Mafia Trilogy, PC/PS4/XboxOne

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Hmm. Kultaako aika muistot vai muistanko kuitenkin oikein mutta eikö alkuperäisessä pystynyt vapaasti tähtäämän autosta ulos ammuttaessa? Nyt tulee vaan tuollainen typerä auto-aim rinkula auton päälle ja sitten räiskit sitä kohti. Kaikki auto-aimit on pois päältä menuista.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
810
Pelasin kolmosen tyyliin 95% läpi silleen, että vihelsin kulmalla -> puukotin kun siihen tuli joku ja toistin sitä. Välillä siinä oli joku 10 ruumiin kasa mun vieressä.
Tavallaan hauskaa, mutta jos vielä pelaan läpi, niin en varmaan toista sitä tyyliä enää. :D
Joo tää oli varsin koomista. Hyvä ku ovenpielestä mahtui seuraava jannu raatojen yli puukotettavaksi samaan kasaan.
Toinen rasittavuus oli se, kun tyhjensi jonkin paikan ja sitten se sama paikka tulikin tehtäväksi, joten kaikki herännyt uudestaan eloon toistamaan samoja rutiineja ja taas tyhjentämään samat henkilöt uudestaan. Alun jälkeen tosin osasi olla tekemättä yhtään mitään ylimääräistä, mutta olihan tuokin koomista. Tekoäly oli suorastaan luokatonta. Avoin maailma muuttuukin putkijuoksuksi.
 

Everdreamfin

Arthur Morgan
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
427
Itse en ole alkuperäistä mafiaa pelannut mutta kova mafia II fani olin ja siksi ostinkin tämän ja rautaiselta vaikuttaa. Lineaarinen kuin mikä eikä kovin avoimelta maailmalta tunnu mutta käsikirjoitus ja tarina tuntuu 2h perusteella olevan rautaa.
Grafiikat mielestäni aika 4/5 (GTX 1070 ja FHD reso), pieniä bugeja siellä täällä kuten ajaessa auto ilmestyy tyhjästä eteen yms. Kasvot hyvin tehty ja autenttinen musa luo tunnelmaa. Ampuminen ja tappelu 2/5 (cover and shoot). Vaikeustasona classic heti alkuun. Mukavan hidastempoinen peli tämmöiselle lähes 50v köriläälle.
Verrattuna mafia 3:seen ihan järkyttävän paljon parempi.

Suosittelen kyllä :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Niin no helppohan sitä on sanoa et formulat oli helppoja kun ei vaikeustasoa edes mainita. Itehän sitä mieltä et jotta saa oikeuden sanoa sitä helpoks niin pitää postata videotodisteita kun sen runttaa Classicilla läpi, muuten turpa kii. :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
32
Noniin, nyt meni peli classic -vaikeustasolla läpi. Arvosanaksi antaisin 8 tai 8,5 ja ehdottomasti suosittelen aikanaan alkuperäisen pelanneille sekä heille, jotka eivät ole pelanneet!

Suosittelen myös alkuperäisen version pelaamista, joskin siihen joutuu musiikit hankkimaan netin syövereistä, kun olivat näköjään poistaneet ne jossain vaiheessa digitaalisesta versiosta.


Varsin hyvin tehty remasteri, josta oli pyritty selvästi tekemään vielä alkuperäistäkin elokuvamaisempi. Asioita oli suoraviivaistettu, esim. monet ajomatkat oli korvattu välianimaatioilla, joka voi monelle olla mieluisa juttu, mutta itse olisin ne mielelläni ajellut. Lucas Bertonen tehtävät oli korvattu autokorjaamon seinältä löytyvillä postikorteilla, joissa on kuva ja selitys joiden avulla auto käydään lunastamassa. Odottelin pelin puoliväliin asti, että peli ehdottaisi Lucasin luona käyntiä kuten alkuperäisessä, mutta näin ei käy, vaan täytyy itse älytä käydä hänen luonaan ja napata postikortit seinältä.

Muutoinkin pidin enemmän alkuperäisen pelin systeemistä autojen suhteen; aluksi aloitetaan huonoilla ja hitailla, mutta ajan myötä Ralph opettaa varastamaan ja esittelee parempia ja parempia autoja ja Bertonen autot olivat sitten vielä aivan eri luokkaa. Jokainen uusi auto aiheutti iloa ja Bertonen autot olivat varsinaisia kultapalkintoja. Nyt autot ovat sitä mukaa saatavissa kun niitä varastelee ja autot valitaan "liukuhihnalta" sen sijaan, että ne kaikki ovat oikeasti tallissa ja voit kirjaimellisesti kävellä haluamasi auton luo. Sama pätee Vincenzoon aseiden suhteen. Alun jälkeen voit itse käydä valitsemassa haluamasi aseet ja napata täydet ammusmäärät matkaan, sen sijaan, että Vincenzo antaa sinulle aseen tai aseet, joilla lähdet tehtävää suorittamaan. Yellow Peten asekauppaakaan ei muuten tehtävätilassa nähty.

Joitain tehtäviä pelistä myöskin puuttui kokonaan, kuten myös mahdollisuus suorittaa tiettyjä tehtäviä eri tavalla, joka johti jopa lopulta erilaiseen välivideoon. Lisäksi kaikki pienet asiat tehvävissä, kuten vaikka heti alkupään Molotov Party -tehtävä, jossa oli mahdollisuus siirtää laatikko oven eteen, jolloin Morellon gangsterit joutuivat kiertämään etuoven kautta ja sillä sai ostettua lisäaikaa autojen hajottamiseen. Olisin halunnut myös, että tehtävät olisivat olleet muutoinkin enemmän uskollisia alkuperäisille pienillä lisäyksillä.

Hahmojen ääninäyttelijät olivat kaikki hyviä, mutta alkuperäiset ovat iskostuneet aikanaan niin syvälle mieleen, että uusista ei vain samalla tavalla välittänyt. Hahmoille oli tässä tuotu ehkä enemmän syvyyttä kuin alkuperäisessä, mutta toisaalta taas tuntui, että heitä oli myös muutettu tai tuntuivat hyvinkin erilaiselta kuin alkuperäisessä. Esimerkkinä Tommy kärsi alkuperäisessä jatkuvasti tunnontuskista tekojensa suhteen, mutta tässä hän tuntui paljon kylmäverisemmältä ja "vähemmän inhimilliseltä".

Grafiikka -asetukset olivat itselläni täysillä ja peli näytti paikoittain suorastaan upealta ja muulloinkin varsin hyvältä. Mitään ongelmia teknisen puolen kanssa ei minulla esiintynyt. Äänimaailma oli loistava ja kaikenlaiset pienet äänet siellä täällä tekivät kaupungista eläväisen oloisen. Musiikit olivat menneet kaikki uusiksi, mutta olivat hyviä ja sopivat hyvin peliin. Siitä huolimatta itse kaipasin alkuperäisen miljoonaan kertaan kuultuja rankutuksia, joita silloin junnuna tuli pelissä auton töötilläkin napulteltua. :D Myöskin alkuperäisen jännitysmusiikit yms. olivat mielestäni parempia.

Taistelusysteemi on aika pitkälle samanlainen kuin Mafia III:ssa. Ei mitenkään erityisen hyvä, mutta ei huonokaan. Ainakin itselleni peli oli classicillakin aivan liian helppo ammuskelun suhteen, kuten monesti vastaavissa shoot&cover -systeemeissä. Alkuperäisessä oli huomattavasti enemmän haastetta, johtuen osittain toki myös siitä, ettei silloin mitään suojautumismekaniikkaa edes ollut. Aseiden äänet olivat myös ehkä hieman tuhnut, mutta ei haitannut.

Ajaminen oli melko samankaltaista kuin alkuperäisessä ja itse tykkäsin siitä. Jotkin autot tosin tuntuivat sutivan hieman liikaa liikkeelle lähdettäessä ja toivatkin Mafia III:n heti mieleen. Rallitehtäväkin vaati vain n. 15-20 yritystä classicilla, kunnes meni läpi. Alkuperäistä taisin tahkota itkupotkuraivareiden partaalla 2 päivää aikanaan... :D

Kontrollit yleisesti olivat mielestäni ihan ok tasoa. Lähitappelu tuntui hieman liian arcademaiselta (kuten toki ampuminenkin) mutta ei häirinnyt.

Vaikkakin classic -tasolla poliisien sakottamiset yms. ovat käytössä, oli tämäkin mekaniikka paljon alkuperäistä anteeksiantavaisempi. Alkuperäisessä poliisit mm. noteraavat jos pelaaja ajaa toistuvasti ylinopeutta ja mainitsevatkin tästä pelaajalle. Kolmannen kerran peräkkäin ylinopeutta ajaessa ei enää sakoilla selviä, vaan poliisit yrittävät pidättää suoraan. Lisäksi punaisia päin ajosta ei poliisit lähteneet kertaakaan perään.

Free Ride -pelitilaa tuli vain hieman testattua ja sitä tuskin tulee hirveästi pelattua. Alkuperäisessä oli rahaa käytössä, jolla ostettiin aseita, bensaa ja maksettiin sakkoja. Nyt esimerkiksi poliisien sakotus ei rankaise juuri mitenkään, koska et oikeasti menetä rahaa. Free Ridessa on joitakin alkuperäisen Free Ride Extremen kaltaisia tehtäviä, jotka pitää löytää, mutta muutoin ei ilmeisesti hyvin paljoa tekemistä.


Saattoi tulla hieman sekavasti kirjoitettua tämä ja varmasti unohdin mainita paljon mitä piti kertoa, mutta jospa tästä olisi jotain iloa jollekkin, kuka ostamista harkitsee. Kaiken kaikkiaan siis hyvä remaster ja suosittelen pelaamaan, oli uusi tai vanha pelaaja kyseisen pelin suhteen. Itselleni alkuperäinen säilyy kaikesta huolimatta hamaan loppuun saakka kaikkien aikojen parhaana pelinä ja mielettömän vaikutuksen silloin aikanaan tehneenä. :love2:

Nyt täytynee hyvittää tämä parin päivän koneella napotus paremmalle puoliskolle :D ja seuraavaksi sitten alkuperäisen pelin kimppuun pitkästä aikaa, nyt kun netistä löytyi musiikitkin ja ohjeet kuinka ne peliin saa. Voi samalla sitten vertailla näitä mielessään. :)


EDIT: Pieniä muokkauksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
...Suosittelen myös alkuperäisen pelaamista, joskin siihen joutuu musiikit hankkimaan netin syövereistä, kun olivat näköjään poistaneet ne jossain vaiheessa digitaalisesta versiosta.

Nyt täytynee hyvittää tämä parin päivän koneella napotus paremmalle puoliskolle :D ja seuraavaksi sitten alkuperäisen pelin kimppuun pitkästä aikaa, nyt kun netistä löytyi musiikitkin ja ohjeet kuinka ne peliin saa. Voi samalla sitten vertailla näitä mielessään. :)
En ehkä osaa lainata täysin oikein noita kahta kohtaa sinun viestistäsi tähän, mutta voisitko hieman avata mikä tuossa musiikissa on muuttunut alkuperäisen Mafia 1:n kanssa...? Tai en vaan ymmärrä mitä tarkoitat?

Ainakin mulla GOG:n alkuperäisen Mafia1:n musiikki muistuttaa minua siltä alkuperäiseltä eikä että ovat "poistaneet" tms. mitään? Toki tuossa uudessa musiikki on tehty uusiksi kuten muut asiat mistä mainitsit. Niin kun en ymmärrä minkä pelin musiikkeja yrität palauttaa ja mihin peliin? :D

Kiitoksia arvostelusta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
32
En ehkä osaa lainata täysin oikein noita kahta kohtaa sinun viestistäsi tähän, mutta voisitko hieman avata mikä tuossa musiikissa on muuttunut alkuperäisen Mafia 1:n kanssa...? Tai en vaan ymmärrä mitä tarkoitat?

Ainakin mulla GOG:n alkuperäisen Mafia1:n musiikki muistuttaa minua siltä alkuperäiseltä eikä että ovat "poistaneet" tms. mitään? Toki tuossa uudessa musiikki on tehty uusiksi kuten muut asiat mistä mainitsit. Niin kun en ymmärrä minkä pelin musiikkeja yrität palauttaa ja mihin peliin? :D

Kiitoksia arvostelusta!
Ainakin Steamissa olevasta alkuperäisestä versiosta on poistettu suurinosa pelissä olleesta musiikista ilmeisesti tekijäoikeuksien vuoksi. Eli tuohon alkuperäiseen olen musiikkeja palauttamassa, kun ne löytyy netistä tiedostona.

Pitää huomenna hieman selkeyttää tuota kirjoitusta, parin päivän Mafia annokset saanut pään aivan juntturaan ja artikulointi on mitä on.:lol:
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
@Ontelokranaatti mitä ajamisen skippaamisia meinaat? Siellähän on valikoissa oma valinta et skiptaanko vai ei?

Mut sit asiaan.
Itse olen aikalailla pettynyt moneen asiaan.
Aloitetaan kuitenkin hyvistä jutuista. Grafiikka on paljon parempaa kuin osasin edes unelmoida ja varsinkin autot on läheltä upeita.
Samoin ajomallista tykkään ja onhan se nyt open worldissä harvinaista herkkua ajella manuaalivaihteilla. Ja onhan tässä mafia fiilistä ekojen minuuttien jälkeen enemmän kuin vaikka mafia kolmosessa koskaan.

Mut siihen se vähän jääkin.
Alkuun oli isoja ongelmia ja peli pyöri 20fps kaikilla resoluutioilla ja asetuksilla, kunnes tajusin että vsync on rikki. Sen kanssa peli lukittuu 20fps. Ilman sitä menee itsellä 58-75fps, mutta kun pelaan tv:stä niin olisi melkein pakko vsyncin toimia.

Toisekseen miksi peliä on helpotettu aivan kaikessa. Ei rahaa?? Mitä sakoilla enää tekee edes. Ei punaisia päin ajamisesta poliiseja, poliisit lähtee perästä ihan samantien, kaikki näkyy kartassa ja maailmassa isoin merkein. Ei näin..

Ajomallista tykkään, mutta onhan tuo hahmon ohjaus ainakin pädillä ihan kamalaa. Järkyttävän tönkköä ja epämääräistä, eikä painalluksia esim lähitaistelussa vaan rekisteröidä aina.

Ääninäyttely ei ole mun makuun yhtään. En oikein tiedä miksi, mutta joku siinä tuntuu ihan irralliselta.

En tiedä..odotin vanhaa peliä nykyaikaisella ohjauksella. Sain kädestä pitävän helpotetun ja karsitun vanhan pelin, mutta surkealla kontrollilla. Kaiken lisäksi näppäimiä voi bindata näppikselle, mutta ei ohjaimelle..
Jotenkin on osattu ottaa mafia kolmosen huonot puolet ja niiden avulla karsittu koko mafia ykkösen omalaatuisimpia ja tärkeimpiä yksityiskohtia pois.

Annan nyt vielä mahdollisuuden jos saan huomenna toimimaan kunnolla tuon fps:n, vaikka sitten näyttiksestä rajoitettuna tms, mutta ehkä aavistuksen kaduttaa ostos.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@omenanraato Eikös mainostettu että on uskollinen alkuperäiselle ja sitten on kuitenkin helpotuksia ripoteltu joka paikkaan? Pelaatko varmasti oikealla vaikeustasolla/asetuksilla?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
@omenanraato Eikös mainostettu että on uskollinen alkuperäiselle ja sitten on kuitenkin helpotuksia ripoteltu joka paikkaan? Pelaatko varmasti oikealla vaikeustasolla/asetuksilla?
Classic tasolla. Kyllä esim se formulakisa oli ärsyttävän vaikea, vaikka viidennellä läpi menikin. Eikä siis tehtävien vaikeustason suhteen ole valitettavaa.
Mutta kun raha on poistettu, ei sakoilla ole merkitystä, poliisit jää korttelin jälkeen pois perästä, punaisia päin ajamisesta et saa enää sakkoa. Kaikki keräiltävä näkyy suoraan kartassa, että maailmassa kuvakkeena.
Kaikki autot on käytännössä heti saatavilla, ne mitkä ei ole tulee heti sulle kun varastat jne. Eli oiottu todella rajusti kaikessa.
Siirryin testaamaan nyt Mafia kolmosta johon ei pelin mukaan mulla ole edes minimivaatimukset täyttävää kokoonpanoa (3600+5700xt+32gb ram). Siinäkin muuten vsync rikki, mutta saa sentään rajattua fps:n 60:een.
Mutta jokatapauksessa peli tuntuu samalta kuin Mafia I. Eli ei Mafia I tuntuu kaikessa Mafia III:lta, eikä alkuperäiseltä.

Ja että osaa olla hanurista toi ykkösen tekoälyliikenne. Tulevat joka risteyksessä alle, saattavat kolaroida kokoajan keskenään. Tulipa äsken poliisiauto liukuen kyljellään vastaan kun törmäsi toiseen autoon. Kaiken kukkuraksi ihmisten yli ei voi ajaa. Ne väistää aina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
32
@Ontelokranaatti mitä ajamisen skippaamisia meinaat? Siellähän on valikoissa oma valinta et skiptaanko vai ei?
Tarkoitin, että kun peliä oltiin virtaviivaistettu, niin useiden tehtävien puuttumisen vuoksi ajamista oli paljon vähemmän. Lisäksi siinä missä alkuperäisessä ajoit itse matkan, oli se nyt korvattu cutscenellä (enkä siis käyttänyt skippaus mahdollisuutta missään vaiheessa).

Ajomatkat olivat myös paljon lyhyempiä, johtuen tehtävien paikkojen vaihdoista ja esim. siitä, että siinä missä alkuperäisessä lähdet Salierin baarilta liikkeelle, olit tässä jo mm. Salierin varastolla suoraan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
15
Mistähän nappuloista PC versiossa tappelussa lyödään? Jumiuduin Sarah tehtävään, ja pesismailan ja joku putki löytyy, jolla voisi mätkiä, mutta kun ei ainakaan hiiren nappuloista lyö nyrkillä tai pesismailalla. Vasemmasta ALT nappulasta vähän tönii...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tarkoitin, että kun peliä oltiin virtaviivaistettu, niin useiden tehtävien puuttumisen vuoksi ajamista oli paljon vähemmän. Lisäksi siinä missä alkuperäisessä ajoit itse matkan, oli se nyt korvattu cutscenellä (enkä siis käyttänyt skippaus mahdollisuutta missään vaiheessa).

Ajomatkat olivat myös paljon lyhyempiä, johtuen tehtävien paikkojen vaihdoista ja esim. siitä, että siinä missä alkuperäisessä lähdet Salierin baarilta liikkeelle, olit tässä jo mm. Salierin varastolla suoraan.
Juu aivan, tajusin tuon itsekin kun vähän pelailin. Ylipäätään kaikessa menty mutkat niin suoriksi et ärsyttää suunnattomasti.

Toisaalta Mafia 2 sit taas ei vastaa kontrolleiltaan, eikä ulkoasultaan pätkääkään näitä kahta muuta, mutta muilta osin se tuntuu uskollisemmalta alkuperäisteokselle. Joskin kakkonen kaatuu mulla jatkuvasti ja on ainut missä ei voi säätää fovia..aiheuttaa mulle pahoinvointia.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Olihan tuo melkoista tuskaa pelata PS4:lla loppujen lopuksi. Kankean liikkumisen, kankean ja bugaavan suojan käytön ja PS:4lla kankean tähtäyksen vuoksi viimeistään siinä parkkihallitehtävässä tajus, miten huono tää on. Ei vaan toimi mun mielestä. PC:n hiirellä ampuilu varmaan toimaa paremmin. Ajaminen sitten padilla.

Tähän kun lisää vielä tämän suojamekanismia käyttävien pelien helmasynnin, että jos ET ole suojassa niin vihu tekee sulle lämää X per sekunnissa. Se on kun pistäis käden ikkunasta sateeseen, aina tulee osumaa. Ihan sama mikä ase on, haulikolla kaukaa ja tommygunilla rutuuttaa sarjaa ilman rekyyliä yms. Sitten kun tuo ei toimi, esiin tulee molotovit. Niitä heitellään museoissa ja kirkoissa ja erehtymättömällä tarkkuudella. Ei niiden tarvi sua edes nähdä, niin aina kohalla pössähtää, jos et liiku pois alta. V*ttu että mää vihaan näitä, missä ei edes etäisesti synny sitä harhaa, että vihu pelaa samoilla korteilla kuin sinä. Hammasta purren piti pelata loppuun. OK, vaikeustason takia tietysti on noin ja se on helppo sitten säätää tuon X:n arvo isommalle tai pienmmälle mutta silti.

Muutamia hauskoja bugeja tosiaan oli, se yksi kalsareissa pakoon juossu hemmo juuttu rakennustelineisiin kiinni takaa-ajossa. En saanut työnnettyä tai lyötyä sitä mihinkään. Sitten autolla takaa-ajossa osuin sillalla vihun autoon, josta oma otti pompun ja kapusi sillan kaksoiskaiteiden väliin. Ei sentään jorpakkoon pudonnu mutta siihen jäi jumiin. Uusiksi se kohtaus vaan.

Samaten toi suojista ampuminen välillä bugaa (vai onko tarkoitettukin noin?) Eli oot suojassa, nouset ampumaan mutta ukko ei palaakaan suojan taakse kun lopetat tähtäilyn, vaan jää seisomaan näkyville. Tuo ei toimi aina noin, mutta välillä. pitää itse hokata painaa x taas.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Ainakin Steamissa olevasta alkuperäisestä versiosta on poistettu suurinosa pelissä olleesta musiikista ilmeisesti tekijäoikeuksien vuoksi. Eli tuohon alkuperäiseen olen musiikkeja palauttamassa, kun ne löytyy netistä tiedostona.

Pitää huomenna hieman selkeyttää tuota kirjoitusta, parin päivän Mafia annokset saanut pään aivan juntturaan ja artikulointi on mitä on.:lol:
Oikeassa olet näköjään, ja koskee myös GOG:n versiota [Tutorial] How to restore the original music, page 1 - Forum - GOG.com

Ite oon pelannut ton läpi aina aiemmin laittomalla versiolla ja tuli GOG:sta ostettua Mafia 1 sitten laillisesti joku aika sitten, ja GOG:n versiota en itse ollutkaan pelannut niin pitkälle että olisin huomannut eroa musiikissa.

Oiskohan ne nuo kappaleet mitkä puuttuu sitten laillisista versioista? Muutama kyllä heti tuntui tutuilta, ja söisi miestä jos nuo puuttuu. Tosin jos nuo puuttuu niin mitä musiikkia sitten Steam/GOG versioissa edes on? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
32
Oikeassa olet näköjään, ja koskee myös GOG:n versiota [Tutorial] How to restore the original music, page 1 - Forum - GOG.com

Ite oon pelannut ton läpi aina aiemmin laittomalla versiolla ja tuli GOG:sta ostettua Mafia 1 sitten laillisesti joku aika sitten, ja GOG:n versiota en itse ollutkaan pelannut niin pitkälle että olisin huomannut eroa musiikissa.

Oiskohan ne nuo kappaleet mitkä puuttuu sitten laillisista versioista? Muutama kyllä heti tuntui tutuilta, ja söisi miestä jos nuo puuttuu. Tosin jos nuo puuttuu niin mitä musiikkia sitten Steam/GOG versioissa edes on? :D
Pikaisesti kokeilin ja heti ensimmäisestä välivideosta jossa keskustellaan Normanin kanssa puuttui musiikki taustalta kokonaan. Esim. täältä voi ladata ja kuunnella mitä musiikkeja puuttuu.

Hieman off topiccina, latasin myös tälläisen modin alkuperäiseen. Parantaa kirjaimellisesti kaikkea, niin ei ajan hammas näy niin pahasti. Kyseinen modi lisää myös poistetut musiikit takaisin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Pikaisesti kokeilin ja heti ensimmäisestä välivideosta jossa keskustellaan Normanin kanssa puuttui musiikki taustalta kokonaan. Esim. täältä voi ladata ja kuunnella mitä musiikkeja puuttuu.

Hieman off topiccina, latasin myös tälläisen modin alkuperäiseen. Parantaa kirjaimellisesti kaikkea, niin ei ajan hammas näy niin pahasti. Kyseinen modi lisää myös poistetut musiikit takaisin. :)
Oho! Täysin oikeassa kyllä olet, testasin nyt uudestaan ja kyllähän tuo alun keskustelu Normanin kanssa tuntuu heti paljon "oikeammalta" kuten piraattiversion kanssa oli. Kiitoksia tästä! Mitä katselin nopsaa niin Youtubessakin näyttäisi kaikki(?) gameplay videot tuosta olevan tehtynä ilman että musiikkeja on palautettu.

Pitänee nyt saada tuo uusi versio pelattua läpi ja sitten kyllä mennee varmasti tuo alkuperäinenkin taas uudelleen pelaukseen.

ps. tein tuon musiikin palautuksen [Tutorial] How to restore the original music, page 8 - Forum - GOG.com "Option 1" vaihtoehdolla. Joku kommentoi jossain että jos sitä Sounds kansiota ei ole niin sitten se peli lataa ne a0.dta ja ab.dta tiedostot. Tiedostot oli isompia vs. siellä Sounds kansiossa niin palautin nuo, eipä tuolla tuskin ole mitään eroa musiikin osalta.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Tuo free ridikin on melko turha moodi. Ok, voit hakea ne erikoiskaarat postikorttien avulla ja sitten nuo puuttuvat keräilykamat. Mutta eihän tuolla muuta tekemistä taida olla? En testannu taksilla suhausta, että tulisko kyytiin porukkaa. Mutta rakennuksiin ei pääse sisällä, ei edes niihin, missä story modessa pääsi. No eihän siellä mitään tekemistäkään olisi, eipä silti.

Tuolla maaseudulla kun ajelee, niin eihän ne ole vaivautuneet edes kalustamaan sisätiloja ja taisi olla yksi ensiapuasemakin mikä ei edes toiminu. :cautious:

Mielestäni olisi vonut hyvin yhdistää tän free ridin tuohon tarinatilaan, muuttaa tarinatilan, että teet niitä tehtäviä sitten kun haluat ja voit ajella huviksesikin. Ja jotain lisäjuttuja ois ollut kivat laittaa, uhkapelaamista ja biljardia vaikka. Mutta eivät varmaan sitten halunneet liikaa muutella alkuperäistä ja/tai ei ollu resursseja? Tällaisenaan vähän laimee viritys. Mutta tulipahan pelattua. Tämän perusteella ei paljon Mafia II:n pelaamista tarvi miettiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tähän kun lisää vielä tämän suojamekanismia käyttävien pelien helmasynnin, että jos ET ole suojassa niin vihu tekee sulle lämää X per sekunnissa. Se on kun pistäis käden ikkunasta sateeseen, aina tulee osumaa. Ihan sama mikä ase on, haulikolla kaukaa ja tommygunilla rutuuttaa sarjaa ilman rekyyliä yms. Sitten kun tuo ei toimi, esiin tulee molotovit. Niitä heitellään museoissa ja kirkoissa ja erehtymättömällä tarkkuudella. Ei niiden tarvi sua edes nähdä, niin aina kohalla pössähtää, jos et liiku pois alta. V*ttu että mää vihaan näitä, missä ei edes etäisesti synny sitä harhaa, että vihu pelaa samoilla korteilla kuin sinä. Hammasta purren piti pelata loppuun. OK, vaikeustason takia tietysti on noin ja se on helppo sitten säätää tuon X:n arvo isommalle tai pienmmälle mutta silti.
Tätä tuli kanssa ite kirottua Classicilla. Ei tässä oikeastaan oo kun yks pelityyli millä pärjää, sillä suojasta pois oleminen ei vaan yksinkertasesti vaikeimmalla ainakaan vaihtoehto ole. Kykit suojassa, käyt pikkasen esillä et vihu alkaa tykittämään, sit kun lopettavat ja pitävät hetken taukoa niin lasautat nuppiin. Toista kunnes peli on loppu. Epäreilua hommasta tulee pitkällä matkalla, kun vihut tosiaan ryskyttää tommy gunilla ilman rekyyliä sut millisekunnissa maihin, tai sit muuten vaan osuu pistoolilla jostain paikasta mistä et niitä edes nää, saatika mistä sulla olis itellä toivoa osua kun se tähtäin heiluu ja on about nyrkin kokonen.

Tähän bonarina vielä se, että pelin checkpoint tsydeemi muistaa muuten sun HP:t kanssa, eli sä et saa niitä kuollessa täyteen. Aika helvetin monta kertaa kävi niin et checkpointtia ladatessa oli sen verran HP jäljellä, että yhdestä osumasta menee homma taas uusiks. Se yhdistettynä tohon ylempään alko jo vähän kärsivällisyyttä kokeilemaan, varsinkin loppupelin tehtävissä kun porukkaa on kivääreilläkin ampumassa kaupungin toisesta päädystä sua. Lisäks hymyilytti kanssa se et joskus sinne jonnekkin laatikon taakse saattoi joku jäädä vielä kykkimään ihan pitkäkskin aikaa, vaikka kuinka koitit suojasta tähtäillä et onko joku vielä hengissä niin se ei tuu ulos sieltä, paitsi sit kun oot jo lähteny etenemään ja taas ladataan checkpointtia. En tiedä oliko oma pelityyli vaan täysin sopimaton Classicille, vai oonko vaan huono. Rupesin kyllä vasta liian myöhään hiffaamaan sitä et miten asiat toimii ja mikä on se ainut tapa millä selviää lataamatta checkpointtia saman tehtävän aikana tuhat kertaa, mutta oli se silti ehkä hippasen perseestä kun selvis ettei tässä nyt kuitenkaan niillä samoilla korteilla pelata.

Mut muuten tykkäsin kyllä pelistä. Alkuperäsen Mafian tarina ei ollut tuttu ennen tätä, niin fiilis oli about sama kun Mafia 2 ensimmäistä kertaa pelatessa. Silloin odotin jotain mafiateemaista GTA-kloonia siltä kakkoselta, mut sehän oli ihan helvetisti parempi loppupeleissä. Harmi vaan et osan kokemuksesta sai vesitettyä tolla Classicilla ja sillä miten kehittäjät sen oli toteuttanu, mutta ei se kuitenkaan kupissa nyt loppujenlopuks ihan kauheasti paina. Tarina on edelleen sitä kärkikastia mitä videopeleihin tulee, vaikkakin toi loppu musta tuntuu jotenkin todella ryysityltä ja siltä ettei kukaan oikeestaan tuntunut ajattelevan yhtään mitään missään kohdin. Siitä sikarilaatikoiden avaamisesta pankkiryöstöön ois pitänyt olla välissäkin jotain, nykyseltään se tuntuu täysin ajattelemattomalta ratkasulta, johon kukaan hahmoista ei oikeestaan realistisesti ajateltuna päätyis sormia napauttamalla.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
740
Joo toi tarina etenee aika hyppäyksin kriisistä toiseen, itse olisin kaivannut enemmän semmosta arkista wiseguy-aherrusta ainakin muutaman tehtävän. Ei nyt välttämättä mitään turffien valtausta Mafia III:n tyyliin mutta noi isot tehtävät tarvis vähän jotain low key -tehtäviä enempi, että ne erottuisivat kunnolla.

Sama juttu nyppi muuten niin erinomaisessa LA Noiressa, hypättiin siitä passipoliisin uniformusta heti etsiväksi. Itse olisin halunnut ensin ryöhätä univormussa, että kerkiää vittuuntumaan siihen arkeen, niin sitten ois ihan kuningasfiilis kun pukee siviilit ylle ja ratkoo kunnon rikoksia. :cigar2:
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Niin no helppohan sitä on sanoa et formulat oli helppoja kun ei vaikeustasoa edes mainita. Itehän sitä mieltä et jotta saa oikeuden sanoa sitä helpoks niin pitää postata videotodisteita kun sen runttaa Classicilla läpi, muuten turpa kii. :kahvi:
Eipä tuossa mitään vaikeaa ole. Näppiksellä kolmannella yrityksellä suvereeni voitto, tietysti classicilla. Kolmannella siksi, että piti toki rata nähdä ensin.

Mikä tuossa on niin vaikeaa?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
248
Nyt on tarina läpi. Hienoa työtä ovat tehneet. Classic vaikeustaso oli monessa kohdassa turhan helppo ja combat yleisesti oli jotenkin tähän peliin sopimaton ja aika yksinkertainen. Visuaalien ja audion puolesta 5/5 kuitenkin. Valaistus varsinkin on uskomattoman hieno. Autolla ajaminen oli mukavaa (Simulation). Olisi kiva kun tekisivät tähän lisää sisältöä kun tässä on kuitenkin hyvä pohja.
 
Viimeksi muokattu:

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Nyt on tarina läpi. Hienoa työtä ovat tehneet. Classic vaikeustaso oli monessa kohdassa turhan helppo ja combat yleisesti oli jotenkin tähän peliin sopimaton ja aika yksinkertainen. Visuaalien ja audion puolesta 5/5 kuitenkin. Valaistus varsinkin on uskomattoman hieno. Autolla ajaminen oli mukavaa (Simulation). Olisi kiva kun tekisivät tähän lisää sisältöä kun tässä on kuitenkin hyvä pohja.
Monta tuntia meni?
 

vma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Juuri läpäisin pelin classic-vaikeusasteella ja Steami näyttää 11 tuntia peliaikaa. Hyvä peli, 8/10 sanoisin. Jotkut kohdat joutui uudelleenyrittämään aivan liikaa esim. autokisaa joutui yrittämään 20 kertaa ja läpi pääsin vasta, kun vaihdoin näppäimistöstä xbox-ohjaimeen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Tuo autokisa oli lopulta todella helppo kun siinä ekassa ja tokassa mutkassa ajaa surutta kylkeen, pääsee niiden jälkeen sijoille 3-4. Sit onkos se kolmas mutka kun edeltä ajaa aina yksi kaiteeseen. Toiselta kierrokselta yksi menee shikaanin pitkäksi parhaimmillaan vie toisen mukanaan.
Sit onkin todennäköisesti toisena ja vikalla kierroksella jokaisessa hitaassa mutkassa saavuttaa, joten lopulta kylkeen vaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tuo autokisa oli lopulta todella helppo kun siinä ekassa ja tokassa mutkassa ajaa surutta kylkeen, pääsee niiden jälkeen sijoille 3-4. Sit onkos se kolmas mutka kun edeltä ajaa aina yksi kaiteeseen. Toiselta kierrokselta yksi menee shikaanin pitkäksi parhaimmillaan vie toisen mukanaan.
Sit onkin todennäköisesti toisena ja vikalla kierroksella jokaisessa hitaassa mutkassa saavuttaa, joten lopulta kylkeen vaan.
Meillä oli sit tismalleen sama strategia. Huomasin ite kanssa et kylkeen ajamalla ja pikkasen nurmikon kautta tietyissä kohdin oikomalla pääsee edelle helpoiten. Tokalla kierroksella se ekana vaiko tokana oleva vetäsee yhen mutkan pitkäks ja jää siihen, ja kolmannella sitten se ekana oleva vetäs sen ihan viimesen mutkan pitkäks ja jäi siihen. Varmaankin koodattu tarkotuksella tolleen, sillä tuntu muuten et niitten autot vaan meni siinä maalisuoralla kovempaa kun mun.

Ja tää siis classicilla.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
242
Joo kyynärtaktiilalla mentiin täälläkin, ja nurtsin kautta. Ei toi onneks oo mikään formulasimu niin saa vetää vähän kylki kyljessä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
188
Joo, minä pelaan medium-vaikeustasolla, joka mielestäni on vähän liiankin helppo. Autokisan voitin ensimmäisellä yrittämällä, vaikka siinä pienessä, tiukassa S-mutkassa päätin kerran vetää suoraan, ja auto lensi kyljelleen sinne heinäpaaleihin. Vastustajia kiilailemalla pääsi hyvin muiden edelle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 792
Mafiassa jatkon mahdollisti netistä ladattavissa ollu savegame, jossa kyseinen kilpa pelattu läpi. Kyllä oli ollut hakijoita muitakin kyseiselle tiedostolle. Ajelut ajelupeleille tai sivutehtäviksi , kiitos. En minäkään vaatisi kaikille pakollista sudokua tai shakkierää, jotta tarina menisi jatkoon, vaikka kuin keskinkertaisesti osaisinkin säännöt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
877
Mafiassa jatkon mahdollisti netistä ladattavissa ollu savegame, jossa kyseinen kilpa pelattu läpi. Kyllä oli ollut hakijoita muitakin kyseiselle tiedostolle. Ajelut ajelupeleille tai sivutehtäviksi , kiitos. En minäkään vaatisi kaikille pakollista sudokua tai shakkierää, jotta tarina menisi jatkoon, vaikka kuin keskinkertaisesti osaisinkin säännöt.
Mutta tämähän on lähes puoliksi autopeli muutenkin :confused:
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Mulla kesti rallikisassa valehtelematta 3 tuntia. Vetää vertoja vaikeimmille Dark Souls bosseille joita yritin ekaa kertaa. Meni jopa enemmän hermot ja nään varmaan jatkossa painaisia kyseisestä rallikisasta. Enään en koske autopeleihin pitkällä tikullakaa.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Mulla kesti rallikisassa valehtelematta 3 tuntia. Vetää vertoja vaikeimmille Dark Souls bosseille joita yritin ekaa kertaa. Meni jopa enemmän hermot ja nään varmaan jatkossa painaisia kyseisestä rallikisasta. Enään en koske autopeleihin pitkällä tikullakaa.
Missä vaiheessa peliä ajetaan rallikisa? :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Missä vaiheessa peliä ajetaan rallikisa? :btooth:
Aika alussa. Tiputa vaikka vaikeustasoa siinä jos huolettaa. Se on haastava, muttei ylitsepääsemättömän vaikea. Mut ei tietenkään helppokaan, toisinku jotku sankarit yrittää täällä selittää. Rasittavinta siinä oli se ettei se touhu ihan aina edes ollu itestä kiinni, joskus botit sattu ajelemaan miten sattu, liimautumaan kylkeen kiinni tai muuten vaan jotain outoa tapahtumaan. Joskus se oli pieni ohjausvirhe joka veti sit koko kisan uusiks. Siinä ei vaikeimmalla ainakaan kovin montaa virhettä saa tehdä. Suurempia ei yhtään ja pieniäkin vaan yks tai kaks.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Aika alussa. Tiputa vaikka vaikeustasoa siinä jos huolettaa. Se on haastava, muttei ylitsepääsemättömän vaikea. Mut ei tietenkään helppokaan, toisinku jotku sankarit yrittää täällä selittää. Rasittavinta siinä oli se ettei se touhu ihan aina edes ollu itestä kiinni, joskus botit sattu ajelemaan miten sattu, liimautumaan kylkeen kiinni tai muuten vaan jotain outoa tapahtumaan. Joskus se oli pieni ohjausvirhe joka veti sit koko kisan uusiks. Siinä ei vaikeimmalla ainakaan kovin montaa virhettä saa tehdä. Suurempia ei yhtään ja pieniäkin vaan yks tai kaks.
Formulakisan ajoin classicilla erittäin helposti läpi, mutta rallikisaa ei ole vielä tielle osunut :cigar:
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Aika alussa. Tiputa vaikka vaikeustasoa siinä jos huolettaa. Se on haastava, muttei ylitsepääsemättömän vaikea. Mut ei tietenkään helppokaan, toisinku jotku sankarit yrittää täällä selittää. Rasittavinta siinä oli se ettei se touhu ihan aina edes ollu itestä kiinni, joskus botit sattu ajelemaan miten sattu, liimautumaan kylkeen kiinni tai muuten vaan jotain outoa tapahtumaan. Joskus se oli pieni ohjausvirhe joka veti sit koko kisan uusiks. Siinä ei vaikeimmalla ainakaan kovin montaa virhettä saa tehdä. Suurempia ei yhtään ja pieniäkin vaan yks tai kaks.
Ite pelasin hardilla ja simulationilla, jos yhen virheen teki tai botit päätti jotain älykästä randomisti niin kisa alusta. Yleensä en hermostu videopeleistä näin mutta tuommonen syö miestä varsinkin vikalla kierroksella. Vaikeustastetta en laskenut koska samalla olisi fiilikset laskenut koko pelistäni itsellä. Sillä periaatteella meen että jos valitsen vaikeusasteen niin sillä meen pelin loppuun asti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mafiassa jatkon mahdollisti netistä ladattavissa ollu savegame, jossa kyseinen kilpa pelattu läpi. Kyllä oli ollut hakijoita muitakin kyseiselle tiedostolle. Ajelut ajelupeleille tai sivutehtäviksi , kiitos. En minäkään vaatisi kaikille pakollista sudokua tai shakkierää, jotta tarina menisi jatkoon, vaikka kuin keskinkertaisesti osaisinkin säännöt.
Jos oisin tämän joskus silloin tajunnut/löytänyt niin oisin jatkanut peliä eteenpäin. No mutta nyt voisi antaa uudelleen mahdollisuuden tälle pelille kunhan saan joskus hankittua tämän. Liikaa backlogia...
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Mun mielestä tohon tuli patch melko pian julkaisun jälkeen (silloin ikuisuus sitten), ja sen jälkeen jos epäonnistut siinä tyyliin 3-5x kertaa niin peli vaan ehdottaa että haluatko skipata tämän (kun olet liian huono). Ja muistan edelleen että se oli ihan saatanan vaikea alkuperäisessä, en kyllä muista varmaksi että oliko mulla ongelmia sen kanssa viime pelikerroilla (tyyliin parempi kone tms. ja elämä helpompaa)
Mä muuten ilmeisesti olen/olin väärässä tossa. En siis tajua miten, ehkä pelasin sen tehtävän original Mafia 1:ssa helpoimmalla (jos se helpotti sitä?) mutta eihän se skip mission oikeasti skippaa mitään GOG:n kommenttien perusteella vaan resetoi sen alkuun. Toki olihan siinä Mafia 1:n vikassa päivityksessä myös helpotettu sitä tehtävääkin ja voi olla että se helpotus sit riitti mulle.

Pahoittelut kun kirjoitin väärää tietoa :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
479
:rolleyes:Offtopic: en tiijä kuinka mones kerta mutta joka helvetin kerta kun tämä thriidi pomppii ekasivulle niin mää luen tämän aina "mass effect trilogy" vaikka eihän tässä oo ku kaks sanaa... Ehkä sitä kuuppa oikolukee tämän väärin kun ootan tuota julkaisua että pääsis fiilistelemään trilogian uudestaan läpi. Ja pitäis nämä mafiat vääntää kyllä kans kun onhan nämä roikkuneet stiimissä vuosikaudet ja intoa ois mutta ei aikaa...
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
248
Koittakaapa Classicilla ja simulationilla Free Ridessa sitä bussitehtävää (Chinatownissa) missä pitää ajaa vähintään 30 mph viisi minuuttia. Ei ollut formulakisa mitään tohon verrattuna :rofl: Helpottuu tosin kun vähän hoksaa miten se kannattaa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Kolmisen tuntia takana Mafia: Definitive versiota. Vaikka onkin erittäin nostalginen fiilis ja paljon on samaa, niin jotain pieniä muutoksia olen ihmetelly, esim. Salierin baari vaihtanut paikkaa pari korttelia jne. Ei sisällön kannalta mitään merkitystä, niin ihmeellinen muutos.

Mutta se mikä eniten tässä pelissä nyt harmittaa, on kaiken maailman ohjemerkit ja "MENE TÄNNE" -tyyppiset opasteet. Alkuperäisessä versiossa olin monesti jumissa kun piti miettiä mitä nyt tehdään, etenemisen kannalta oleellisia asioita ei mitenkään korostettu. Ympäristön tutkimisen merkitys on kadonnut kokonaan, kun on arcadetyylisesti ripoteltu vinkkejä toisen perään. Nyt kun pitää tutkia paikkoja ja etsiä johtolankoja, niin ne on jo kartalla merkattuna ja näköetäisyydellä tulee lisää huomiomerkkejä. Autoillessa navigaattori vielä menettelee, mutta enemmän tykkäsin siitä alkuperäisestä kompassi + kartta meiningistä. Lisäksi tehtäväkuvaus lukee jatkuvasti vasemmassa ylänurkassa ja esim. nopeusrajoitinta käyttäessä on jatkuvasti ruudulla ohjeistus siitä, miten sen saa pois.

Onhan monet asioista muistissa vanhastakin pelistä, kyllä nuo vievät vähän fiilistä kun pelaajaa pidetään ihan untona. Esim. The Saint and the Sinner (Hotel Corleone)-tehtävässä pitää "etsiä" Michelle. Aulasta saa huoneen numeron, mutta silti pitää jonkun merkin leijua ilmassa opastamassa sinne. Ja tästä huolimatta joihinkin huoneisiin voi murtautua sisään, mutta 99% ei löydy mitään? Onko nykyajan kohdeyleisö niin kärsimätöntä, että nämä ovat välttämättömyyksiä? Miksei niitä edes saa pois päältä halutessaan? Asetuksissa on tutorial messageille hide/show -asetus, mutta ei se tunnu tekevän yhtään mitään??

Tuo formulakisa oli mielestäni paljon helpompi uudessa versiossa, auto ei tuntunut edes ottavan vahinkoa. Ainakin Classici-vaikeustasolla se meni kerrasta läpi eikä tehnyt tiukkaa. Alkuperäistä peliä pelasin lämmittelyksi pari viikkoa sitten, vaikeimmalla tasolla jouduin vetämään tuon formulakisan muutaman kerran. Silloinkaan ongelma ei kyllä ollut vastustajien vauhti, vaan teilasin itseni pihalle muutamaan otteeseen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
689
Koittakaapa Classicilla ja simulationilla Free Ridessa sitä bussitehtävää (Chinatownissa) missä pitää ajaa vähintään 30 mph viisi minuuttia. Ei ollut formulakisa mitään tohon verrattuna :rofl: Helpottuu tosin kun vähän hoksaa miten se kannattaa tehdä.
Onko Free Ridessä paljonkin vastaavanlaisia "tehtäviä" tai onko ylipäätään mitää isompaa?
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
242
Stoori vedetty Classicilla läpi aikalailla tasan kymmeneen tuntiin. Alkuperäinen on pelattu moneen kertaan, mutta kyllä se stoori vaan iskee joka kerta ihan yhtälailla, vaikka tietää mitä on tulossa. Eihän tässä ihan 100% sama stoori ole mutta pääpiirteittäin. Autoilla oli hauska päristellä, pyssyttely oli ehkä vähän kankeaa mutta ei mitenkään häiritsevän. Mutta saakeli tuo näyttely ja välivideot on kyllä laatua, animaation taso aika jäätävää. Jo Mafia 3 välivideot olivat todella laadukkaita mutta tässä ollaan kyllä menty eteenpäin ihan huolella.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Kummallista ettei tässä tosiaan saa noit jelppauksia pois. Etenki nuo erilliset haamunuolet ajellessa hämää. Muuten maistuu hyvin mut kyllä tommosia apuja pitäis pystyä itte säätelee pois ja päälle.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Minun kommentit Mafia 1: Definitive Editionista pari tehtävää sen autokilpailun jälkeen:

- Jos tykkäsit alkuperäisestä Mafia 1 niin osta tämä!
- Toimii noin 50-60fps Ryzen 1700 + Nvidia 1070 1440p resolla max asetuksilla (optimum mikä näytti olevan high)
- G-Sync vaati säätämistä (Game locked 60 hz on 144hz screen (Mafia: Definitive Edition)), tein lopulta pelkästään "disable fullscreen optimizations" kun se ReShade (Release Mafia III fullscreen fix · Filoppi/reshade) ei taas toiminut RivaTunerin kanssa samaan aikaan kunnolla. Ilman noita kumpaakaan niin Lenovo Y27q-20 ei osannut edes näyttää oman OSD:n kautta näytön taajuutta. Halusin nähdä oikean FPS:n (eikä G-sync taajuutta) niin asensin RivaTunerin ja sen käyttö taas ReShaden kanssa lopetti ainakin noi G-Syncin "hienommat" ominaisuudet ja näytön taajuus pysyi vaan siinä FPS:n mukana (eikä tuplat kuten matalilla FPS:llä)
-Autot muistaakseni olivat hitaampia alkuperäisessä, tuossa ei ole haitannut ajella speed limiter päällä oikeastaan ollenkaan
-Heti sen autokilpailun alussa sai jo urheiluautoja autotallista, muistaakseni alkuperäisessä kesti tosi paljon pidempään saada yhtään autoja joiden ajaminen ei ole kauheata?
-Autokilpailua yritin ehkä seitsemän kertaa Classicilla (kuten pelaan tota muuten) ja ei ollut kyllä mitään jakoja pärjätä siinä. Katoin videon Youtubestakin avuksi. Mutta joo, jos/kun joku pääsee sen läpi Classicilla niin täytyy olla kyllä mua erittäin paljon parempi ihminen pelaamaan :D Tämä nyt hämmensi omia muistikuvia myös alkuperäisestä Mafia 1:stä kun en muistanut taistelleeni sen kanssa niin paljoa. Ehkä sit siinäkin pelasin sen tehtävän vain Easy-modesssa tms.
-Alussa mietin että olisi ollut kiva jos tuo olisi ollut 1-1 remake alkuperäisestä mutta ehkä kiva että on pieniä eroja. Päähenkilön äänestä en diggaa, olisin halunnut että se on se alkuperäinen ääninäytteliä tämän kokemuksen perusteella.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 870
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom