Toivottavasti paras ketju tähän outoon kysymykseen: Onko kenelläkään mitään hajua, miksi luottokortit (2 kpl, Nordea) olisi lopettaneet antamasta notifikaatioita puhelimeen (Android/Sony Xperia V 10)? Vuosikausia mulla on sekä credit- että debit-puoli antanut kaikilla korteilla notifikaation, aina kun tekee maksun - eli jos käy vaikka Prismassa ja maksaa 15,45 euroa, niin puhelimeen on samantien kilahtanut notifikaatio että 15,45 euron maksu tehty. Koskenut kaikkia kauppoja ja kaikkia tapahtumia mielestäni poikkeuksetta. Nyt kuitenkin viimeiset pari viikkoa tai vähän enemmän tämä ominaisuus on täysin kadonnut ja pienen ihmisen ahdinko alkaa kasvaa, kun en mistään löydä mitään asetusta mikä olisi voinut muuttua. Olen tehnyt mm. seuraavat:
* Puhelimen restart
* Nordea Mobilen cache + storagen clearaus
* Tarkistanut ja cyclettänyt notifikaatio-asetukset Nordea Mobilessa ja Nordean verkkopankissa
Potentiaalisia ongelman aiheuttajia voisi olla OP Mobilen asentaminen (ja siellä en ollut antanut lupaa notifikaatioille, nyt olen ne erikseen laittanut päälle vaikkei ole siis OP:n korttiakaan). Ehkä myös kerran vahingossa vein puhelimen maksupäätteelle ja Google Pay yritti maksaa NFC:llä, siinä onnistumatta, ja mietin jos tämä olisi voinut vetää kaiken jumiin... Melkein kuitenkin väitän että ongelma alkoi jo ennen tuota. Huomioitavaa myös että esim. S-ryhmän notifikaatiot ("Tässä kuittisi, ole hyvä" -tyyppiset) tulevat ihan normaalisti eli yleiset asetukset pitäisi olla ihan kunnossa. Samanaikaisesti ennen tuli nämä korttinotifikaatiot, mutta eipä tule enää.
Mikäköhän tähän voisi vaikuttaa? Lähtökohtaisesti oletan että jotain Androidin syövereissä on muuttunut tai mennyt pieleen, mutta en löydä mitään mikä olisi väärin...