Luottokortit

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Komplettin kortti ei ota lähimaksuja vastaan, ainoastaan pin kelpaa. Kokeiltu tosin vain yhdessä paikassa mutta joka kerta sama juttu.

Mistä näkee sivuilta kuinka paljon tuo kertynyt bonus on ihan rahassa?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Komplettin kortti ei ota lähimaksuja vastaan, ainoastaan pin kelpaa. Kokeiltu tosin vain yhdessä paikassa mutta joka kerta sama juttu.

Mistä näkee sivuilta kuinka paljon tuo kertynyt bonus on ihan rahassa?
10bonuspistettä =1€
100 bonuspistettä =10€
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
10bonuspistettä =1€
100 bonuspistettä =10€
208 pistettä kertynyt. Juuri olen laskun maksanut. Jos nyt nostaisin nuo niin mitä niille tapahtuisi? Pitääkö tuo nostaa ennen laskun maksua vai onko sillä väliä, entä kannattaako olla aina lähellä tasasatasta ettei menetä pisteitä?

Tehdäänpä sama kysymys Norwegianista. Kun on siellä 9 euroa sisällä niin nollautuuko koko saldo "noston" jälkeen vai jääkö sinne euron osat jäljelle?
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Komplettin kortti ei ota lähimaksuja vastaan, ainoastaan pin kelpaa. Kokeiltu tosin vain yhdessä paikassa mutta joka kerta sama juttu.

Mistä näkee sivuilta kuinka paljon tuo kertynyt bonus on ihan rahassa?
Ottaa muuten lähimaksut, raja on vain edelleen 25€ enkä ole saanut lähimaksua toimimaan tankatessa automaatilta. Kaupoissa toimii ongelmitta.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
208 pistettä kertynyt. Juuri olen laskun maksanut. Jos nyt nostaisin nuo niin mitä niille tapahtuisi? Pitääkö tuo nostaa ennen laskun maksua vai onko sillä väliä, entä kannattaako olla aina lähellä tasasatasta ettei menetä pisteitä?
Ei ole väliä koska nostat, häviää automaattisesti tililtä ja näkyy laskulla plus tapahtumana. Itse käytän nuo yleensä loppukuusta ennen uuden laskun muodostumista.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
208 pistettä kertynyt. Juuri olen laskun maksanut. Jos nyt nostaisin nuo niin mitä niille tapahtuisi? Pitääkö tuo nostaa ennen laskun maksua vai onko sillä väliä, entä kannattaako olla aina lähellä tasasatasta ettei menetä pisteitä?

Tehdäänpä sama kysymys Norwegianista. Kun on siellä 9 euroa sisällä niin nollautuuko koko saldo "noston" jälkeen vai jääkö sinne euron osat jäljelle?
Ylempänä olikin vastaus, näkyy näin Screenshot_20210812-201952-02.jpeg
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Elikäs kaikki pisteet on kotiapäin Kompletillä eikä mitään mene ns. hukkaan.
Ainoa mikä menee hukkaan ovat alle 5€ ostokset, niistä et saa mitään.. Komplett pyöristää nuo ostokset vitosen tarkkuudella ylös tai alaspäin.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Ainoa mikä menee hukkaan ovat alle 5€ ostokset, niistä et saa mitään.. Komplett pyöristää nuo ostokset vitosen tarkkuudella ylös tai alaspäin.
Tämän muistinkin ja käyttelen mieluummin Pivoa näihin. Toisaalta pitäisi sitten kaivaa Norski, mutta kun Pivo on kätevämpi.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 143
Huomasin tuossa että Curven go back in time näyttää mahdollistavan cashbackin keräilyn useammalta kortilta.

Korttiyhtiöt eivät varmaan oikein tykkää tälläisestä toiminnasta mutta onko se kiellettyä / tekevätkö jotakin asialle?

Crypto.com näyttäisi antavan myös refundista cashbackkia.

Varmaankin jossain vaiheessa mielenkiinto herää jos kaikki ostokset kierrätetään aina kahden kortin kautta.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Huomasin tuossa että Curven go back in time näyttää mahdollistavan cashbackin keräilyn useammalta kortilta.

Korttiyhtiöt eivät varmaan oikein tykkää tälläisestä toiminnasta mutta onko se kiellettyä / tekevätkö jotakin asialle?

Crypto.com näyttäisi antavan myös refundista cashbackkia.

Varmaankin jossain vaiheessa mielenkiinto herää jos kaikki ostokset kierrätetään aina kahden kortin kautta.
Crypto.com kerää kyllä lopulta kaikki ylimääräiset cashbackit pois. Tuo go back in time vain tekee sen palautuksen kortille siten, että kortille tehdään uusi vanhan maksun suuruinen varaus, varauksen pohjalta tehdään hyvitys ja sitten varaus poistetaan kortilta. Useimmiten Crypto.com ei kyllä anna enää uutta cashbackia tuossa vaiheessa mutta 2-4vko sisällä lähtee tililtä se alkuperäisestä maksusta saatu cashback.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
167
Huomasin tuossa että Curven go back in time näyttää mahdollistavan cashbackin keräilyn useammalta kortilta.

Korttiyhtiöt eivät varmaan oikein tykkää tälläisestä toiminnasta mutta onko se kiellettyä / tekevätkö jotakin asialle?

Crypto.com näyttäisi antavan myös refundista cashbackkia.

Varmaankin jossain vaiheessa mielenkiinto herää jos kaikki ostokset kierrätetään aina kahden kortin kautta.
Millä korteilla tämä ilmenee? Itse olen komplettin ja Norwegianin korttien välillä tuota ominaisuutta käyttänyt ja molemmille korteille kertyy vastakkaismerkkinen kirjaus kun se siirtynyt maksutapahtuma hyvitetään alkuperäiselle kortille.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 143
Millä korteilla tämä ilmenee? Itse olen komplettin ja Norwegianin korttien välillä tuota ominaisuutta käyttänyt ja molemmille korteille kertyy vastakkaismerkkinen kirjaus kun se siirtynyt maksutapahtuma hyvitetään alkuperäiselle kortille.
Crypto.com ja KB tässä tapauksessa. Kyllä sinne vastakkaismerkkinen kirjaus itse veloituksesta tulee mutta jo kertyneitä bonuspisteitä (tai CRO cashbackkia Crypto.com tapauksessa) ei ole (ainakaan vielä) vähennetty.

Kiinnitin huomiota eilisiin tapahtumiin, joten voi olla niinkuin @Jeggu sanoi että ne jossain vaiheessa karhutaan takaisin - sen takia vähän lähdinkin asiaa kyselemään että pitääkö tässä odottaa haastekirjettä petokseen liittyen :rolleyes:

Ja Crypto.com puolella näkee että sinne itseasiassa tulee sekä samansuuruinen veloitus kuin alkuperäinen että sitten sen hyvitys. Ja sitten tuo uusi veloitus ilmeisesti perutaan, jolloin pelkkä hyvitys jää jäljelle. Sen takia sieltä tulee myös tupla cashback liittyen tuohon uuteen veloitukseen.

KB näyttäisi käsittelevän sen eri tavalla, koska sieltä pois siirrettäessä ei näyttäisi tulevan mitään uutta tapahtumaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
835
Ainoa mikä menee hukkaan ovat alle 5€ ostokset, niistä et saa mitään.. Komplett pyöristää nuo ostokset vitosen tarkkuudella ylös tai alaspäin.
Tämän muistinkin ja käyttelen mieluummin Pivoa näihin. Toisaalta pitäisi sitten kaivaa Norski, mutta kun Pivo on kätevämpi.
Mulla on kyllä kirjautunut yksi bonuspiste alle 5 € verkko-ostoksistakin. Esim. 2,80 € HSL-lipusta tulee aina 1 piste, eli 10 senttiä. Myös Parkmanin kautta maksettu 2,43 € parkkimaksu on tuonut yhden pisteen. Yli 7,5 euron ostoksesta kirjautuu jo 2 pistettä.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Mulla on kyllä kirjautunut yksi bonuspiste alle 5 € verkko-ostoksistakin. Esim. 2,80 € HSL-lipusta tulee aina 1 piste, eli 10 senttiä. Myös Parkmanin kautta maksettu 2,43 € parkkimaksu on tuonut yhden pisteen. Yli 7,5 euron ostoksesta kirjautuu jo 2 pistettä.
Mitä ihmettä.. Piti vielä tarkistaa... Alle vitosen ostoksia on vähän koska maksan ne norskin kortilla mutta en itse saa ainakaan yhtään pistettä alta vitosen ostoksista ja yli 7,5€ ostoksistakin 14,99€ asti tulee vain se yksi piste..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
835
Mitä ihmettä.. Piti vielä tarkistaa... Alle vitosen ostoksia on vähän koska maksan ne norskin kortilla mutta en itse saa ainakaan yhtään pistettä alta vitosen ostoksista ja yli 7,5€ ostoksistakin 14,99€ asti tulee vain se yksi piste..
Onko näissä kyse nimenomaan verkko-ostoksista, eikä kivijalkamyymälöistä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
835
Kivijalkakaupoista. Verkko-ostoksia tulee tehtyä niin vähän etten pysty niitä tarkastamaan.
Luulen, että siinä on se syy. Kivijalkakaupoista saa 1 % bonusta, kun verkko-ostoksista saa 2 %. Pyöristyy sitten varmaan summasta riippuen johonkin suuntaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Luulen, että siinä on se syy. Kivijalkakaupoista saa 1 % bonusta, kun verkko-ostoksista saa 2 %. Pyöristyy sitten varmaan summasta riippuen johonkin suuntaan.
Ilmeisesti. Voiko kukaan tarkistaa sakot Kompletilta yhden bonuspisteen myös alle 2,5€ verkko-ostoksista? Luulisi verkossa rajan olevan tuo jos kivijalassa se on 5€..?

Vekko-ostoksia en ole edes seurannut koska oma Kompletin kortti on päivittäisten ostosten maksuun hankittu.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
238
Luulen, että siinä on se syy. Kivijalkakaupoista saa 1 % bonusta, kun verkko-ostoksista saa 2 %. Pyöristyy sitten varmaan summasta riippuen johonkin suuntaan.
Mulla on 4,8e ostoksesta kivijalassa piste ja 14,9e ostoksesta 2 pistettä. Google payn kautta menee. Hämmentävää..
1629351038867.png

1629351052701.png
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Alin kahvilassa. Toiseksi alin bensa-asemalla. 99 euroa hotelliyöstä tiskillä. Ylin taisi olla netin kautta hotellista.
Käytätkö Google pay/Apple pay palvelua vai fyysistä korttia?

Nopeasti katsottuna siitä tankkauksesta on tullut normi pisteet.. Noita muita en ihan nopeasti käsitä..
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Käytätkö Google pay/Apple pay palvelua vai fyysistä korttia?
Ihan kortilla vain.

Edit. jaa tuota kamppista en tiennyt, sehän selittää sitten. Mutta mikäs tuon kahvilan taika on? Eikun hetkinen, sehän oli hotelli josta nuo kahvit/munkit ostettiin.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Pitää laittaa palautetta että luottorajan korotus olisi kivaa + e-lasku mahdollisuus. Siinä taitaa olla omaan mieleen isoimmat puutteet

Screenshot_20210823-130124__01.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
877
Mitenkäs se onnistuikaan että saa norwegianin laskun menemään automaattisesti maksuun sillä maximi summalla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 713
Mitenkäs se onnistuikaan että saa norwegianin laskun menemään automaattisesti maksuun sillä maximi summalla?
Pitää olla e-laskut tilattuna, minkä jälkeen tuo valinta tulee oman tilin asetuksiin. Ja oisko ollut niin että e-laskun sai tilattua vasta ekan "paperilaskun" jälkeen... Ja en nyt muista että pitikö jopa odottaa ensimmäinen e-laskukin saapuvaksi ennen kuin tuo asetus ilmestyi oman tilin tietoihin.

EDIT: Tuolla vielä tarkemmin: https://www.banknorwegian.fi/c/asiakaspalvelu/kayttooppaat/miten-muutan-e-laskun-laskutusasetuksia/
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
952
Saako crypto.comin rewardit muutettua automaattisestk toiseksi cryptoksi vai pitääkö niitä manuaalisesti käydä nakuttelemassa? Olisi kiva saada automaattisesti vähän jotain muuta kryptoa kuin cro
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 355
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
232
Komplettilla nopsaan kyllä tuli myöntävä korttipäätös, eilen illalla 22 jälkeen nakuttelin hakemuksen ja palkkakuitin PDF:nä liitteeksi, ennen puoltapäivää piti PIN jo valita.

Omakotitalo, rouva, muksuja ja ok palkka (ei öky) -> 8 k€ limitti :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
25
Kenelläkään ongelmia komplettbankin mastercardin ja verkko-ostosten kanssa? Alkuun kaikki meny hyvin mutta nyt pari viimeisintä yritystä kahdesta eri kaupasta(ebay, zalando) päätyy siihen että kun menen tunnistautumaan niin saan virheen jotta tunnistuspalvelu ei suostu menemään embedded sisältönä sivulle. En tiedä liittyykö mitenkään tuohon paikkaan mistä shoppailen vai muuttuiko komplettbankilla nyt jotain tuossa tunnistautumisessa joka hajotti. Firefoxilla ja chromella samanlaista. Tää on kai joku x-frame -juttu.

Itsellä vastaava ongelma kun yrittää Nordean kautta tunnistautua ei millään selaimella onnistu mutta S-pankin kautta homma toimii OK.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 556
Itsellä vastaava ongelma kun yrittää Nordean kautta tunnistautua ei millään selaimella onnistu mutta S-pankin kautta homma toimii OK.
Sama itselläni. Välillä Nordea toimii kompletin tunnistautumisessa, välillä ei.

Kannattaa käyttää muuta tunnistautumista jos mahdollista. Ongelma ollut vain kompletin kanssa, muiden korttien tunnistautumiset Nordealla toimii hyvin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 222
Tämä ei ole varsinainen tarjous mutta Komplett Bankilta saa mastercard kortin ilman vuosi/kuukausimaksua ja korottomasti kunhan maksaa kokonaan viimeistään eräpäivänä pois. Lisäksi nettiostoksista 2% bonusta ihan rahana takaisin ja kaupastakin 1% bonusta rahana takaisin. Ja on siinä jotain vakuutuksiakin mukana.
Verkkolaskua ei saa joten laskun pitää itse näpytellä maksuun ja sovellus ei ole kaikista paras mutta muuten ei huonoa sanomista tästä. Google pay yms toimii myös
Kyseistä korttia vaan ei ihan helpolla saa, ellei satu olemaan vanhaa velkaa, kokeiltu on useampaan kertaan...
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Komplettia ei saa lisättyä mobile payhin koska norjalainen kortti, ikävä kyllä. Mutta saa mielestäni jopa automaatilta käteisenä nostaa ilman että korot juoksee.
Kyllä se vaan mulla on ensisijaisena maksukorttina Mobile Payssä, liittäminen onnistui kun saivat vahvan tunnistautumisen (pankkitunnukset/mobiilivarmenne) toimimaan korttinsa kanssa.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 014
Täälläkin toimii Komplettin kortti Mobilepayssä ongelmitta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
49
Kyllä se vaan mulla on ensisijaisena maksukorttina Mobile Payssä, liittäminen onnistui kun saivat vahvan tunnistautumisen (pankkitunnukset/mobiilivarmenne) toimimaan korttinsa kanssa.
Piti äsken kokeilla, eikä anna lisätä pari kuukautta vanhaa Komplett Mastercardia Mobilepayhin. Tulee juurikin joku virheilmoitus liittyen 3D secureen. Onneksi on myös Norskin kortti käytössä, joka toimii loistavasti.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Piti äsken kokeilla, eikä anna lisätä pari kuukautta vanhaa Komplett Mastercardia Mobilepayhin. Tulee juurikin joku virheilmoitus liittyen 3D secureen. Onneksi on myös Norskin kortti käytössä, joka toimii loistavasti.
Siellä voi taas olla joku onglema, itsekään en eilen pystynyt maksamaan verkossa Komplettilla kun varmennukset ei toimeneet. Ei ole kyllä millään muulla kortilla ollut itsellä niin paljoa ongelmia varmennusten toimivuudessa kuin Komplettilla. Tän viimeisen 20 15 vuoden ajalta kun olen luottokortilla netissä asioita maksanut on mulla ehkä 1 tai 2 kertaa kusahtanut maksu jollain muulla kortilla, ja Komplettin kortilla joka mulla on ollut noin vuoden on ainakin 3 kertaa tullut tilanne että varmistukset eivät pelaa ja pitää maksaa toisella kortilla.

*Edit: muutettu kun taitaa 15 vuotta olla lähempänä totuutta
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
42
Piti äsken kokeilla, eikä anna lisätä pari kuukautta vanhaa Komplett Mastercardia Mobilepayhin. Tulee juurikin joku virheilmoitus liittyen 3D secureen. Onneksi on myös Norskin kortti käytössä, joka toimii loistavasti.
Minulla juurikin sama ilmoitus mobilepayssa kun kokeilin taas, norski toimii.
Muistaakseni kysyin joku puoli vuotta sitten syytä ja väittivät jotain että luoton myöntäjä ei rekisteröitynyt suomeen vai kuinka se nyt oli. Voi tosin myös olla että sekoitan s-mobiilin minne en saanut sitä liitettyä tankkauskortiksi...
Ihme kuitenkin tuo 3D secure kaikki muut maksut kortilla ja tunnistautumiset ovat tähän mennessä onnistuneet ongelmitta.
 

Ärräpää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
84
Onko kokemuksia että kuinka kauan Curven kortissa kestää tuo uusien asiakkaiden kiusaaminen suojelu? 50€ maksutkin menee hylsyyn kun risk engine liputtaa suspektiksi, se siitä anti-embarrasement ominaisuudesta. :facepalm:
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 596
Onko kokemuksia että kuinka kauan Curven kortissa kestää tuo uusien asiakkaiden kiusaaminen suojelu? 50€ maksutkin menee hylsyyn kun risk engine liputtaa suspektiksi, se siitä anti-embarrasement ominaisuudesta. :facepalm:
En muista, mutta joskus kun tuli kuukauden käyttölimitti täyteen ja en pystynyt tankkaamaan 60eurolla niin yksi sähköposti viesti poisti nuo rajat tai ainakin laajensi sen verran etten vielä ole saanut täyteen kohtuuaktiviisella käytöllä.
 

Ärräpää

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
84
En muista, mutta joskus kun tuli kuukauden käyttölimitti täyteen ja en pystynyt tankkaamaan 60eurolla niin yksi sähköposti viesti poisti nuo rajat tai ainakin laajensi sen verran etten vielä ole saanut täyteen kohtuuaktiviisella käytöllä.
Minulla siis on vielä kaukana nuo oletus päivä/kuukausi rajat vaan kysymys on tästä:
33465346.PNG


Vähäsen hidastaa käyttöönottoa kun tuntuu olevan tuo ominaisuus käännetty yhteentoista
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 528
Viestejä
4 202 701
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom