No ei entrocote itsessään sisällä valtavia läskipaakkuja; toki leikkauksesta riippuen rasvaa saatetaan jättää lihan "ympärille", mutta sen voi helposti jättää syömättä ja nauttia silti lihasta
Onhan se esim. sisäfilettä rasvaisempaa, mutta rasva pitää lihan mehukkaana ja ruskistuessaan syventää makumaailmaa. En usko että pekonikaan hirveän hyvää olisi pelkästään kypsennettyna, ei ruskistettuna, mutta toisaalta eiväthän kaikki pekonistakaan pidä...
Entrecote kuva HK
Kävin äskettäin syömässä briskettiä ravintolassa, oli kyllä mureaa ja olisi voinut suorastaa syödä lusikalla, mutta tuntui että mausteet puuttuivat suolasta lähtien. Ei sinänsä pahaa, mutta maustamaton rasvainen liha alkoi tökkimään kyllä hyvin nopeasti kun joka suupalan jäljiltä maistu suussa vain rasva. Jos tuo olisi ollut minun ensikosketus briskettiin niin en kehuisi kyseistä ruokalajia...
Itse olen pitkälti kaikkiruokainen, toki osasta pitää enemmän ja toisista ei niin välitä.
Koulussa veriletut oli sellainen joka aiheutti yökkäysrefleksin vaikka sinänsä verituotteet olivat itselleni ok. Oletan että nykyisin pystyisi syömään, mutta eipä verilettuja ole tullut missään lounaalla tms. vastaan. Toki kaupasta saanee jos testaaminen kiinnostaisi kun koulussakin tarjottiin valmistuotteena eikä mitään keittäjän spesiaalia...
Mites banaani, tykkäävätkö tekkiläiset erilaisista banaaniruuista? Sellaisenaan banaani menee, mutta banaanisuklaa, banaanikakku jne. kaikki olisivat parempia ilman sitä banaania