Kyllä sieltä alle kympillä noita Fiatteja voi saada vuokralle. Se, että ei ne uusia ole ja varmasti on valmiiksi jo kolhittujakin. Se ei välttämättä tee niistä sen huonompia, jos sellaisella haluaa ajaa, eikä joudu ongelmiin niiden jo olleiden naarmujen ja lommojen kanssa palatessa.

Ja nämä kaikki halvimmat vuokraamot eivät ole siellä kentällä eli niihin mennään jollain shuttle-bussilla tms.
Kannattaa haarukoida yleisesti tarjontaa vaikka näiden isompien tarjoajien kautta ja sitten voi niiden perusteella katsella vielä tarjouksia vaikka suoraan vuokraamoilta (jotka ainakin keskimäärin ovat itselläni aina olleet korkeampia). Tiskiltäkin olen kysynyt tarjouksia, mutta käytännössä istahtanut odotusaulaan ja tehnyt varauksen netin kautta edullisemmin. Tällä pääsee ainakin hehtaarille helpommin, mitä tarjotaan ja kuka tarjoaa:
Car Rental Worldwide & Travel Discounts | Exclusive Diamond Price| QEEQ.COM tai vaikka
Halpa autonvuokraus, vertaa vuokra-autojen hintoja - Rentalcars.com -- näitä olen tässä vuosien varrella molempia käyttänyt ongelmitta ja ensimmäistä viimeisimmät reissut, koska hintataso on ollut parempi. Mutta noihin scoreihin, mitä nämä vuokraamoista antavat en luota sitten alkuunkaan. Niihin olen käyttänyt Trustpilottia (
Best companies in Car Rental Agency on Trustpilot) tai Googlea. Itse olen vältellyt noita, joissa arvostelut ovat kakkosen luokkaa ja suosinut niitä, jossa aletaan olla siellä nelosen paikkeilla, mutta kukin tyylillään. Käytännössä noilla huonoilla arvostelut ja kommentit ovat kaikki aivan samanlaisia eli joko myydään turhia vakuutuksia, auto on muka vaurioitunut tai kolmantena tulee ylimääräisiä veloituksia kortille vuokrauksen jälkeen. Qeeq:n tapauksessa olen yleensä ottanut sen heidän vakuutuksensa korvaamaan "ylimenevät" jutut ja ne on tainnut olla luokkaa 10 € per päivä suurin piirtein, joka toki kympin autoon olisi aika paljon lisää.
Unlimited miles; tässä "hauska" juttu viime vuoden lopulta Hertziltä.
Hertz Hits Customer With $10,000 ‘Unlimited Miles’ Fee—Then Threatens Arrest When They Refuse To Pay - View from the Wing
Edit: Tuli vielä mieleen, että noissa edullisimmissa vuokraamoissa ne vakuusmaksut voivat olla hyvinkin huomattavia, kuten myös omavastuiden määrä. Tuolta Qeeqin kautta tuota vertailua voi tehdä aika nopeasti, niin huomaa mikä on homman juju. Jos luottokortilla on pari tonnia ylimääräistä, niin rahaahan se vain on.
Tässä vielä loppukevennys, miten tämä upselling käytännössä toimii: