Luottokortit

Morrowin bonuksista kysymys. Olen aloittanut käyttämään korttia 2.9.2024. Olen saanut 2000 pistettä täyteen 4.8.2025. Ja jatkanut kortin käyttöä säännöllisesti sen jälkeenkin. Bonustapahtumissa ei ole edelleenkään ole yhtään mitään tuon elokuun alun jälkeen ja Kertymä viimeiset 12 kuukautta on mukamas 2000 pistettä. Miksi näin eli miksi ei kerry uutta ja miksei tuo 12kk laskuri päivity?

edit: tämä taisikin ratketa. 2000 pisteen vuosiraja ei huomioi kortille tulleita hyvityksiä ja sitä kautta miinuspisteitä. Vaikka nehän aidosti sitä pistekertymää vähentää. Eli jos esim ajalla 1.9.2024 - 31.8.2025 on kertynyt 3000 pistettä mutta hyvityksien takia on tullu -1000 pistettä niin 2000 pisteen laskuri ei olekaan nollassa 1.9.2025 vaan se laskee vain niitä plusmerkkisiä tapahtumia yhteen ja jos käyttö tasaisella vauhdilla noin 250p/ kk (ennen hyvityksiä), tuo tarkoittaisi että 2000 pisteen laskuri on nollautunut vasta joskus 1.1.2026 paikkeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko kokemuksia kampanjoista sen osalta, että miten pian prosessin onnistuttua kutsujan Amex-äpissä näkyy pistebonus? Muistelisin että varsin nopeasti kyllä.

Tuo että kutsuttavan tulee käyttää korttia yhteensä tonnin arvosta ekan vuoden aikana, ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton vaatimus. Reilut 80€/kk, eli esim. yksikin isompi käynti ruokaostoksilla Prismassa. Vrt. vaikkapa siihen, minkälaista hintaa Finnair pitää Avioskaupassa, taitaa siitä näkökulmasta tämä 88.000 Aviokset kampanja olla lähellä jopa parin tonnin arvoa.

Mutta sehän on toki selvää, ettei tällaiset kampanjat jatku loputtomiin, jos juuri kukaan ei korttiaan käytä. En vain ymmärrä miksi ei käyttäisi, kun on koroton ja jokainen kulutettu euro tuo pisteitä.
 
Oliko kokemuksia kampanjoista sen osalta, että miten pian prosessin onnistuttua kutsujan Amex-äpissä näkyy pistebonus? Muistelisin että varsin nopeasti kyllä.

Tuo että kutsuttavan tulee käyttää korttia yhteensä tonnin arvosta ekan vuoden aikana, ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton vaatimus. Reilut 80€/kk, eli esim. yksikin isompi käynti ruokaostoksilla Prismassa. Vrt. vaikkapa siihen, minkälaista hintaa Finnair pitää Avioskaupassa, taitaa siitä näkökulmasta tämä 88.000 Aviokset kampanja olla lähellä jopa parin tonnin arvoa.

Mutta sehän on toki selvää, ettei tällaiset kampanjat jatku loputtomiin, jos juuri kukaan ei korttiaan käytä. En vain ymmärrä miksi ei käyttäisi, kun on koroton ja jokainen kulutettu euro tuo pisteitä.
Ei siinä kauaa mene, veikkaan ensimmäisen kk-maksun jälkeen tms. Se ei siis näy missään kunnes pisteet tilitetään, sen takia vaikea sanoa kuinka nopeasti ellet varmuudella tiedä kortin hakemispäivää, hyväksymispäivää, toimituspäivää ja ensimmäisen laskun maksamispäivää.
 
Oliko kokemuksia kampanjoista sen osalta, että miten pian prosessin onnistuttua kutsujan Amex-äpissä näkyy pistebonus? Muistelisin että varsin nopeasti kyllä.

Tuo että kutsuttavan tulee käyttää korttia yhteensä tonnin arvosta ekan vuoden aikana, ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton vaatimus. Reilut 80€/kk, eli esim. yksikin isompi käynti ruokaostoksilla Prismassa. Vrt. vaikkapa siihen, minkälaista hintaa Finnair pitää Avioskaupassa, taitaa siitä näkökulmasta tämä 88.000 Aviokset kampanja olla lähellä jopa parin tonnin arvoa.

Mutta sehän on toki selvää, ettei tällaiset kampanjat jatku loputtomiin, jos juuri kukaan ei korttiaan käytä. En vain ymmärrä miksi ei käyttäisi, kun on koroton ja jokainen kulutettu euro tuo pisteitä.

Itse lähdin noissa kutsupusteissä ns. reilupeli-periaatteella liikkeelle. Morrowin kortti on edelleen oma pääkortti mutta Amexilla pidän huolta että ostot ovat vähintään satasen/kk jotta kutsuja (Oli joku foorumilainen) saa varmasti pitää pisteensä. Samaa odotan niiltä jotka hankkivat kortin multa saamansa kutsun kautta. Näin pisteistä kaikki saavat max hyödyn.
 
Morrowin bonuksista kysymys. Olen aloittanut käyttämään korttia 2.9.2024. Olen saanut 2000 pistettä täyteen 4.8.2025. Ja jatkanut kortin käyttöä säännöllisesti sen jälkeenkin. Bonustapahtumissa ei ole edelleenkään ole yhtään mitään tuon elokuun alun jälkeen ja Kertymä viimeiset 12 kuukautta on mukamas 2000 pistettä. Miksi näin eli miksi ei kerry uutta ja miksei tuo 12kk laskuri päivity?

edit: tämä taisikin ratketa. 2000 pisteen vuosiraja ei huomioi kortille tulleita hyvityksiä ja sitä kautta miinuspisteitä. Vaikka nehän aidosti sitä pistekertymää vähentää. Eli jos esim ajalla 1.9.2024 - 31.8.2025 on kertynyt 3000 pistettä mutta hyvityksien takia on tullu -1000 pistettä niin 2000 pisteen laskuri ei olekaan nollassa 1.9.2025 vaan se laskee vain niitä plusmerkkisiä tapahtumia yhteen ja jos käyttö tasaisella vauhdilla noin 250p/ kk (ennen hyvityksiä), tuo tarkoittaisi että 2000 pisteen laskuri on nollautunut vasta joskus 1.1.2026 paikkeilla.
Huomasin itsekin tämän saman poikkeavuuden syksyllä ja koska pisteitä ei vaan alkanut kertymään, irtisanoin kortin ja tilasin uuden, jolloin pistelaskuri nollautui ja oli samoin tein taas 2 000 pistettä kerättävissä.

Laskulla muuten näkyy aina isompi summa kerättyjä pisteitä, kuin mitä sovelluksessa ja se lienee sitten se heidän järjestelmän seuraama pistemäärä, eikä se todellinen pistemäärä, josta olet hyödyn saanut.

Huomasin myös ihan pari päivää sitten, että Morrowin pistesaldo ei voi mennä miinukselle, kuten esimerkiksi Banknorwegianin cashbackit menevät siinä tapauksessa, jos vaikka pisteet on ehditty käyttämään nollille ennen, kun joku palautus tulee kortille.

Aion jatkossa käyttää kaikki Morrowin pisteet aina pois, jos tiedän että on tulossa palautuksia esimerkiksi perutun hotellivarauksen takia, koska sitten tämä pisteviritys menee oikeudenmukaisesti myös minun kannalta.
 
Miten kuluttajansuoja toimii Curven kanssa? Kun maksaa Curven kautta niin, että maksu lähtee alla olevalta luottokortilta, tehdäänkö reklamaatio Curvelle vai varsinaiselle luottokorttifirmalle?
 
Oliko kokemuksia kampanjoista sen osalta, että miten pian prosessin onnistuttua kutsujan Amex-äpissä näkyy pistebonus? Muistelisin että varsin nopeasti kyllä.

Tuo että kutsuttavan tulee käyttää korttia yhteensä tonnin arvosta ekan vuoden aikana, ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton vaatimus. Reilut 80€/kk, eli esim. yksikin isompi käynti ruokaostoksilla Prismassa. Vrt. vaikkapa siihen, minkälaista hintaa Finnair pitää Avioskaupassa, taitaa siitä näkökulmasta tämä 88.000 Aviokset kampanja olla lähellä jopa parin tonnin arvoa.

Mutta sehän on toki selvää, ettei tällaiset kampanjat jatku loputtomiin, jos juuri kukaan ei korttiaan käytä. En vain ymmärrä miksi ei käyttäisi, kun on koroton ja jokainen kulutettu euro tuo pisteitä.

Pisteet näkyvät tosi nopeasti tilillä omien kokemuksien mukaan eli ihan päivistä puhutaan.

Muuten oivasti sanottu, saa olla kyllä melkoinen penninvenyttäjä jos ei pysty 100e/kk ostoksia jyvittämään ottamalleen kortille siksi, että keskittää ne toiselle paremmalle kortille. Puhutaan varmaan sentin murto-osien hyödystä.
 
Pisteet näkyvät tosi nopeasti tilillä omien kokemuksien mukaan eli ihan päivistä puhutaan.

Muuten oivasti sanottu, saa olla kyllä melkoinen penninvenyttäjä jos ei pysty 100e/kk ostoksia jyvittämään ottamalleen kortille siksi, että keskittää ne toiselle paremmalle kortille. Puhutaan varmaan sentin murto-osien hyödystä.
Se tonnihan on koko vuoden käytöstä, kuukausittain riittää tikkarin ostaminen jos vaikka on yksi isompi osto (ulkomaanmatka, telkkari tms.)
 
Miten kuluttajansuoja toimii Curven kanssa? Kun maksaa Curven kautta niin, että maksu lähtee alla olevalta luottokortilta, tehdäänkö reklamaatio Curvelle vai varsinaiselle luottokorttifirmalle?
Itse teen niin että kaikki verkko-ostot yms ostan Morrowin kortilla enkä käytä Curvea välissä.. nuo ovat ne mistä tulee yleensä tarve reklamoida. Curvea käytän taas kivijalkakaupoissa joista reklamaation mahdollisuus melko pieni. Tuo ei kyllä vastannut kysymykseesi millään tavalla :D
 
Itse teen niin että kaikki verkko-ostot yms ostan Morrowin kortilla enkä käytä Curvea välissä.. nuo ovat ne mistä tulee yleensä tarve reklamoida. Curvea käytän taas kivijalkakaupoissa joista reklamaation mahdollisuus melko pieni. Tuo ei kyllä vastannut kysymykseesi millään tavalla :D
Sama täällä. Jos Curvella tehtyyn ostokseen tulee jotain reklamoitavaa, reklamaatio osoitetaan Curvelle, jonka vastuu debit-kortin myöntäjänä on melko rajallista. Teen itsekin kaikki ostokset mitkä voi mennä vihkoon suoraan luottokortilla, eli käytännössä lähes kaikki verkko-ostokset.

Kerran ulkomailla maksoin motarimaksun Curven lähimaksulla automaattiin vahingossa kahten kertaan, kun maksu oli muka virheellinen eikä puomi noussut. Yritin pitkään selvittää asiaa motarin ylläpitäjän kanssa, mutta sieltä tuli pelkkää teflonia. Curve suostui hyvittämään sen ylimääräisen kympin, joten siltä osin homma toimi, mutta en silti maksaisi perheen kesäloman monen tonnin lentoja tai hotelleja etukäteen millään muulla kuin suoraan oikealla luottokortilla just in case. Enkä edes ensi kesän Puuhamaan lippuja black friday alesta, koska sekin pulju saattaa mennä konkkaan milloin tahansa.

Epätodennäköista ehkä edellä mainittu olisi tietty, mutta miksi et ostaisi kaiken "epäilyttävän" suoraan luottokortilla, kun siihen kuuluu automaattisesti rahojen palautus niissä tilanteissa kun homma kusee eikä asia selviä myyjän kanssa.

Joskus muuten luinkin tästä korvausvastuuseen liittyvästä asiasta Redditistä ja vaikken nyt tähän hätään löytänyt linkkiä, sain sellaisen käsityksen, että Curve olisi tulevaisuudessa luottokortti laajoine reklamaatiovastuineen nykyisen debitin sijaan, mutta kuitenkin samoilla edelleenveloitusominaosuuksilla toisiin kortteihin, kun nytkin. Voi olla että tämä koski vain UK:ta, mutta en selvittänyt asiaa sen enempää, koska itselleni Curve on just hyvä tuollaisema simppelinä ilmaisena palveluna.
 
Mulla oli keissi, että ostos tehty Curvella, sain eri tuotteen minkä tilasin, myyjä ei suostunut vaihtamaan/hyvittämään. Curve hoiti reklamaatiot ja sain lopulta rahat takaisin. Arvo oli joku 400-500e. Eli kyllä Curvekin noita hoitaa, mutta luottokortti on varmasti varmin vaihtoehto.
 
Kyllä mä näkisin, että luottokorttien antamat edut ovat aika tärkeä osa luottokorttikeskustelua. Toki jos käyttää vain S-Pankin luottoa, ei välttämättä joku Platina Visa hirveesti kosketa, mutta silti.

Tuosta S kortistahan mennään suoraan siihen, että kannattaako syödä Rossossa vai Amarillossa tai vaikka ABC:llä, kun saa sen S-Visalla (Luottokortilla) maksutapaetua ja sen kaverina olevalla S-kortilla alennusta tietyistä annoksista. :)

Nimim. Omistaja.
 
Oma kokemukseni on, että reklamoin Curven välittämän maksun Eurocardille ihan kuten olisin maksanut sen suoraan Eurocardilla ja Eurocard sen tapahtuman hyvitti. Eli se taho, mihin minä maksan laskun on vastuussa siitä kyllä mielestäni, mutta poikkeuksia ja tulkintojakin varmasti on.
 
Mites näitä Morrowin boonuksia sitten käytetään? appista valitsen, että "käytä boonuksia" ja sitten seuraavassa laskussa on random määrä boonuksia käytetty ja lasku on jokusen euron pienempi?
 
Mites näitä Morrowin boonuksia sitten käytetään? appista valitsen, että "käytä boonuksia" ja sitten seuraavassa laskussa on random määrä boonuksia käytetty ja lasku on jokusen euron pienempi?
Just siihen, käytät 200 bonuspistettä niin laskulta lähtee 20 euroa maksettavaa pois. Nykyinen mobiilisovellus taitaa käyttää automaattisesti kaikki pisteet kun niitä sieltä käyttää. Aiemmin ainakin netissä sai määritettyä paljonko käytetään.
 
Toisesta ketjusta bongattua, että Amex on poistanut Platinum rinnakkaiskortilta mm. Priority Pass -oikeuden.


Mitäköhän muuta rinnakkaiskortilta on mahdollisesti poistettu verrattuna pääkorttiin?

Edit: Tuolla lukee että "Platinum-jäsenenä pääset nopeinta tietä turvatarkastuksen läpi Fast Track -edulla valikoiduilla pohjoismaisilla lentokentillä. Etu koskee pääkortinhaltijaa ja yhtä vierasta." eli tuokaan ei enää koskisi rinnakkaiskortin haltijaa.

 
Viimeksi muokattu:
Onko teiltä kuun vaihteessa poistunut Curvelta rajattomat ilmaiset valuutanvaidot, kun Curve on puhelimessa oletuslompakkona?

Käsitin, että se marraskuun loppu oli vain takaraja Curven maksutavan määrittämiseksi oletukseksi, mutta minulta tänään on mennyt näköjään viikonloppuvaluutanvaihtokuluja, ja Killer FX osioon on palannut 250 euron raja.
 
Onko teiltä kuun vaihteessa poistunut Curvelta rajattomat ilmaiset valuutanvaidot, kun Curve on puhelimessa oletuslompakkona?

Käsitin, että se marraskuun loppu oli vain takaraja Curven maksutavan määrittämiseksi oletukseksi, mutta minulta tänään on mennyt näköjään viikonloppuvaluutanvaihtokuluja, ja Killer FX osioon on palannut 250 euron raja.
EEA Version 5 - Published 17th November 2025 ➡️ https://cdn.buttercms.com/sRQ1ZAgTkuICNQRdaxTS
 
Toisesta ketjusta bongattua, että Amex on poistanut Platinum rinnakkaiskortilta mm. Priority Pass -oikeuden.


Mitäköhän muuta rinnakkaiskortilta on mahdollisesti poistettu verrattuna pääkorttiin?

Edit: Tuolla lukee että "Platinum-jäsenenä pääset nopeinta tietä turvatarkastuksen läpi Fast Track -edulla valikoiduilla pohjoismaisilla lentokentillä. Etu koskee pääkortinhaltijaa ja yhtä vierasta." eli tuokaan ei enää koskisi rinnakkaiskortin haltijaa.


Kun menee tämän linkin kautta ja selaa puoliväliin eri rinnakkaiskorttien vertailuun näyttäisi tuota Priority Pass kohtaa lukuunottamtta samalta listaus kuin aina ennenkin:


Platinum-rinnakkaiskortti sisältyy lisämaksutta
  • Yli 250 kansainvälistä lentokenttäloungea
  • Pääsy yli 1 300 Priority Pass -loungeen tilin pääkortinhaltijan seurassa
  • Fast Track - tietyillä lentoasemilla
  • Lounge on-the-go matkallasi
  • Yksi markkinoiden vahvimmista matkavakuutuksista
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin itsekkin Amex platinumin ja se tuli viikko sitten. On se kyllä tyylikäs kortti :)

Tuosta rinnakkaiskortista, tarkoittaako se että 250 kansainväliseen Loungeen pääsee vieläkin pelkällä rinnakkaiskortilla? Listaa noista tarkasta 250 loungesta en löytänyt.

Edit: toisesta ketjusta löytyi
Centurion Networkin lounget (Welcome to The Centurion® Network)
Lufthansan lounget (vaativat lennon Lufthansan omistamalla lentoyhtiöllä)
Delta Sky Clubin lounget Amerikassa (vaativat lennon Deltalla)
Plaza Premium Lounge

Eli helsingissä non-schengen alueella pääsee hyödyntämään rinnakkaiskortin loungea
 
Uh toi Amex kyllä paskoontuu vuosi vuodelta, jos toi Priority häippää rinnakkaiskortilta myös vanhoilta asiakkailta niin sit menee kyllä koko kortti hylsyyn.

Nyt jo oikeastaan ainoa kantisohjelma josta saa Amexilla jotain järkevää hyötyä on Hilton - jos on useampia yöpyjiä niin ilmaiset aamupalat on kova sana vaikka esm. upgradet alkaa olla aika harvinaisia pelkällä gold -tasolla.

Tuosta Priority Passista on ollut perhematkailussa hyötyä kun kahdella kortilla saa lapset messiin loungeen, mut jos toinen kortti palaa, niin tuosta ei oo enää juuri iloa. Yksin reissatessa toi lounge ei oo ihan niin must. Tosin Pier Zeron etu on ollut tosi hyvä, ja Arlandan Amexin oma lounge ihan ok.

Amex sitten koittaa kompensoida yleistä kuppaisuuttaan tuolla dining-by-amex -ohjelmalla, jonka mä ainakin lasken vaan jonkinasteiseksi cashbackiksi siitä vuosimaksusta.
 
Kyselin tuota amexin platinum rinnakkaiskortin priority pass -jäsenyyttä asiakaspalveluchatissa ja sanoivat että vanhoille asiakkaille tuo priority pass sisältyy korttiin. 21 lokakuuta jälkeen myönnettyihin kortteihin tuo ei enää kuulu.

Edit.
Siis tuon 21.10. jälkeen myönnettyyn RINNAKKAISKORTTIIN ei kuulu tuo priority pass -jäsenyys. Edelleen pääkorttiin jäsenyys kuuluu ja sillä saa ottaa yhden extran mukaan loungeen.
 
Viimeksi muokattu:
No onpa iso harmi. Taisi jäädä Amex Platinum hankkimatta omalta osaltani, tuo on tai oli se pääetuus mille olisin nähnyt mitään arvoa tuossa kortissa.
 
No onpa iso harmi. Taisi jäädä Amex Platinum hankkimatta omalta osaltani, tuo on tai oli se pääetuus mille olisin nähnyt mitään arvoa tuossa kortissa.
Jos lounge on the go ja pier zero edelleen säilyy, niin aika rajallinenhan tuon vaikutus on. Ei se helsingin aspire niin häävi lounge ole ja aika monessa kohteessa kuitenkin johonkin loungeen pääsee edelleen. Johan nuo liittymisetu aviokset kuittaa kuukausimaksun edelleen, niin kaikki muut edut jää jo plussan puolelle.
 
kellään kokemusta Revolutista? Nostin tason Premiumiin, ja nyt parin kuukauden jälkeen olen alentamassa sen ilmaisversioon. Sain kuitenkin ilmoituksen, että jos teen näin, minulta veloitetaan sopimusrikkomusmaksu −19,98 €?

Kyllä on tämmönen ovelasti piilotettu ehtoihin kun nostin tasoa, toki tilillä ei ole rahaa tällä hetkellä, eli miten he tämän käytännössä perivät?
 
kellään kokemusta Revolutista? Nostin tason Premiumiin, ja nyt parin kuukauden jälkeen olen alentamassa sen ilmaisversioon. Sain kuitenkin ilmoituksen, että jos teen näin, minulta veloitetaan sopimusrikkomusmaksu −19,98 €?

Kyllä on tämmönen ovelasti piilotettu ehtoihin kun nostin tasoa, toki tilillä ei ole rahaa tällä hetkellä, eli miten he tämän käytännössä perivät?
Sen jälkeen kun luin kuumotustarinoita Redditistä kuinka Revolut vain painanut tilin jäihin ilman syytä päätin pysyä kaukana :D
 
Kyselin tuota amexin platinum rinnakkaiskortin priority pass -jäsenyyttä asiakaspalveluchatissa ja sanoivat että vanhoille asiakkaille tuo priority pass sisältyy korttiin. 21 lokakuuta jälkeen myönnettyihin kortteihin tuo ei enää kuulu.

Edit.
Siis tuon 21.10. jälkeen myönnettyyn RINNAKKAISKORTTIIN ei kuulu tuo priority pass -jäsenyys. Edelleen pääkorttiin jäsenyys kuuluu ja sillä saa ottaa yhden extran mukaan loungeen.
Saisikohan joku selville, onko rinnakkaiskortilta samalla poistettu fast track -etu?


Niiden aspaan ei tunnu saavan mitään kautta yhteyttä, ellei ole antaa korttinumeroa.
 
Saisikohan joku selville, onko rinnakkaiskortilta samalla poistettu fast track -etu?


Niiden aspaan ei tunnu saavan mitään kautta yhteyttä, ellei ole antaa korttinumeroa.

"Fast Track lennoille



Platinum-jäsenenä pääset nopeinta tietä turvatarkastuksen läpi Fast Track -edulla valikoiduilla pohjoismaisilla lentokentillä. Etu koskee pääkortinhaltijaa ja yhtä vierasta."

Eli tuon perusteella on poistettu.
 
Soitin Amexin aspaan ja väänsin rautalangasta. Eli rinnakkaiskortin ominaisuudet menee kuulemma käsi kädessä pääkortin myöntämisajankohdan kanssa vaikka rinnakkaiskorttia haetaankin myöhemmin. Eli jos Amex Platinum pääkortti on myönnetty ennen tuota lokakuun muutosta ja vaikka rinnakkaiskortti haetaan esim. nyt joulukuussa, niin se käyttäytyy kuten syyskuussa myönnetty pääkortti. Eli toisin sanoen jos pääkortti myönnetty ennen tuota lokakuun muutosta niin rinnakkaiskorttiin sisältyy jatkossakin Priority Pass ja esim. Fast Track. Jos taas pääkortti on haettu / myönnetty tuon lokakuun muutoksen jälkeen, niin silloin rinnakkaiskortilla ei ole Priority Passia. Fast Trackia en tajunnut erikseen kysyä tuossa skenaariossa.
 
Viimeksi muokattu:
kellään kokemusta Revolutista? Nostin tason Premiumiin, ja nyt parin kuukauden jälkeen olen alentamassa sen ilmaisversioon. Sain kuitenkin ilmoituksen, että jos teen näin, minulta veloitetaan sopimusrikkomusmaksu −19,98 €?

Kyllä on tämmönen ovelasti piilotettu ehtoihin kun nostin tasoa, toki tilillä ei ole rahaa tällä hetkellä, eli miten he tämän käytännössä perivät?

Aika selkeästihän tuo on ehdoissa kerrottu; Paid Plan Terms, kohta 12.
Jos tili menee miinukselle, kortit on lukossa kunnes velat on kuitattu ja seitsemän päivän jälkeen aloittavat mahdolliset perintätoimenpiteet.
 
S-Pankin ehdoista (1.11.2025) bongattua:

"Käteisen tallettaminen automaateissa
Talletusautomaatilla voit tallettaa käteistä rahaa kortin debit-ominaisuuteen liitetylle pankkitilille"


Eli voiko tosiaan tallettaa nykyään? Ennen ei ole ainakaan onnistunut.

edit: Eihän se onnistu edelleenkään oikeasti, sekä S-Pankin oma sivu että talletusotto vahvistaa tuon. Jostain syystä ehtoihin se on lisätty, ehkä tulevaisuuden varalle.

Tuli siis vastaan kun bongasin tätä kohtaa sieltä, ja löytyyhän se sieltä... "Sinun tulee aina maksaa koko laskutettu summa, vaikka luotolle olisi laskun muodostumisen jälkeen kirjautunut hyvitys."
 
Viimeksi muokattu:
S-Pankin ehdoista (1.11.2025) bongattua:

"Käteisen tallettaminen automaateissa
Talletusautomaatilla voit tallettaa käteistä rahaa kortin debit-ominaisuuteen liitetylle pankkitilille"


Eli voiko tosiaan tallettaa nykyään? Ennen ei ole ainakaan onnistunut.

edit: Eihän se onnistu edelleenkään oikeasti, sekä S-Pankin oma sivu että talletusotto vahvistaa tuon. Jostain syystä ehtoihin se on lisätty, ehkä tulevaisuuden varalle.

Tuli siis vastaan kun bongasin tätä kohtaa sieltä, ja löytyyhän se sieltä... "Sinun tulee aina maksaa koko laskutettu summa, vaikka luotolle olisi laskun muodostumisen jälkeen kirjautunut hyvitys."
Ehtoihin ja hinnastoon muutoksia 1.11.2025 | S-Pankki Täällä asia selitetty eli ennakoidaan tulevaa: "Ennakoimme myös tulevia tarpeita ja lisäsimme ehtoihin mahdollisuuden tehdä talletuksia TalletusOtto-automaateilla (Yleisten korttiehtojen kohta 9.5). Ominaisuus ei ole vielä käytössä ja kerromme tarkemmin sen käyttöönotosta myöhemmin."
 
Aika selkeästihän tuo on ehdoissa kerrottu; Paid Plan Terms, kohta 12.
Jos tili menee miinukselle, kortit on lukossa kunnes velat on kuitattu ja seitsemän päivän jälkeen aloittavat mahdolliset perintätoimenpiteet.
Revolutin sovelluksessa tätä ei ainakaan selkeästi mainittu, kun päivitin premium-tasolle, vaan tieto pitää näköjään etsiä erikseen heidän sivuiltaan.

Lisäksi tämä ympäripyöreä ehto ’However, you may have to pay a fee’ on kyseenalainen ehkä joutuu maksamaan jonkin kulun.

Homma ei ole 20€ kiinni mutta tällainen erikoinen toimintatapa ei houkuttele pysymään asiakkaana jatkossa.

Edit. Huvittavinta on, että Premium tilausta ei saa alennettua tai irtisanottua ilman että maksaa sopimussakon etukäteen.
 
Itselle tulee noita nolla laskuja koko ajan luottokortista. Jos en sitä luottokorttia tarvitse ja ei ole tullut syytä kymmeneen vuoteen, ettei raha olisi riittänyt, niin pidän sen jonkun euron plussalla. Näin vältyn ainakin oman pankin 2,5€ kululta, kun laskuttavat korttia.
Pitää se lasku kuitenkin käydä hyväksymässä. Tuon hyväksynnän olen pitänyt päällä, jos käy joku kämmi sen kortin kanssa. Esim. lukulasit hukassa ja halvatun pienellä tai sekavasti lukee, miltä puolelta maksu on menossa.

PS. onkohan tuo sekavasti lukeminen tahallista? Usein molemmissa lukee isolla MASTERCARD, sitten pienellä jotain depit/credit? Kun voisi olla jotain suomeksi LUOTTOKORTTI/PANKKITILILTÄ ja pienellä alla credit card/depit card? Tahallista siis siksi, että saisivat ihmiset erehtymään, miltä maksaa ja sitten keräillä noita joka kuukautisia laskutuspalkkioita? Ja aina jää mahdollisuus, ettei sitä kokonaan makseta ja saa korkoa vielä lykätä päälle.

Vaihdetaas ketjua.

Luottokortilla maksaminen ei välttämättä liity mitenkään siihen, että rahat eivät riittäisi. Luottokorttimaksaminen tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten ostoturva ja mahdolliset tuoteturva- ja matkavakuutukset.

Maksupäätteiden termistön yhdenmukaisuus kansainvälisesti on niin ikään huomattava etu. Surkeasta käyttöliittymäsuunnittelusta kannattaa olla luottokorttiyhtiöiden sijaan yhteydessä vaikka maksupäätteitä toimitaviin puljuihin.
 
En kyllä näe mitään syytä keskustella enempää luottokorteista. Tuo yllä oleva liittyi nollan euron laskuihin.
Myönnän, että liikaa tuli kirjoitettua tuon nollan euron laskun toteamisen jälkeen. Pahoillani offarista.
 
Luottokortilla maksaminen ei välttämättä liity mitenkään siihen, että rahat eivät riittäisi. Luottokorttimaksaminen tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten ostoturva ja mahdolliset tuoteturva- ja matkavakuutukset.

Ja jopa alennusta cashback-korteilla. Sanoisin, että harvoin kannattaa juuri mitään olla maksamatta maksuaikakortilla jos sellaista voi käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Ja jopa alennusta cahsback-korteilla. Sanoisin, että harvoin kannattaa juuri mitään olla maksamatta maksuaikakortilla jos sellaista voi käyttää.
Jos valitsee kuluttoman luottokortin, esim. Morrow tai Bank Norwegian, ja maksaa luottolaskun kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä niin ei tule mieleen yhtäkään syytä olla käyttämättä luottokorttia kaikkeen. Onko sellaista edes varsinaisesti? (Oman pääpankin credit/debit kortin osalta en muista edes koska olisin viimeksi käyttänyt, kun se ei kovin kummoisia etuja tarjoa.)

Jostain syystä aina välillä kuulee näitä, että luottokortti olisi ”vähävaraisille” ja talousasiansa hallitseva ei sellaista tarvitse. Ennemmin muotoilisin niin päin, että debit kortti on fiksumpi talousasioiden kanssa tuskaileville. Sillä kun ei oikein voi tulla ylläreitä ja sitä ei pahemmin tarvitse seurata, joka lienee se sen etu. Mutta jos luottokortin valitsee oikein, tililtä löytyy rahaa ja automatisoi luottolaskujen maksut niin eipä siitä oikein saa muuta kuin hyötyjä.
 
kellään kokemusta Revolutista? Nostin tason Premiumiin, ja nyt parin kuukauden jälkeen olen alentamassa sen ilmaisversioon. Sain kuitenkin ilmoituksen, että jos teen näin, minulta veloitetaan sopimusrikkomusmaksu −19,98 €?

Kyllä on tämmönen ovelasti piilotettu ehtoihin kun nostin tasoa, toki tilillä ei ole rahaa tällä hetkellä, eli miten he tämän käytännössä perivät?

Oliko sinulla jokin erityinen syy, että luovutit noin vain kahden kuukauden jälkeen? Edut eivät sittenkään olleet riittävät?
 
Oliko sinulla jokin erityinen syy, että luovutit noin vain kahden kuukauden jälkeen? Edut eivät sittenkään olleet riittävät?
Olin kiertämässä Aasiassa ja Australiassa, joten valuutanvaihtoedut ja ilmainen valuutannosto oli hyvä etu. Nyt Suomeen palattuani en koe niistä enää samanlaista hyötyä, eikä uusia matkoja ole tällä hetkellä suunnitelmissa
 
Kannattaakos nyt tätä Curve/morrow yhdistelmää jotenkin hyödyntää kun olen lähdössä Aasian suuntaan parin viikon päästä? Ottaa tuo kuukauden ilmainen Curve Pay Pro?
 
Mulla alkoi aikoinaan OP Platinum kausi noin puolivälistä kuuta, kysyin tänään aspasta miten kkmaksu menee, niin ohje oli että jos 1.1. on aktiivisen kortti niin 50e menee... eli kannattaa tosiaan irtisanoa tämän vuoden puolella riippumatta siitä mihin aikaan kalenterikuukaudesta alkoi. Eli eipä taida viitsiä kokeilla että pysyiskö Priority Pass jäsenyys 26 päällä vaikka Platinum loppuu...
 
Mulla alkoi aikoinaan OP Platinum kausi noin puolivälistä kuuta, kysyin tänään aspasta miten kkmaksu menee, niin ohje oli että jos 1.1. on aktiivisen kortti niin 50e menee... eli kannattaa tosiaan irtisanoa tämän vuoden puolella riippumatta siitä mihin aikaan kalenterikuukaudesta alkoi. Eli eipä taida viitsiä kokeilla että pysyiskö Priority Pass jäsenyys 26 päällä vaikka Platinum loppuu...

Ei pysy. Kun menet loungeen, niin priority pass tekee sentin katevarauksen siihen liitetylle kortille. Ja jos kortti ei ole voimassa, niin ei kelpaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 653
Viestejä
5 038 313
Jäsenet
80 728
Uusin jäsen
A-L

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom