Louqe Ghost S1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Evekki
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
07.01.2018
Viestejä
168
Ajattelin laittaa tilaukseen kyseisen kotelon ja siirtää nykyisen PC:n sisälmykset sinne. i5-8400 ja Strix 1080 rakentaisin siis.
Mitäs mieltä olisitte kyseisestä konfiguraatiosta:

Kotelo: Louqe Ghost S1, Mini-ITX -kotelo, Ash - 279,90€

PSU: Corsair 600W SF600, modulaarinen SFX-virtalähde, 80 Plus Platinum, musta - 129,90€

Emo: Gigabyte B360N WIFI, Mini-ITX -emolevy - 114,90€ tai Asus ROG STRIX B360-I GAMING, Mini-ITX -emolevy - 160,00€

Jäähy: Noctua NH-L9i chromax.black -prosessorijäähdytin - 54,90€

Ja tuohon vanhasta koneesta Ripjaws V 3200MHz sekä Samsung EVO 850 500GB ja - 860 1TB sekä tietysti i5-8400 ja 1080. Kaikkien pitäisi mahtua koteloon, toisen SSD:n teippaisin kiinni, kun ei ole kelkkaa sille.

Idea SFF buildiin tuli kun haluaisin PC:n jota siirrellä helposti työpöydän, olohuoneen sekä työpaikan välillä.

Kokemuksia kyseistä kotelosta otan mielelläni vastaan, jos joku sellaisen on saanut käsiinsä. Ja toki valitsemistani komponenteista voi heittää palautetta.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Itselläni on tuo kotelo hopeisena ja sama virtalähde. Kotelo on jämäkkyydeltään erinomainen ja mielestäni myös oikein tyylikäs. Tuo kulkee näppärästi pienessä kassissa tai repussa mukana kodin, työpaikan ja lanien välillä.

Valitsemasi jäähdytin lienee riittävän tehokas i5-8400:lle, ja se mahtuu mainiosti koteloon sisään. Itse harkitsisin tosin mahdollisimman ison jäähdyttimen hankkimista parhaan jäähdytystehon saavuttamiseksi. Tämä helpottaa myös, jos joskus haluat päivittää kokoonpanoa.

Mikäli näytönohjain on tämä, niin vaikuttaa siltä, että se mahtuisi koteloon ainakin paksuutensa puolesta. Tuossa kotelossa ei nimittäin juurikaan ole ylimääräistä tilaa paksummalle kuin 2 slotin näytönohjaimelle.

Ovatko nuo käytössäsi olevat ssd-levyt m.2-liitännällä varustettuja (ilmeisesti ei)? Jos molemmat ovat, niin sitten tuo Asuksen emolevy on parempi vaihtoehto, sillä siinä on 2 kpl m.2-liittimiä. Ja muutenkin m.2-levyt ovat siistimpi ratkaisu ainakin tässä mitx-kotelossa kuin sata-liittimellä varustetut.

Mikäli et tarvitse alas asennettua tuuletinta, niin siihen saa yhden kovalevyn kiinni. Toisen voi sijoittaa joko sen kaveriksi teippivirityksellä (tai ihan vapaana, kun nuo ssd:t ovat niin keveitä) tai sen saa virtalähteen taakse välilevyyn kiinni. Itselläni on jälkimmäisellä tavalla kiinnitettynä 2 teran perinteinen kiintolevy kotelossa ja lisäksi m.2-liitännällä varustettu kovalevy emolevyllä.

Tästä ketjusta löytyy muuten lisää keskustelua tähän ja muihin pieniin koteloihin liittyen: https://bbs.io-tech.fi/threads/m-itx-ja-sitae-pienemmaet-pelikoneet.1308
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Itselläni on tuo kotelo hopeisena ja sama virtalähde. Kotelo on jämäkkyydeltään erinomainen ja mielestäni myös oikein tyylikäs. Tuo kulkee näppärästi pienessä kassissa tai repussa mukana kodin, työpaikan ja lanien välillä.

Valitsemasi jäähdytin lienee riittävän tehokas i5-8400:lle, ja se mahtuu mainiosti koteloon sisään. Itse harkitsisin tosin mahdollisimman ison jäähdyttimen hankkimista parhaan jäähdytystehon saavuttamiseksi. Tämä helpottaa myös, jos joskus haluat päivittää kokoonpanoa.

Mikäli näytönohjain on tämä, niin vaikuttaa siltä, että se mahtuisi koteloon ainakin paksuutensa puolesta. Tuossa kotelossa ei nimittäin juurikaan ole ylimääräistä tilaa paksummalle kuin 2 slotin näytönohjaimelle.

Ovatko nuo käytössäsi olevat ssd-levyt m.2-liitännällä varustettuja (ilmeisesti ei)? Jos molemmat ovat, niin sitten tuo Asuksen emolevy on parempi vaihtoehto, sillä siinä on 2 kpl m.2-liittimiä. Ja muutenkin m.2-levyt ovat siistimpi ratkaisu ainakin tässä mitx-kotelossa kuin sata-liittimellä varustetut.

Mikäli et tarvitse alas asennettua tuuletinta, niin siihen saa yhden kovalevyn kiinni. Toisen voi sijoittaa joko sen kaveriksi teippivirityksellä (tai ihan vapaana, kun nuo ssd:t ovat niin keveitä) tai sen saa virtalähteen taakse välilevyyn kiinni. Itselläni on jälkimmäisellä tavalla kiinnitettynä 2 teran perinteinen kiintolevy kotelossa ja lisäksi m.2-liitännällä varustettu kovalevy emolevyllä.

Tästä ketjusta löytyy muuten lisää keskustelua tähän ja muihin pieniin koteloihin liittyen: https://bbs.io-tech.fi/threads/m-itx-ja-sitae-pienemmaet-pelikoneet.1308

Kiitos vastauksesta, laittelin eilen Louqelle viestiä, että milloin mahtaisi tulla lisää koteloita myyntiin.

Näytönohjain on juuri tuo kyseinen malli minkä linkkasit. Onko sulla ehdotuksia sitten johonkin toiseen prossujäähyyn? Noctuan NH L12 suositellaan, mutta pikaisella selailulla loppu joka paikasta. Ajattelin myös Alpenföhnin Black Ridgeä, mutta sitten pitäisi laittaa RAMit vaihtoon ja mahdollisimman vähällä säädöllä yritän mennä.

SSD:t on ihan perinteisiä 2,5" enkä vielä ajatellut m.2 levyä ostaa, kun ei ole sellaiselle tarvetta. Ja ajattelin juuri kuvaamallasi tavalla virittää kyseiset levyt, kun en lisää tuuletinta ales.
 
Onko sulla ehdotuksia sitten johonkin toiseen prossujäähyyn? Noctuan NH L12 suositellaan, mutta pikaisella selailulla loppu joka paikasta.

Itselläni on juuri tuo NH-L12, jonka hommasin käytettynä. Uudempaa NH-L12S:ää voi käyttää myös, mutta se vaatii lämpöputkien taittamista hieman alaspäin. Itse en tähän modaukseen ryhtynyt, vaikka se on ilmeisesti varsin helppo tehdä.

Helppo vaihtoehto olisi Noctuan NH-L9x65 (linkki), joka on tuota matalaa vaihtoehtoa hieman tehokkaampi. Toinen hyvä vaihtoehto olisi Scythen Big Shuriken 2, mutta myös sen valmistus on nähtävästi loppunut. Louqelta itseltään löytyi näistä tuuletinvaihtoehdoista testi. Muista vaihtoehdoista löytyy lisää tietoja tuosta aiemmin linkkaamastani mitx-ketjusta.

Jos en olisi löytänyt NH-L12:sta mistään järkevällä aikataululla, olisin luultavasti itse päätynyt tuohon ZALMAN CNPS8900 Quiet -vaihtoehtoon. En tosin ole aivan varma, mistä sitä saisi ostettua vai onko myös sen valmistus jo lopetettu.
 
Vaikka en välitä näistä ITX tai mITX buildeista itse, mutta jos saisin pyytää @Evekki, niin laita kuitenkin sopivasti kuvia tulevasta buildista. Kiinnostaa tietysti paljon :tup:
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Vaikka en välitä näistä ITX tai mITX buildeista itse, mutta jos saisin pyytää @Evekki, niin laita kuitenkin sopivasti kuvia tulevasta buildista. Kiinnostaa tietysti paljon :tup:
Pieni on kaunista!

("OT") Nyt kun sulla on ulkoinen kenno...
2019 on minun serrini ja työhuoneeni osalta paketissa, joten kai siitä voi tänne päivittää:

P_20191031_104516.jpg
P_20191031_104635.jpg
P_20191031_104744.jpg
P_20191031_104842.jpg

Työhuoneestani löytyy nurkkaus itse serrilleni, sitten pöytä missä kaikki taika tapahtuu, jossa seinään kiinnitetty näyttö valmiina kasattavia koneita varten. Kaappitilaa kohtuullisesti, sekä tietysti sohva.

Tietokoneen nimi tai malli: SERnobyl
Prosessori: Ryzen 3900X 12c/24t @4.3GHz all core
Jäähdytys: Custom loop: 1260 Supernova 9x140mm + cpu + gpu + D5
Emolevy: Asus ROG CROSSHAIR VII HERO (WI-FI)
Muistit: G.Skill 2x8GB TridentZ RGB b-die @3733 16-17-16-34
Näytönohjain: Asus STRIX GeForce GTX 1080 @2114/12312Mhz
SSD/kiintolevy(t): 970 EVO m.2 250GB + 660p m.2 1TB
Näyttö: Acer Predator 27" 1440p 165hz G-sync + Acer Predator 27" 144hz portrait G-sync capable
Kotelo: Corsair Crystal 460X RGB
Virtalähde: Seasonic 750W FOCUS+ Platinum
Hiiri: Corsair Glaive RGB
Hiirimatto: Asus ROG Sheath hiirilakana
Näppäimistö: Anne Pro 2

Jäähdytystä hoitaa tuo pöydän alla oleva Phobya 1260 Supernova + Phobya Radiator Wall Mount + 9x Arctic F140 PWM PST.

Loopin muut osat:
XSPC Photon 170 säiliö
XSPC D5 Vario pumppu + EK-XTOP Revo D5 RGB top
Bykski Strix 1080 Block
Barrow blokki joka käännetty 90-astetta loopin rinnankytkennän vuoksi
Loput osat sitten EK+Phobya+kiina+jne

Itse kotelo on pikakiinnikkeillä (Alphacool HF) lopussa loopissa, jotka kiinni PCI raudassa jossa G1/4 portit, joten irroittamiseksi ei tarvitse tyhjentää koko kiertoa.

Tällä ratkaisulla hain äänettömyyttä pelatessa (jota teen paljon) jäähdytyksestä tinkimättä, ja se saavutettiin. Vaikka kaikki järjestelmän tuulettimet pyörivät 20%, niistä ei lähde mitään ääntä. Kokoonpanon ainoa äänenlähde on D5 pumppu, joka on tunnetusti "äänetön", mutta näin hiljaisessa kokoonpanossa pitää sekin ~2400rpm kierroksillaan pientä hennosti kuultavaa "mmmmmmm" ääntä.

Delta T on maksimissaan 9C, yleensä n 7C pelatessa. Idlessä 3C.

Koneella ajettu myös Cinebench R20 7836 pistettä täydessä "äänettömyydessään".

Pahoittelen kuvien laatua, pikaisesti räpsästy puhelimella, sekä johtoja.. Teen enemmän käyttöön kuin koristeeksi.
..niin voisit itsekin vaihtaa itx-koppaan ;) Sellainen projekti mullakin odottelemassa, kun vaan löytyisi aikaa...
 
Itse päädyin tämän kotelon kanssa ratkaisuun NH-L9x65 + NF-A12x15. Tuuletin ei osu sivupaneeliin, taitaa jäädä ~1 mm tilaa tuulettimen ja kotelon väliin. Pienen rautalankavirityksen joutui tekemään, mutta toistaiseksi on pelannut ihan mukavasti Ryzen 5 2600:n kanssa. Hirveästi tuolla jäähyllä ei viitsi ylikellotella, tällä hetkellä taitaa olla 3,85 GHz 1,2V. Jos jännitettä nostaa tuosta suuremmaksi, lähtee lämmöt käsistä. ZALMAN CNPS8900 Quiet pitäisi myös testata, ensin pitäisi vain tilata asennussarja AM4 kantaa varten. Kyselin tuota asennussarjaa pari viikkoa sitten Zalmanin tuesta, jenkeistä sanoivat US address only ja muiden alueiden asiakaspalvelusta ei ole kuulunut vastausta.
 
Itse päädyin tämän kotelon kanssa ratkaisuun NH-L9x65 + NF-A12x15.
Mites sulla on tuo NF-A12x15 sijoiteltu? Mulla Louqe odottelee vielä osien toimitusta, NF-L12 on tulossa prosessorijäähyksi ja mietiskelin juuri pitäisikö koteloon laittaa myös tuuletusta. Tuo A12x15 taitaa olla siihen suositeltu malli.
 
Mites sulla on tuo NF-A12x15 sijoiteltu? Mulla Louqe odottelee vielä osien toimitusta, NF-L12 on tulossa prosessorijäähyksi ja mietiskelin juuri pitäisikö koteloon laittaa myös tuuletusta. Tuo A12x15 taitaa olla siihen suositeltu malli.

Korvasin siis tuosta prossujäähystä pienen tuulettimen tuolla 120-millisellä slimmillä. En ole kyllä testaillut vaikuttaako kauheasti jäähdytykseen, mutta ainakin on hiljaisempi. Jos tuo Zalmanin jäähy osoittautuu käyttökelpoiseksi, laitan varmaan tuon slimmin sinne kotelon pohjaan, jos vaan jollain tempulla saan kaapelit aseteltua niin, että tuuletin mahtuu sinne. Voi olla, että tarvitsisi ostaa custom-kaapelit virtalähteeseen, jotta saisi tuulettimelle tilaa vapautettua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo A12x15 taitaa olla siihen suositeltu malli.
Voi olla, että tarvitsisi ostaa custom-kaapelit virtalähteeseen, jotta saisi tuulettimelle tilaa vapautettua.

Itselläni on tuossa kopassa ihan tavallinen 25mm paksu 120mm tuuletin virtalähteen alla (tarkka malli on Noctuan NF-F12PWM, joka tuli NH-L12:n mukana). Corsairin SF600 istuu koteloon tällä tavalla oikein mainiosti, eikä ainakaan välttämätöntä tarvetta custom-kaapeleille ole. Myös 2,5-tuumainen ssd- tai hdd-levy mahtuu virtalähteen ja välipaneelin väliin.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Mulla on kyseinen kotelo ollut ajossa toukokuusta asti ja kyllähän tuo on paras kotelo, jonka olen omistanut. Muutaman kerran vuodessa tulee käytyä eri paikkakunnilla lanittamassa, niin kulkee mukavasti repussa.

Oma kotelo on väriltään "Ash" ja lisäksi ostin päälle kuparisen grillin. ITX-kokoinen näyttis mahdollistaa sen, että sen vieressä voi roikottaa kahta 2,5" SSD:tä ongelmitta. Ei paras ratkaisu, mutta eipä noi mikskikään ole kuljettaessakaan menneet. Seuraavaan buildiin sitten M.2.

Prossucoolerina mainittu NH-L12, jonka pohjassa 15 mm paksu Noctuan ropelli. NH-L12S menisi yhtä hyvin, kunhan painaa 4 mm kasaan. Pohjassa 25 mm Noctua puhaltamassa ja sen työtä helpottamaan ostin hieman kotelolle korkeammat jalat: 4pcs Hifi Aluminum feet/pad for Audio devices amp pre-amp dac speaker 25 x 12mm | eBay

Saatavuus on surkea, mutta viime keväänä kyllä odottaminen kannatti.
 
Viimeksi muokattu:
Vittu Moro!

Tilasin kotelon + 2 tophattia, sain ne ja koska tarkoitus oli modailla koteloa niin teinkin sen. Toki ymmärrän, että takuuhan siinä menee, mutta en odottanut että tän hintaisessa kotelossa oikeesti ois tämmöistä ongelmaa.
Eli kun sitten sovittelin koteloa yhteen niin sopivassa valaistuksessa huomasin, että tophatit ja kotelo ovat aivan eri värisiä. Kirkkaissa työvaloissa en huomannut eroa, mutta normaalissa valaistuksessa eron huomaa selvästi.
Laitoin louqelle viestiä ja sieltä kertoivat "Thanks for the swift response! Looking at your photos it seems you got the latest B4 case and most probably B4 tophats.". Eli ilmeisesti kun törkkäät valmistajalle 379e kouraan, niin saat paskaa laadunvalvontaa.

Vastailin vielä hänelle äsken, että ootko tosissaan sitä mieltä että tän hintaisessa kotelossa tämmöinen on ihan ok. Lisäksi eihän tämä ole vain minun ongelma vaan koskettaa myös kaikkia jotka kotelon ostaa ja ehkä tulevaisuudessa haluaa sitten päivittää siihen tophattiä yms.
Paska maku kyllä jää tästäkin suuhun.
 

Liitteet

  • 20200204_211011.jpg
    20200204_211011.jpg
    945,8 KB · Luettu: 198
Vittu Moro!

Tilasin kotelon + 2 tophattia, sain ne ja koska tarkoitus oli modailla koteloa niin teinkin sen. Toki ymmärrän, että takuuhan siinä menee, mutta en odottanut että tän hintaisessa kotelossa oikeesti ois tämmöistä ongelmaa.
Eli kun sitten sovittelin koteloa yhteen niin sopivassa valaistuksessa huomasin, että tophatit ja kotelo ovat aivan eri värisiä. Kirkkaissa työvaloissa en huomannut eroa, mutta normaalissa valaistuksessa eron huomaa selvästi.
Laitoin louqelle viestiä ja sieltä kertoivat "Thanks for the swift response! Looking at your photos it seems you got the latest B4 case and most probably B4 tophats.". Eli ilmeisesti kun törkkäät valmistajalle 379e kouraan, niin saat paskaa laadunvalvontaa.

Vastailin vielä hänelle äsken, että ootko tosissaan sitä mieltä että tän hintaisessa kotelossa tämmöinen on ihan ok. Lisäksi eihän tämä ole vain minun ongelma vaan koskettaa myös kaikkia jotka kotelon ostaa ja ehkä tulevaisuudessa haluaa sitten päivittää siihen tophattiä yms.
Paska maku kyllä jää tästäkin suuhun.

Tää on ollu valitettava ongelma ainakin viime keväästä asti ja ilmeisesti muutenkin tophattien laatu on ollut selvästi koteloa heikompi. Valitettavaa etenkin tällä hinnalla, jolla premiumia pitäisi saada. Parhaimmillaan kotelo on ilman top hatteja ja jos vesijäähyjen kanssa haluaa leikkiä, niin joku muu kotelo, esim. NCASE M1, on esteettisestikin mielestäni parempi vaihtoehto.
 
tarkoitus oli modailla koteloa niin teinkin sen. Toki ymmärrän, että takuuhan siinä menee
En tiiä miten Louqe:lla, mutta eikö koteloiden takuut yleensä koske lähinnä etupaneelin I/O:ta yms. elektroniikkaa ja mahdollisia mukana tulevia tuulettimia, koska mikä muu voisi "hajota" ilman user erroria?

Mutta asiaan: jos takuulle on joka tapauksessa sanomassa heipat, niin voisihan tuon maalata yhtenäisen ja mieleisen väriseksi, vaikka plastidipillä, niin saa kuorittua helposti veks. Tää nyt olis jonkinlainen ratkaisu, kun Louqelta tuskin saa oikean värisiä tophatteja tilalle. Tälleen sivusilmällä koteloa redditissä yms. seuranneena musta versio tainnut olla ainoa, jossa ei ole huomattu sävyeroja.

Joku hienosti kiteytti: "kaikkien rakastama kotelo kaikkien vihaamalta firmalta" :tongue:
 
En tiiä miten Louqe:lla, mutta eikö koteloiden takuut yleensä koske lähinnä etupaneelin I/O:ta yms. elektroniikkaa ja mahdollisia mukana tulevia tuulettimia, koska mikä muu voisi "hajota" ilman user erroria?

Mutta asiaan: jos takuulle on joka tapauksessa sanomassa heipat, niin voisihan tuon maalata yhtenäisen ja mieleisen väriseksi, vaikka plastidipillä, niin saa kuorittua helposti veks. Tää nyt olis jonkinlainen ratkaisu, kun Louqelta tuskin saa oikean värisiä tophatteja tilalle. Tälleen sivusilmällä koteloa redditissä yms. seuranneena musta versio tainnut olla ainoa, jossa ei ole huomattu sävyeroja.

Joku hienosti kiteytti: "kaikkien rakastama kotelo kaikkien vihaamalta firmalta" :tongue:

Joo siis porasin pari reikää tophattiin ja leikkasin kotelosta vähän materiaalia pois, takuulla tarkoitin siis että olen mitätöinyt palautusoikeuden :D

Voihan tuon kanssa elää mutta tähän hintaluokkaan aivan käsittämätöntä. Jos tuo kovin pistää silmään niin maalaan tuon vaikka mustalla kilikolilla mataksi ja ratsastan auringon nousuun
 
En tiedä mistä voisi kysyä mutta tässä ketjussa ainakin Ghost koteloa käsitellään. Onkos täällä kellään kokemuksia tai ajatuksia siitä että menisiköhän tähän Ghost S1 koteloon MSI RTX 2080 SeaHawk EK X näyttis, jossa siis blokki valmiina. Kopan katolle tulisi se "hattu" ja 240mm kenno ja pumpuksi AC slimmi mallinen mutta onko tämä kortti LIIAN korkea?
 
Viimeksi muokattu:
onko tämä kortti LIIAN korkea

Kotelossa on tyhjää tilaa PCIE-liittimen päällä 134 mm. Mittasin tämän siis PCIE-slotin muovisesta yläreunasta aina kotelon kattoritilään asti. Tällä tavalla mitattuna esim. RTX 2070S FE -kortti tulee tuosta PCIE-liittimestä noin 105 mm ylöspäin (ei tosin sisällä lisävirtaliittimien vaatimaa tilaa).

MSI:n sivun mukaan tuo kortti on 169 mm korkea, mutten tiedä, mistä kohdasta se on mitattu - saattaa siis sisältää tuon takaraudan alaosan myös. Sinänsä koteloon jää kyllä tyhjää tilaa sen PCIE-liittimen alapuolelle, joten ehkä sitä voisi saada modattua alemmaksi. Ja TopHat tuo lisätilaa tuonne yläpuolelle.

Arvioisin, että ilman modausta tuo kortti tuskin mahtuu koteloon L-hattuun asennetun vesijäähdytyksen kanssa. Pitäisi saada tarkemmat mitat siitä näytönohjaimesta, niin tämän voisi varmistaa.
 
Arvioisin, että ilman PCIE-liittimen siirtämistä alemmaksi tuo kortti tuskin mahtuu koteloon L-hattuun asennetun vesijäähdytyksen kanssa.

Kiitos vastauksesta. Mitenköhän iso homma olisi tuon liittimen laskeminen alemmas. Toki sitten ei mene enää perästä kaapelitkaan paikoilleen kunnolla korttiin.
 
Kiitos vastauksesta. Mitenköhän iso homma olisi tuon liittimen laskeminen alemmas. Toki sitten ei mene enää perästä kaapelitkaan paikoilleen kunnolla korttiin.

Jos käyttää tuota alkuperäistä riser-kaapelia, niin laskuvaraa on ehkä 15 tai korkeintaan 20 mm, sitten kaapeli loppuu kesken. Pcie-liittimen kiinnikkeet varmaan saisi kohtuullisen helposti irrotettua ja porattua niille uudet aukot vähän alemmaksi. Tai voisi myös harkita kiinnitystä alaritilään.

Isompi ongelma tuossa lienee sen näytönohjaimen kiinnitys kotelon takapaneeliin. Alimmat näyttöliittimet jäävät ainakin kotelon reunan alle piiloon, ja jollain tavalla näytönohjain pitää saada tuettua takaa - pelkkä pcie-liittimeen kiinnitys ei taida näin painavalla kortilla riittää. Eli vaatisi siis kustomoitua takarautaa, jonka varmaan Dremelillä ja poralla saisi aikaiseksi sopivan paksuisesta metallilevystä.

Onko sinulla juuri tuo näytönohjain? Vai olisiko joku toinen vaihtoehto parempi? En ole itse tähän hätään katsonut olisiko jotain esimerkkiä tässä kotelossa tehdylle näytönohjaimen vesijäähdytykselle.
 
Onko sinulla juuri tuo näytönohjain?

Kyllä, juurikin tuo kortti löytyy ja sitä olisi kiva hyödyntää jotenkin.. Sitä kun ei tunnu saavan mihinkään ITX settiin järkevästi, kortti itsessään on tehokas hyvä ja kaikkea mutta se koko :vihellys::)
 
Mulla on medium top hat ja ilman modauksia Strix 2080ti ek blokilla. Kun jättää sen yhden ritilän välistä päältä niin mahtuu. Tuo ek Strix 2080ti blokkihan on ihan käsittämättömän leveä.
 
Mulla on medium top hat ja ilman modauksia Strix 2080ti ek blokilla. Kun jättää sen yhden ritilän välistä päältä niin mahtuu. Tuo ek Strix 2080ti blokkihan on ihan käsittämättömän leveä.
Mutta ongelmahan ei ole leveys vaan korkeus mikä tässä seahawkissa on poikkeuksellisen iso 169mm..
 
Mutta ongelmahan ei ole leveys vaan korkeus mikä tässä seahawkissa on poikkeuksellisen iso 169mm..

Samasta mitasta me puhutaan. Kuten sanoin, niin on mahdollista kasvattaa sitä tilaa mitä kortti vaatii kun asentaa tophatin ja jättää sen ritilän sieltä välistä pois. Silloin ei tosin voi asentaa tuulettimia yläosaan.
 
Kyllä, juurikin tuo kortti löytyy ja sitä olisi kiva hyödyntää jotenkin.. Sitä kun ei tunnu saavan mihinkään ITX settiin järkevästi, kortti itsessään on tehokas hyvä ja kaikkea mutta se koko :vihellys::)

Olisiko helpompi laittaa vaan kortti kiertoon? Minulla oli saman tyyppinen ongelma aikoinaan Ncase M1n ja Asus Strix 1070 kortin kanssa, piirilevyn ollessa custom oli EKn blokki liian leveä ja ei mahtunut Ncaseen. Kortti myyntiin, uusi tilalle ja ongelma ratkesi.
 
Viimeksi muokattu:
Samasta mitasta me puhutaan. Kuten sanoin, niin on mahdollista kasvattaa sitä tilaa mitä kortti vaatii kun asentaa tophatin ja jättää sen ritilän sieltä välistä pois. Silloin ei tosin voi asentaa tuulettimia yläosaan.
Siis menee top hatin kanssa mutta sit ei saa tuulettimia ja radia?? Mikäs idea siinä on vai onnistuuko sittenkin laittamaan radin, ihan ei ole toi Ghost niin tuttu? :hmm:
@Gobi
Kyllä, ollut jo pidempään myynnissä tuo näyttis. Tarkotus ollut hommata gb rtx 2070 itx :thumbsup: :)
 
Siis menee top hatin kanssa mutta sit ei saa tuulettimia ja radia?? Mikäs idea siinä on vai onnistuuko sittenkin laittamaan radin, ihan ei ole toi Ghost niin tuttu? :hmm:
@Gobi
Kyllä, ollut jo pidempään myynnissä tuo näyttis. Tarkotus ollut hommata gb rtx 2070 itx :thumbsup: :)

En tiiä siis mitä oot tekemässä, mutta mulla on ulkoinen radi pikaliittimillä kiinni, eli kotelossa vain rauta + pumppu. Tuossa pari nopeeta kuvaa mitä meinasin tuolla tophatillä. Ja kyllä, ei voi asentaa kattoon juuri itään tuolla toteutuksella.
 

Liitteet

  • 20200215_173856.jpg
    20200215_173856.jpg
    3,1 MB · Luettu: 216
  • 20200215_174053.jpg
    20200215_174053.jpg
    3,2 MB · Luettu: 215
Mulla on kanssa tämä kotelo. Sisällä seuraavat palikat:

Virtalähde: Seasonic 650W FOCUS SGX 650
Emolevy: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI
Muistit: Kingston 32GB (2x16GB) HyperX Fury, DDR4 3200MHz, CL16, 1.3
Prossu: AMD Ryzen 7 3700X
Prosessorituuletin: Alpenföhn Black Ridge + Noctua 120 x 120 x 15mm
Näytönohjain: EVGA GeForce RTX 2080 Ti Black Edition
Kovot: 2x 1tb m2

Lämpöongelmia on ollut jonkin verran koko sen ajan kun olen omistanut kotelon. Kokeilin ensin tuolla Noctuan NH-L9i prossutuulettimella, mutta sillä prosessori kuumui liikaa.

Prosessorin kuumumista lähdin ratkaisemaan Alpenföhn Black Ridgellä. ja kahdella tuulettimella. Eli tilasin Black Ridgen ja otin jäähyn mukana tulleen tuulettimen irti ja korvasin sen Noctuan 120mm ja NF-A9x14 tuulettimilla. Laitoin molemmat puhaltamaan ensin kotelosta ulospäin. Tämän seurauksena ääni, sekä lämmöt karkasi käsistä. Vaihdoin sen jälkeen molemmat puhaltamaan emolevyyn päin. Näin lämpöongelmat cpu:n kohdalla katosi, mutta ääni oli omaan korvaan liian suuri. Testasin kiinnittää toisen tuulettimen prosessorituulettimen paikkaan ja toisen kotelotuulettimeksi ja äänet laski, muttei tarpeeksi. Sen jälkeen irroitin tuon pienemmän tuulettimen. Nyt lämmöt sekä ääni on ollut siedettävät. Rasituksessa CPU on noin 75 asteessa.

GPU:n ostin myöhemmin käytettynä, ja senkin kanssa oli lämpöongelmia. Lähdin ratkomaan näitä vaihtamalla tahnat GPU:hun, lämmöt tippui noin 3 astetta, mikä ei riittänyt. Sen jälkeen alivoltitin näytönohjainta aika radikaalisti ja lämmöt tippui noin 10 astetta. Nyt GPU:n lämmöt monen tunnin rasituksessa on maksimissaan 77 astetta. Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Alivoltitus ei syönyt hirveästi tehoja näytönohjaimelta, tässä 3d mark I scored 13 158 in Time Spy

Yleiset fiilikset kotelosta on ollut hyvät ja osasin odottaa lämmön karkaamista. Nyt kun sekin on ratkaistu, niin olen kyllä tykännyt kotelosta. Harmittaa, että osalla on ollut ongelmia noiden tophattien kanssa, ja itse en sen takia aijo laajentaa koteloa ylöspäin. Ajattelin, että seuraavaksi tekisin koteloon custom-kaapelit, jotta saisin lisää tilaa virtalähteen alle. Ajattelin laittaa sinne yhden tuulettimen osoittamaan ylöspäin. Onko tässä teidän mielestä mitään järkeä?

Jos haluatte kuvia tai tarkempia tietoja buildista, niin kysykää vaan niin voin jotain koostaa.
 
Mulla on kanssa tämä kotelo. Sisällä seuraavat palikat:

Virtalähde: Seasonic 650W FOCUS SGX 650
Emolevy: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI
Muistit: Kingston 32GB (2x16GB) HyperX Fury, DDR4 3200MHz, CL16, 1.3
Prossu: AMD Ryzen 7 3700X
Prosessorituuletin: Alpenföhn Black Ridge + Noctua 120 x 120 x 15mm
Näytönohjain: EVGA GeForce RTX 2080 Ti Black Edition
Kovot: 2x 1tb m2

Lämpöongelmia on ollut jonkin verran koko sen ajan kun olen omistanut kotelon. Kokeilin ensin tuolla Noctuan NH-L9i prossutuulettimella, mutta sillä prosessori kuumui liikaa.

Prosessorin kuumumista lähdin ratkaisemaan Alpenföhn Black Ridgellä. ja kahdella tuulettimella. Eli tilasin Black Ridgen ja otin jäähyn mukana tulleen tuulettimen irti ja korvasin sen Noctuan 120mm ja NF-A9x14 tuulettimilla. Laitoin molemmat puhaltamaan ensin kotelosta ulospäin. Tämän seurauksena ääni, sekä lämmöt karkasi käsistä. Vaihdoin sen jälkeen molemmat puhaltamaan emolevyyn päin. Näin lämpöongelmat cpu:n kohdalla katosi, mutta ääni oli omaan korvaan liian suuri. Testasin kiinnittää toisen tuulettimen prosessorituulettimen paikkaan ja toisen kotelotuulettimeksi ja äänet laski, muttei tarpeeksi. Sen jälkeen irroitin tuon pienemmän tuulettimen. Nyt lämmöt sekä ääni on ollut siedettävät. Rasituksessa CPU on noin 75 asteessa.

GPU:n ostin myöhemmin käytettynä, ja senkin kanssa oli lämpöongelmia. Lähdin ratkomaan näitä vaihtamalla tahnat GPU:hun, lämmöt tippui noin 3 astetta, mikä ei riittänyt. Sen jälkeen alivoltitin näytönohjainta aika radikaalisti ja lämmöt tippui noin 10 astetta. Nyt GPU:n lämmöt monen tunnin rasituksessa on maksimissaan 77 astetta. Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Alivoltitus ei syönyt hirveästi tehoja näytönohjaimelta, tässä 3d mark I scored 13 158 in Time Spy

Yleiset fiilikset kotelosta on ollut hyvät ja osasin odottaa lämmön karkaamista. Nyt kun sekin on ratkaistu, niin olen kyllä tykännyt kotelosta. Harmittaa, että osalla on ollut ongelmia noiden tophattien kanssa, ja itse en sen takia aijo laajentaa koteloa ylöspäin. Ajattelin, että seuraavaksi tekisin koteloon custom-kaapelit, jotta saisin lisää tilaa virtalähteen alle. Ajattelin laittaa sinne yhden tuulettimen osoittamaan ylöspäin. Onko tässä teidän mielestä mitään järkeä?

Jos haluatte kuvia tai tarkempia tietoja buildista, niin kysykää vaan niin voin jotain koostaa.

Aikanaan Louqen Slackissä joku oli tehnyt testejä, jossa totesi parhaan mahdollisen ilmajäähyratkaisun ilman tophatteja olevan kyseinen setuppi:
  • Prossulle Noctua NH-L12 (valmistus lopetettu) tai NH-L12S. Jälkimmäinen vaatii kokoonpuristusta 4 mm. YouTubesta löytyy videoita, joissa tuo tehdään. Pitäisi onnistua käsivoimin.
  • Siilen alle Noctua NF-A12X15 puhaltamaan prossuun päin.
  • Virtiksen alle Noctua NF-A12X25 puhaltamaan alaspäin.
  • Kotelon alle korkeammat jalat/ständit. eBaysta löytyy vahvistimille tarkoitettuja ständejä, jotka saa koteloon kiinnitettyä.
Tämän setupin rakensin myös omaan kotelooni. Prossun lämpötila ei nouse rasituksessakaan yli 70. Näyttiksen lämpöjä olen onnistunut pudottamaan alivoltittamalla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 701
Viestejä
4 544 620
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom