M2 SSD PCIE Ohjainkortti

Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
88
Hei!
Tuli tässä ostettua 3s isompi M2 SSD levy jonka asensin mun Asus Hyper V2 ohjainkorttiin, ja kas kumma mitä kävikään. X370 ja 5800X3D PCIEt ei riittäneet enään 3tta korttia pyörittää, joten hankinnassa olisi nyt korvata tuo 4x > 2x paikkaseen ohjainkorttiin, sillä tuo on turhan iso vempain pölyyntymässä, kun ei nyt kerran oma laitteisto tue 3-4 M2 levyä yhden PCIE kortin kautta.

Onko teillä jotakin suosituksia 2 paikkaselle M2 adapterille? Mun emussa ei ole kun 1 NVME joka jo käytössä.

Sivu kysymyksenä, saako Windows ns siirrettyä eli kopioitua toiselle SSDlle suoraan, vai pitääkö asentaa ihan uusiks. Mielestäni ei voi, mutta kysyn silti.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 147
Sivu kysymyksenä, saako Windows ns siirrettyä eli kopioitua toiselle SSDlle suoraan, vai pitääkö asentaa ihan uusiks. Mielestäni ei voi, mutta kysyn silti.
Kyllä pystyy. Esim samsungin levyn kun ostaa, niin heidän datamigration ohjelmalla saat sen käyttiksen heidän levylle.

Myös moni partion manager ohjelma taitaa toimia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
Siis kuinka monta NVME-levyä siinä Asuksen lisäkortissa on kiinni? Jos PCIE-linjat ovat loppu, niin lisäkortin vaihtaminen pienempään ei auta. Voit käyttää Asusta vaikka pelkästään kahdella NVME-levyllä, jos vapaita linjoja on x8. Slotteihin 1+2 tai 1+3, ehkäpä.

Em. tapauksessa näyttisslotti (x16) pitää jakaa kahteen (x8/x8), emolevyn manuaali/speksit kertoo onko se mahdollista. Muussa tapauksessa Asus pitää laittaa kiinni näyttiksen tilalle x16 slottiin ja näyttis mopompaan x4 slottiin.

Mikä emo?

E: Vai oliko kaikki tämä tiedossa ja silti halutaan fyysisesti pienempää ja sirompaa tilalle? Ei ehkä kustannustehokasta, ainakaan jos Suomesta shoppailee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
88
Mulla on X370 Crosshair VI Hero emolevy. Slotti on jaettu bioksessa, ja jos en ihan väärin muista taitaa antaa 8+4+4. Mun kone toimii kun GPU on Slot 1, ja M.2 Hyper on Slot 2 jossa on 2 SSDtä. Nyt kun laitoin kolmannen eli tuon uuden, niin se silti lukee vaan 2 eka M.2 levyä ja tietty emolevyyn kytkettyä, mutta slotit ei riitä 3lle. Koitin laittaa piruittain näyttiksen toiseen slottiin niin se ei toiminut ollenkaan.

Kun tota Asuksen hyperia ostin, niin en silloin tiennyt että piti jotain tollasta PCIE slotti asiaa olla tiedossa, mutta onpahan sitten uudelle prossu/emo kombolle sitten käytettävissä.

Mutta nykyisessä koneessa kun ei tosiaan olekkaan tehoja kun kahdelle M2 levylle, ajattelin nyt vaihtaa tuon ison ohjainkortin pienempään, koska se peittää koko näytönohjaimen alta ja antaa vaan 1cm rakon näyttiksen tuulettimille. Joten nyt etin pienempää ohjainkorttia johon saa 2 M2 SSDtä kiinni 4 sijaan. Mitä tässä nopeesti kattelin niin eihä ne maksa kun 20-40€, mutta en tiedä mikä niistä kannattaa ottaa, siksi kysyin täältä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 563
Viestejä
4 204 294
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom