• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

M-ITX ja sitä pienemmät pelikoneet

Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
75
Tuli kasattua lian li a4 h2o tossa menneellä viikolla ja sinne rtx4080 kaveriksi, powerina toimii corsairin sf750, onko kellään tietoa saako suoraan poweriin sopivaa alle 30cm pitkää 3x8->12vhpwr pcie kaapelia jostain euroopasta tilattua? Kun tuo nykyinen 60cm blokkaa ilmanvaihtoa aika reilusti.
Käytin itse Endgamecustomia tulee Ruotsista. Sf750 kaapelit nr200p:hen. Lopputulos oikein hyvä ja juuri oikean pituiset. Noin kuukauden oli toimitusaika tilauksesta.
En ala selvittämään saako tuota kaapelia, mutta linkki alla, mistä voi itse katsoa.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
53
Käytin itse Endgamecustomia tulee Ruotsista. Sf750 kaapelit nr200p:hen. Lopputulos oikein hyvä ja juuri oikean pituiset. Noin kuukauden oli toimitusaika tilauksesta.
En ala selvittämään saako tuota kaapelia, mutta linkki alla, mistä voi itse katsoa.
Näköjään saa ja myös muita kaapeleita suoraan a4:een, mutta tuo 12vhpwr 66€ on aika suolaisen hintainen itsessään. Pitää harkita.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Näköjään saa ja myös muita kaapeleita suoraan a4:een, mutta tuo 12vhpwr 66€ on aika suolaisen hintainen itsessään. Pitää harkita.
Tsekkasin kuitin omasta tilauksesta (dreambigray) maksoin 35 dollaria kokonaisuudessa posteineen, tilasin 18.8.2020 Ja postitettiin 22.8. Oisko viikon päästä saapunut. Oma setti oli sliivaamattomia ja kammattomia määrämittaisia johtoja: 2x näyttis 8p, prossun lisävirta ja 24pin kaapelit. Tänä päivänä varmana kalliimpaa mutta kandee tuolta kysyä.

tuo endgame customs oli minulle uusi paikka.
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
75
Tarkastin oman Endgame customsin toimitusajan. Oli 3vk. 13.11. Tehty tilaus, joten todennäköisesti aika ruuhkainen ajankohta, kun oli uusien näyttisten julkaisut. Itsekin tein 7900xtx julkaisua varten tilauksen ennakkoon, että olisi heti kaapelit valmiina.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
79
Hei. nr200p kotelosta löytyy corsair sf750 platinum ja 5800x3d. Kaveriksi olin ajatellut red devil 6950xt näyttistä (nyt 6700xt), kun hinnat vähän tippuneet edelliseltä sukupolvelta. Onko toimiva kombo, riittävä virtalähde ?
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 794
Onko kukaan asentanut nzxt h1 V1 koppaan am5 prossua. Lähinnä siis vakio vesijäähyn yhteensopivuus am5 prossuun mietityttää.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 256
Kun otsikossa mainittu, niin kysytään nyt täältä: Onko kenellekään osunut silmiin "mini-pc"-luokan laitteita, jotka olisivat tulossa AMD phoenix mobiiliprossuilla (7040-sarja)?
Tuollaisessa voisi olla täysin riittävästi potkua lanikoneeseen 1080p resolle, eli voisi tehdä setupin jossa kone on näytön jalassa kiinni jotenkin, sellainen "diy-all-in-one" kone.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 071
Kun otsikossa mainittu, niin kysytään nyt täältä: Onko kenellekään osunut silmiin "mini-pc"-luokan laitteita, jotka olisivat tulossa AMD phoenix mobiiliprossuilla (7040-sarja)?
Tuollaisessa voisi olla täysin riittävästi potkua lanikoneeseen 1080p resolle, eli voisi tehdä setupin jossa kone on näytön jalassa kiinni jotenkin, sellainen "diy-all-in-one" kone.
Minusta LTT:llä ja parilla muulla saitilla noita tuli vastaan.

Tässä voisi olla yksi (tosin on "vain" 7735 SoC:lla): Venus Serie UM773 Lite
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 071
Huh, täytyy kyllä sanoa että tää NZXT H1 (v1) malli hiljeni ja jäähtyi huomattavasti kun rikkoutuneen AIO jäähyn tilalle tuli hommattua NH-L12S jäähy (tosin, mulla on cpu tuulettimen pinnissä kiinni NF-A14 PWM chromax.black.swap tuuletin, joka jäähdyttää sekä siilin että koneen yleisesti).

Lämmöt putosi 50-60c => 45-50c suoraan. Olis pitänyt tehdä jo aikapäiviä sitten tää swappi.
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
228
Huh, täytyy kyllä sanoa että tää NZXT H1 (v1) malli hiljeni ja jäähtyi huomattavasti kun rikkoutuneen AIO jäähyn tilalle tuli hommattua NH-L12S jäähy (tosin, mulla on cpu tuulettimen pinnissä kiinni NF-A14 PWM chromax.black.swap tuuletin, joka jäähdyttää sekä siilin että koneen yleisesti).

Lämmöt putosi 50-60c => 45-50c suoraan. Olis pitänyt tehdä jo aikapäiviä sitten tää swappi.
Samaa swappia pohtinut, mimmoinen setup sulla on muuten?

Lämmöt kiinnostaa kovasti rasituksessa.
Ja vissiin ihan yhdellä tuulettimella?
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 071
Samaa swappia pohtinut, mimmoinen setup sulla on muuten?

Lämmöt kiinnostaa kovasti rasituksessa.
Ja vissiin ihan yhdellä tuulettimella?
Juu, yksi ainoa tuuletin. Muistit oli sen verran korkeat ettei se tuulettimen oma mahtunut. Samoin piti omilla läpiruuveilla ja muttereilla pistää tuuletin kiinni koppaan, kun AIO:n poiston jälkeen ei muuten saa pysymään kiinni.

Tässä on lämmöt core-tempistä kun kone idlailee pari minuttia pelisession jälkeen (maksimista näkee minne nousi, ei ole ollut ikinä näin hiljainen ja viielä tämä...
1681231307903.png
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
228
Eikös sen tuulettimen saa asennettua siileen niillä klipsuilla joko ylä- tai alapuolelle?
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 071
Eikös sen tuulettimen saa asennettua siileen niillä klipsuilla joko ylä- tai alapuolelle?
Toki saa, mutta et saa silloin hiljaisempaa ja tehokkaampaa 140mm tuuletinta kiinni. Siksi jätin sen ohjuen 12cm tuularin pois...

Edit: Mulla ei siis mahtunut alapuolelle kun muistit otti kiinni... Mini-itx juttuja...
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
751
B660-i strix sitten otti ja meni mykäksi.
Ei valoja emolevyyn kummallakaan virtalähteellä.
Onko kokemuksia jimmsin takuusta kun pcie portin klipsin kulmasta tietenkin palanen murtunut että eväävätkö takuun tämän takia.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
822
Huh, täytyy kyllä sanoa että tää NZXT H1 (v1) malli hiljeni ja jäähtyi huomattavasti kun rikkoutuneen AIO jäähyn tilalle tuli hommattua NH-L12S jäähy (tosin, mulla on cpu tuulettimen pinnissä kiinni NF-A14 PWM chromax.black.swap tuuletin, joka jäähdyttää sekä siilin että koneen yleisesti).

Lämmöt putosi 50-60c => 45-50c suoraan. Olis pitänyt tehdä jo aikapäiviä sitten tää swappi.
Sama vaihdos tuli tehtyä joskus aikapäiviä sitten, 140mm Noctua kiinni AIO:n kehikossa ihan normaaleilla flektin mukana tulevilla ruuveilla.

IMG_1851.jpeg
IMG_1846.jpeg
 
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
153
Sama vaihdos tuli tehtyä joskus aikapäiviä sitten, 140mm Noctua kiinni AIO:n kehikossa ihan normaaleilla flektin mukana tulevilla ruuveilla.

Nh-l12s on kyllä hyvä jäähy, on mulla i5-13600k:n kaverina. Harmi vain kun ei mahtunut kokonaan sisään, niin jouduin soveltamaan. Koppana lian-li Q58. Jäähy toimii myös sisäänpuhaltavana tuulettimena, tosin lämpimän siilin lävitse.Jouduin myös näyttämään sahaa virtalähteen takana olevalle seinälle, jotta sain henkireiän sinne 4090 FE:lle.

Btw. Tuleeko tuosta Dan C4-sfx kotelosta täysi mustaa versiota?
 

Liitteet

Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
Jatketaan sf750 riittävyyskyselyä seuraavalla: onko se riittävä 7800x3d + 4090FE?

Kysellyt täällä 1440p >144fps itx/mATX-kone 1500-3000e yleisesti komponenteista mutta ehkä täällä parempi jatkaa tarkemmin noista kotelo/poweri-jutuista

Ajattelin alkuun kasata setupin nr200p:hen jonka jälkeen katsella pienempiä.
Jäähyksi Thermalright Peerless Assasin 120SE joka käsittääkseni tehokkain tuohon koteloon saatava ilmajäähy. Tästä joutuu aika varmasti luopumaan kun siirtyy pienempään. Kannattaisiko suoraan mennä jollain future-proof jäähyllä joka olisi pienempi (mahdollisesti neste)? Toki tuo PE 120SE maksaa about 50e...

Tuo C4 houkuttelisi koon puolesta mutta ei niin hirveästi nr200p:tä pienempi (ja toimitus vielä kysymysmerkki) Toinen vaihtoehto olisi sitten mennä Formd T1 mutta sitten budjetti kasvaisi aika kiitettävästi sekä toimitusaika menisi pitkäksi(?)

Edit. Asukselta noita Loki malleja sfx-l koossa missä olisi suoraan tuo ATX3 piuha. Tässä mietityttää tuo koko jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 230
Jatketaan sf750 riittävyyskyselyä seuraavalla: onko se riittävä 7800x3d + 4090FE?
Kai se riippuu vähän, nykypeleillä toi kombo tuskin vetää yli 600w missään olosuhteissa mutta jollain synteettisillä testeillä saa vetämään enemmän.

Itse uskaltaisin mennä tuolla powerilla mutta jotkut hifistelijät voi ehkä haluta isomman.
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
228
Jatketaan sf750 riittävyyskyselyä seuraavalla: onko se riittävä 7800x3d + 4090FE?

Kysellyt täällä 1440p >144fps itx/mATX-kone 1500-3000e yleisesti komponenteista mutta ehkä täällä parempi jatkaa tarkemmin noista kotelo/poweri-jutuista

Ajattelin alkuun kasata setupin nr200p:hen jonka jälkeen katsella pienempiä.
Jäähyksi Thermalright Peerless Assasin 120SE joka käsittääkseni tehokkain tuohon koteloon saatava ilmajäähy. Tästä joutuu aika varmasti luopumaan kun siirtyy pienempään. Kannattaisiko suoraan mennä jollain future-proof jäähyllä joka olisi pienempi (mahdollisesti neste)? Toki tuo PE 120SE maksaa about 50e...

Tuo C4 houkuttelisi koon puolesta mutta ei niin hirveästi nr200p:tä pienempi (ja toimitus vielä kysymysmerkki) Toinen vaihtoehto olisi sitten mennä Formd T1 mutta sitten budjetti kasvaisi aika kiitettävästi sekä toimitusaika menisi pitkäksi(?)

Edit. Asukselta noita Loki malleja sfx-l koossa missä olisi suoraan tuo ATX3 piuha. Tässä mietityttää tuo koko jne.
Mua kiinnostais enemmän, että mistä meinaat saada ostettua 4090 FE:n tähän hetkeen?
 

debuggeri

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
No mulla on myös tuo SF750, tosin 12700K:n parina. Ihan hyvin riittää jos et kellottele. Tuo 4090FE ei kovin paljoa pienempään koteloon mene, ja tuo nr200p on ilmakierroltaan parhaita, joten en näe järkeä vielä pienempään vaihtaa.

Jäähyksi valitsin tuon
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
No mulla on myös tuo SF750, tosin 12700K:n parina. Ihan hyvin riittää jos et kellottele. Tuo 4090FE ei kovin paljoa pienempään koteloon mene, ja tuo nr200p on ilmakierroltaan parhaita, joten en näe järkeä vielä pienempään vaihtaa.

Jäähyksi valitsin tuon
Tämä menisi tuohon C4:seen mikäli joskus siihenkin päätyy, pitääkin harkita.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
No mulla on myös tuo SF750, tosin 12700K:n parina. Ihan hyvin riittää jos et kellottele. Tuo 4090FE ei kovin paljoa pienempään koteloon mene, ja tuo nr200p on ilmakierroltaan parhaita, joten en näe järkeä vielä pienempään vaihtaa.

Jäähyksi valitsin tuon
Ihan fiksuja sanoja, toki kiehtoo noi youtubesta löytyvät 10-litraiset buildit missä saatu ängettyä vastaava rauta. Koko homma lähti liikkeelle siitä että ostan jonkun mahdollisimman halvan pelikoneen ja tässä nyt sitä ollaan ja järki jäi jo kaksi viikkoa sitten taakse.
 

debuggeri

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 694
Ihan fiksuja sanoja, toki kiehtoo noi youtubesta löytyvät 10-litraiset buildit missä saatu ängettyä vastaava rauta. Koko homma lähti liikkeelle siitä että ostan jonkun mahdollisimman halvan pelikoneen ja tässä nyt sitä ollaan ja järki jäi jo kaksi viikkoa sitten taakse.
Jos haaveilet esim t1:stä myöhemmin niin laita nyt prossulle 240 AIO, joka sopii myös siihen t1 koppaan (Huom kaikki ei sovi)

4090fe menee just ja just sisään, joutuu vähän kikkailee. En ostaisi sfx-l poweria vaan hyvän sfx-mallin.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
153
Jatketaan sf750 riittävyyskyselyä seuraavalla: onko se riittävä 7800x3d + 4090FE?

Kysellyt täällä 1440p >144fps itx/mATX-kone 1500-3000e yleisesti komponenteista mutta ehkä täällä parempi jatkaa tarkemmin noista kotelo/poweri-jutuista

Ajattelin alkuun kasata setupin nr200p:hen jonka jälkeen katsella pienempiä.
Jäähyksi Thermalright Peerless Assasin 120SE joka käsittääkseni tehokkain tuohon koteloon saatava ilmajäähy. Tästä joutuu aika varmasti luopumaan kun siirtyy pienempään. Kannattaisiko suoraan mennä jollain future-proof jäähyllä joka olisi pienempi (mahdollisesti neste)? Toki tuo PE 120SE maksaa about 50e...

Tuo C4 houkuttelisi koon puolesta mutta ei niin hirveästi nr200p:tä pienempi (ja toimitus vielä kysymysmerkki) Toinen vaihtoehto olisi sitten mennä Formd T1 mutta sitten budjetti kasvaisi aika kiitettävästi sekä toimitusaika menisi pitkäksi(?)

Edit. Asukselta noita Loki malleja sfx-l koossa missä olisi suoraan tuo ATX3 piuha. Tässä mietityttää tuo koko jne.
Täällä sf750 i5-13600k:n ja 4090fe:n kaverina
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
641
NZXT H1 V1 jotka ovat uuden Riser kaapelin saaneet, niin onko kaapeli ollut Gen3 vai Gen4?

Itse käytetyn V1 kopan ostin, jossa vielä vanha kaapeli. Laitoin NZXT:lle RMA:n ja laittoivat tänään UPS:lla tulemaan uuden. Uhka vai mahdollisuus saada Gen4 kaapeli? :lol:
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
228
NZXT H1 V1 jotka ovat uuden Riser kaapelin saaneet, niin onko kaapeli ollut Gen3 vai Gen4?

Itse käytetyn V1 kopan ostin, jossa vielä vanha kaapeli. Laitoin NZXT:lle RMA:n ja laittoivat tänään UPS:lla tulemaan uuden. Uhka vai mahdollisuus saada Gen4 kaapeli? :lol:
Gen3 ainakin oma, toki tuo on vaihdettu silloin kun se ongelma tuli ilmi. Ei mun mielestä ole tuota V1:stä Gen4 -kaapelilla saanut vaikka V2:ssa näyttäis olevan nelonen.
Eihän siinä itse kaapelissa ollutkaan mitään vikaa, vaan siinä PCB:n suojauksessa.
 

mikkom81

mike_manning
Tukijäsen
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
641
Gen3 ainakin oma, toki tuo on vaihdettu silloin kun se ongelma tuli ilmi. Ei mun mielestä ole tuota V1:stä Gen4 -kaapelilla saanut vaikka V2:ssa näyttäis olevan nelonen.
Eihän siinä itse kaapelissa ollutkaan mitään vikaa, vaan siinä PCB:n suojauksessa.
Jees, sittempä sen näkee kun uusi kaapeli ensiviikolla saapuu.
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
Kasailin tänään oman nr200p-setupin. Olipas kivaa pitkästä aikaa :)

Cooleriksi tuli tosiaan Peerless Assasin joka ei mahdu koteloon kahdella tuulettimella, eli laitoin vain keskelle puhaltimen AF4C1424-9E74-479A-B56A-53EEA7191254.jpeg

Vasemmalla on virtapiirin harmillisen korkealla, 3mm alempana mahtuisi tuuletin. Emona siis Asus Rog B650-E itx.
Tilaamani virtakaapeli näytönohjaimelle ei ole vielä saapunut joten tuo adapterihärveli vielä estää sivupaneelin kiinnittämisen.

vähän pitää ilmavirtauksia miettiä, tuo coolerin tuuletin imee takaata sisään ja katon tuulettimet myös sisään.
Cinebenchissä lämmöt lämmöt nousivat 7800x3d:llä noin 85 asteiseksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067

Meneekö nyt oikein ja mikäköhän olisi optimi pituus NR200P & 4090 kaapelille?
Tää kannattaa ostaa 2 liittimen mallina. Itekkin tilasin 3 liitin mallin, ainoastaan todetakseen että aivan turhaa. Muutin sitten 2 liittimen malliks.





Silikoni kaapeli on todella taipuisa ja nr200p max kopassa todella hyvä. Tilasin tän 40cm pitusena.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Kasailin tänään oman nr200p-setupin. Olipas kivaa pitkästä aikaa :)

Cooleriksi tuli tosiaan Peerless Assasin joka ei mahdu koteloon kahdella tuulettimella, eli laitoin vain keskelle puhaltimen

Vasemmalla on virtapiirin harmillisen korkealla, 3mm alempana mahtuisi tuuletin. Emona siis Asus Rog B650-E itx.
Tilaamani virtakaapeli näytönohjaimelle ei ole vielä saapunut joten tuo adapterihärveli vielä estää sivupaneelin kiinnittämisen.

vähän pitää ilmavirtauksia miettiä, tuo coolerin tuuletin imee takaata sisään ja katon tuulettimet myös sisään.
Cinebenchissä lämmöt lämmöt nousivat 7800x3d:llä noin 85 asteiseksi
Kääntäisin itse ehkä aluksi nuo katon tuulettimet puhaltamaan ulospäin ja katsoisin mitä tapahtuu lämmöille. Saattaisin myös testata kääntää tuon prossunjäähyn tuulettimen puhaltamaan taakse ulos. Näyttishän pukkaa lämmintä ilmaa myös tuonne taakse joten prossujäähy vetää nyt sitä samaa lämmintä ilmaa takaisin sisään. :hmm:
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
@Arkangel

Eikö olisi loogisempaa puhaltaa lämmin ilma ulos?

Menisikö taakse tai torniin slim tuulettimia?
Täytyy kokeilla mitä käy kun puhaltaa lämpimän ilman ylhäältä ulos. Veikkaan että parempi ratkaisu silloin kuin kotelo kiinni.
En usko että slim-tuuletin auttaa, sillä ongelma on tuulettimen korkeus, tilaa on io-paneelin takana olevan jäähdytyssiilin päältä ~116mm. Coolerin edessä vielä vähemmän kuin muistit korkeammat :(

Tää kannattaa ostaa 2 liittimen mallina. Itekkin tilasin 3 liitin mallin, ainoastaan todetakseen että aivan turhaa. Muutin sitten 2 liittimen malliks.
Silikoni kaapeli on todella taipuisa ja nr200p max kopassa todella hyvä. Tilasin tän 40cm pitusena.
Tilasin tosiaan tuon 3-liittimisen silikonikaapeleilla. Mitä tarkoitat turhalla, sitä että kahdesta liittimestä saa tarpeeksi virtaa? Tämä voi olla hyvinkin totta sillä tuo adapterihässäkkä on nyt kytkettynä kahteen piuhaan. Täytyy miettiä tulisiko tilata sitten uusi piuha. En uskalla omilla taidoillani muutella noita :D

Kääntäisin itse ehkä aluksi nuo katon tuulettimet puhaltamaan ulospäin ja katsoisin mitä tapahtuu lämmöille. Saattaisin myös testata kääntää tuon prossunjäähyn tuulettimen puhaltamaan taakse ulos. Näyttishän pukkaa lämmintä ilmaa myös tuonne taakse joten prossujäähy vetää nyt sitä samaa lämmintä ilmaa takaisin sisään. :hmm:
Joo, varmasti fiksumpaa työntää ylhäältä ulos. Tuo FE-näyttis on tuosta coolerin alta umpinainen joten se ei työnnä ilmaa ylöspäin (ainakaan teoriassa), mutta voi olla hyvä idea kokeilla tuota cooleria toiseen suuntaan.

Mukavaa että aihio on nyt ns. kasassa, mutta tästä se virittely vasta alkaa. Vaarallinen harrastus kun nälkä kasvaa syödessä
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 601
Viestejä
4 185 598
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom