Miten iPhonesta nettiä juuri kasattuun koneeseen saa jaettua?

Kasasin juuri koneen ja postasi biosin kautta työpöydälle mutta minulla ei vielä ole ns. ”Kiinteää nettiä” täällä. iPhonessa pelkästään ja siitä koittanu jakaa USB C piuhalla suoraan koneeseen kiinni ja sen kyl tunnistaakin. Saan mm. Ladattua puhelinta ja halutessani kuvia siirrettyä suoraan puhelimesta koneeseen mutten mitään muita tiedostoja? Mikä avuksi jotta saisin netin ja internet yhteyden jaettua tuohon tietokoneeseen?

Asetukset -> Oma Hotspot.
Joo omasta hotspotista sain USB C kiinni muttei nettiä eli ainoastaan sen puhelimen latautumaan ja kuvien siirtoon. Kysyi luotanko tietokoneeseen sekä jaluatko tiedostoja jaettavan johon vastasin kyllä eli miten se ei nettiä anna siltikään? Osaisitko auttaa?

Joo omasta hotspotista sain USB C kiinni muttei nettiä eli ainoastaan sen puhelimen latautumaan ja kuvien siirtoon. Kysyi luotanko tietokoneeseen sekä jaluatko tiedostoja jaettavan johon vastasin kyllä eli miten se ei nettiä anna siltikään? Osaisitko auttaa?
Taitaa vaatia iTunes-ohjelman käyttöä jotta saat USB-kaapelin kautta jaettua netin, eli ensin iTunes auki tietokoneessa, kännykkään mobiilidata/hotspot päälle ja sitten kaapelilla kiinni koneeseen.

Hyvä pointti, eipä tullut edes ajateltua. Itse kuitenkin jakanut iPhonesta netin sekä langattomasti että kaapelin kautta, langaton hotspot ei pitäisi kyllä vaatia mitään erillistä ohjelmaa.
Langaton ei ilmeisesti vaadi, mutta huonolla tuurilla pöytäkoneessa ei ole valmiutta langattomalle netille. Ylipäätään pidän järjettömänä tuota Applen viritystä, että täytyy olla iTunes, jotta voi käyttää langallista nettiä. Olen miettinyt onko tuossa joku tietoturva/tekninen rajoitus, miksei pystyisi käyttämään ilman iTunesia.

Käyt kaupasta ostamassa wlan sovittimen ja sitten jaat sen instant Hotspot,pitäisi toimia ilman itunessia ja wlanin avulla.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 499
Jäsenet
82 491
Uusin jäsen
tume116

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom