Luottokortit

Ei kukaan ala selvittelemään mitään kortin numeroita siellä.
Priority Passilla on erilaisia kortteja ym yhteistyökumppaneita, minkä kautta pääsee Priority Pass jäseneksi. Ei niistä tiedä kukaan mitään eikä pidä kirjaa, mikä mihinkin korttiin kuuluu.
Priority Pass sovellus puhelimeen ja näyttää kortin sieltä.

Voin kokemuksesta kertoa, että loungeen pääsy oli aivan turha yritys pelkällä Dansken Platina masterilla, jonka mukana minulla on Priority Pass. Fyysinen kortti on oltava tai sitten tuo mobiilisovellus (mitä en ole käyttänyt itse). Lounge kyllä yritti kortistani lukea mahdollista PP-tietoa, mutta pahoitteli ja eikä päästänyt sisään.

Sama varmasti pätee OP:n platinaan.

Edit. tämän jälkeen on fyysinen PP-kortti kulkenut lennoilla mukana.
 
Voin kokemuksesta kertoa, että loungeen pääsy oli aivan turha yritys pelkällä Dansken Platina masterilla, jonka mukana minulla on Priority Pass. Fyysinen kortti on oltava tai sitten tuo mobiilisovellus (mitä en ole käyttänyt itse). Lounge kyllä yritti kortistani lukea mahdollista PP-tietoa, mutta pahoitteli ja eikä päästänyt sisään.

Sama varmasti pätee OP:n platinaan.

Edit. tämän jälkeen on fyysinen PP-kortti kulkenut lennoilla mukana.
Näin se tulee olemaan OPn kortillakin.
 
En itse lisäisi fyysisen PP:n numeroa PP:n sivuille, sillä kortti lakkaa toimimasta marraskuun jälkeen. Palveluntarjoaja vaihtuu.
 
Uusien OP omistajien puolesta kyselen.. Menikö Platinum hakemus ns. heittämällä läpi?
Kun kyllä, niin minkälaisilla pohjatiedoilla ja rajoilla?

YV:tä saa toki laittaa, tuossa kun yritän laittaa hakemusta, niin ”Hakemusta ei hyväksytty” ja en kyllä osaa sanoa, että miksi. Luulin tämän menevän helposti läpi, mutta eipä menekään.
Yks tipsi on asiakkuuden avaamisen jälkeen tallettaa sinne vaikka 10ke, ja sen jälkeen hakea Platinumia.

Mutta toki kortin saa varmaan keskimäärin helpommin ne joilla on jo jotain historiaa OP:ssa...

Näillä hakutiedoilla sai kortin kuitenkin:
  1. oma asunto
  2. vakituinen työ (yli 3v samassa)
  3. bruttoansiotulot kuukaudessa 7700
  4. bruttopääomatulot vuodessa 22000
  5. asuntolainaa jäljellä 150000
  6. muita lainoja 0

Nehän ei mitenkään btw tarkasta annettujen tietojen oikeellisuutta, ja vielä toistaiseksi (04/2024 tulee positiivinen luottotietorekisteri josta luotonantajat näkee kaikki lainat ja tulot tulorekisteristä reaaliaikaisesti) pystyy siis teoriassa vähän liioittelemaan, toki en voi suositella sellaista toimintaa koska rehellinen pitää aina olla.
 
En itse lisäisi fyysisen PP:n numeroa PP:n sivuille, sillä kortti lakkaa toimimasta marraskuun jälkeen. Palveluntarjoaja vaihtuu.
Mitä koitat tällä sanoa? Miten se PP:n kortti lakkaa toimimasta kuun loppuun ja mikä palveluntarjoaja heillä vaihtuu? Itselleni ei ainakaan ole tullut mitään ilmoitusta moisesta ja kortti näyttää olevan voimassa -25 loppuun.

Vai oliko tarkoituksena sanoa, ettet laittaisi OP:n korttinumeroa sinne?
 
Mitä koitat tällä sanoa? Miten se PP:n kortti lakkaa toimimasta kuun loppuun ja mikä palveluntarjoaja heillä vaihtuu? Itselleni ei ainakaan ole tullut mitään ilmoitusta moisesta ja kortti näyttää olevan voimassa -25 loppuun.

Vai oliko tarkoituksena sanoa, ettet laittaisi OP:n korttinumeroa sinne?
Erillisen Priority Pass kortin käyttö päättyy 30.11. Laittaisin siis OP Platinum credit puolen numeron PP:n sivuille.

Tenerity vaihtuu toiseen yhtiöön.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä koitat tällä sanoa? Miten se PP:n kortti lakkaa toimimasta kuun loppuun ja mikä palveluntarjoaja heillä vaihtuu? Itselleni ei ainakaan ole tullut mitään ilmoitusta moisesta ja kortti näyttää olevan voimassa -25 loppuun.

Vai oliko tarkoituksena sanoa, ettet laittaisi OP:n korttinumeroa sinne?
Siellä platinum kortin info sivuilla, kortin uudistuminen jatkuu otsikon alla, lukee että fyysiset priority pass kortit poistuvat käytöstä kuun vaihteessa ja vanhat kortit voi hävittää leikkaamalla kortin palasiksi. Tuosta palveluntarjoajan muutoksesta siellä ei tosin lue mitään.
 
Siellä platinum kortin info sivuilla, kortin uudistuminen jatkuu otsikon alla, lukee että fyysiset priority pass kortit poistuvat käytöstä kuun vaihteessa ja vanhat kortit voi hävittää leikkaamalla kortin palasiksi. Tuosta palveluntarjoajan muutoksesta siellä ei tosin lue mitään.
Kyllä ne voi hävittää, mutta se on turhaa. Kortti pitää kuitenkin olla ja jos sen hävittänyt niin se pitää näyttää sovelluksesta.

Ollaanko täällä tosiaan sitä mieltä, että kaikki OPn asiakkaat jolla on Priority Pass OP Platinumin kautta, joutuvat tekemään uuden tilin, tuhoamaan Priority Pass korttinsa ja pääsevänsä pelkällä Op Platinum kortilla johonkin?

Ei toimi niin:)
 
Kyllä ne voi hävittää, mutta se on turhaa. Kortti pitää kuitenkin olla ja jos sen hävittänyt niin se pitää näyttää sovelluksesta.

Ollaanko täällä tosiaan sitä mieltä, että kaikki OPn asiakkaat jolla on Priority Pass OP Platinumin kautta, joutuvat tekemään uuden tilin, tuhoamaan Priority Pass korttinsa ja pääsevänsä pelkällä Op Platinum kortilla johonkin?

Ei toimi niin:)

Ei olla sitä mieltä mutta jos et tee uutta tiliä niin et saa sovellukseen card-osiota, jolla pääset loungeen ilman fyysistä korttia, mikäli lounge tukee digitaalista korttia.

Itse tulen kyllä pitämään fyysistäkin korttia mukana mutta tuo digitaalinen on se mitä ensin tarjotaan kassalle.
 
Ollaanko täällä tosiaan sitä mieltä, että kaikki OPn asiakkaat jolla on Priority Pass OP Platinumin kautta, joutuvat tekemään uuden tilin, tuhoamaan Priority Pass korttinsa ja pääsevänsä pelkällä Op Platinum kortilla johonkin?

Ei toimi niin:)
Tulee toimimaan näin. :) Palveluntarjoaja on jo siis vaihtunut OP Platinum kortissa, mutta fyysinen PP toimii vielä tämän kuukauden.
 
Viimeksi muokattu:
Erillisen Priority Pass kortin käyttö päättyy 30.11. Laittaisin siis OP Platinum credit puolen numeron PP:n sivuille.

Tenerity vaihtuu toiseen yhtiöön.
Siellä platinum kortin info sivuilla, kortin uudistuminen jatkuu otsikon alla, lukee että fyysiset priority pass kortit poistuvat käytöstä kuun vaihteessa ja vanhat kortit voi hävittää leikkaamalla kortin palasiksi. Tuosta palveluntarjoajan muutoksesta siellä ei tosin lue mitään.
Tulee toimimaan näin. :) Palveluntarjoaja on jo siis vaihtunut OP Platinum kortissa, mutta fyysinen PP toimii vielä tämän kuukauden rinnakkain uuden palveluntarjoajan kanssa.
Niin, tämä siis koskee ilmeisesti nyt yksilöllisesti nimen omaan tuota OP:n korttia, eikä fyysinen PP-kortti ole yleisesti mitenkään poistumassa.
 
Ei olla sitä mieltä mutta jos et tee uutta tiliä niin et saa sovellukseen card-osiota, jolla pääset loungeen ilman fyysistä korttia, mikäli lounge tukee digitaalista korttia.

Itse tulen kyllä pitämään fyysistäkin korttia mukana mutta tuo digitaalinen on se mitä ensin tarjotaan kassalle.
Mikä numero sovelluksessa on?
 
Omat kokemukset:

Sain OP Platinumin mukana fyysisen Priority Pass -kortin (jota ilmeisesti ei enää toimiteta, mutta tilaus/toimitus osui juuri kuukauden vaihteeseen ja ihmetyksekseni tuokin kortti toimitettiin). Rekisteröidyin uutena käyttäjänä Priority Passiin Activate your account -sivun kautta; valitsin "Membership number" ja tein tilin fyysisen kortin numerolla (7xxxx -alkuinen numerosarja nimeni yläpuolelta). Rekisteröityminen sujui hyvin, mitään luottokorttitietoja tms. ei kyselty MUTTA kun kirjauduin sovellukseen, jäin ihmettelemään missä se digitaalinen korttini on. Eipä näkynyt, puuttui kokonaan tuo Card -valikko.

Sen jälkeen tein tilin uudestaan Priority Pass Activate your account -sivun kautta; mutta valitsin tällä kerralla Payment Card Number -vaihtoehdon, syötin OP Platinumin CC-numeron, tunnistauduin OP-tunnareilla ja 1e katevaraus kävi kortilla. Lopputulema, kun kirjaudun sovellukseen tämän tilin kautta, näen digitaalisen korttini tiedot ja Planin johon olen oikeutettu (rajattomat käynnit, 3 vierasta jne).

Sovelluksessa näkyvä Priority Pass -korttini numerosarja on muuten 1111xxxx, eikä 7xxxx kuten tuossa fyysisessä kortissani.

Seuraava loungereissu on joulukuussa, ajattelin ensin kokeilla @ HEL tuota fyysistä korttia, jos ei toimi - digikorttia ja jos ei sekään toimi OP Platinumia, kuten OP ohjeistaa.
 
Miksi tiliä pitäisi vaihtaa? Jos on tehnyt sen Priority Pass jäsennumerolla, niin ei sitä siksi tarvitse tehdä uudelleen OPn kortilla. Riittää kun näyttää Priority Pass kortin fyysisenä tai sovelluksesta.
Jos on saanut vain OPn kortin, niin sitten ei voi rekisteröityä kuin sillä, mutta siltikin riittää kun näyttää sovelluksesta Priority Pass kortin.
OP ainakin ilmoittaa että tuo fyysinen Priority Pass kortti lopettaa toimimisen marraskuun lopussa. "Fyysisen Priority Pass -kortin käyttö päättyy 30.11.2023."
 
OP ainakin ilmoittaa että tuo fyysinen Priority Pass kortti lopettaa toimimisen marraskuun lopussa. "Fyysisen Priority Pass -kortin käyttö päättyy 30.11.2023."
OP:n chatissa ainakin sanoivat, että jos on saanut fyysisen Priority Pass-kortin (esim kun tilasi viime kuun aikana), niin se on voimassa siihen fyysiseen korttiin merkittyyn päivään saakka.
 
Onko muilla ollut Curven GBIT kanssa ongelmia viime aikoina? Siirsin maksua kortilta toiselle, mutta GBIT sanoi ettei siirto onnistu. Noh, maksu kuitenkin näytti siirtyvän toiselle kortille ja kortilta veloitettiin oikea summa. Redditistä kun lueskelee niin Curvella ollut ilmeisesti ongelmia GBIT rahojen palautuksen kanssa alkuperäiselle kortille, en tiedä liittyykö samaan asiaan. Lähinnä kiinnostaisi tietää onko muut kokeneet samaa ja onko rahat palautunut normaalisti?

Onpi tällänen ongelma. Mulla 2x 50€ jumissa. En oikein tiedä keneltä noi pitäs karhusta. Curve korjaantunut jo ok, mutta veloitukset näkyy pending toisella kortilla. Odottelen asiakaspalvelusta vastausta jotain tolta velotettavalta kortilta...
 
Onpi tällänen ongelma. Mulla 2x 50€ jumissa. En oikein tiedä keneltä noi pitäs karhusta. Curve korjaantunut jo ok, mutta veloitukset näkyy pending toisella kortilla. Odottelen asiakaspalvelusta vastausta jotain tolta velotettavalta kortilta...

Näissähän menee välillä tosi pitkään. Pending tilassa oleva veloitus käsittääkseni purkautuu vasta seuraavan kuun lopussa, jos sitä ei ole veloitettu tai vapautettu autorisoidun osapuolen toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin kauan kun transaktio on pending, ei sinänsä ole mitään tarvetta panikoida: se luultavasti korjautuu oletettuun tilaan ihan vaan odottelemalla. Toki jos summa on merkittävä ja kortin limitti uhkaa täyttyä niin onhan se kiusallista. Mutta kun curve on käytössä niin laittaa veloitukset toisaalle sitten.
 
Yks tipsi on asiakkuuden avaamisen jälkeen tallettaa sinne vaikka 10ke, ja sen jälkeen hakea Platinumia.

Mutta toki kortin saa varmaan keskimäärin helpommin ne joilla on jo jotain historiaa OP:ssa...

Jes. Tuo raha homma kävikin mielessä ja tuon viestisi myötä pistin siirtymään, joten huomenna uusi yritys. Historiaa on, mutta se on kaikki tosiaan historiaa. Vakuutuksetkin lähtivät alkuvuodesta(?) toisaalle.

Jos ei tärppää, niin @JaySon mukaillen, chatin/puhelimen kautta.
 
Jes. Tuo raha homma kävikin mielessä ja tuon viestisi myötä pistin siirtymään, joten huomenna uusi yritys. Historiaa on, mutta se on kaikki tosiaan historiaa. Vakuutuksetkin lähtivät alkuvuodesta(?) toisaalle.

Jos ei tärppää, niin @JaySon mukaillen, chatin/puhelimen kautta.
Juu ehottomasti, jos ei mee automaagisesti läpi, niin pyydät asiakaspalvelun kautta. Useemmin kun kerran oon saanut algoritmin hylkäämät hakemukset eri luotonantajilla hyväksytyiksi kun toimihenkilö on sen manuaalisesti käsitellyt.
 
OP Platinum tuli postissa. Liitin sen Google Payhin. Sekä myös Priority Passiin ja nyt siellä näkyy jäsennumero applikaatiossakin. Fyysistä Priority Passia ei enää siis tullut ja hyvä niin.
 
Uusien OP omistajien puolesta kyselen.. Menikö Platinum hakemus ns. heittämällä läpi?
Kun kyllä, niin minkälaisilla pohjatiedoilla ja rajoilla?

YV:tä saa toki laittaa, tuossa kun yritän laittaa hakemusta, niin ”Hakemusta ei hyväksytty” ja en kyllä osaa sanoa, että miksi. Luulin tämän menevän helposti läpi, mutta eipä menekään.

Tietääkseni Platinumissa ei ole mitään "kriteereitä" kortin saamiselle muuta kuin, että haettu luottolimitti pitää olla hyväksytty. Eli hae pienempää luottoa kortille.
 
Tietääkseni Platinumissa ei ole mitään "kriteereitä" kortin saamiselle muuta kuin, että haettu luottolimitti pitää olla hyväksytty. Eli hae pienempää luottoa kortille.

Eilen soittelin OP:lle, mutta eivät voineet tehdä siihen aikaan enää mitään, kun oli ”luototus” mennyt jo kiinni. Sanoi, että näkee monta hakemusyritystä minkä takia se on lukossa ja joutuvat tekemään manuaalisesti luottohakemuksen, joka ei siis enää onnistunut siihen aikaan. Soittelen maanantaina uudelleen, niin eiköhän se siitä.
 
Neuvoa kyselen Curven käyttäjiltä. Meni nimittäin kortit sekaisin niin, että BN kortin hyvitys (suoramaksuna siis tältä kortilta) meni Curvelle Cashiksi niin miten saan tuon helpoiten käyttööni, kuten vaikka kuitattua tuon alkuperäisen kortin maksun? Vai onko ainoa mahdollisuus käyttää tuo summa ostettaessa Curvella? Muuten ei ole ongelmaa, mutta on minulle melko suuri summa kuitenkin kyseessä.
 
Curve cash käytetään oletuksena automaattisesti, mikäli se riittää maksun kattamiseen kokonaisuudessaan. Käytännössä tämän seurauksena cash-tilille jää lopulta minimaalisen pieni summa (joitain senttejä), jota ei oikein mitenkään saa käyettyä. Eli maksat curvella normaalisti ja aina jos ostoksen arvo jää alle curve cash saldon, se veloitetaan cashilta, eikä mene millekään varsinaiselle kortille.
 
Curve cash käytetään oletuksena automaattisesti, mikäli se riittää maksun kattamiseen kokonaisuudessaan. Käytännössä tämän seurauksena cash-tilille jää lopulta minimaalisen pieni summa (joitain senttejä), jota ei oikein mitenkään saa käyettyä. Eli maksat curvella normaalisti ja aina jos ostoksen arvo jää alle curve cash saldon, se veloitetaan cashilta, eikä mene millekään varsinaiselle kortille.
juu näin mutta siellä on nyt isompi summa ja olisinkin halunnut siitä isomman siivun vaikka laskun maksuun, mutta ilmeisesti tuo käteisosto on ainoa mahdollisuus?
 
juu näin mutta siellä on nyt isompi summa ja olisinkin halunnut siitä isomman siivun vaikka laskun maksuun, mutta ilmeisesti tuo käteisosto on ainoa mahdollisuus?
Revolutiin saa ainakin laitettua ihan suoraan ja kulutta. Revolut pankkitilin saldoa kun saa kortilla ladattua. Sieltä sitten eteenpäin ihan tilisiirtona.

Jos ei tiliä vielä löydy niin kannattaa tehdä kutsukoodilla koska sieltä saa 50€ + 50€ reffibonarit.
 
Mihin asti teillä uusilla OP platinumin tilanneilla näkyy priority passin voimassaolo? Itsellä lukee "Card valid from 02 Nov 2023. Expires 31 Dec 2023" ja mietin kun olisi reissua tammikuussa tiedossa, että päivittyyköhän tuo jotenkin itsekseen vai laitoinko jotain väärin. Platinumin credit tiedoilla aktivoinut tuon, vaikka vielä fyysinenkin PP kortti tuli mukana.
 
Mihin asti teillä uusilla OP platinumin tilanneilla näkyy priority passin voimassaolo? Itsellä lukee "Card valid from 02 Nov 2023. Expires 31 Dec 2023" ja mietin kun olisi reissua tammikuussa tiedossa, että päivittyyköhän tuo jotenkin itsekseen vai laitoinko jotain väärin. Platinumin credit tiedoilla aktivoinut tuon, vaikka vielä fyysinenkin PP kortti tuli mukana.
Samaa näyttää itsellä. Veikkaan, että jäsenyys on aina kalenterivuosikohtainen ja varmaan uusiutuu automaattisesti.
 
Samaa näyttää itsellä. Veikkaan, että jäsenyys on aina kalenterivuosikohtainen ja varmaan uusiutuu automaattisesti.
Näissä toki voi olla korttikohtaisia eroja, mutta oma AMEXin kautta oleva on voimassa Jun2025 saakka, joten ainakaan tämä ei uusiudu vuosittain, vaan on kerrallaan pidempään. Liittyisiköhän tuo siihen OP:n muutokseen jotenkin.
 
Mihin asti teillä uusilla OP platinumin tilanneilla näkyy priority passin voimassaolo? Itsellä lukee "Card valid from 02 Nov 2023. Expires 31 Dec 2023" ja mietin kun olisi reissua tammikuussa tiedossa, että päivittyyköhän tuo jotenkin itsekseen vai laitoinko jotain väärin. Platinumin credit tiedoilla aktivoinut tuon, vaikka vielä fyysinenkin PP kortti tuli mukana.
Sovelluksessa noin kuin sinulla, fyysinen kortti on 2024 lokakuuhun. Eli päivittynee sovellukseen myös.
 
Koitin muuten tuossa maksaa uudella kortilla Finnairin matkaa niin tuli bumerangina takaisin. Eikö tuota paskaa voi muka käyttää ennen jossain kassalla käyttämistä?
 
Koitin muuten tuossa maksaa uudella kortilla Finnairin matkaa niin tuli bumerangina takaisin. Eikö tuota paskaa voi muka käyttää ennen jossain kassalla käyttämistä?
Ihan tietoturva syistä se on ei-aktiivinen kun se sinulle lähetetään.
Joillakin pankeilla on mahdollista aktivoida myös verkkopankin kautta, mutta itsellä on huonoja kokemuksia ainakin Dansken kortin kanssa, kuitenkin piti käydä ihan ostos tekemässä (taikka automaatilla katsomassa vaikka saldoa), kunhan jokin sen PIN koodin kysyy ja kortti aktivoituu...
 
Neuvoa kyselen Curven käyttäjiltä. Meni nimittäin kortit sekaisin niin, että BN kortin hyvitys (suoramaksuna siis tältä kortilta) meni Curvelle Cashiksi niin miten saan tuon helpoiten käyttööni, kuten vaikka kuitattua tuon alkuperäisen kortin maksun? Vai onko ainoa mahdollisuus käyttää tuo summa ostettaessa Curvella? Muuten ei ole ongelmaa, mutta on minulle melko suuri summa kuitenkin kyseessä.
Laita viestiä Curvella ja sano että palautus pitää laittaa oikealle kortille, laittavat sen oikein manuaalisesti. Muuten häviät rahallisesti. Jos jostakin syystä ei onnistuisi, niin siirto Revolutille on paras vaihtoehto, siellä sitten muunto euroiksi. Mutta koska ongelma on Curvella, niin viestiä asiakaspalveluun ja vaadit että palautus oikealle kortille.
 
Koitin muuten tuossa maksaa uudella kortilla Finnairin matkaa niin tuli bumerangina takaisin. Eikö tuota paskaa voi muka käyttää ennen jossain kassalla käyttämistä?
Onko kortin käyttörajat laitettu eri maksutavoilla oikean kokoisiksi?
 
Ihan tietoturva syistä se on ei-aktiivinen kun se sinulle lähetetään.
Joillakin pankeilla on mahdollista aktivoida myös verkkopankin kautta, mutta itsellä on huonoja kokemuksia ainakin Dansken kortin kanssa, kuitenkin piti käydä ihan ostos tekemässä (taikka automaatilla katsomassa vaikka saldoa), kunhan jokin sen PIN koodin kysyy ja kortti aktivoituu...
OPn kortit ovat aktiivisia heti kun ne saa käyttöönsä, eikä vaadi mitään erillisiä toimenpiteitä. Kortin rajat pitää tietenkin säätää oikeiksi käyttöä varten.
 
Onko kortin käyttörajat laitettu eri maksutavoilla oikean kokoisiksi?

Kokeilin sitten OP Goldilla ja se kyllä varoitteli heti että rajat ylitetty. Onnistui sitten maksaa kaikki ihan sen OP-sovelluksen ehdottaman korotuksen kanssa kaikki.
 
Kokeilin sitten OP Goldilla ja se kyllä varoitteli heti että rajat ylitetty. Onnistui sitten maksaa kaikki ihan sen OP-sovelluksen ehdottaman korotuksen kanssa kaikki.
Miten se varoitteli? Jos maksaa verkossa ja ei mene läpi, niin ei siinä tule mitään ilmoituksia miksi.
 
Laita viestiä Curvella ja sano että palautus pitää laittaa oikealle kortille, laittavat sen oikein manuaalisesti. Muuten häviät rahallisesti. Jos jostakin syystä ei onnistuisi, niin siirto Revolutille on paras vaihtoehto, siellä sitten muunto euroiksi. Mutta koska ongelma on Curvella, niin viestiä asiakaspalveluun ja vaadit että palautus oikealle kortille.
homma hoidettu kaverin kanssa MobilePayllä onnistuneesti! Kiitti kaikille!!
 
Uusien OP omistajien puolesta kyselen.. Menikö Platinum hakemus ns. heittämällä läpi?
Kun kyllä, niin minkälaisilla pohjatiedoilla ja rajoilla?

YV:tä saa toki laittaa, tuossa kun yritän laittaa hakemusta, niin ”Hakemusta ei hyväksytty” ja en kyllä osaa sanoa, että miksi. Luulin tämän menevän helposti läpi, mutta eipä menekään.
Hylsy tuli tännekin. Ensiksi netin automaattikäsittelyssä ja sen jälkeen puhelimitse pankin tädiltä. Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa minkään luottokorttihakemuksen kanssa. Taitaa platinumin saamisen kriteerinä olla nimen löytyminen Iltalehden verokoneesta. Ainakaan haetun luottorajan ja siihen suhteutetunmaksukyvyn kanssa hylkäyspäätöksellä ei ole mitään korrelaatiota.

Olisi kiinnostavaa tietää ovatko kriteerit olleet aina näin tiukat vai onko meineillään olevan kuukausimaksuttomuuskampanjan takia tiukennettu kriteereitä? Eduthan tässä OP platinumissa eivät ole 50 €/kk kuukausimaksuun suhteutettuna mitenkään erikoisen hyvät, ellei sitten lentokenttä loungea pääse hyödyntämään useamman kerran kuukaudessa.
 
Olisi kiinnostavaa tietää ovatko kriteerit olleet aina näin tiukat vai onko meineillään olevan kuukausimaksuttomuuskampanjan takia tiukennettu kriteereitä?
Ongelma noissa negatiivisissa päätöksissä on se, ettei syytä sille päätökselle kerrota. OP:n asiakaspalvelija sanoi puhelimessa mm. jos on olemassa oleva luottokortti OP:llä niin tuota platinumia kannattaa hakea täsmälleen samoilla rajoilla. Tietenkin helpompaa kuluttajan kannalta olisi, jos verkkopankissa olisi suoraan luottokortille "päivitä seuraavalle tasolle" -nappi. Varsinaisia suurempia tiukennuksia on luvassa ensi vuonna, kun tuo positiivinen luottotietorekisteri otetaan käyttöön.
 
Tietenkin helpompaa kuluttajan kannalta olisi, jos verkkopankissa olisi suoraan luottokortille "päivitä seuraavalle tasolle" -nappi.
Kitkaa lisää myös korttinumeron muutos, mikä tarkoittaa päivitystyötä toistuviin veloituksiin. Tämän perusteella ymmärtää, miksi OP suosittelee toista korttia toistuvia veloituksia varten eli sellaista korttia, jonka numero harvoin vaihtuu, ja mainostaa muun muassa tähän tarkoitukseen Duoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kitkaa lisää myös korttinumeron muutos, mikä tarkoittaa päivitystyötä toistuviin veloituksiin. Tämän perusteella ymmärtää, miksi OP suosittelee toista korttia toistuvia veloituksia varten eli sellaista korttia, jonka numero harvoin vaihtuu, ja mainostaa muun muassa tähän tarkoitukseen Duoa.

Onneksi on Curve

Mä en kyllä varmaan koskaan tule tuota OP Platinumia korttina käyttämään kun sain sen vielä aika heikolla luottorajalla (2000€, se on tätä yksityisyrittäjän arkea) mutta Curve tosiaan helpottaa veloitusrumban puitteissa merkittävästi.

Paypal on tietysti vielä parempi, koska siinä toistuvaisveloituksia ei ole sidottu yksittäiseen luottokorttinumeroon. Curvessakin on joskus numero päässyt vaihtumaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 756
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom