.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
145
Käytin sanaa ilmeisesti, kuten huomaat. Lähde:
Eihän se mitään kerro mutta jos itse kasaisin 2k konetta niin odottaisin kyllä ton 18pv, tiedä mitä sen jälkeen on kaupoissa.
Eikö näytönohjaimilla ole joka tapauksessa se 30/14 päivän palautusoikeus että vaikka nyt muutaman päivän päästä tilaisikin jotain niin sen voi palauttaa jos tuossa 18pv päästä tuleekin ne uudet?

Sekä uudet vain vähän aikaa käytetyt näytönohjaimet takuun kanssa näyttävät menevän todella hyvin kaupaksi hyvään hintaan, jos haluaa päivittää RTX 3000 myöhemmin. Saa korjata jos olen väärässä, vähän olen seuraillun käytettyjen näyttisten markkinoita kun itse mietin sellaisen ostoa ja nopeasti näyttää kauppa käyvän hyvään hintaan
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
772
Jos itse nyt tarvitsisi päivittää valinta olisi tässä:
Lenovo Legion T5 -pelipöytäkone
tässä Inteli, ei tarvitse amd tyytyä. ja avaimet käteen.
Geforce2070,Core i5-10400, 32 Gt, 1 Tt SSD

pyörittelin komponentteja ja en pääse samaa tulokseen spekseissä. kyllä valmiit paketit toimivat nimimerkillä omistan itse sellaisen.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Jos itse nyt tarvitsisi päivittää valinta olisi tässä:
Lenovo Legion T5 -pelipöytäkone
tässä Inteli, ei tarvitse amd tyytyä. ja avaimet käteen.
Geforce2070,Core i5-10400, 32 Gt, 1 Tt SSD

pyörittelin komponentteja ja en pääse samaa tulokseen spekseissä. kyllä valmiit paketit toimivat nimimerkillä omistan itse sellaisen.
Jopa jimmssimltä kun katsoo osia niin saa vajaa 400€ halvemmalla kuin tuo valmis paketti
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tässä jämpti kone. Mittailee itse jos haluaa kovempaa näyttistä tai suoritinta, ei sillä että mikään peli sellaisia vaatisi. Emolevyyn saa myöhemmin jyhkeääkin suoritinta jos tarve vaatii. En ostaisi uusien näyttisten lähestyessä RX 5700 XT:tä tehokkaampaa, se on muutenkin hyvin tehokas. Hinta on tarjouksesta kohdillaan, enkä millään jaksa uskoa että tulevat mallit tekisivät ostoksesta pettymyksen.

 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Tässä jämpti kone. Mittailee itse jos haluaa kovempaa näyttistä tai suoritinta, ei sillä että mikään peli sellaisia vaatisi. Emolevyyn saa myöhemmin jyhkeääkin suoritinta jos tarve vaatii. En ostaisi uusien näyttisten lähestyessä RX 5700 XT:tä tehokkaampaa, se on muutenkin hyvin tehokas. Hinta on tarjouksesta kohdillaan, enkä millään jaksa uskoa että tulevat mallit tekisivät ostoksesta pettymyksen.

Onko tuo kolinkin virtalähde niin paska että otit heti kaks? Ymmärrettävää kyllä.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 019
Mulla olis kauppapaikalla koko paketti näyttöineen Ja muine oheisineen, alle sun budjetin. Kone vasta pari kk vanha. Kannattaa tsekata..
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tosiaan hyviä nuo Kolinkin virtalähteet, ellei nyt kaikki, mutta ainakin Enclavet, jos jotain epäilyttää. Itse ostaisin jos tarve olisi. Merkki toki niin tuntematon vielä ettei fanipojat hyväksy, kun vielä päälle elämme äärimmäisen fanituksen aikakautta.
Kaksi tuli vahingossa koriin.

 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Tosiaan hyviä nuo Kolinkin virtalähteet, ellei nyt kaikki, mutta ainakin Enclavet, jos jotain epäilyttää. Itse ostaisin jos tarve olisi. Merkki toki niin tuntematon vielä ettei fanipojat hyväksy, kun vielä päälle elämme äärimmäisen fanituksen aikakautta.
Kaksi tuli vahingossa koriin.

Jos 80 Plus Gold virtalähteellä on vain 3 v takuu, niin se herättää epäilyjä.
Tästä seasonicia vastaava virtalähde 10 vuoden takuulla.

laittamalla alle puolet lisää rahaa virtalähteeseen saa yli 3 kertaa pidemmän takuun.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Noissa Kolinkeissa on liittimien muovin laatu todella vaihtelevaa, välillä on ihan haperoa paskaa joka murtuu heti ekan liittämisen jälkeen. Pari sata-liitintä ollut jo suoraan paketista rikki ja johdot on noissa todella ohuet.
En laittaisi rahojani tollaseen jos budjettina on parin tonnin kokoonpano.
Ehkä johonkin parin sadan käytettyyn settiin, ehkä. Jos silloinkaan. Ei tarvitse paljoa laittaa lisää virtalähteeseen niin saa sentään kunnollisen powerin.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Tosiaan hyviä nuo Kolinkin virtalähteet, ellei nyt kaikki, mutta ainakin Enclavet, jos jotain epäilyttää. Itse ostaisin jos tarve olisi. Merkki toki niin tuntematon vielä ettei fanipojat hyväksy, kun vielä päälle elämme äärimmäisen fanituksen aikakautta.
Kaksi tuli vahingossa koriin.

Kolinkin kopan omistavana en kyllä voi suositella kolinkia kenellekkään. Monesta ruuvinreiästä meni kierteet samantien, ja näyttiksen kiinnityslevy oli liian iso, ja näytönohjaimen liitin ei mahtunut painumaan pohjaan asti. Piti vääntää vinoon koko kiinnitys tsydeemi että sai näyttiksen kiinni. Laatu melkoisen heikkoa.
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
302
Tässä sulle erittäin hyvä paketti, muut saa arvostella mitä haluavat mutta tässä pitäisi olla kaikki kohdallaan.
Konepaketti.PNG
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
302
Itsellä on tuo kortti ja hiljainen + viileänä käyvä kortti, kellottuukin kohtuu hyvin. En näe syytä miksi lähteä vaihtamaan, kuitenkin ihan laadukas kortti. Itsellä ei ole ollut mitään moitittavaa tuon kortin toiminnassa, itseasiassa parempi kuin entinen asuksen strix-kortti jossa ei toiminut tuo 0db-moodi hyvin vaan tuulettimet lähti hetkeksi aina johonkin 600rpm ja takaisin sammuksiin.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Itsellä on tuo kortti ja hiljainen + viileänä käyvä kortti, kellottuukin kohtuu hyvin. En näe syytä miksi lähteä vaihtamaan, kuitenkin ihan laadukas kortti. Itsellä ei ole ollut mitään moitittavaa tuon kortin toiminnassa, itseasiassa parempi kuin entinen asuksen strix-kortti jossa ei toiminut tuo 0db-moodi hyvin vaan tuulettimet lähti hetkeksi aina johonkin 600rpm ja takaisin sammuksiin.
Itse näkisin varsin hyväksi syyksi hinnan, 100€ erotus on aika iso samasta kortista, varsinkaan kun ei puhuta mistääm halpiskorteista. Tuolla satasellahan vaihtaa 3600->3700x prossun jo.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Tuon Seasonic virtalähteen saatavuus tällä hetkellä ainakin suomesta heikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Näyttää pahasti siltä et tuo Phanteksin powerikin loppuu tukkureilta ihan pian.
Kasaajat joutuvat pian tyytymään vaihtoehtoihin 3,4, ja 5 mitä ne sitten ovatkin tai maksamaan liikaa.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Näyttää pahasti siltä et tuo Phanteksin powerikin loppuu tukkureilta ihan pian.
Kasaajat joutuvat pian tyytymään vaihtoehtoihin 3,4, ja 5 mitä ne sitten ovatkin tai maksamaan liikaa.
Nämä on kallimpia(osa voi olla jopa ylihintaisia), mutta tietääkseni laadukkaita ja takuutakin on 10 vuotta:


Minä ehkä ottaisin näistä kolmesta tämän:

Virtalähtessä ainakin riittäisi tehoa ja olisi hiljainen.

mutta joku muu kuin yllä oleva voi olla paras.

@E.T tules kertoman ja arvioimaan vaihtoehtoja kun Seasonic FOCUS Gold 650 W ja Phanteks 650W AMP ovat loppu.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789

Ei ole tämäkään hassumpi vaihtoehto. Platinum taso kympillä enemmän.
Mä mietin miten toi toimii isomman kuorman kanssa? Jossain virtalähteessä oli joskus että se on xxx wattia platinium ja jos tarvitaan enemmän tehoa, se toimii gold hyötysuhteella. toimiikohan tämä samalla tavalla?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Tosiaan hyviä nuo Kolinkin virtalähteet, ellei nyt kaikki, mutta ainakin Enclavet, jos jotain epäilyttää. Itse ostaisin jos tarve olisi. Merkki toki niin tuntematon vielä ettei fanipojat hyväksy, kun vielä päälle elämme äärimmäisen fanituksen aikakautta.
Kaksi tuli vahingossa koriin.

Hinnan pitäisi olla kyllä alhainen kun takuukin on perävaloluokan 3v.
12V rippelikin hyvin keskinkertainen jo tehdastuoreena ilman kulumista.
Ja on tuolla tekstissä ei kovin lupaava kohtakin.
Kolink are using a brushless rifle bearing fan (Model EFS-12E12H). I have actually seen this fan before and while its not clear in the picture, its actually made by Chinese company EVERCOOL.
The fan in the other power supply I tested failed after 2 months of use and I spoke with industry contacts from Taiwan and they told me these fans cost $0.80 to produce and have very high fail rates.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Hinnan pitäisi olla kyllä alhainen kun takuukin on perävaloluokan 3v.
12V rippelikin hyvin keskinkertainen jo tehdastuoreena ilman kulumista.
Ja on tuolla tekstissä ei kovin lupaava kohtakin.
Kolink are using a brushless rifle bearing fan (Model EFS-12E12H). I have actually seen this fan before and while its not clear in the picture, its actually made by Chinese company EVERCOOL.
The fan in the other power supply I tested failed after 2 months of use and I spoke with industry contacts from Taiwan and they told me these fans cost $0.80 to produce and have very high fail rates.
Okei. Hienoa että jaksat perehtyä asioihin. Sanotaan niin että kympin parin hintaerolla jos saa kultastandardilla saman tehoisen, puhumattakaan pitemmästä takuusta, niin kannattaa totta kai sijoittaa sellaiseen AP:n budjetilla. Ihan hyvin voi sen päälle satasen lähteenkin valita tuolla rahalla, mutten kuitenkaan noista huolenaiheista huolimatta sanoisi ehdotonta eitä tuotteelle. Ikävä tuo tuuletin kyllä. Hienoa kuulla kaikki rehdit mielipiteet merkistä.

...

@KiriGai ehdotti RTX 2070 Super, mutta sitä ei kannata enää varsinkaan tässä vaiheessa ostaa. Hinta överi ja RX 5700 XT alkanut lipua monessa pelissä ohitse ja on aika varmasti lopulta tehokkaampi.

Yleisenä huomiona ei toisen rahoja sovi törsätä vaikka pelivaraa olisikin. Melkoisia virtalähteitä täällä jo suositeltu.
 
Viimeksi muokattu:

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
302
Melkoisia virtalähteitä täällä jo suositeltu.
Virtalähteitä jotka ovat tunnetuilta valmistajilta ja jotka on saaneet hyvän arvosanan jonnyguru.comin arvosteluista, sekä omaavat sellaisen takuun joka ei ole tyyppiä perävalotakuu. Virtalähteet maksaa jonkin verran, mutta tässätapauksessa turha sitä on noin kalliiseen koneeseen lähteä riskeeraamaan että millonhan se kiinavalmiste poweri poksahtaa ja vie osia mukanaan. Samalla säästää myös sähkölaskussa kun on parempi hyötysuhde.

ehdotti RTX 2070 Super, mutta sitä ei kannata enää varsinkaan tässä vaiheessa ostaa. Hinta överi ja RX 5700 XT alkanut lipua monessa pelissä ohitse ja on aika varmasti lopulta tehokkaampi.
Mitä olen lueskellut niin vähemmän päänsärkyä tulee tosiaankin Nvidian ajureitten kanssa, minulla on henkilökohtaista kokemusta ihan AMD:n stable ajureista ja silti niissä on ongelmia, esim. jotku pelit saattaa aiheuttaa käynnistyksessä mustan näytön ja koneen joutuu käynnistämään uudestaan.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300
Virtalähteitä jotka ovat tunnetuilta valmistajilta ja jotka on saaneet hyvän arvosanan jonnyguru.comin arvosteluista, sekä omaavat sellaisen takuun joka ei ole tyyppiä perävalotakuu. Virtalähteet maksaa jonkin verran, mutta tässätapauksessa turha sitä on noin kalliiseen koneeseen lähteä riskeeraamaan että millonhan se kiinavalmiste poweri poksahtaa ja vie osia mukanaan. Samalla säästää myös sähkölaskussa kun on parempi hyötysuhde.


Mitä olen lueskellut niin vähemmän päänsärkyä tulee tosiaankin Nvidian ajureitten kanssa, minulla on henkilökohtaista kokemusta ihan AMD:n stable ajureista ja silti niissä on ongelmia, esim. jotku pelit saattaa aiheuttaa käynnistyksessä mustan näytön ja koneen joutuu käynnistämään uudestaan.
Foorumeille harvemmin kukaan kirjoittaa että wow nyt on hyvät ajurit. Itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia amd:n ajureista ja olen aina ihmetellyt nuita ihmisten ongelmia niiden kanssa, sillä itselläni on aina toiminut moitteetta. Aion jatkossakin ostaa parhaan hinta/tehosuhteen tavaraa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom