Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kai teoriassa noin, jos on sellainen kortti jolla voi maksaa laskuja ilman mitään penaltia. Ainakin OP:n visalla on ostosten tekeminen maksutonta, mutta jos maksaa laskuja tai siirtää rahaa omalle tilille, niin siitä otetaan kyllä pieni siivu sitten päältä. Ei siis onnistuisi tuollainen kikkailu.
Mutta en ole perillä yleisesti korttien ehdoista, josko jotkut toimivat eri tavalla.
Kesästä 2016 ollut Norwegian kortti ahkerassa käytössä. Laskun maksanut aina kokonaisuudessaan pois, joten ei korkokuluja tai mitään muutakaan. Pisteitä nyt 6400, eli euroissa yli 600€. Suurin osa luottokortilla tienattua, mutta on noiden pisteiden kerryttämiseen muutamia Norwegian lentojakin tullut lennettyä.
Kai noita pitäisi ensi kesänä käytellä jo pois ennen kuin menee koko pulju konkurssiin.
Eikös nuo ala jo vanhenemaan, meni pulju nuri tai ei?Kesästä 2016 ollut Norwegian kortti ahkerassa käytössä. Laskun maksanut aina kokonaisuudessaan pois, joten ei korkokuluja tai mitään muutakaan. Pisteitä nyt 6400, eli euroissa yli 600€. Suurin osa luottokortilla tienattua, mutta on noiden pisteiden kerryttämiseen muutamia Norwegian lentojakin tullut lennettyä.
Kai noita pitäisi ensi kesänä käytellä jo pois ennen kuin menee koko pulju konkurssiin.
Firma maksaa lennot, joten mitäpä sitä omia pisteitä käyttämäänItsellä ei ole kuin 3500 pistettä kertynyt (suurin osa luottokortin käytöstä, eikä myöskään korkokuluja senttiäkään) mutta jäin ihmettelemään miksi olet kerännyt pisteitä etkä käyttänyt niitä lentoihin..? Omalla kohdalla tulee ainakin käytettyä pisteet aina seuraavaa lentoa varatessa, mitä niitä turhaa keräilemään säästöön ?
Firma maksaa lennot, joten mitäpä sitä omia pisteitä käyttämään
"CashPoint -pisteet pysyvät voimassa sen vuoden loppuun, jolloin matka on maksettu, + 2 vuotta. Esimerkiksi syyskuussa 2009 maksetusta matkasta saadut CashPoint -pisteet olivat voimassa vuoden 2011 loppuun (31.12.2011) asti."
Koskeekohan tuo samallalailla myös luottokortilla kerättyjä pisteitä eli 1.1. - 31.12.18 välillä kerätyt pisteet ovat voimassa 31.12.2020 saakka?
Joka kuukautisessa sähköpostissa lukee myös paljonko pisteitä vanhenee vuodenvaihteessa. Eli karvan vajaa vuoden etuajassa tulee ensimmäinen varoitus.Kyllä koskee. Myös luottokortilla kerätyt pisteet vanhenevat. Eikä tule edes mitään varoitusta tai ilmoitusta. Awardwallet(aplikaatio) osasi tosin varoittaa vanhenevista pisteistä pari kuukautta etukäteen.
Tuo s-posti tosiaan lienee ainoa paikka josta näkee vanhenevat pisteet.Joka kuukautisessa sähköpostissa lukee myös paljonko pisteitä vanhenee vuodenvaihteessa. Eli karvan vajaa vuoden etuajassa tulee ensimmäinen varoitus.
Ootko muistanut ilmoittaa verottajalle tuon hurjan etuuden, minkä noista bonuksista saat?Firma maksaa lennot, joten mitäpä sitä omia pisteitä käyttämään
Tottakai, pitääkö tuollasta nyt edes kysyä.Ootko muistanut ilmoittaa verottajalle tuon hurjan etuuden, minkä noista bonuksista saat?
Maksuaikahan on veloituksetonta kunhan kuittaat koko laskun kerralla. Vasta jos jätät velkaa kortille (kyseisten ostojen) ensimmäisen laskun jälkeen alkaa korko juosta.
Eli siis maksat saapuneen laskun koko loppusumman = ei korkoja, maksat vain osan summasta = korkoja.
Ok.
Ok, kiitos! Koskahan lasku tuolta tipahtaa?
Aloittelijan kysymys ensimmäisestä luottokortista. Otettiin enimmäkseen autonvuokrausta varten tulevaan reissuun Norwegianin luottokortti. Nyt tuli "innostuttua" cashpoint-pisteiden keruusta. Kävin tänään tankkaamassa auton luottokortilla ja meinasin että kotiin päästyäni kuittaan laskun, mutta eihän se näykkään tuolla vielä vaan on katevarauksissa. Se maksetaan ilmeisesti sen jälkeen kun on siirtynyt pois varauksesta? Vai maksanko sivuilla näkyvään tilinumeroon ja viitteeseen vaan suoraan puuttuvan summan vai odotanko?
Entä koska cashpoint-pisteet tulevat kuukausittaisista ostoksista? Kuukausittain?
Voit maksaa hetikin, ei tarvitse odotella laskua. Itse harrastan aika paljon tätä
Eli sitten vaan ton tilinumeron ja viitteen avulla puuttuva summa sisään?
Tuo s-posti tosiaan lienee ainoa paikka josta näkee vanhenevat pisteet.
Näköjään alettava jotain reissua buukkaamaan:
Umpeutuu 31.12.2019:
2921 CashPoint-pistettä
Milloinkahan Norwegian ilmoittaa kauden 2019-2020 lennot? Ei ainakaan vielä ole tyrkyllä lentoja esim. Bangkokiin tai Krabille...
Mulle tulee lasku aina kuukauden ihan ensimmäisinä päivinä, eräpäivähän on kaikilla joka kuun 15.Ok.
Ok, kiitos! Koskahan lasku tuolta tipahtaa?
Mulle tulee lasku aina kuukauden ihan ensimmäisinä päivinä, eräpäivähän on kaikilla joka kuun 15.
Tästä en itse tiennyt kiitos! Kysyin joskus tätä norskilta ja vastasivat, että maksa vasta kun tulee. Oletin ettei edes onnistu etukäteen. Pitänee ruveta hyödyntämään.Voit maksaa hetikin, ei tarvitse odotella laskua. Itse harrastan aika paljon tätä
Voit maksaa jopa ennenkuin olet ostanut mitään jos haluat. Eli kortin voi maksaa myös plussalle. Itse yleensä maksan sitä mukaa visalta jutut pois kun olen jotain ostanut, ihan vaan varmuudeksi ettei vahingossakaan unohdu ja joudu maksamaan korkoja.Tästä en itse tiennyt kiitos! Kysyin joskus tätä norskilta ja vastasivat, että maksa vasta kun tulee. Oletin ettei edes onnistu etukäteen. Pitänee ruveta hyödyntämään.
Ja korttihan menee plussalle jos tulee esim palautus edellisen kuun ostosta. Eipä pankit noista periaatteessa tykkää, mutta kun syy palautukseen on selkeä kuin pläkki, kuten samalla kortilla alunperin ostettu, eivät valita, ja rahat on turvassa siellä seisoessaan. Sama on liika-/etukäteissuorituksen kanssa. Joillain firmoilla plussalla oleva kortti laukaisee kirjeitse lähtevän muistutuslaskun, mutta kuluja ei ole näkynytVoit maksaa jopa ennenkuin olet ostanut mitään jos haluat. Eli kortin voi maksaa myös plussalle. Itse yleensä maksan sitä mukaa visalta jutut pois kun olen jotain ostanut, ihan vaan varmuudeksi ettei vahingossakaan unohdu ja joudu maksamaan korkoja.
Muutenkin, maksuaikakortilla maksaminen 100% lyhennyksellä on se "normaali" tapa ostaa. Suomalaisilla on joku ihme käsitys että se olisi jotain luotolla elämistä. Debit kortti on pohjoismainen paholaisen keksintö. Siinä luopuu ostoturvasta joka on niin visassa kuin masterissa, mainosti pankki sitä tai ei.
Hyviä ehdotuksia mitä kortteja tutkisi tarkemmin? Norskilla olen nyt onnistunut löytämään jo useamman tomaatin melkein sivistyneeksi luetuista maista josta rahaa ei ole saanut ulos niin varakortteja tarvisi (pelkällä credit puolella..)
Hyviä ehdotuksia mitä kortteja tutkisi tarkemmin? Norskilla olen nyt onnistunut löytämään jo useamman tomaatin melkein sivistyneeksi luetuista maista josta rahaa ei ole saanut ulos niin varakortteja tarvisi (pelkällä credit puolella..)
Hyviä ehdotuksia mitä kortteja tutkisi tarkemmin?
..Tosin liittäminen on astetta haastavampaa jos ei ole nordean pankkitunnuksia been there, didnt do that.Stockan kortista muuten sellainen huomionarvoinen juttu, että se on nordea rahoituksen myöntämä, eli sen saa liitettyä Apple ja Google payhin
Nordea Walletin avulla on helppo lisätä kortti ilman Nordean tunnuksia. Walletista näkee myös kortin tapahtumat ja saa tarvittaessa ilmoituksen kaikista ostoista. Suosittelen...Tosin liittäminen on astetta haastavampaa jos ei ole nordean pankkitunnuksia been there, didnt do that.
Ihan mielenkiinnosta, kun Norskilla tulee olemaan todella vaikea vuosi edessä. Vaikuttaisiko Norwegianin emoyhtiön konkurssi Norwegianin pankkitoimintaan?
Norwegian omistaa Bank Norwegianista 16.40%, joten Norwegianin konkurssi ei vaikuttaisi BN:n toimintaan, muuten kuin uudelleenbrändäyksenä. Todennäköisesti konkurssipesä myisi osakkeet vain eteenpäin. BN:lla itsessään menee hyvin.
Norwegian pisteet vaan sitten menee, joten kannattaa käyttää heti kun mahdollista niin saa jotain hyötyä? Jos siis olettaa että lentoyhtiö menee konkurssiin.Ok. Näin olen myös tulkinnut, mutta tuo omistusosuus oli alhaisempi kun kuvittelin.
Saakos tuosta Stockman Mastercardista siis täysin kuluttoman? Vaatiiko tilin Nordeaan vai pärjäänkä OP:n tilillä? Ideana olisi kokeilla Fit Bit Pay -maksutapaa, koska Nordeaa se tukee sekä Stockman Mastercardia.. Mietin vaan, että miten saan rahaa kyseiselle kortille, jos ei tiliä siellä ole.
Ei vaadi tiliä (tuon luottokortin mukana tulevan luottotilin lisäksi) Nordeaan. Rahat menävät kortille (tai oikeammin kasvatat tuon luottotilin saldoa) ihan samalla lailla laskuna kuin mitkä tahansa laskut.Saakos tuosta Stockman Mastercardista siis täysin kuluttoman? Vaatiiko tilin Nordeaan vai pärjäänkä OP:n tilillä? Ideana olisi kokeilla Fit Bit Pay -maksutapaa, koska Nordeaa se tukee sekä Stockman Mastercardia.. Mietin vaan, että miten saan rahaa kyseiselle kortille, jos ei tiliä siellä ole.
Jaahas, kiitos vastauksista. Saaneeko E-laskuksi heti suoraan tuon Stockman Mastercardin, vai joutuuko ekan laskun ottaa paperisena (paperilasku 3e/per lasku) ja sit vasta pääsee e-laskusopparin tekee? Vai miten lie?
Saishan tuolla vissii myös Google Pay:n toimimaan, vaikka Pivokin pelaa itsellä..
Finnairilla on myös oma mastercard (ja diners vielä hetken aikaa). Ja Amex on sitten myös tuollainen pisteitä kerryttävä kortti.Saakos muilla luottokorteilla jonkinlaisia rahaksi tai hyödykkeiksi muutettavia pisteitä kuin Norwegianilta?