Luottokortit

Olen ennenkin huomauttanut Morrow Bankin matkavakuutuksesta, ei kannata joutua kovin kalliiseen sairaalaan.
E.1.3 Sairaalahoidon korvaaminen
Saat korvausta välttämättömistä ja kohtuullisista
sairaalakustannuksista yksityisessä tai julkisessa sairaalassa enintään 50 euroa päivässä.

Olen ennenkin huomauttanut Morrow Bankin matkavakuutuksesta, ei kannata joutua kovin kalliiseen sairaalaan.
Ettei tuossa viitattaisi mm. puhelinkuluihin tai muihin ei hoitoon liittyviin kustannuksiin?

Tämä ehtojen taulukko mielestäni kertoo, että sairaalakulut korvataan normaalisti.

Joka tapauksessa täytyy todeta, että kaikki noi Morrowin Goudan vakuutuksen ehdot on kirjoitettu todella hankalasti ymmärrettäviksi.

Itse asiassa olin kerran Goudaan yhteydessä, kun hakusin matkalleni Morrowin MC:n matkavakuutuksen todistuksen ja ensin ne väitti ettei sellaista voi kirjoittaa, koska "ei ole kyse kattavasta matkavakuutuksesta, vaan täydentävästä vakuutuksesta omaan matkavakuutukseen".

Kun kaivoin Morrowin sivuilta ehdot ja lähetin niistä tiedot, he pahoittelivat, koska eivät tienneet Suomen asiakkaille tarkoitetun vakuutuksen olevan kattava, sillä ruotsalaisille se ilmeisesti on vain joku "täydentävä vakuutus omaa matkavakuutusta varten". Sitten he kirjoittivat vakuutustodistuksen. Melko hukassa kuitenkin tuntui pallo olevan.

Screenshot_20250325_212658_Drive.jpg

No tuossahan viitataan kohtaan E.1 . Kohdan E.1 alakohdassa sairaahoito on tuo että korvaus on enintään 50 euroa päivältä.

Tuossa E.1 kohdassa lukee kuitenkin näin:

E.1 Lääkäri- ja sairaalahoito
Saat korvausta välttämättömistä ja kohtuullisista kustannuksista,
jotka aiheutuvat[...] jos hoidon aloittamista ei voida siirtää
Pohjoismaahan palaamiseen saakka.

Tuossa puhutaan kuitenkin välttämättömistä ja kohtuullisista kustannuksista, mutta kieltämättä kohta E 1.3. on hyvin epäilyttävä.

Pistän huvikseen huomenna kyselyä tuonne Goudaan asian varmistamiseksi, koska jos asia on juuri niin, että 50 euron hoitokustannuksilla per päivä pitäisi sairaalassa pärjätä missä tahansa ei EU-maassa, tuskin tuolla summalla pääsee edes sairaalan pääovista sisälle. Silloin pitää jatkossa aina varata matkat Banknorwegianin Visalla, tai ainakin maksaa niistä se vähän yli 50 % ja loput Morrowilla.

Kuulostaa nimittäin ihan mahdottomalta ehdolta 😀 kun yleensä hoitokulut korvataan joko ilman ylärajaa tai ainakin johonkin 40 - 50 tonniin, mikä on sekin melko nafti summa, jos oikeasti joutuisi sairaalahoitoon ei EU-maassa.

Onkos mitään luottokorttia jossa valuuttamuunnos olisi ilmainen, eli käytettäisiin vain sitä päivän valuuttakurssia eikä mitään lisämaksuja?

Mun nykysillä korteilla on 1,5% kulu.

Onkos mitään luottokorttia jossa valuuttamuunnos olisi ilmainen, eli käytettäisiin vain sitä päivän valuuttakurssia eikä mitään lisämaksuja?

Mun nykysillä korteilla on 1,5% kulu.
Revolutilla ja Curvella ainakin, tosin ilmaisversioissa aika rajoitetulle määrälle (Revolut 1000€/kk, Curve £250/kk).

Statistiikka

Viestiketjuista
272 538
Jäsenet
76 928
Uusin jäsen
Hariboll

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom