Luottokortin tiedot varastettiin

Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
377
Huomasin että luottokortillani oli kaksi tapahtumaa. Ne olivat tulleet minun paypal tilini kautta, jotta olisin muka lähettänyt rahaa jollekin sieltä. jota en ole tehnyt. Jännää jo sinällään etten edes itse muistanut paypallin tunnuksianikaan, joten miten sinne joku ulkopuolinen on päässyt?

Joten jos on kohtalon tovereita, niin mitä nyt sitten. kortti on jo suljettu ym ym. mutta saako noi lähteneet rahat jotenkin takaisin, kyseessä bank norwegianin luottokortti. Rikosilmoitus varmastikin kannattaa tehdä ja teenkin heti huomenna, joka tokko johtaa yhtään mihinkään. Voiko paypallin ylläpito jotenkin jäljittää sitä mihin rahat on menneet esm. Tai voiko sieltä pyynnöstä peruatapahtuman. Luottokortillanihan on vasta katevaraus se noin -400e.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 151
Saako Paypalin kautta peruttua enää noita rahan lähetyksiä?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Jos ne on lähtenyt PayPalin kautta niin ne on PayPalin tiedot luultavasti, jotka on joku saanut käsiinsä. Oletko vahingossa livauttanut salasanan johonkin huijausmeilissä olleeseen linkkiin tai johonkin muualle kuin aidoille PayPalin sivuille?

Jos haluat jatkossakin käyttää PayPalia niin aloita niiden disputen kautta homman selvittäminen. Jos vaan kylmästi teet credit card chargebackin niin voi olla, että asiakkuutesi ei enää ole toivottu.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
PayPaliinkin saa sitten two factor autheticationin päälle, jota kannattaa pitää päällä kuten kaikkialla muuallakin vähänkin tärkeämmässä.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Pankkiin kannattaa olla yhteydessä, ja jos vaadit rahojen palautusta pankin kautta, niin sitten pitää todennäköisesti tehdä myös rikosilmoitus joka tuskin johtaa mihinkään kun ei mikään hirvittävän iso summa ole kyseessä ja rikoksen tekijä sijaitsee todennäköisesti ulkomailla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
969
Huomasin että luottokortillani oli kaksi tapahtumaa. Ne olivat tulleet minun paypal tilini kautta, jotta olisin muka lähettänyt rahaa jollekin sieltä. jota en ole tehnyt. Jännää jo sinällään etten edes itse muistanut paypallin tunnuksianikaan, joten miten sinne joku ulkopuolinen on päässyt?
.
Kuullostaa vähän siltä että jostain toiselta sivulta vuotanut salasanat ja sitten käyty paypal kokeilemassa samaa sähköposti/salasana yhdistelmää ja on toiminut.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
377
En tiedä mistä salasanan saanut, mutta sinne kuitenkin oli joku päässyt. Poliisille tein rikosilmoituksen ja pankkiin olin yhteydessä. suostuivat ottaa asian käsittelyyn vasta kun katevaraus on poistunut. eli 2-3päivän päästä. Kylläkait tuon summan saan takaisin kun tein poliisille rikosilmoituksen ja pankkiin olin yhteydessä. Ja summa oli lähtenyt luottokortilta, niin eiks siinäkin jokin vakuutus tällaisten varalle ole. Tiedän kyllä että poliisi ei saa tekijää selville ja liiemmin resurssejaan tuhlaa tähän hommaan, mutta tehty ilmoitus kuitenkin.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Skannaisin talouden koneet mahdollisten haittaohjelmien varalta läpi. Ainakin Malwarebytesillä ja Ad-cleanerilla.

Ja toki sähköpostin salasana heti vaihtoon, on voinut tuotakin kautta päästä paypaliin salasanan vaihtamalla käsiksi.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Mulla lähti hiljattain vajaa sata euroa Hollantiin luottokortilta, PayPal ei liittynyt asiaan. Pidän itseäni varovaisena kaikessa maksamiseen liittyvässä nii laittohan tää keljuttamaan. Pankkiin ilmoitus ja kortti sulkuun, poliisille netissä ilmoitus (soittivat seuraavana päivänä etteivät tutki mutta lähettävät paperit.) Pankista neuvoivat tekemään ilmoituksen tuonne: Oikaisupyyntö virheellisistä korttitapahtumista

Siinä taitaa mennä jokunen kuukausi että rahat palautuu luottotilille, uusi kortti tuli minulla alle viikossa. Pankkina OP.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 632
Viestejä
4 197 218
Jäsenet
70 759
Uusin jäsen
$amii

Hinta.fi

Ylös Bottom