M2 ruuvista kanta mennyt, mutta irti pitäs saada

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kosvi
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
28.08.2021
Viestejä
54
Pöydällä uusi 2TB NVMe -levy ja läppärissä vapaa paikka, mutta käsiksi en pääse. Kuvasta näkyy, että on sohlattu ruuvi aika pahaan happeen. Kaikki hyvät ideat otan kiitollisena vastaan.

Kuminauhaa kokeiltu (tosin huonolla kuminauhalla, en silti siihen oikein usko). Lisäksi työnsin tuon reiän täyteen 2-komponenttiliimaa ja liimasin ruuvarin siihen pystyyn. Ei sekään toiminut. Tosin en ehkä antanut kovettua tarpeeksi kovaksi sen kamppeen.

Vastakierretappi ois varmaan ihan pätevä kokeilu, mutta löytyy vaan alkaen M3-kannalle.

IMG20241203182727.jpg
 
Jotain oikein hyvää liimaa ja sillä pieni kuuskulmaavain koloon ja varovasti auki?
Toivottavasti ei ole tiukkaan väännetty.
 
Jotain oikein hyvää liimaa ja sillä pieni kuuskulmaavain koloon ja varovasti auki?
Toivottavasti ei ole tiukkaan väännetty.
Tässä läppärissä on jostain syystä kaikki ruuvit vedetty ihan järjettömään kireyteen. Noita ehjiä oon ihan kokeilun vuoksi avannut muutaman ja saa niissäkin hampaat irvessä vääntää.

Vasenkätistä poranterää tässä kans mietin - näyttää vaan siltä, että niitä ei saa kuin kiinasta tuossa kokoluokassa.
 
Ainut oikea tapa on porata kanta pois ja sen jälkeen sen nysän voi kääntää pihdeillä auki.joku 2mm vasta kierre pora tai tappi ei kestä ja menee poikki jos se niin tiukkaan on vedetty että kanta paskan
 
Ainut oikea tapa on porata kanta pois ja sen jälkeen sen nysän voi kääntää pihdeillä auki.joku 2mm vasta kierre pora tai tappi ei kestä ja menee poikki jos se niin tiukkaan on vedetty että kanta paskan

Eikö se silti olis parempi porata vasenkäsitellä poralla? Se saattas vähän löystää samalla. Jos vedän oikeakätisellä, niin sehän pahimmillaan kiristää sen nysän entistä tiukemmalle.

edit: Puuilosta sais näköjään sarjan vasenkätisiä teriä, jossa pienin ois 4mm. Mahtaako olla liian iso terä kuitenkin?
 
Terän halkaisija valitaan kannan halkaisijan kanssa tai aavistuksen isompi.itse jaksanut ikinä vasenkätistä poraa hankkia ei se terä noita läppärissä käytössä olevia räkärauta ruuveja poratessa mihinkään kiristyä. Varsinkin kun ei porata läpi asti jossa riski on että terähaukkaa kunnolla kiinni
Ja huom poraa vain kanta pois jolloin saat ruuvin pitämät asiat irti ja sitten pihdeillä jämä pois
 
Terän halkaisija valitaan kannan halkaisijan kanssa tai aavistuksen isompi.itse jaksanut ikinä vasenkätistä poraa hankkia ei se terä noita läppärissä käytössä olevia räkärauta ruuveja poratessa mihinkään kiristyä. Varsinkin kun ei porata läpi asti jossa riski on että terähaukkaa kunnolla kiinni
Ja huom poraa vain kanta pois jolloin saat ruuvin pitämät asiat irti ja sitten pihdeillä jämä pois

Toivottavasti ei kiristy - viimeksi kun yritin porata kannan pois ruuvista, niin sehän työnsikin sen loppuun asti (oli sen verran pehmeä materiaali). Oiskohan 2mm poranterä sitten sopiva tuohon? En tie saako sillä sen kannan kokonaan pois, ne kierteethän on 2mm leveät siinä. Oiskohan joku 3mm vai 4mm hyvä?
 
Kannan kokoinen tai isompi terä esim 1mm ja ei paineta poraa vaan annetaan hissuksiin syödä sen kannan pois jos poraat kierteen kokoisella poralla niin kanta ei irtoa ja riski on että jämä jää liian lyhyeksi
 
Jos poratessa se ruuvi kiristyy oisi sen kyllä pitänyt avautuakin jos kanta edes vähän ois kiinni ottanut
 
Totta varmaan, että tuo ei tuosta enää kireämmälle mene. Taidan silti jättää huomiseen ja hakea suosiolla vasenkätisen terän - ei oo niin pitkä matka rautakauppaan ja maksaa pari euroa. Pakko saada tuo jotenkin auki ja alkaa olla viimeiset yritykset. Jos tuo poraus menee vihkoon, niin se on sitten siinä.

Näyttäs olevan ~5mm tuo kanta, eli vissiin sitten 5mm terällä menis. En ehkä uskalla yrittää 6mm poralla jyrsiä, on sen verta ahdas rako.
 
Saisko tuollaisen kannan hiottua pois esim jollain dremelin pallomaisella tai kartiomaisella hiomakiviterällä?
Sellaisen terän saanee normaaliin poraan kiinni ja poran saa pyörimään kumpaan suuntaan haluaa. Dremelikin toki toimisi mutta ainakaan mun biltema dremel ei pyöri kuin yhteen suuntaan.
 
Koita vai kolvilla hieman lämmittää ruuvia, jos on käytetty ruuvilukitetta kasauksessa pehmenee se lämmittämällä
 
Ihan turhaa turaamista varovasti kanta pois poraten nysä irti pihdeillä ja uus levy sisään.etenet rauhallisesti ruuveja poratessa ei edes terä lipsu kun alkureikä ohjaamassa eli se ruuvin reikä. Onnistuu aina 💯 varmasti kun poraa ei paina ja hitailla kierroksilla rauhassa etenee.jos painaa liika niin terä poikki ja se nysä terän pää tökkää emon tms tärkeään osaan rikkoen sen eli käyttää ainostaan poranpainoa Max ja hitaasti edeten. Ite varmaan elämän aikana poranut satoja ruuveja pois koossa 1mm ylöspäin.ja aina Nintendon ja muiden kolmio kannat prkl kun on laiska eikä jaksa tilata avaimia niihin
 
itse koittaisin jollain terävällä ja pienellä vasaralla naputtaa reunaan auki päin.. Tosin HYVIN varoen
 
Varovasti poraamalla tuo tosiaan hoituu helpoiten, mutta kannattaa suojata ympäristö kunnolla, kun se poratessa irtoava metallihile ei tee hyvää väärässä paikassa, vaikka sitä ei tuossa operaatiossa paljoa tulisikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tällaisen ruuvinpoisto-sarjan joskus Temusta tai Alista muun roinan mukana tilasin

Löytyy koko #0, joka pitäisi sopia 2mm alkaen, motonetin ja puuilon vastaavista sarjoista tämä pienin uupuu.

Ei toki auta, jos tiukka aikataulu saada ruuvi irti, mutta vastaisuuden varalle hyvä olla työkalupakissa.
 
tuolla kertaluokkaa pienempi ruuvi ja kas kummaa poralla lähti ilman vaurioita..

noi vastakierretapit on saatanasta ei luokkaa m10 tappi kestä vääntää auki jos se on kiinni ollut niin että kanta pyöristynyt joten tollasen ruuvin kanssa mun puolesta saa ährätä vaikka kuukauden mutta se ei monen minuutin homma oo ottaa akkukone ja sopiva terä ja porata se pois ja jatkaa hommia.Tuossa vielä sama ongelma että läppärit ja puhelimet käyttää materiaalilta todnäk tollasta paskaa räkärautaa joka on pehmeää kuin tina ajaa asiansa mut seuraus on just tää että kannat paskana ennen pitkää. noi siis on niin pehmeetä että se pora syö sen kannan ilman voimaa pois ja mitään vaurioita ei synny kunhan ne muruset poistaa ennen virran laittoa.
 
Kävin ostamassa vasenkätisen poran ja sillä höyläsin tuon. Todennäköisesti turha ostos, olis sama lopputulos ollut tavallisella. Kanta lähti aika nätisti, jäi sellainen pieni musta rengas vain jäljelle, kun se irtosi. Mutta tappia ei kyllä ole juuri nimeksikään. Jollain ihmeen kaupalla saan siitä kuitenkin kohtuullisen otteen pihdeillä kun puristan minkä kädestä lähtee. Kierteet on kuitenkin niin saa****n tiukalla, että ei sitä saa käännettyä. Kuka oikeasti ruuvaa aateekoota kasaan näin tiukkaan?!?!?!

Ehdotuksia? Oon jo ihan valmis siihen, että kun kansi on auki, niin tuuttaan vaan levyn sisään, pistän kannen takas ja liimaan kiinni 😮‍💨

IMG20241204120701.jpg
 
Katselin tuota kantta ja siinä taitaa olla joku lämmönjohtosysteemi, eli tuosta vissiin pitäs repästä hiiteen toi teippi, missä lukee "remove"? Ja jos sen vedän, niin tuleekohan sieltä jotain töhnää toi levyn pinta täyteen? Mietin, että jos näin on, niin pääsisköhän vaan helpommalla kun tyyliin liimais tuon kannen tuohon paikalleen? Ei meinaa enää jaksais tapella tuon ruuvin kanssa ja levyn saa sisään & kansi istuu paikalleen takas, joten saisko tuolleen ton tehtyä parhaiten?

Mä vähän epäilen, että vaikka kaivertaisin ontoksi 1mm poralla tuon ruuvin ja onnistuisin tekemään sen rikkomatta emoa alta, niin vähintään kierteet menee, jollon uutta ruuvia sinne ei kuitenkaan saa. Vai mitä ootte asiantuntijat mieltä? Otan toki edelleen ehdotuksia vastaan.

IMG20241204124603.jpg
 
Jos se ruuvi ei lähde kannattomanakaan, niin se voi olle liimattu tai väärän kokoinen. Kokeilisin vielä lämmitystä, liima pehmenee noin 130°c
 
Katselin tuota kantta ja siinä taitaa olla joku lämmönjohtosysteemi, eli tuosta vissiin pitäs repästä hiiteen toi teippi, missä lukee "remove"? Ja jos sen vedän, niin tuleekohan sieltä jotain töhnää toi levyn pinta täyteen? Mietin, että jos näin on, niin pääsisköhän vaan helpommalla kun tyyliin liimais tuon kannen tuohon paikalleen? Ei meinaa enää jaksais tapella tuon ruuvin kanssa ja levyn saa sisään & kansi istuu paikalleen takas, joten saisko tuolleen ton tehtyä parhaiten?

Mä vähän epäilen, että vaikka kaivertaisin ontoksi 1mm poralla tuon ruuvin ja onnistuisin tekemään sen rikkomatta emoa alta, niin vähintään kierteet menee, jollon uutta ruuvia sinne ei kuitenkaan saa. Vai mitä ootte asiantuntijat mieltä? Otan toki edelleen ehdotuksia vastaan.

IMG20241204124603.jpg
Tiukassa olevaa mulkkaantunutta ruuvia en olisi lähtenyt ensimmäisenä poraamaan, koska kannattomaan on vaikeampi saada avausmomenttia.

Tässä vaiheessa vetäisin dremelin kiekolla mahdollisimman syvän ja hyvän uran sopivimmalle talttapääruuvarille. Tee ura siihen asentoon, missä nysän reunat ovat korkeimmat ja vahvimmat, jotta ruuvari saa parhaan otteen. Sitten vaan kolvilla vähän lämpöä suoraan ruuviin, jonka jälkeen napakka ruuvaus auki. Jos ei onnistunut, kiinnittäisin levyn 3M VHB -teipillä.
 
Tiukassa olevaa mulkkaantunutta ruuvia en olisi lähtenyt ensimmäisenä poraamaan, koska kannattomaan on vaikeampi saada avausmomenttia.
Joo, tätä vähän pelkäsin ja jälkeenpäin olen samaa mieltä kanssasi. Mutta myöhäistä tässä kohtaa enää tätä pohtia.
Tässä vaiheessa vetäisin dremelin kiekolla mahdollisimman syvän ja hyvän uran sopivimmalle talttapääruuvarille.
Toi on niin pieni, että en kyllä tiedä onko tuollainen mahdollista. Olisin alun alkujaan tehnyt tän, mutta en tie miten tuonne rakoon olis pitänyt saada mitään sellaista työkalua, millä tuo onnistuu. Hyvä että poranterä mahtu tuonne rakoon, missä tuo ruuvi oli.
Jos ei onnistunut, kiinnittäisin levyn 3M VHB -teipillä.
Melkein kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta. Saakohan tuota irti, jos jostain käsittämättömästä syystä joskus tarve tulisi 🤔
 
Nyt alkaa mielenkiinto loppua tähän projektiin. Tuo kanta porattiin pois ja kansi saatiin auki. Hyvä niin. Nysää en saa ulos, joten se jääköön sinne - en halua rikkoa koko tietokonetta tän taistelun myötä. Kun tuon kannen laittaa päälle, se kyllä puristaa tuon ssd:n sinne niin tiukkaan, että se pysyy paikallaan vaikka tuossa ei olisi ruuvia.

Nyt se haaste on tuo kansi, koska se ei ole enää ruuvilla kiinni. Ja tähän otan ehdotuksia. VHB-teippi on kaksipuolista ja aika paksua. Tuohon päälle tulee takakannen avausmekanismi, joten jos haluan teipata tuon nvme-paikan kannen paikalleen, tulee teipin olla ohutta eikä sitä saa tolkuttomia määriä. Sen pitää siis täyttää seuraavat ehdot:

- olla ohutta
- pitää tukevasti ja varmasti
- kestää lämpöä

teippauspinta on metallia, mutta siinä päällä tuollainen musta maali. Tuohon varmaan kyllä teippi tarttuu? Koneen lämpö johdetaan noihin metalleihin, mistä sitten se puhalletaan takaa ulos. Eli teippi ei saisi irrota edes kovassa ja pitkäkestoisessa lämmössä. Onko täällä ehdotuksia?
 
Nyt alkaa mielenkiinto loppua tähän projektiin. Tuo kanta porattiin pois ja kansi saatiin auki. Hyvä niin. Nysää en saa ulos, joten se jääköön sinne - en halua rikkoa koko tietokonetta tän taistelun myötä. Kun tuon kannen laittaa päälle, se kyllä puristaa tuon ssd:n sinne niin tiukkaan, että se pysyy paikallaan vaikka tuossa ei olisi ruuvia.

Nyt se haaste on tuo kansi, koska se ei ole enää ruuvilla kiinni. Ja tähän otan ehdotuksia. VHB-teippi on kaksipuolista ja aika paksua. Tuohon päälle tulee takakannen avausmekanismi, joten jos haluan teipata tuon nvme-paikan kannen paikalleen, tulee teipin olla ohutta eikä sitä saa tolkuttomia määriä. Sen pitää siis täyttää seuraavat ehdot:

- olla ohutta
- pitää tukevasti ja varmasti
- kestää lämpöä

teippauspinta on metallia, mutta siinä päällä tuollainen musta maali. Tuohon varmaan kyllä teippi tarttuu? Koneen lämpö johdetaan noihin metalleihin, mistä sitten se puhalletaan takaa ulos. Eli teippi ei saisi irrota edes kovassa ja pitkäkestoisessa lämmössä. Onko täällä ehdotuksia?
"Kapton" teippi tai PTFE/Teflon teippi ovat ainakin lämmönkestäviä ja ei jätä ainakaan pahempia liimajäämiä irroittaessa.
Toki ei kiinnity yhtä jämäkästi kuin esim. jesari, mutta sileällä kiinnityspinnalla pitäisi pysyä ihan hyvin.
 
Joo, tätä vähän pelkäsin ja jälkeenpäin olen samaa mieltä kanssasi. Mutta myöhäistä tässä kohtaa enää tätä pohtia.

Toi on niin pieni, että en kyllä tiedä onko tuollainen mahdollista. Olisin alun alkujaan tehnyt tän, mutta en tie miten tuonne rakoon olis pitänyt saada mitään sellaista työkalua, millä tuo onnistuu. Hyvä että poranterä mahtu tuonne rakoon, missä tuo ruuvi oli.

Melkein kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta. Saakohan tuota irti, jos jostain käsittämättömästä syystä joskus tarve tulisi 🤔
Jos ruuvi on M2 (=kierteiden ulkohalkaisija 1,9 - 2 mm), niin tältä näyttää ura, jonka tein Dremelin 0,6 mm paksulla kiekolla. Kiekon halkaisija on reilut 23 mm.

Tuli hyvä ura SL1.6-talttapääruuvarille (kärjen leveys 1,6 mm). Tai siis kuvassa on SL1.6, mutta SL2.0 ja SL2.4 istuvat tiukemmin urassa.


Muistaakseni 3M VHB löytyy 0,6 mm paksua (ehkä ohuempaakin). Kun sitä laittaa pienen palan, niin se puristuu alle puolimilliseksi, joten uskoisin mahtuvan. Lähtee haluttaessa irti, kunhan ei yritä liian nopeasti vetää. Ei jätä mitään liimajälkiä.

Screenshot_2024-12-04-15-18-58-15_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg


Screenshot_2024-12-04-15-17-56-10_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
 
Jos ruuvi on M2 (=kierteiden ulkohalkaisija 1,9 - 2 mm), niin tältä näyttää ura, jonka tein Dremelin 0,6 mm paksulla kiekolla. Kiekon halkaisija on reilut 23 mm.
Tää kaatuu siihen, että ei ole dremeliä ja toi ruuvi oli tuollaisessa kuopassa, eli olisin tod.näk. leikannut myös tuon ssd-paikan kantta + dimm-paikan kantta. Nyt kun kansi on pois, niin ehkä pystyis - ehkä ei. Mutta enää en tuonne laita mitään terävää, pyörivää tai mitään muutakaan :D
Muistaakseni 3M VHB löytyy 0,6 mm paksua (ehkä ohuempaakin). Kun sitä laittaa pienen palan, niin se puristuu alle puolimilliseksi, joten uskoisin mahtuvan. Lähtee haluttaessa irti, kunhan ei yritä liian nopeasti vetää. Ei jätä mitään liimajälkiä.
Näiden teippien kanssa tuntuu suurin ongelma olevan, että niitä saa vain jostain erikoisliikkeistä. Haluisin teipin tänään, mutta ei taida motonetistä/puuilosta/k-raudasta/verkkiksestä/jostain löytyä suoraan hyllystä hyvää, lujasti pitävää ja lämpöä kestävää teippiä tähän hätään...

PS. jos joku on Tampereen seudulla ja löytyy soveltuvaa teippiä kotoa, niin voin tulla myös ostamaan palan.
 
Ah itse aina käännän auki sellaisilla katkaisu pihdeillä noi nysät auki. Aina saa kiinni poratusta ruuvista kiinni. Tosin Jos kunnon väännön siihen sait jaa se ei auennut niin onkohan sinne joku vetänyt jonkun väärän ruuvin tai vittuilaakseen liimanut kiinni. Itse en ehkä tässä vaiheessa luovuttas vaan esim kolvilla kuumentaisin tuota ruuvin nysää ja ja antaa jäähtyä jaa sitten kokeilee katkaisupihdeillä ottaa otteen nysästä. Jos tuo ei pihdeillä auki lähde niin se on ihan sama oisko se kanta ollut siellä montussa paikallaan millään et siitä kannasta ois tota auki saanut käännettyä. Mutta helppo huudella teorioita kun huomaan että tässäkin topikissa muutama tekijä mies jotka tietää miten nuo puretaan sitten loput teoreetikot
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin sivuleikkureilla jo - ei saa otetta, luiskahtaa irti ja sitten kolisee emossa. En tosiaan halua rikkoa tuota. Pienillä pihdeillä sain pari kertaa jonkinlaisen otteen kun puristi kuin mielipuoli. Mutta pyöri vain pitkin tapin pintaa, ei kääntynyt tappi.
 
Jos tuo nysä ei aukea sullahan on tossa samassa linjassa tuo muistin kansi jossa kolo itse ehkä laittaisin ensiksi SSD kannen paikalleen ja kokeilisin työntää jonkun muovisuirun tuosta muistin reijästä sisään idea ois että se menee niinpitkälle muisti kannen alle että lukittaa tuo SSD kannen paikalleen
 
Otithan sivuleikkureilla sivusta kiinni ei kuten ruuvimeisselillä eli ruuvi | - sivarit toi jälkimmäinen viiva
Joo, juuri näin. Luiskahtaa leikkurin terät siitä reunan yli, napsahtaa kiinni ja riippuen miten olin vääntämässä, niin kolisee minne sattuu. Pihdeillä sain otteen puolestaan juuri ylhäältä päin, mikä ei ole ideaalia muutenkaan. Sivusta yksinkertaisesti liian matala.

Toi muovisuiro ei välttis olis sekään ihan mahdoton idea - pitäs vaan jostain keksiä sellainen ja riittävän jämäkkä.
 
Tässä läppärissä on jostain syystä kaikki ruuvit vedetty ihan järjettömään kireyteen. Noita ehjiä oon ihan kokeilun vuoksi avannut muutaman ja saa niissäkin hampaat irvessä vääntää.

Vasenkätistä poranterää tässä kans mietin - näyttää vaan siltä, että niitä ei saa kuin kiinasta tuossa kokoluokassa.
Ihan mielenkiiintoista että oliko ostettu käytettynä vai uutena ja minkä ikäinen, jos uusi niin tuohan kuulostaisi melkein takuuhommilta jos tehtaalta tullessa kaikki ruuvit paskottu kiinni.
 
Ihan mielenkiiintoista että oliko ostettu käytettynä vai uutena ja minkä ikäinen, jos uusi niin tuohan kuulostaisi melkein takuuhommilta jos tehtaalta tullessa kaikki ruuvit paskottu kiinni.
Käytetty 3 vuotta vanha. Vissiin halunneet kasata jämäkän tästä, kun on tuollainen "premium"-kannettava 😅
 
Muovisuiruja on kämppä täynnä vaikka joku blister pakkaus tai jonkun ruoka pakkauksen reunaa tms jos liian ohutta voi sen kääntää pituus suunnassa kaksi kerroin niin jäykistyy viel enemmän. Ja vaikka pikaliimalla liimaa ne puoliskot toisiinsa
 
Nyt kun katselen tätä, niin sanokaas asiantuntijat, onko joku syy miksen vain juota tätä kiinni? Metallipinnat ei ole edes lakattuja, tuo juotettava pinta on valtava ja sillä luulis ainakin pysyvän. Irtikin saa, jos joskus tulee tarve.

Kertokaa, jos tuossa piilee joku vaara?

IMG20241204200426.jpg
 
Nyt hieman edistystä tapin kanssa. Tällä työkalulla sain niin hyvän otteen tapista, että lähti koko läppäri pyörimään kun käänsi ruuvia. Valitettavasti kuitenkin on niin terävä, että kun estin läppäriä pyörimästä, alkoivat terät pureutua tappiin ja leikata sitä poikki sen sijaan, että olisivat irti pyörittäneet.

IMG20241204214034.jpg
 
Se on varmaan joku vetänyt kiukulla väärän ruuvin pohjaan asti ja siinä kanta pyörähtänyt tuossa tapauksessa itse kokeilisin tinata knöölin siihen ruuvin päälle tai virittää joku muovisuirun sinne pitämään kantta.
 
Keskikova loctiten lukite pitää tuommoista pientä ruuvia niin tiukasti että se katkeaa tai kanta hajoaa, mutta se lämpö auttaa.
 
Mä en oikein jaksa uskoa liimaan siellä. Sille ei olisi mitään nuuta syytä kuin silkka vi***ilu. Eiköhän se vaan ole vedetty ihan saakutin kireälle ja mahdollisesti kierteet vaurioituneet.

Nyt saa riittää tältä päivää - yritän ehkä vielä huomenna, jos keksisin miten saada otetta ja jos saisi pyörimään. Jos ei lähde, niin sitten tinaa.
 
Älä ainakaan minkään juottimen kanssa ala tuota koneen emon maafolioita tökkimään, lämpö johtuu pois aikas tehokkaasti.
Jotain jämäkkää teippiä pikku suikale kannen päälle ja kohti uusia pettymyksiä.
Ja vaikka ne PH0 ja PH00 -ruuvarit hankintaan jos vastaavia projekteja jatkossa tarkoitus toteuttaa koska ehjistä ruuveistakin näkee että väärä kärki käytössä.

Vähän rajaa saisi olla näiden apustusvinkkien kanssa tälläkin foorumilla, ennen kannan poistoa tuo ruuvi olisi tod näk ollut vielä irroitettavissa.
 
Sen tinan voi tuikata tuohon ruuvin jämän nokkaan ei sitä kai kantta oo tarkoitus emolle asti tinata. Ja epäilen että tollasta montussa olevaa ruuvia irti ois saanu vaikka kanta paikallaan Ois jos ei kerran pihdeillä ole lähtenyt.mutta onhan se jälkiviisaus parasta.oletko edes katsonut kuvaa ei tuossa mitään maafoliota edes näkyvissä on enkä usko että kukaan niin hullu on että emosta alkaa tuota pintaa irrottaa jotta kannen saa kiinni
 
Sen tinan voi tuikata tuohon ruuvin jämän nokkaan ei sitä kai kantta oo tarkoitus emolle asti tinata. Ja epäilen että tollasta montussa olevaa ruuvia irti ois saanu vaikka kanta paikallaan Ois jos ei kerran pihdeillä ole lähtenyt.mutta onhan se jälkiviisaus parasta.oletko edes katsonut kuvaa ei tuossa mitään maafoliota edes näkyvissä on enkä usko että kukaan niin hullu on että emosta alkaa tuota pintaa irrottaa jotta kannen saa kiinni

Mikä pinnan irroitus ja miksi? Ymmärrätkö miten tehokkaasti lämpö johtuu pois tuollaisesta maapisteestä ja miten käy kun siihen ruuvin päähän yritetään muka jotain juottaa?
Irtonainen tinapallo koneen sisuksissa olisikin varsinainen kruunu tuolle operaatiolle.
Jos listaa vaikka ranskalaisilla viivoilla hyötyjä ja haittoja tinaknööli vs teipinpätkä niin mitä etuja tuolla tinailulla käytännössä saavutetaan?
 
Joo, jälkiviisaana mäkin kadun sitä poraamista. Tosin en tiedä oisko se kanta siinä auttanut, oli tosiaan tosi hankalassa kuopassa. Ei hankalimmassa mahdollisessa, mutta silti.

Ja tuota lämmönjohtamista mäkin tuossa pelkään. Taidan jättää tinan välistä. Miten olis joku epox-liima, joka kestää n. 100 asteen lämpötiloja?

Tuo on tosi ärsyttävä, kun tappi näkyy ja siitä periaatteessa saa kiinni, mutta se ei vaan pyöri. Nyt pari kertaa otin pihdeillä ja puristin mikä sormista lähti ja käänsin. Lopputulemana lopulta pihdit pomppasi ylös ja söivät taas palan sitä tappia. Nyt alkaa olla sellainen nysä, että ei toivoakaan.

ps. löytyi kyllä oikea ruuvari tuohon, ei ollut siitä kiinni. Se miksi tuo lähti alamäkeen oli, että en tajunnut tuon olevan noin tiukassa vaan lähdin avaamaan vähän huolimattomasti, ruuvari pomppasi ja söi käytännössä kerralla koko ruuvin. Noissa muissa ruuveissa mitä oon kokeillut, niin oon nojannut likimain koko painolla siihen ruuvariin, että ei pääse nousemaan. Saa muuten vääntää ihan tosissaan - noi on kaikki tosi tiukassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 207
Viestejä
4 534 555
Jäsenet
74 754
Uusin jäsen
aap4

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom