Luottokortit

Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
658
Suomessa taitaa edelleen olla normikorteissa max 10k€ luottoraja. Sitten mennään noihin platina yms kortteihin jos haluaa suuremman.

Itselläkin tuo kymppi rajana kolmessa kortissa.. Noilla luottorajoilla en edes mitään tee. On hätävaraa ja hätävaran hätävaraa.. :D laskut yht satasia kuussa minkä maksan heti pois.
Jep vähän sama homma. Lopetinkin tuossa pari korttia mutta edelleen on S-Pankin, Nordean, Bank Norwegianin ja Finnairin kortit. Osassa 10k, osassa 7k (en ole edes jaksanut yrittää nostaa niitä). Finskiä tulee käytettyä ja loput on juurikin hätävaran hätävaroja :D Äsken varasin talvilomamatkan, oli vajaa 7k ja seuraavassa laskussa kuittaan sen heti pois. Saapahan finskipisteet ja vähän turvaa luottokortilla maksaessa, eipä noita maksuja muuten jaksaisi kierrättää :D
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Omat kortit (komplett, norski, Nordea ja ässä) ovat kaikki kuukausimaksuttomia. Jos johonkin tulisi kuukausi/vuosimaksu lopettaisin kortin välittömästi. Mistään ei niin suurta etua tule että siitä kannattaisi maksaa.. Tietysti jos kaikki muuttuisivat maksullisiksi pitäisi valita kaksi parasta vaihtoehtoa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Onko jotain syytä miksi jengi hakee mahd korkeita luottorajoja? Eihän tuolla kymppitonnin rajalla mitään tee? Itseä hirvitää jos raja on kauhean korkea, mahdollisuus vaan tuhlata enemmän. Tämä tietysti henkilöltä kun maksaa kaikki aina seuraavassa laskussa kortin nolliin. Suurin lasku taitaa olla kun osti samassa kuussa uuden sängyn ja siihen normieläminen, siltikin mentiin alle viiden tonnin :hmm:. Itse olen Norskilla jopa pienentänyt annettua luottorajaa joskus.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Onko jotain syytä miksi jengi hakee mahd korkeita luottorajoja? Eihän tuolla kymppitonnin rajalla mitään tee? Itseä hirvitää jos raja on kauhean korkea, mahdollisuus vaan tuhlata enemmän. Tämä tietysti henkilöltä kun maksaa kaikki aina seuraavassa laskussa kortin nolliin. Suurin lasku taitaa olla kun osti samassa kuussa uuden sängyn ja siihen normieläminen, siltikin mentiin alle viiden tonnin :hmm:. Itse olen Norskilla jopa pienentänyt annettua luottorajaa joskus.
Omalla kohdalla tunnen oman rahankäyttöni sen verran hyvin ettei ole mitään pelkoa että homma lähtisi käsistä. Ihan yksi lysti onko raja kymppitonnin vai satatonnia..

Kun kotona kriisi laukesi huomasin hyvin mitä tekee isolla luottorajalla.. Olin silloin matkalla Euroopassa ja kun lento yksi toisensa jälkeen peruttiin alkoi tuntua että kohta on edessä auton osto ja kotimatka Suomeen.. Maksoi mitä maksoi. Perutuista lennoista sain rahat takaisin, tosin vasta kuukausien päästä. Pahimmillaan lento peruttiin muutama tunti varauksesta. Mikä olisi ollut rahan tarve jos olisin ollut vaikka Aasiassa..

Ja kaksi korttia pitää olla, toinen varalla jos ykköskortti ei toimikkaan..
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
157
Aktia Finnair Visassa on 20k€ ilmoitettu maksimi luottorajaksi, eli siitä vaan hakemukset vetämään.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Itsellä kohtuupaljon ajavana aina tankki täyteen. Ei bensa-asemilla yhtää mittaa jaksa ravata :)
Ostin 9800 euroa joku aika sitten auton liikkeesta mutta minulla on sellainen kutina etta yleensa autoliikkeille ei kortti kelpaa. Toisekseen korteissa on niin alyttomat korot etta ei niissa kannata antaa korkojen juosta vaan ne tulisi olla jossain kohtaan kuukautta aina nollilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
En oikein saa tuota Finnairin korttia kovin kannattavaksi. Lennettyä tulee paljon, muttaa potkurikonelentoja eli hyöty olisi lähinnä käyttää pisteitä lippujen maksamiseen. Jos käytän korttia vaikka 2000€ edestä niin saa 6000 pistettä kuukaudessa eli n. 17,89€ hyvitystä lippuja ostaessa jos laskin oikein. Kk-maksu on 6€ eli etu 17,89-6,00=11,89€. Käytännössä 0,59% cashback eli himpun parempi kuin BN Visalla.
 
Liittynyt
07.11.2020
Viestejä
11
En oikein saa tuota Finnairin korttia kovin kannattavaksi. Lennettyä tulee paljon, muttaa potkurikonelentoja eli hyöty olisi lähinnä käyttää pisteitä lippujen maksamiseen. Jos käytän korttia vaikka 2000€ edestä niin saa 6000 pistettä kuukaudessa eli n. 17,89€ hyvitystä lippuja ostaessa jos laskin oikein. Kk-maksu on 6€ eli etu 17,89-6,00=11,89€. Käytännössä 0,59% cashback eli himpun parempi kuin BN Visalla.
Käytä pisteitä Finnairin lentopalkintoihin on itselleni kannattavimmat, koska tulee suht usein Varsovassa käytyä ja menopaluulipun saa 15k ja lentokenttämaksut hinnalla, kun useimmiten reitillä menopaluulennot on yli 200€.

En ole laskenut kuinka kannattava tämä rahallisesti on, mutta koen mututuntumalla hyväksi diiliksi joten jatkanut Finnairin pisteiden kartuttamista luottokortin avulla.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Käytä pisteitä Finnairin lentopalkintoihin on itselleni kannattavimmat, koska tulee suht usein Varsovassa käytyä ja menopaluulipun saa 15k ja lentokenttämaksut hinnalla, kun useimmiten reitillä menopaluulennot on yli 200€.

En ole laskenut kuinka kannattava tämä rahallisesti on, mutta koen mututuntumalla hyväksi diiliksi joten jatkanut Finnairin pisteiden kartuttamista luottokortin avulla.
Sama täällä. Toisaalta noita lentopalkintolentoja on melko rajoitetusti saatavilla, joten usein jää hyödyntämättä kun oikea tarve olisi. Riippuu kyllä vähän siitä milloin on lentoja varaamassa ja mihin kohteeseen. Mutta eipä nuo pisteet kovin nopeasti happanekaan, joten keräilempä nyt vain sitten niitä ;)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Käytä pisteitä Finnairin lentopalkintoihin on itselleni kannattavimmat, koska tulee suht usein Varsovassa käytyä ja menopaluulipun saa 15k ja lentokenttämaksut hinnalla, kun useimmiten reitillä menopaluulennot on yli 200€.

En ole laskenut kuinka kannattava tämä rahallisesti on, mutta koen mututuntumalla hyväksi diiliksi joten jatkanut Finnairin pisteiden kartuttamista luottokortin avulla.
Okei, tuo kuvio on jo ilman muuta vähä kannattavampi, en ollut viitsinyt perehtyä. Tuon 7500 pisteellä saisi lipusta alennusta 22,36€, mutta jos lipun hinta muuten olisikin 100€ niin kyllähän näennäinnen "cashback" kasvaa yli 2%:iin.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
234
Otin tuon Aktia Finnair Visan muutama kuukausi sitten ja pakkoa sanoa että koko prosessi ei ollut asiakkaana kovin sulava. En ehtinyt lukaista tätä koko ketjua läpi mutta toivottavasti muilla on sujunut paremmin.

Aluksi sain pari kertaa hylätyn hakemuksen ja hakemuksessa oleva luottotietojen tarkistus oman pankkini kautta (OP) näytti toimivan mutta failasi molemmilla kerroilla. Toimitin pyydettyjä dokumentteja mutta tosiaan hylsyjä tuli ja Aktia ei kertonut sen kummempaa syytä. Koitin ensin soittaa kalliiseen puhelinpalveluun ja sieltä tuli aika tylytystä että eipä tuollaiset nyt muihin pankkeihin varmaan toimikaan (aha).

Kolmannen hakemuksen jälkeen ihmettelin kun ei omapostiinkaan tullut mitään viestiä, ja laitoin tällä kertaa Aktian verkkopankista viestiä kun sinne pääsi kirjautumaan myös mobiilivarmenteella. He vastasivat joitakin päiviä myöhemmin että hakemukseni on hyväksytty jo pari viikkoa aiemmin ja voin aloittaa kortin käytön koska vain. En tietenkään saanut tästä mitään viestiä ja laitoin toisen viestin perään niin he kertoivat että kortti tulee myöhemmin postissa mutta voin ottaa sen käyttööni Finnair Visa sovelluksen kautta.

No se sentään toimi hienosti ja sain kortin käyttööni Apple Pay kautta ja varsinainen korttikin saapui joku viikko sen jälkeen.

Jossain kohtaa ihmettelin miksei yhtään pistettä näkynyt Finnairin tilillä vaikka kortti oli ollut käytössä jo 1,5 kuukautta ja yksi laskukin maksettu välissä. Kysyin tästä Aktialta ja he pyysivät olemaan yhteydessä Finnairiin koska pisteet ei kuulu heille. Finnair taas sanoi että ole yhteydessä Aktiaan. Noh lopulta pisteitäkin alkoi näkymään.

Mobilepay ei toiminut ainakaan itsellä tämän kortin kanssa, en tiedä oliko kyseessä joku häiriö vai eikö se toimi tällä kortilla. Seuraavaksi jännitetään toimiiko Finnair Silver upgrade kolmen kuukauden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Ostin 9800 euroa joku aika sitten auton liikkeesta mutta minulla on sellainen kutina etta yleensa autoliikkeille ei kortti kelpaa. Toisekseen korteissa on niin alyttomat korot etta ei niissa kannata antaa korkojen juosta vaan ne tulisi olla jossain kohtaan kuukautta aina nollilla.
Itse maksoin muutama vuosi sitten autoliikkeessä jonkun 3-4 tonnin välirahan norskin visalla. Ei se paljoa ole mutta muutama kymppi ylimääräistä norskin lentopisteinä. Raha oli tietty pankkitilillä ja maksoin seuraavassa laskussa heti pois. Mitään 20% korkoja rupea autolainasta maksamaan.. :D
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
658
Onko jotain syytä miksi jengi hakee mahd korkeita luottorajoja? Eihän tuolla kymppitonnin rajalla mitään tee? Itseä hirvitää jos raja on kauhean korkea, mahdollisuus vaan tuhlata enemmän. Tämä tietysti henkilöltä kun maksaa kaikki aina seuraavassa laskussa kortin nolliin. Suurin lasku taitaa olla kun osti samassa kuussa uuden sängyn ja siihen normieläminen, siltikin mentiin alle viiden tonnin :hmm:. Itse olen Norskilla jopa pienentänyt annettua luottorajaa joskus.
Jos on taipumusta holtittomaan rahan käyttöön, niin sitten ei varmaan kannatakkaan isoja luottorajoja ottaa. Eihän tuota normi arjessa tarvitse, mutta tosiaankin esimerkkinä vaikka tänään ostettu 7k lomamatka -> maksu finskin kortilla ja pisteet talteen -> laskun kuittaus kokonaisuudessaan heti seuraavalla kerralla.

Varsinkin reissuilla on kiva, että on pari korttia käytettävissä juurikin @kilroy1 :n esimerkin mukaan. Jenkeissäkin katevarauksia tulee milloin mistäkin (hotellit, autot) niin nopeasti summa nousee isoksi. Toki ne vapautuu ajan myötä, mutta siinä menee välillä yllätävänkin pitkään.

Aktia Finnair Visassa on 20k€ ilmoitettu maksimi luottorajaksi, eli siitä vaan hakemukset vetämään.
Mulle sanoi aspa tiistaina puhelimessa, että 10k on maksimi :D
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
88
Jos on taipumusta holtittomaan rahan käyttöön, niin sitten ei varmaan kannatakkaan isoja luottorajoja ottaa. Eihän tuota normi arjessa tarvitse, mutta tosiaankin esimerkkinä vaikka tänään ostettu 7k lomamatka -> maksu finskin kortilla ja pisteet talteen -> laskun kuittaus kokonaisuudessaan heti seuraavalla kerralla.

Varsinkin reissuilla on kiva, että on pari korttia käytettävissä juurikin @kilroy1 :n esimerkin mukaan. Jenkeissäkin katevarauksia tulee milloin mistäkin (hotellit, autot) niin nopeasti summa nousee isoksi. Toki ne vapautuu ajan myötä, mutta siinä menee välillä yllätävänkin pitkään.


Mulle sanoi aspa tiistaina puhelimessa, että 10k on maksimi :D
20 000€ on maksimi, itselläni on juurikin tuo limiittinä.

Otin tuon Aktia Finnair Visan muutama kuukausi sitten ja pakkoa sanoa että koko prosessi ei ollut asiakkaana kovin sulava. En ehtinyt lukaista tätä koko ketjua läpi mutta toivottavasti muilla on sujunut paremmin.

Aluksi sain pari kertaa hylätyn hakemuksen ja hakemuksessa oleva luottotietojen tarkistus oman pankkini kautta (OP) näytti toimivan mutta failasi molemmilla kerroilla. Toimitin pyydettyjä dokumentteja mutta tosiaan hylsyjä tuli ja Aktia ei kertonut sen kummempaa syytä. Koitin ensin soittaa kalliiseen puhelinpalveluun ja sieltä tuli aika tylytystä että eipä tuollaiset nyt muihin pankkeihin varmaan toimikaan (aha).

Kolmannen hakemuksen jälkeen ihmettelin kun ei omapostiinkaan tullut mitään viestiä, ja laitoin tällä kertaa Aktian verkkopankista viestiä kun sinne pääsi kirjautumaan myös mobiilivarmenteella. He vastasivat joitakin päiviä myöhemmin että hakemukseni on hyväksytty jo pari viikkoa aiemmin ja voin aloittaa kortin käytön koska vain. En tietenkään saanut tästä mitään viestiä ja laitoin toisen viestin perään niin he kertoivat että kortti tulee myöhemmin postissa mutta voin ottaa sen käyttööni Finnair Visa sovelluksen kautta.

No se sentään toimi hienosti ja sain kortin käyttööni Apple Pay kautta ja varsinainen korttikin saapui joku viikko sen jälkeen.

Jossain kohtaa ihmettelin miksei yhtään pistettä näkynyt Finnairin tilillä vaikka kortti oli ollut käytössä jo 1,5 kuukautta ja yksi laskukin maksettu välissä. Kysyin tästä Aktialta ja he pyysivät olemaan yhteydessä Finnairiin koska pisteet ei kuulu heille. Finnair taas sanoi että ole yhteydessä Aktiaan. Noh lopulta pisteitäkin alkoi näkymään.

Mobilepay ei toiminut ainakaan itsellä tämän kortin kanssa, en tiedä oliko kyseessä joku häiriö vai eikö se toimi tällä kortilla. Seuraavaksi jännitetään toimiiko Finnair Silver upgrade kolmen kuukauden jälkeen.
Se mobilepay ei toimi tällä hetkellä koska heillä on Aktian systeemissä joku bugi parhaillaan, terveisin heidän asiakaspalvelu. :) Toivottavasti taas alkaa pelaamaan ensiviikon aikana viimeistään.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
948
Millaisia luottorajoja tekkiläiset ovat saaneet, ja kuinka paljon tuloja vaadittu kys. luottokorttiin? Itse yritin saada Nordealta Mastercardille luottorajan korotuksen 3 000 € -> 7 000 €, mutta hakemus hylättiin. Nettotulot liikkuu jossain 3500-4000 € nurkilla. Muuten en näin isoa rajaa edes tarvitsisi, mutta lomareissulla olisi kiva vinguttaa luottokortilla lennot ja hotellit. Varsinkin kun lennot voi kaukomaihin maksaa helposti yli 1000 €, ja siihen vaikka parin viikon majoitus, niin olisi kiva saada lisää pelivaraa, ettei tarvitse tililtä siirrellä välillä ylimääräistä kortille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Millaisia luottorajoja tekkiläiset ovat saaneet, ja kuinka paljon tuloja vaadittu kys. luottokorttiin? Itse yritin saada Nordealta Mastercardille luottorajan korotuksen 3 000 € -> 7 000 €, mutta hakemus hylättiin. Nettotulot liikkuu jossain 3500-4000 € nurkilla. Muuten en näin isoa rajaa edes tarvitsisi, mutta lomareissulla olisi kiva vinguttaa luottokortilla lennot ja hotellit. Varsinkin kun lennot voi kaukomaihin maksaa helposti yli 1000 €, ja siihen vaikka parin viikon majoitus, niin olisi kiva saada lisää pelivaraa, ettei tarvitse tililtä siirrellä välillä ylimääräistä kortille.
Ylimääräisen voi siirellä kortille myös ennen lomaa. Kai ne rahat on kuitenkin tilillä odottamassa, eikä ole takoitus velaksi lomailla ja maksella luottokorttien tolkuttomia korkoja? Itse pidän päivittäispankin luottokorttia pikkaisen plussalla muutenkin, ettei kaikki pienet nettitilaukset mene heti luoton puolelle.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
948
Ylimääräisen voi siirellä kortille myös ennen lomaa. Kai ne rahat on kuitenkin tilillä odottamassa, eikä ole takoitus velaksi lomailla ja maksella luottokorttien tolkuttomia korkoja? Itse pidän päivittäispankin luottokorttia pikkaisen plussalla muutenkin, ettei kaikki pienet nettitilaukset mene heti luoton puolelle.
Tapana on maksaa koko lasku kerralla.

Jos kortti jää plussalle luottokorttilaskun muodostumispäivänä, niin ainakin Nordea haluaa palauttaa ne rahat.

Haluaisin käyttää korttia ilman että tarvitsee ennakoida noita siirtoja.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
3
Millaisia luottorajoja tekkiläiset ovat saaneet, ja kuinka paljon tuloja vaadittu kys. luottokorttiin? Itse yritin saada Nordealta Mastercardille luottorajan korotuksen 3 000 € -> 7 000 €, mutta hakemus hylättiin. Nettotulot liikkuu jossain 3500-4000 € nurkilla. Muuten en näin isoa rajaa edes tarvitsisi, mutta lomareissulla olisi kiva vinguttaa luottokortilla lennot ja hotellit. Varsinkin kun lennot voi kaukomaihin maksaa helposti yli 1000 €, ja siihen vaikka parin viikon majoitus, niin olisi kiva saada lisää pelivaraa, ettei tarvitse tililtä siirrellä välillä ylimääräistä kortille.
Mulle automaatti myösi 5000€ luottorajan, sain mitä pyysin. OP, yhden henkilön talouden nettotulot alle 3k€
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 330
Joo OP tuntuu todella herkästi antavan korkean luottorajan muihin toimijoihin verrattuna, ja OP:n sovellus myös tarjoaa aika usein sitä korotusnappia siellä korttisivulla. Tämän ketjun perusteella Komplett antaa pienimmän rajan (useammalle tullut "vain" tuo 1000 euroa) ja Norwegianin kanssa pitää pyytää ainakin kerran korotusta, että saa tuon 10k euron.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
658
Millaisia luottorajoja tekkiläiset ovat saaneet, ja kuinka paljon tuloja vaadittu kys. luottokorttiin? Itse yritin saada Nordealta Mastercardille luottorajan korotuksen 3 000 € -> 7 000 €, mutta hakemus hylättiin. Nettotulot liikkuu jossain 3500-4000 € nurkilla. Muuten en näin isoa rajaa edes tarvitsisi, mutta lomareissulla olisi kiva vinguttaa luottokortilla lennot ja hotellit. Varsinkin kun lennot voi kaukomaihin maksaa helposti yli 1000 €, ja siihen vaikka parin viikon majoitus, niin olisi kiva saada lisää pelivaraa, ettei tarvitse tililtä siirrellä välillä ylimääräistä kortille.
Jos tosiaankin NETTOtulot on tuota luokkaa, niin ihme että hylättiin. Itse saanut pienemmällä nettotulolla samaiseen korttiin 10k.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Millaisia luottorajoja tekkiläiset ovat saaneet, ja kuinka paljon tuloja vaadittu kys. luottokorttiin? Itse yritin saada Nordealta Mastercardille luottorajan korotuksen 3 000 € -> 7 000 €, mutta hakemus hylättiin. Nettotulot liikkuu jossain 3500-4000 € nurkilla. Muuten en näin isoa rajaa edes tarvitsisi, mutta lomareissulla olisi kiva vinguttaa luottokortilla lennot ja hotellit. Varsinkin kun lennot voi kaukomaihin maksaa helposti yli 1000 €, ja siihen vaikka parin viikon majoitus, niin olisi kiva saada lisää pelivaraa, ettei tarvitse tililtä siirrellä välillä ylimääräistä kortille.
Erikoista. Itse sain stokkan mc (nordean myöntämä) 10ke rajan ja mulla oli silloin pienemmät nettotulot.

Toki näissä on muitakin muuttujia kuin tulot.

Esim onko pankilla susta maksuhistoriaa minkä verran, onko sulla palkkatili pankissa, onko asuntolainaa, muita lainoja, ja myös varmasti ne speksit kuten ikä ja sukupuoli vaikuttaa (nuorempi mies varmaan saa heikommin lainaa kuin vanhempi mies). Ja tietysti että onko omistusasunto vai vuokralla, onko sinkku vai naimissa/avoliitossa, työsuhteen kesto, tyyppi, jne...

Olis kiva kyllä tietää noi luotonmyöntäjien algoritmit tarkemmin, koska niissä on selkeesti aika paljon vaihtelua.Painottavat eri asioita eri luotonmyöntäjillä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
68
OP:lta saa helposti 10k luottorajan, itsellä oli tulot n. 3k kun sain tuon 10k luoton. Kun vaihdoin normikortin OP Goldiin piti odottaa että vanha kortti kuoletettiin ennen kuin sai Goldiin tuon kympin rajan.

Etenkin lomamatkalla on hyvä kun voi huoletta maksella lennot ja autovuokrat luottopuolella. Jos menee kalliimmaalle lomalle ja on jo vinguttanut luottoa ennen lomavarauksia, niin kyllä esim. 5000 euron luottorajan saa täyteen.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
OP:lta saa helposti 10k luottorajan, itsellä oli tulot n. 3k kun sain tuon 10k luoton. Kun vaihdoin normikortin OP Goldiin piti odottaa että vanha kortti kuoletettiin ennen kuin sai Goldiin tuon kympin rajan.

Etenkin lomamatkalla on hyvä kun voi huoletta maksella lennot ja autovuokrat luottopuolella. Jos menee kalliimmaalle lomalle ja on jo vinguttanut luottoa ennen lomavarauksia, niin kyllä esim. 5000 euron luottorajan saa täyteen.
Mulla kun oli vielä OP (vaihdoin pankkia itse asiassa viime viikolla :)) niin siinä oli OP perusvisassa 10ke limiitti, halusin jossain kohti OP Goldin, tein OP Gold hakemuksen 10ke limiitillä, se hylättiin kokonaan (ei myönnetty edes haettua pienemmällä luottorajalla). Tosin siinä automaattisessa hylkäsviestissä luki, että jos on jo OP visa, niin sen voi vaihtaa toiseen korttituotteeseen ottamalla yhteyttä aspaan. Eli todennäköisesti aspan kautta ne voi muuttaa perusvisan goldiksi ja siirtää samalla luottorajan, toki he siinä samalla lopettavat sen perusvisan ettei jää kahta visaa voimaan. Tossa mun keississä kun netistä tein gold-hakemuksen niin jos se olis myönnetty, niin olis sit ollut perusvisa ja gold samaan aikaan kunnes kuolettaa perusvisan.

Mutta OP oli kyllä löysä tuossa luotonannossa kaikkinensa, sain aikoinaan suht pienillä tuloilla tuon 10ke limiitin
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Millaisiahan tuloja pitää olla, jos yrittäisi 15k kortin saada mistä tahansa? :D ..
Onko kukaan löytänyt ulkomaisia luottokortteja, joita saisi jollain kikkailulla käyttöönsä?
Ja onko riskiä, nyt kun esim. Aktia finnair on 2k rajalla, ja vaikka nordea finnair myös, että voivat perua jo myönnetyn kortin, jos yrittää korottaa luottorajaa reilusti ylöspäin? Että voiko ne ottaa sen vähäisenkin pois?
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Millaisiahan tuloja pitää olla, jos yrittäisi 15k kortin saada mistä tahansa? :D ..
Onko kukaan löytänyt ulkomaisia luottokortteja, joita saisi jollain kikkailulla käyttöönsä?
Ja onko riskiä, nyt kun esim. Aktia finnair on 2k rajalla, ja vaikka nordea finnair myös, että voivat perua jo myönnetyn kortin, jos yrittää korottaa luottorajaa reilusti ylöspäin? Että voiko ne ottaa sen vähäisenkin pois?
Ulkomailta on mun tietääkseni ihan tosi hankala saada.

Mutta mitä tulee jo myönnettyihin kortteihin Suomessa, jos sun luottorajan korotushakemusta ei hyväksytä, ei sun nykyiselle luottorajalle tapahdu mitään. Se pysyy samana. Näin se toimii kaikilla luotonmyöntäjillä ainakin Suomessa.

Tiedän Facebookista ihmisen joka sai 20ke luottorajan Finnair Visaan, hänellä n. 12keur/kk bruttotulot. En tiedä voisiko sen saada pienemmilläkin tuloilla, mutta varmaan joku 8k bruttotulot ihan minimi?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
OP:lta saisi Gold luottokortin 8€/kk.
Ollaan lähdössä kohta matkalle ja katsoin että tuota kautta saisi matkavakuutuksen koko perheelle ja lisäksi vuokra-autoon jotain mukavaa turvaa.

Yritin katsoa ehdoista onko noissa jotain irtisanomisaikaa, mutta en löytänyt. Mietin siis jos ottaisi vaikka kuukaudeksi tuon ja irtisanoisi sitten kun ei noille eduille ole mitään käyttöä taas ainakaan vuoteen. Perus luottokortti löytyy jo kuitenkin.
Onko kokemuksia tämmöisestä kikkailusta ?
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Yritin katsoa ehdoista onko noissa jotain irtisanomisaikaa, mutta en löytänyt. Mietin siis jos ottaisi vaikka kuukaudeksi tuon ja irtisanoisi sitten kun ei noille eduille ole mitään käyttöä taas ainakaan vuoteen. Perus luottokortti löytyy jo kuitenkin.
Kyllä tuollainen kikkailu onnistuu.

OP:n yleisistä korttiehdoista:

ehdot.png


Ja tuo kortin irtisanominen onnistuu itse asiassa OP:n sivuilta ja OP-Mobiilista, ottaa 1 minuutin irtisanoa ja homma selvä.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
743
OP:lta saisi Gold luottokortin 8€/kk.
Ollaan lähdössä kohta matkalle ja katsoin että tuota kautta saisi matkavakuutuksen koko perheelle ja lisäksi vuokra-autoon jotain mukavaa turvaa.

Yritin katsoa ehdoista onko noissa jotain irtisanomisaikaa, mutta en löytänyt. Mietin siis jos ottaisi vaikka kuukaudeksi tuon ja irtisanoisi sitten kun ei noille eduille ole mitään käyttöä taas ainakaan vuoteen. Perus luottokortti löytyy jo kuitenkin.
Onko kokemuksia tämmöisestä kikkailusta ?
Yleensä matka yms pitää olla maksettu kyseisellä kortilla että tuo vakuutus on voimassa. Riippuu tietysti kortin vakuutusehdoista
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Yleensä matka yms pitää olla maksettu kyseisellä kortilla että tuo vakuutus on voimassa. Riippuu tietysti kortin vakuutusehdoista
No hyvä pointti. Sieltähän semmoinen pykälä luonnollisesti löytyi.

Jätetään siis kikkailut nyt sivuun ja otetaan ihan ”rehelliset” vakuutukset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Seuraavaksi jännitetään toimiiko Finnair Silver upgrade kolmen kuukauden jälkeen.
Satutko sinä, tai joku muu, tietämään miten tuo liittymisetu-Silver-päivitys toimii jo kertyneiden tasopisteisen kannalta? Itse olen aivan hilkulla että pääsisin Silveriin ihan lentämälläkin, tai palkintopisteitä vaihtamalla. Jos nyt ottaisin tuon tasonoston niin siirtyykö nyt ansaitut pisteet Silver -> Gold väliseen päivitykseen?
Eli saanko käytännössä etuna tuon silveristä puuttuvien tasopisteiden erotuksen, vai 30 000 tasopisteitä?
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Satutko sinä, tai joku muu, tietämään miten tuo liittymisetu-Silver-päivitys toimii jo kertyneiden tasopisteisen kannalta? Itse olen aivan hilkulla että pääsisin Silveriin ihan lentämälläkin, tai palkintopisteitä vaihtamalla. Jos nyt ottaisin tuon tasonoston niin siirtyykö nyt ansaitut pisteet Silver -> Gold väliseen päivitykseen?
Eli saanko käytännössä etuna tuon silveristä puuttuvien tasopisteiden erotuksen, vai 30 000 tasopisteitä?
Ei se noin mene.

Jos nouset Silverille omatoimisesti ennen kuin tuo 3kk tulee täyteen Finnair Visan kanssa, silloin saat sen seuraavan levelin liittymisedun, mikä oli Finnairin lounge-etu (oliko kaksi käyntiä tms.)

Jos et nouse Silverille omatoimisesti, ja Finnair Visan 3kk kamppiksen kautta nouset Silveriksi, silloin sun Finnair Plus tili vain nostetaan Silveriksi, tasopisteitä tuohon nousuun ei liity niin kuin normaalisti liittyisi jos ilman Visaa nouset. Eli et saa 30 000 tasopistettä tai puuttuvia pisteitä sun Finnair Plus tilille missään tilanteessa.

Jos ehtisit omatoimisesti Goldiksi ennen kuin tuo 3kk tulee täyteen, silloin saisit eduksi ne 2kpl short haul lentoupgradevoucheria.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 355
Mulla kun oli vielä OP (vaihdoin pankkia itse asiassa viime viikolla :)) niin siinä oli OP perusvisassa 10ke limiitti, halusin jossain kohti OP Goldin, tein OP Gold hakemuksen 10ke limiitillä, se hylättiin kokonaan (ei myönnetty edes haettua pienemmällä luottorajalla). Tosin siinä automaattisessa hylkäsviestissä luki, että jos on jo OP visa, niin sen voi vaihtaa toiseen korttituotteeseen ottamalla yhteyttä aspaan. Eli todennäköisesti aspan kautta ne voi muuttaa perusvisan goldiksi ja siirtää samalla luottorajan, toki he siinä samalla lopettavat sen perusvisan ettei jää kahta visaa voimaan. Tossa mun keississä kun netistä tein gold-hakemuksen niin jos se olis myönnetty, niin olis sit ollut perusvisa ja gold samaan aikaan kunnes kuolettaa perusvisan.

Mutta OP oli kyllä löysä tuossa luotonannossa kaikkinensa, sain aikoinaan suht pienillä tuloilla tuon 10ke limiitin
Itse vaihdoin OP Classicin OP Goldiin kesällä ja nyt ne ainakin ilmoittivat hakemuksessa luottorajan kohdalla jotenkin niin, että vanha OP Classicin luottoraja otetaan huomioon OP Goldin luottorajaa myönnettäessä, koska vanha kortti on edelleen voimassa, ja ohjeistettiin ottamaan vähän pienempi luottoraja OP Goldiin ja nostamaan sitä vasta sen jälkeen, kun vanha Classic on lopetettu. Eli se ns. vaihto on vain uuden kortin tilaus ja vanhan lopetus. Periaatteessa molemmat kortit voi jättää voimaan, jos näin jostain syystä haluaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Jos et nouse Silverille omatoimisesti, ja Finnair Visan 3kk kamppiksen kautta nouset Silveriksi, silloin sun Finnair Plus tili vain nostetaan Silveriksi, tasopisteitä tuohon nousuun ei liity niin kuin normaalisti liittyisi jos ilman Visaa nouset. Eli et saa 30 000 tasopistettä tai puuttuvia pisteitä sun Finnair Plus tilille missään tilanteessa.
Olin jostain syystä kuvitellut, että tason saavutuksen kohdalla pistesaldo nollaantuisi. Eli kun saavuttaa silverin (30 000p), niin tasopisteet menisivät nollaan, ja sitten pitäisi kerätä uudet 80 000 pistettä että pääsee Goldiin. Mutta ilmeisesti tuo meneekin sitte niin, että Silverin jälkeen sulla on edelleen se 30 000 pistettä, ja pitää kerätä "enää" 50 000 pistettä että pääsee goldiin.

Tässä kohtaa siis olisi varmaa fiksuinta, että nousen ensin "omatoimisesti" tuonne silver-tasolle, ja otan sitten liittymisetuna nuo lounge-passit. Silver-jäsenyys menisi vähän hukkaan, kun se on niin lähellä muutenkin.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Olin jostain syystä kuvitellut, että tason saavutuksen kohdalla pistesaldo nollaantuisi. Eli kun saavuttaa silverin (30 000p), niin tasopisteet menisivät nollaan, ja sitten pitäisi kerätä uudet 80 000 pistettä että pääsee Goldiin. Mutta ilmeisesti tuo meneekin sitte niin, että Silverin jälkeen sulla on edelleen se 30 000 pistettä, ja pitää kerätä "enää" 50 000 pistettä että pääsee goldiin.

Tässä kohtaa siis olisi varmaa fiksuinta, että nousen ensin "omatoimisesti" tuonne silver-tasolle, ja otan sitten liittymisetuna nuo lounge-passit. Silver-jäsenyys menisi vähän hukkaan, kun se on niin lähellä muutenkin.
Tasopisteet ei nollaudu kun siirtyy seuraavalle tasolle, ei koskaan. Ne nollautuu aina vain tracking periodin jälkeen, joka näkyy Finnair Plus-tunnuksen asetuksissa.

Olet siis oikeassa ajatuksissasi.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
31
Komplett Bankin luottokortti on näköjään vanhenemassa 09/22, mutta uudesta kortista ei ole tullut mitään tietoa vielä. Varmistaisin vielä, että toimiiko tämä nykyinen kortti kuitenkin vielä kuun loppuun saakka?
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 127
Komplett Bankin luottokortti on näköjään vanhenemassa 09/22, mutta uudesta kortista ei ole tullut mitään tietoa vielä. Varmistaisin vielä, että toimiiko tämä nykyinen kortti kuitenkin vielä kuun loppuun saakka?
:facepalm::beye:
EDIT: Puusilmä - maanantai aamu. Väärä firma. Komplettbankista ei ole vielä kokemusta mutta kyllä noi kortit toimii erääntymiskuun loppuun saakka.

Joo, toimii se loppuun saakka. Tosin Norwegianilla voi myös koska vaan tilata uuden kortin: Tarvitsetko uuden kortin? Se ei maksa mitään
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 489
Komplett Bankin luottokortti on näköjään vanhenemassa 09/22, mutta uudesta kortista ei ole tullut mitään tietoa vielä. Varmistaisin vielä, että toimiiko tämä nykyinen kortti kuitenkin vielä kuun loppuun saakka?
Toimii syyskuun loppuun asti. Itsellä vanhenee samaan aikaan, saa nähdä koska pistävät uuden tulemaan.. Vai toteavatko että niin kannattamaton asiakas etteivät uutta laita.. :D
 

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
Minulla vanhan kortin voimassaoloaika 8/2022. Uusi kortti tuli 8.8, eli aika tiukalle vetävät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 572
Ylimääräisen voi siirellä kortille myös ennen lomaa. Kai ne rahat on kuitenkin tilillä odottamassa, eikä ole takoitus velaksi lomailla ja maksella luottokorttien tolkuttomia korkoja? Itse pidän päivittäispankin luottokorttia pikkaisen plussalla muutenkin, ettei kaikki pienet nettitilaukset mene heti luoton puolelle.
Teen samoin. J aitsellä ei ole kuin tonnin luottoraja luottokortilla. Nopsaan saa mobiilipankilla siirrettyä sinne vaikka 5 tonnia "bonaria" jonka jälkeen sillä voi kuitata vaikka etelänmatkat tms. En oe kokenut ongelmana. lisäksi pidän kanssa vähän puskuria siellä pikkuostoksille jottei heti livahda luoton puolelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Osaako joku sanoa suoraan tuleeko Crypto.comin kortin Spotify ja Netflix rebate oikein jos välissä on Curve? Tähän asti ollut suoraan nuo kortit tuolla, mutta nyt aattelin vaihtaa jos vain mahdollista.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 023
Varoitus Aktia Finnair Visasta. Jos vaihdat apista kortin PIN koodin, se ei muokkaa sitä nykyiseen korttiin vaan taustalla tilataan uusi kortti ja nykyinen on sen jälkeen säpissä. Appi ei kerro tätä millään tavalla ei etu- eikä jälkikäteen muuten, paitsi että nykyisen kortin rinnalle tulee appiin uusi digitaalinen kortti samalla numerolla. Just venailin Aktian aspassa kun he sitä selvittelivät ja olivat ihmeissään itsekkin että näin tämä näköjään toimii :D
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
658
Varoitus Aktia Finnair Visasta. Jos vaihdat apista kortin PIN koodin, se ei muokkaa sitä nykyiseen korttiin vaan taustalla tilataan uusi kortti ja nykyinen on sen jälkeen säpissä. Appi ei kerro tätä millään tavalla ei etu- eikä jälkikäteen muuten, paitsi että nykyisen kortin rinnalle tulee appiin uusi digitaalinen kortti samalla numerolla. Just venailin Aktian aspassa kun he sitä selvittelivät ja olivat ihmeissään itsekkin että näin tämä näköjään toimii :D
Kyllä tuossa tilatessa lukee, että tulee uusi kortti mutta mainitaan myös, että vanha pitäisi toimia uuden tulemiseen. Jos tosiaan näin ei ole, niin aika harhaanjohtavaa
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Varoitus Aktia Finnair Visasta. Jos vaihdat apista kortin PIN koodin, se ei muokkaa sitä nykyiseen korttiin vaan taustalla tilataan uusi kortti ja nykyinen on sen jälkeen säpissä. Appi ei kerro tätä millään tavalla ei etu- eikä jälkikäteen muuten, paitsi että nykyisen kortin rinnalle tulee appiin uusi digitaalinen kortti samalla numerolla. Just venailin Aktian aspassa kun he sitä selvittelivät ja olivat ihmeissään itsekkin että näin tämä näköjään toimii :D
Ihan hyvä väärä varoitus.

Kun Finnair Visa appin kautta vaihtaa itse valitun PIN-koodin, kyllä, uusi kortti muodostuu sillä itse valitulla PIN-koodilla ja se kortti tulee kotiin, mutta vanha kortti toimii aivan 100%:sti samaan aikaan ja PIN-koodin vaihdon tilauksen jälkeen.

Kun uusi kortti saapuu, aktivoit sen appissa, käyt maksamassa sillä kerran PIN-koodin kanssa. 3 viikon päästä sitä vanha kortti häviää appista automaattisesti lopullisesti (tai voit myös piilottaa sen sitä ennen appin asetuksista).

Eli koko prosessissa ei ole mitään ongelmaa eikä varoitukselle tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Nollaako Curve X päivitys apin niin, että lähtee toimimaan taas vasta kun aktivoi uudella fyysisellä kortilla?

Lakkasi maksut toimimasta vaan tuon päivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
Yhä näyttää olevan 4 korttia Curvessa vaikka ilmainen tilaus käytössä. Eikä äppi valita mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Nollaako Curve X päivitys apin niin, että lähtee toimimaan taas vasta kun aktivoi uudella fyysisellä kortilla?

Lakkasi maksut toimimasta vaan tuon päivityksen jälkeen.
Sokea. Tämä luki sähköpostissa näköjään:

If you are having issues with your Google/Apple pay while waiting for your new card please continue to use your existing physical card. When your new card arrives you can add it to Google/Apple Pay.

When your new card arrives, head over your Curve app and activate your card. Remember to also update any recurring payments you may have linked to your Curve card. Things like Amazon, Netflix, Uber and others.



Kaikki ennen uudistusta lisätyt kortit pysyy Curvessa mutta jos esim. joku nykyisistä korteista vanhenee, ylimääräiset kortit pitää poistaa ennen kuin vanhenneen kortin tilalle voi lisätä uuden kortin.
No on se nyt prkl :D

Tulkitsin tämän:

" As part of those changes, you won’t be able to have more than 2 cards on our free tier after Aug 28, 2022. "

Että sieltä tippuu muut pois... Maksoin nyt turhasta 2,5€ x12...

e: Time machine varmaan ei toimi enää ilmaisessa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 325
Viestejä
4 157 283
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom